Skip to main content

Snel en goed internet zonder gedoe. Dat is Klik&Klaar Internet over het 5G-netwerk van Odido. Ideaal voor thuis. Je installeert het makkelijk zelf. Stekker in het stopcontact en je bent online. Zo kan je eindeloos internetten en streamen. Voor een verrassend lage prijs van € 25/mnd. En maandelijks opzegbaar, je zit nergens aan vast. Fijn toch?

 

Vanaf 14-10-2024 lanceren wij ons nieuwe product: Klik&Klaar Internet. Ben je benieuwd naar wat dit product inhoudt? Lees dan meteen verder! 

 

Update 15-11-2024: Door het grote enthousiasme voor Klik&Klaar, zijn de aantal bestellingen meer dan verwacht. De levertijd is momenteel 3 weken

 

Waarom Klik&Klaar Internet van Odido?

  • Zo besteld, zo in huis - Op Klik&Klaar Internet hoef je niet te wachten. Je kunt dit gemakkelijk laten bezorgen en binnen een kwartiertje ben je online
  • Zo aangesloten - Monteur? Ben je zelf. Klik de simkaart in de achterkant van het modem. Doe de stekker in het stopcontact. Klaar! Meer tips? Download onze Installatie-app.
  • Een verassend lage prijs - Klik&Klaar Internet kost slechts € 25 per maand. Dat is geen actieprijs, maar gewoon een vaste lage prijs per maand. Zo kom je niet voor verrassingen te staan. En opzeggen kan maandelijks. Je zit nergens aan vast. Heb je al een abonnement bij Odido of Ben op hetzelfde adres? Dan kan je elke maand € 5 korting krijgen met Klantvoordeel. 


Flexibiliteit & Snelheid is waar Klik&Klaar Internet voor staat

  • Een stopcontact is genoeg - Klik&Klaar Internet werkt over ons 5G-netwerk. Je hebt alleen een stopcontact nodig om online te gaan. Zo geniet je ook in je caravan, 2de huis of waar dan ook in Nederland van snel en goed internet. Zonder gedoe met hotspots of openbare wifi. 
  • Internet voor thuis en waar je maar wil - Klik&Klaar Internet heeft alleen een stopcontact nodig. Je kan ons 5G-modem neerzetten waar je wil. Thuis, op de camping of waar dan ook in Nederland. Als er maar stroom is. Wel zo makkelijk. Ons mobiele 5G-netwerk is razendsnel.
  • Altijd de maximale snelheid - Met Klik&Klaar Internet krijg je altijd de maximaal haalbare snelheid op een adres. Die kan in de praktijk per adres anders zijn.  Ontdek je verwachte snelheid met onze dekkingskaart.
  • Een snelle verbinding overal in huis - Klik&Klaar Internet is uit te breiden met extra wifipunten voor een snelle verbinding overal in huis. Die kan je direct meebestellen of op een later moment nog bijbestellen in Mijn Odido. 
  • Eenvoudig te combineren met extra producten en diensten zoals Wifi Plus, Extra Veilig Online en onze Extra’s:

Haal alles uit je internet. 

 

Het gemak van Wifi Plus. 

Is je wifi niet overal even sterk door betonnen muren of een storend netwerk van de buren? Kies dan voor Wifi Plus. Hiermee breid je je wifi uit met maximaal 2 extra wifipunten. Je installeert ze heel eenvoudig. Waar dan ook in huis. 

 

Lees meer over Wifi Plus

 

Klik&Klaar Internet is te combineren met Wifi Plus en is hét antwoord op een haperende verbinding of wifiloze zones in huis. Breid je wifinetwerk eenvoudig zelf uit met 1 of 2 wifipunten. 

 

• Eenvoudig draadloos aan te sluiten. 

• Overal in huis de snelste en sterkste wifi. 

• De 1e maand is Wifi Plus gratis. 

 

Extra veilig online met Extra Veilig Online.  

Nog veiliger internetten op ons 5G-netwerk? Kies dan Extra Veilig Online. Zo bescherm je alle apparaten op je wifinetwerk thuis tegen virussen, malware en hackers.   

 

Lees meer over Extra Veilig Online 

 

Extra Veilig Online is antivirussoftware, geïntegreerd in ons netwerk. Het beschermt je apparaten thuis tegen onveilige websites en apps door ze meteen te blokkeren. Ook krijg je waarschuwingen voor virussen. Extra Veilig Online werkt op alle apparaten die thuis zijn aangesloten op je wifinetwerk. Van tablet tot telefoon, van Apple iOS tot Android. 

 

Beschermd tegen virussen, malware en hackers. 

  • Veilig internetten op ons netwerk. 
  • Maandelijks opzegbaar. 
  • De 1e maand gratis.

 

Zo makkelijk te combineren met onze Extra’s.

  • SkyShowtime  
  • Videoland 
  • Viaplay 
  • Podimo 
  • Deezer

 

 

 

 

 

 

Kies je favoriete kleur modemhoes 

Geef je modem je favoriete kleur! Speciaal voor ons 5G-modem zijn er modemhoezen in 4 mooie kleuren. Kies de kleur die past bij je interieur. Of neem meer kleuren en wissel zo vaak als je wil. Bestel nu online of ga naar de Odido Shop bij jou in de buurt.  

Grijsblauw  

 

Zwart 

 

Koper

 

Olijfgroen

 

 

Wil je ook Klik&Klaar Internet van Odido? Bestel dan nu via onze website

 

Thuis online met ons 5G-netwerk.

