[Update 1 november 16:15]
T-Mobile, KPN en Vodafone hebben besloten om verdere maatregelen te treffen om deze overvallen tegen te gaan. In dit nieuwe topic vind je hier meer informatie over en daar kun je ook antwoorden vinden op jouw vragen en/of jouw vraag stellen.
Vanwege de vele gewapende overvallen van de laatste weken heeft T-Mobile smartphones weggehaald uit onze T-Mobile Shops in risicogebieden.
We nemen dit besluit omdat wij de veiligheid van onze medewerkers en klanten vooropstellen. Wij kiezen ervoor om voorraden weg te halen uit onze winkels en bestellingen van klanten in de winkel de volgende dag thuis te laten bezorgen.
Dit besluit komt boven op de eerdere maatregelen die wij als T-Mobile al getroffen hebben – bijvoorbeeld het plaatsen van beveiligers bij de ingang en dat wij klanten vragen aan te bellen voordat zij naar binnen kunnen. Onze T-Mobile Shops zullen geopend blijven voor winkelend publiek om klanten van dienst te kunnen zijn. In de winkels wordt gebruik gemaakt van demonstratie toestellen.
Bij T-Mobile maken we ons zorgen over de situatie die is ontstaan. Die is niet alleen gevaarlijk voor onze medewerkers, maar ook voor het winkelpubliek. We willen benadrukken dat het stelen van telefoons criminelen niet loont, omdat alle telefoons te traceren zijn. We werken nauw samen met de lokale autoriteiten om de daders op te sporen en de veiligheid van onze klanten en medewerkers te waarborgen. “Wij zetten altijd de veiligheid van onze mensen voorop en hebben al veel maatregelen getroffen. Helaas zijn we nu gedwongen om daarin nog een stap verder te gaan.”, aldus Onno Rip, Director Consumer Sales bij T-Mobile.
English statement
After a series of robberies that took place in our T-Mobile Shops of the course of the past weeks, T-Mobile has decided to remove smartphones from our T-Mobile Shops located in high-risk areas. The safety of employees and customers is our top concern and we have chosen to remove stock from our stores. Smartphones that will be purchased by customers in our shops will be delivered to their homes the next day.
This decision is taken in addition to the previous series of thorough measures – consisting of placing security guards at the entrances and asking customers to ring the doorbell before entering. Our T-Mobile Shops will remain open to deliver services to our customers. Smartphones that will be displayed in our shops are demonstration units.
At T-Mobile, we are concerned about the situation that has arisen. It is not only dangerous for our employees, but also for the shopping public. We want to emphasize that stealing phones does not pay off for criminals, because all phones can be traced. We are working closely with local authorities to track down the perpetrators and ensure the safety of our customers and employees. "We always put the safety of our people first and have already taken many measures. Unfortunately, we are now forced to take additional measures," said Onno Rip, Director of Consumer Sales at T-Mobile.