Klik&Klaar Internet maakt gebruik van het mobiele 5G-netwerk van Odido. Voor je internetaansluiting heb je dan ook geen kabels naar je huis nodig zoals bij ons Glasvezel- of Standaard Internet (DSL). Met ons krachtige 5G-modem en een stopcontact ben je klaar om online te gaan. 

Ons vernieuwde mobiele 5G-netwerk is razendsnel. Met Klik&Klaar Internet krijg je altijd de maximaal haalbare snelheid op je adres tot 300 Mbit/s. Dit kan in de praktijk per adres anders zijn. Ontdek je verwachte snelheid met onze dekkingskaart.


​​​​BASIS 

Tot 50 Mbit/s  

Deze snelheid is hoog genoeg voor dingen als googelen, mailen en je bankzaken regelen.  

  

PLUS 

Tot 100 Mbit/s 

Dit is een prima snelheid. Je kan in je eentje of met een klein gezin goed internetten, social media gebruiken en streamen. 

  

SNEL 

Tot 300 Mbit/s 

Voor als je met meerdere mensen tegelijk online wil: eindeloos internetten en streamen, en snel downloaden op meerdere apparaten. 

  

RAZENDSNEL 

300 Mbit/s of meer 

Met deze snelheid zit je altijd goed. Want je kan doen wat je wil. Thuiswerken, ongestoord tegelijk online en snel grote files binnenhalen.  

 

 

Optimaal internetsignaal 

Bij Klik&Klaar Internet krijg je ook de Installatie-app. Die helpt je met het vinden van de beste plaats in huis om je Odido 5G-modem neer te zetten. Voor het beste  internetsignaal. Download onze Installatie-app.

 

Maximale en minimale internetsnelheid

Maximale snelheden zijn een schatting van de hoogst haalbare theoretische snelheid op je opgegeven adres. Minimale snelheden kunnen niet worden gegarandeerd. Snelheden en kwaliteit van de internetverbinding zijn sterk afhankelijk van de afstand tot de 5G-mast, maar ook van plaatsing van het 5G-modem in je woning. Muren van beton, isolatieglas, aluminium raambekleding en nabijheid van andere gebouwen kunnen zorgen voor lagere snelheden.

 

 

 

Klik&Klaar Internet. Hoe ziet het eruit? 

 

  

 

Klik&Klaar Internet. Zo werkt het.

Stap 1 

Zet je Odido 5G-modem in de vensterbank voor het beste bereik. 

Stap 2 

Haal de simkaarthouder uit de achterkant van het modem. Doe de simkaart erin. Schuif de houder terug tot je een klik hoort. 

Stap 3 

Steek de stekker in het stopcontact. 

Stap 4 

Verbind je apparaten met wifi. Dat doe je met de QR-code aan de onderkant. Hier vind je ook naam en wachtwoord voor je wifi.  

Stap 5 

Klaar. Je bent online. We noemen het niet voor niets Klik&Klaar Internet. 

 

 

 

Ik heb Klik&Klaar Internet besteld. Wat nu?

Stap 1

Je krijgt een orderbevestiging. 

  • Een paar minuten na je bestelling krijg je een bevestiging in je mailbox. Hierin vind je alle informatie over je bestelling handig in 1 overzicht. 

Stap 2

Je pakket wordt bezorgd.  

  • Onze koerier DHL levert je pakket bij je thuis af op de gekozen datum. Je krijgt een mail met een link om je zending te volgen.

Stap 3 

Je abonnement gaat in. 

Zodra je 5G-modem is bezorgd, kan je het meteen eenvoudig zelf aansluiten. De datum van bezorging is dan ook de datum waarop je contract ingaat.  

Stap 4

Je bent in een kwartiertje online.  

Installeren? Doe je makkelijk zelf. Scan de QR-code op de verpakking en download de Klik&Klaar Installatie-app. Of lees de gebruiksaanwijzing. Die vind je in de doos samen met je 5G-modem en de simkaart voor in het modem. 

 

 

Meest gestelde vragen over Klik&Klaar Internet  

 

Kan ik ook TV toevoegen aan Klik&Klaar Internet van Odido?

Klik&Klaar Internet is Internet Only, dus niet te combineren met TV van Odido. Wel kan je kiezen om 1 of meerdere van onze Extra's direct bij te bestellen. Check alle Extra's hier: Bekijk alle extra's voor jouw abonnement | Odido.

 

Heeft Klik&Klaar een datalimiet?

Klik&Klaar is in gebruik praktisch ongelimiteerd. Pas als een klant gedurende de contractmaand over de 2TB heen gaat, dan wordt de prioriteit op het netwerk verlaagd. Maar pas als er dan congestie optreedt is dit merkbaar. 

 

Wat moet ik doen met de pincode op de simkaart?

De pincode die wordt getoond op de simkaart-drager heeft geen functie. De simkaart is pincode-vrij en kan direct in de 5G-modem worden geplaatst gedurende het installatieproces.

 

Is de sterkte van het mobiele signaal op mijn smartphone een goede indicatie voor het signaal op mijn 5G-modem?

Ja. De zendkracht van het 5G-modem is over het algemeen beter dan die van een smartphone. Een goed ontvangst op je smartphone is daardoor een goede leidraad voor dat van je 5G-modem op dezelfde plek.

 

Kan ik de QR-Code nog gebruiken als ik mijn wifinaam en/of wachtwoord verander?

Ja, de QR-code in de app wordt automatisch aangepast zodat deze gebruik kan worden voor het delen van je wifi. Dit geldt zowel voor hoofdwifi als gastwifi.

Nee, de QR-code op de sticker onderop de 5G-modem is niet meer bruikbaar. Deze is alleen bruikbaar als de wifinaam en wachtwoord vanuit de standaard instellingen wordt gebruikt.

 

Hoe zet ik het 5G-modem terug naar fabrieksinstellingen?

Achterop het 5G-modem zit een klein gaatje met daarnaast de tekst “reset”. Door met een puntig voorwerp zoals een paperclip gedurende 5-10 seconden in het gaatje te drukken zal de reset plaatsvinden. 

 

Wat kan ik met de installatieapp?

Met de installatie app kan je je 5G-modem installeren op de best mogelijke plaats voor een goed 5G-ontvangst. Hiermee krijg je de hoogst haalbare internetsnelheid voor jouw adres. Vervolgens kan je met de Installatie-app ook de Odido wifipunten installeren als je die besteld hebt. Zo krijg je een zo goed mogelijk wifinetwerk in jouw hele huis.

Na installatie is de app ook nog te gebruiken voor het beheren en delen van je wifinetwerk. Mocht je ontvangst toch nog niet helemaal goed zijn, dan kan je deze verbeteren door het opnieuw plaatsen van je 5G-modem.

 

Hoe vind ik de beste plek voor het 5G-modem?

Installeer de installatie app en doorloop de installatie. Voor het vinden van een betere plek voor je 5G-modem kan je het apparaat vervolgens herpositioneren. Je krijgt dan een compas-functie te zien die je met je tablet of smartphone toont waar de dichtstbijzijnde Odido 5G-masten staan. Dit kunnen er een tot wel drie zijn. Door vervolgens het 5G-modem richting de beste mast te positioneren (bij voorkeur voor een raam) heb je het beste ontvangst en daarmee de beste internetverbinding voor jouw adres.

 

Wat is de minimale snelheid die ik moet halen met mijn max snelheid? Wat is de ondergrens? Mijn snelheid via dekkingkaart moet 300 zijn.

Ons mobiele 5G-netwerk is razendsnel. Met Klik&Klaar Internet krijg je altijd de maximaal haalbare snelheid op je adres. Die kan in de praktijk per adres anders zijn (5 - 300 Mbit/s of soms zelfs meer). Ontdek je verwachte snelheid met onze dekkingskaart. Valt het in de praktijk tegen, neem contact op met Service. Het is maandelijks opzegbaar dus je zit nergens aan vast.

 

Wat is de stabiliteit wat ik kan verwachten?

Dat Odido met Klik&Klaar Internet een volwaardig alternatief kan bieden voor snel internet aan huis, is te danken aan het vernieuwde, sterke mobiele 5G-netwerk dat gebruikmaakt van de 3,5GHz frequenties. Daardoor kunnen we altijd de maximaal haalbare snelheid aanbieden op elk adres.

 

Waardoor zou mijn snelheid lager uit kunnen zijn dan de verwachting op de dekkingskaart?

Maximale snelheden zijn een schatting van de hoogst haalbare theoretische snelheid op je opgegeven adres. Minimale snelheden kunnen niet worden gegarandeerd. Snelheden en kwaliteit van de internetverbinding zijn sterk afhankelijk van de afstand tot de 5G-mast, maar ook van plaatsing van het 5G-modem in je woning. De bouw en isolatie van je woning kunnen de snelheid beinvloeden. Bij Klik&Klaar Internet krijg je ook de Installatie-app. Die helpt je met het vinden van de beste plaats in huis om je Odido 5G-modem neer te zetten. Voor het beste internetsignaal. Download onze Installatie-app .

 

Kan ik third party wifi punten aansluiten op het modem?

Het Klik&Klaar Internet 5G modem beschikt over 2 LAN-poorten. Hier kan je wifi versterkers van ieder willekeurig merk op aansluiten. Let op dat je de wifi op het 5G-modem dan wel uitzet. Met Wifi Plus van Odido kan je het makkelijkst je meshwifinetwerk installeren. Gewoon via de Klik&Klaar App. En omdat je wifi op het 5G-modem dan actief kan houden. HIerdoor heb je bovendien vaak minder wifipunten nodig wat scheelt in energieverbruik en kosten.

 

Ondersteunt het modem ook de lagere banden/netwerken (3G/4G)?

Al onze locaties zijn klaar voor 5G. Indien de 5G verbinding niet beschikbaar is valt onze modem terug op 4G. Vanaf eind 2024 verwachten we de 100% uitrol te hebben gedaan om overal een 5G-verbinding mogelijk te maken.

 

Wat is het maximaal aantal cliënts op het modem?

32

 

Ondersteunt het modem een stabiele VPN verbinding?

Met eigen VPN software kan je een eigen VPN verbinding opzetten over Klik&Klaar Internet. Het 5G-modem zelf levert geen VPN software, Extra Veilig Online is wel te bestellen in combinatie met Klik&Klaar Internet.

 

Kan ik een eigen wifi router ook nog aansluiten op het 5G-modem?

Het Klik&Klaar Internet 5G modem beschikt over 2 LAN-poorten. Hier kan je wifi versterkers van ieder willekeurig merk op aansluiten. Let op dat je de wifi op het 5G-modem dan wel uitzet. Met Wifi Plus van Odido kan je het makkelijkst je meshwifinetwerk installeren. Gewoon via de Klik&Klaar App. En omdat je wifi op het 5G-modem dan actief kan houden. HIerdoor heb je bovendien vaak minder wifipunten nodig wat scheelt in energieverbruik en kosten.

 

Wat kan ik doen als mijn verbinding traag is of wegvalt?

Bij Klik&Klaar Internet krijg je ook de Installatie-app. Die helpt je met het vinden van de beste plaats in huis om je Odido 5G-modem neer te zetten. Voor het beste internetsignaal. Download onze Installatie-app. Blijft de verbinding traag neem dan contact op met Service.

 

 

Werkt het modem binnenshuis en buitenshuis even goed?

Ja dat is de verwachting. Het modem heeft een USB-c voedingspoort en kan dus op mooie dagen met een krachtige powerbank naar buiten worden meegenomen of buitenshuis worden gebruikt. Let op het 5G-modem is niet waterbestendig en dus niet geschikt om permanent buiten te staan.

 

Ik wacht nog steeds op Glasvezel, kan ik mijn huidige bestelling anders omzetten naar Klik&Klaar en later terug naar Glasvezel?

Je kan de bestelling nog niet omzetten. Je kan wel een nieuwe bestelling voor Klik&Klaar Internet doen. Zodra je Glasvezel is aangesloten zeg je dan Klik&Klaar Internet weer op. Het is maandelijks opzegbaar dus je zit nergens aan vast.

 

Wat is de gemiddelde latency en hoe beïnvloedt dit mijn online ervaring?

De verwachte latency is ongeveer hetzelfde als via je mobiele verbinding. Alleen het 5G-modem maakt geen gebruik van de lage frequencies, dit hebben we gedaan zodat het 5G-modem niet in de weg komt te zitten voor alle mobiele verbindingen en vice versa. Zo zorgen we ervoor dat de capaciteit van de cellen in de mast niet overbelast raken. 

 

Hoe vaak kan ik switchen tussen Glasvezel en Klik&Klaar als het een netwerkmigratie is?

Je kan niet switchen maar Klik&Klaar kan je wel maandelijks opzeggen. Wil je later weer van Klik&Klaar Internet gebruik maken, dan kan je het opnieuw bestellen. Je kan Klik&Klaar Internet ook naast je Glasvezel gebruiken. Dan raden we voor gebruik op dezelfde locatie aan 1 modem tegelijlkertijd aan te zetten. Zet via je instelling op je telefoon, laptop of tablet je wifi netwerk dat je niet gebruikt, tijdelijk op "vergeten"

 

Hoe installeer ik mijn wifipunten?

Je kan je wifinetwerk uitbreiden met tot wel twee wifipunten van Odido. Daarmee breng je je wifi tot in de verste hoekjes van je huis. Je zet er een mesh-wifinetwerk mee op waarmee je naadloos met bijvoorbeeld je tablet door huis loopt en verbinding houd met je wifi. Installeren doe je heel handig met de Klik&Klaar app via de knop “Wifipunt toevoegen”. Je kan er dan voor kiezen om je wifipunt met de meegeleverde ethernetkabel eenmalig te synchroniseren je 5G-modem zodat hij toegevoegd is aan je wifinetwerk. De andere optie is om dat draadloos te doen via de wps-knop. Voor beide geldt dat je na deze eerste installatiestap de optimale plek voor het wifipunt in je huis te zoeken. De Klik&Klaar app helpt je daar vervolgens bij. Jij loopt door je huis met je telefoon of tablet terwijl de Klik&Klaar app je toont of je nog  net goed wifibereik zodat je wifipunt vanaf daar het signaal nog verder kan brengen.

 

Ik heb een vraag over het gebruik van eigen apparatuur en/of port forwarding, waar kan ik terecht?

Port forwarding kan je instellen in het meer GUI-menu van het 5G-modem. Hier vind je de complexere functies van het apparaat voor geavanceerde gebruikers. Je bereikt dit menu normaal gesproken door naar 192.168.1.1 te gaan in je browser en vervolgens in te loggen met je gebruikersnaam en wachtwoord van het 5G-modem. Deze vind je onderop het 5G-modem. Klik&Klaar Internet werkt optimaal door gebruik te maken van de door Odido geleverde apparatuur. Zowel het 5G-modem als de wifipunten zijn voor jou geoptimaliseerd. Hierdoor krijg je een zo goed mogelijk 5G-signaal binnen en heb je een zo goed mogelijk wifinetwerk. Wil je toch eigen apparatuur gebruiken, dan kan dat. De Klik&Klaar sim is te gebruiken in andere modems en kunnen een internetsignaal ontvangen mits verbonden met het 5G-netwerk van Odido in Nederland. De Klik&Klaar app werkt dan echter niet meer en de Odido klantenservice kan je beperkt ondersteuning bieden.

 

Mijn 5G-modem werkt niet, ik wil een monteur. Kan dat?

Je kan bellen met onze Service. Zij kunnen op afstand het 5G-modem uitlezen en kijken waarom het 5G-modem niet werkt. Mochten zij iets zien dat niet op afstand verholpen kan worden, dan sturen ze een nieuw modem op en kan je het andere modem kosteloos retour sturen. De installatie en het vinden van een beter plek kan erg makkelijk met de Klik&Klaar app. Zonder deze app kan dat overigens ook. Er zijn tot nu toe geen situaties bekend waarbij Service het niet samen met je op kan lossen en er een monteur nodig is.

 

Wat als ik mijn contract opzeg, zit er dan een toestelkrediet op het modem of is dit in bruikleen?

Modem is in bruikleen.

 

Kan ik mijn 5G-modem meenemen naar de camping?

Ja, alleen in Nederland.

 

Kan ik mijn 5G-modem ook meenemen naar het buitenland/Frankrijk en daar een Franse SIM in doen?

Nee, Roaming staat uit op het modem en ook op de simkaart. APN is ingesteld (Netwerk informatie om met het radio netwerk te verbinden). De Klik&Klaar 5G-modem werkt alleen met een simkaart van Odido

 

Hoe beïnvloedt netwerkcongestie de prestaties van het modem?

De connectie van het 5G-modem met het 5G-netwerk van Odido bepaalt hoe snel je internetervaring kan zijn. Op drukke momenten of in drukke gebieden zodat rondom een Centraal Station tijdens spitsuur, kunnen er veel gebruikers tegelijk verbonden zijn. Ook kan het datagebruik dan hoog liggen. De beschikbare capaciteit moet dan verdeeld worden onder deze gebruikers. Dat kan je ook merken aan de verbinding op je 5G-modem.

 

Is het modem geschikt voor gebruik in gebieden met een zwak 5G-signaal, en wat zijn de prestatieverwachtingen in zulke omstandigheden?

Odido heeft een landelijk-dekkend 5G netwerk. Op locaties waar toch een minder signaal is, is ontvangst op een mobiele telefoon (verbonden met het Odido-netwerk) een goede indicatie. Het 5G-modem is veel krachtiger dan een smartphone waardoor de Klik&Klaar Internetverbinding minimaal net zo goed is.

 

Wat is de impact van weersomstandigheden zoals regen of sneeuw op de signaalstabiliteit van het modem?

Extreme weersomstandigheden kunnen een negatief effect hebben op het Mobiele netwerk. Hierdoor kan je tijdelijk een lagere snelheid en vertraging ervaren op de 5G-modem.

 

Krijg ik korting als er een lage snelheid mogelijk is op mijn adres? 

Wie bieden de maximaal haalbare snelheid op het adres. We rekenen voor Klik&Klaar 1 prijs ongeacht welke snelheid je kan krijgen. De prijs is verrassend laag en ligt onder de prijs van DSL en Glasvezel. Als je niet tevreden bent met de verwachte snelheid, zit je met Klik&Klaar ook nergens aan vast. Het is maandelijks opzegbaar.

 

Hoeveel bandbreedte reserveert het modem voor kritieke toepassingen zoals videoconferencing, streamen of online gaming?

Het Klik&Klaar 5G-modem levert een internetverbinding met de volledige beschikbare capaciteit. Daarin worden geen delen gereserveerd voor specifieke toepassingen.

 

Hoe kan ik de bandsteering uitschakelen op het modem? Want niet al mijn apparaten werken op de 5GHz frequentie.

Het uitschakelen van bandsteering raden wij af. Mocht dit toch gewenst zijn dan kan dat in Mijn Odido, via Klantenservice

 

Ik ga verhuizen, maar Glasvezel is nog niet gereed op mijn nieuwe adres. Ik zit 3 weken zonder internet. Kan ik een 5G-modem krijgen om dit te overbruggen i.p.v. Unlimited Data vouchers?

Je kan een nieuwe bestelling voor Klik&Klaar Internet doen. Zodra je Glasvezel is aangesloten zeg je dan Klik&Klaar Internet weer op. Het is maandelijks opzegbaar dus je zit nergens aan vast. Het is ook mogelijk om je Klik&Klaar Internet product actief te houden als tweede netwerk of voor gebruik buiten je thuisadres. Let op dat je niet dezelfde wifinamen gebruikt.

 

Hoe stuur ik mijn modem retour als ik opzeg? Kan dit in de shop of krijg ik een QR-code?

Je ontvangt van ons na de opzegging een email met een QR code. Hiermee kan je het modem kosteloos retour sturen vanaf een DHL service punt. Het is nog niet mogelijk het modem terug te brengen naar de Odido shop.

 

Klik&Klaar Internet biedt altijd de maximale beschikbare snelheid op het adres. De maximale beschikbare snelheid kan verschillen van geen dekking tot snelheden van 300 Mbit/s of hoger. De dekkingskaart geeft een schatting van wat we op het adres van jou verwachten.

hoi @marcorolla ,

Ik kopieerde een stukje tekst van de website van Odido. Dat had ik dus niet zelf geschreven en ben ook maar een klant zoals jij. Ik kan verder niet in Odido systemen kijken of zaken doen.


hoi @marcorolla ,

Ik kopieerde een stukje tekst van de website van Odido. Dat had ik dus niet zelf geschreven en ben ook maar een klant zoals jij. Ik kan verder niet in Odido systemen kijken of zaken doen.

Hoi Eric,

 

Sorry dat had ik niet gezien. Bedank voor je tip in ieder geval.


Just received my kit and it doesn’t work. It seems that the SIM-card isn’t activated. Also I can’t link it in MyOdido, it says “Er ging iets fout. Probeer het later nog een keer.”.

 

It’s not “Klik & Klaar” for now :(


Goedenavond,

Sinds het moment dat ik klik & klaar ingebruik heb ervaar ik het volgende probleem:

Wij hebben een samsung the frame en deze is bekabeld aangesloten op de modem. Nu moet ik iedere dag of eerder gezegt iedere keer wanneer de tv een langere tijd uit is geweest het modem opnieuw opstarten omdat de tv aangeeft een DNS fout te hebben. Ik weet niet wat ik hieraan kan doen, duidelijk is wel dat het heel erg vervelend is om iedere keer het modem te resetten. 

Daarnaast is er nog een probleem en dat is de Deense reclame wie opeens opdoemde. Via Google, youtube poppen heel veel Deense reclames op. Zelfs als je zoekt via Google op bijvoorbeeld kleding krijg ik kleding te zien vanuit Denemarken met de Deense prijzen en teksten. 

Hopelijk kan iemand mij helpen met een oplossing voor beide problemen.


Er zijn hier geen oplossingen voor. Het is een nieuw product waar nog wat zaken aan moeten worden bijgeschaafd. Als het nu niet bruikbaar voor je is dan kun je het abonnement zonder lange contractstermijn annuleren.  


Hoi Eric, bedankt voor je reactie. Persoonlijk vind ik je antwoord wat kort door de bocht. Ik neem aan dat ik toch niet de enige ben met deze problemen? Ik begrijp dat het een nieuw product is, maar het lijkt mij niet dat een DNS probleem een reden zou moeten zijn om dan maar alles retour te moeten sturen. Wellicht dat iemand van Odido hier iets meer over kan vertellen? 


Daarnaast is er nog een probleem en dat is de Deense reclame wie opeens opdoemde. Via Google, youtube poppen heel veel Deense reclames op. Zelfs als je zoekt via Google op bijvoorbeeld kleding krijg ik kleding te zien vanuit Denemarken met de Deense prijzen en teksten. 

Waarschijnlijk heeft Odido een IP-block gekocht van een Deense provider. De gebruikt database (voor Google b.v.)wordt veel later geupdated (Odido heeft geen invloed erop). Je kan het zien bij

https://www.iplocation.net/ip-lookup

 


Bedankt voor je reactie ccnl.

Wat ik uit je reactie opmaak is dat na verloop van tijd de reclame vanzelf verdwijnt. Ik laat het maar even gebeuren dan..


Hallo allemaal ik heb na veel pijn en moeite (ruim 2 uur in de wacht gestaan) mijn bestelling kunnen herroepen, volgens de Odido service is er op mijn adres geen degelijke dekking op 5G.

Mijn Odido zegt :

 

Maar ik heb ondanks de toezegging van de heer aan de telefoon geen bevestiging per mail ontvangen en daarmee ook niet de retour zend instructies.
En als klap op de vuurpijl werd er ondanks mijn herroeping binnen 14 dagen doodleuk 25 euro van mijn rekening afgeschreven onlangs.

HELP ! 
Waarom is dit zo moeilijk, waarom is Odido zo ontzettend onbereikbaar en daarmee klant onvriendelijk ?


Als het nu niet bruikbaar voor je is dan kun je het abonnement zonder lange contractstermijn annuleren.  

Nou Eric de Odido SuperUser .. zie mijn post hierboven, bij mij is het niet bruikbaar (bevestigd door Odido Service medewerker die ik na 2 uur wachten eindelijk aan de lijn had) en is om die reden ook door diezelfde medewerker beëindigd op 21 oktober 2024 gek alleen dat het screenshot dus 21 november noemt) (nota bene binnen de herroeping periode van 14 dagen).

Nu ruim 3 weken verder heeft Odido onterecht mij :

  • Niet de beloofde bevestiging van beëindiging gestuurd per e mail of post.
  • Niet de retour instructies gestuurd per e mail of post zoals toegezegd.
  • Wel 25 euro abonnementsgeld middels automatische incasso geïnd.
  • Na stornering van bovengenoemde incasso direct een e mail gestuurd waarin gedreigd wordt met een incasso bureau.
  • Niet inhoudelijk gereageerd op mijn klacht met al het bovengenoemde binnen de beloofde termijn van 6 dagen.
  • Houdt Odido zich niet aan wet en regelgeving dat een abonnement op dezelfde wijze geannuleerd dient te kunnen worden als dat het wordt afgesloten (afsluiten kan binnen 2 minuten online, annuleren kan alleen middels een servicedesk die amper bereikbaar is met 2 uur+ wachttijden.

Dus gezien ik jou op deze community altijd zo lekker direct en gevat zie reageren jij nu ook eens inhoudelijk zou kunnen reageren waarom ik zoveel gedoe heb met het simpelweg herroepen van een bestelling (gebaseerd op de wet koop op afstand ).
Saillant detail tevens is dat ondanks de bedenktijd van Odido netjes in hun eigen voorwaarden staat :

 


Maar het retour formulier NIET WERKT voor de dienst Klik en Klaar werkt als je binnen  de 15 dagen wilt heroepen.
HOE DAN ?


 

En ik val in herhaling maar de opmerking “Bel ons even, dan regelen we het voor je.” Dat heb ik dus gedaan .. dit heeft me meerdere pogingen gekost en uiteindelijk bijna 3 uur in totaal waarbij dus de laatste sessie 2 uur wachten betekende.
Weet niet @eric  of jij dat “even” noemt, maar “even bellen” betekent mij max 5 a 10  minuutjes niet 2 uur.

Kortom als jij het allemaal zo goed weet, ben ik zeer benieuwd naar jouw oplossing nu voor mijn probleem.
 


Hoi @0ptimus ,

Heb je Klik&Klaar via 1 van de service kanalen opgezegd? Dan kun je het modem en wifipunten (als je die hebt) retour sturen via dit antwoordnummer van PostNL:

 

Odido Internet + TV

Antwoordnummer 15021

1117 ZZ Schiphol-Rijk

 

Stop er een briefje bij met je klantnummer en NaW gegevens. Abonnementen worden vooruit gefactureerd.  Na een herroeping of beëindiging van een abonnement wordt op de volgende factuur e.e.a. gecrediteerd.  Facturen dienen natuurlijk wel betaald te worden, eventuele creditfacturen worden teruggestort. 


@eric  nee klopt niets van wat je zegt.
Ik dien een bevestigingsmail te ontvangen met een unieke QR code.
Die is mij toegezegd maar sinds 21 oktober is het dodelijk stil vanuit Odido.

De Odido winkels (heb er 2 in de buurt) willen het modem niet aannemen, die geven aan dat ze het niet mogen aannemen en je met de service desk moet bellen en ze verder  ook niets kunnen doen.

Heb je ook bronvermeldingen van de crediteringen e.d. want voor sprookjes ga ik wel richting de Europalaan in Kaatsheuvel.

Weet niet of jij nu een enorme fanboy bent of voor Odido werkt maar vooralsnogtoe kan ik jouw uitlatingen niet stroken aan enige feiten.


Je krijgt geen email met QR code, klik en klaar stuur je direct naar het Antwoordnummer.  

Maar goed, jouw manier van communiceren staat mij ook niet echt aan, dus succes er verder mee.


Kom op mensen. Ga elkaar geen verwijten maken. Dit is allemaal al vervelend genoeg. 😉

Ik begrijp iedereen dit met problemen zit. Vanuit Odido loopt het allemaal niet soepel met "klik en klaar” en als je dan problemen hebt en je loopt bij Odido tegen muren op moeten we begrijpen dat het vertrouwen in een goede afloop ver te zoeken is bij de klant.
Ik begrijp daarom 0ptimus maar ook Erik kan ik heel goed volgen. Die probeert iedereen een antwoord te geven. Zijn laatste post met bronvermelding voor het retoursturen maakt het nu wel allemaal duidelijker lijkt me.
Erik is net als ik al lange tijd klant bij Odido. 

Voor de credit kan ik je vertellen dat Odido dit correct afhandelt. Zelf 2 x eerder ondervonden. Wat je teveel betaald krijg je terug. Tis een kwestie van geduld. En anders zal altijd een moderator jouw na het geduld zeker willen helpen. 


@eric 
Mijn manier van communiceren, je bedoelt dezelfde directe stijl die je zelf ook hanteert hier op het forum ?
Tja lastig hé als je een spiegel wordt voorgehouden, It takes one to know one zeg ik dan maar.

@feplas 
Ik maak geen verwijten, ik gooi mijn berichten vol met screenshots / bronvermeldingen en zie iemand hier enkel dingen zonder enige beargumenteren alles recht kletsen wat krom is.
Feit dat hij hier een “status” heeft op het forum betekent nog niet dat hij hier Odido vertegenwoordigt of het bij het juiste eind heeft.

Die QR code dien ik dus volgens de Odido service persoon die ik vanochtend sprak WEL te krijgen, was stiekem kleine controle vraag mijnerzijds.

Alle bijdrages die ik van @eric  voorbij zag komen vond ik al dubieus nu weet ik dus zeker dat hij beter in het sprookjesbos van de Efteling kan gaan werken.

Ik houd het graag bij feiten / screenshots of een link naar een document / pagina waarop ik kan verifiëren dat hetgeen beweert wordt ook strookt met de realiteit. Zodat mocht dit traject juridisch worden en daar begint het inmiddels wel naar te neigen ik me kan beroepen op feiten, niet op hetgeen een of andere @eric  beweert op een forum.
Houdt geen stand mocht dit ooit bij een rechter komen kan ik u melden.


Oops. dit had een edit moeten zijn ;-)


@0ptimus 

Dit platform is voor leden door leden. Is dus opgezet zodat klanten elkaar kunnen helpen. Natuurlijk zijn er moderators om alles in goede banen te leiden hier op het platform en mochten ze een mogelijkheid hebben om iemand te helpen zullen ze dat ook doen voor zover ze kunnen.
Als een klant een klant heeft geholpen met het juiste antwoord grijpen ze niet in. In jouw geval heeft Erik jou een juist antwoord gegeven over het retourneren van de router.

Erik of wie dan ook hier op het platform hoort niet thuis in het sprookjesbos. 

Heb respect voor elkaar. 😉


Goedenavond,

Sinds het moment dat ik klik & klaar ingebruik heb ervaar ik het volgende probleem:

Wij hebben een samsung the frame en deze is bekabeld aangesloten op de modem. Nu moet ik iedere dag of eerder gezegt iedere keer wanneer de tv een langere tijd uit is geweest het modem opnieuw opstarten omdat de tv aangeeft een DNS fout te hebben. Ik weet niet wat ik hieraan kan doen, duidelijk is wel dat het heel erg vervelend is om iedere keer het modem te resetten. 

Daarnaast is er nog een probleem en dat is de Deense reclame wie opeens opdoemde. Via Google, youtube poppen heel veel Deense reclames op. Zelfs als je zoekt via Google op bijvoorbeeld kleding krijg ik kleding te zien vanuit Denemarken met de Deense prijzen en teksten. 

Hopelijk kan iemand mij helpen met een oplossing voor beide problemen.

@Jeroen1986.

Alle andere apparaten op het netwerk geven deze problemen niet?

Misschien is het dan een optie om de netwerkgegevens op je tv statisch in te voeren. Dus geen DHCP. Je zou dan ook kunnen proberen de dns van Google in te voeren: 8.8.8.8 en 8.8.4.4
Je moet dan wel even in je router de het ipadres en mac adres van je tv invoeren om te voorkomen dat het adres toegewezen wordt aan een ander apparaat. Dit doe je bij "netwerkinstellingen” “thuisnetwerk” "statische DHCP”

Ik heb geen problemen met de de tv die op DHCP staat.

 


@0ptimus

In jouw geval heeft Erik jou een juist antwoord gegeven over het retourneren van de router.

Erik of wie dan ook hier op het platform hoort niet thuis in het sprookjesbos. 

Heb respect voor elkaar. 😉

 

Heb je überhaupt mijn bericht wel gelezen? Gezien bovenstaande opmerking kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je zaken maar half lees of mee krijgt.
Ik krijg van een Odido service mijnheer aan de telefoon deze ochtend te horen dat ik NIET kan retourneren voordat ik de juiste QR code heb ontvangen.


Als het antwoord  van @eric het juiste was (en dus zo simpel) zou dit dan niet door de Odido service medewerker gemeld zijn die op zijn systeem had staan dat ik inderdaad op tijd herroepen had ?
Zijn letterlijke woorden waren “ja het is een puinhoop op dit moment onze excuses hiervoor en u zult waarschijnlijk halverwege deze maand de mail met QR code ontvangen, zonder kunt u niet retourneren, en helaas kan ik dit proces niet bespoedigen of beïnvloeden, nogmaals mijn excuses"

Fun fact ik heb het gesprek opgenomen 🙂 en heb het net nog even teruggeluisterd of ik het goed noteer wat er gezegd werd vanochtend.
Als het juiste antwoord zou zijn geweest (wat @eric beweert) stuur het maar terug naar dit antwoordnummer, zou dat toch 10x makkelijker / sneller en klantvriendelijker zijn geweest ?

Dus @eric zuigt maar wat uit zijn duim, en ik had dat vermoeden al bij eerdere reacties van hem, nu heb ik hem dus feitelijk op het verspreiden van onjuistheden “betrapt”.
Vindt jij het niet respectloos dat hij dus onjuistheden als de waarheid loopt te verkondigen ?

Als je zo je modem gaat opsturen, zal Odido het modem dus in rekening brengen, mag je nog eens 3 a 4 honderd euro aftikken.
Want hoe wil jij gaan aantonen dat je überhaupt iets verstuurd hebt als je dit doet naar een antwoordnummer.  Google eens voor de gein hoe PostNL omgaat met Track and Trace t.b.v. antwoordnummers, of nee heb ik al voor je gedaan.

Vindt je het nu nog steeds goed advies ? Ik niet dus @eric neem mijn advies klik eens op deze link denk dat je daar beter tot je recht komt 🤣


 

 




For the record ik laat het hier wel bij want oprecht voor sprookjes ga ik wel naar de Efteling.
 

Veel plezier in de Efteling 


 

 




For the record ik laat het hier wel bij want oprecht voor sprookjes ga ik wel naar de Efteling.
 

Veel plezier in de Efteling 

Heb wat wijzigingen aangebracht, beetje bron vermelding en besloten dat ik deze rit toch even ga uitrijden.
Ben wel benieuwd of je nu voor de feiten of sprookjes gaat om eerlijk te zijn.


@0ptimus  Er zijn vast wel opties voor onaardige users, tijd dat jij daar een kijkje gaat nemen je past daar beter dan hier. 
veel plezier. 

 


Ik ga er als je het niet erg vindt geen hele rit van maken. Wil graag nog even de film afkijken😅
In mijn reactie naar jullie ben ik oprecht. De klanten die onvrede hebben over niet goed werkend product zouden goed geholpen moeten worden. Klik en Klaar is online maar alles aan de achterkant klopt het nog niet helemaal bij Odido. Dat is niet oké!
Eerlijk gezegd ondervind ik geen problemen en heb vanaf dag 1 goed internet op 2 korte onderbrekingen na. Die zijn er ook vaak op het vaste net en persoonlijk heb ik daar geen probleem mee.

Ik heb op de maandag toen Klik en Klaar online kwam direct in ochtend besteld met de wens dit op te halen in de winkel. Diezelfde dag had ik hier de modem staan met snelheden die boven mijn verwachting lagen.

Twee dagen daarna heb ik telefonisch mijn 4GvT opgezegd en de medewerker van Odido heeft mij de service geboden om dat abonnement per direct te stoppen, wat ook gebeurde. In vind dat goede service.
Mijn nieuwe maand was net ingegaan en ik heb deze maand dus zowel voor 4GvT als voor Klik en Klaar betaald. Ik weet uit eerdere ervaringen dat het teveel betaalde bedrag teruggestort gaat worden.

Nu jouw situatie.
Jij wilt alles retour sturen en het contract ontbinden. Dat is je goed recht en Odido geeft je ook deze gelegenheid. Jij krijgt te horen dat je een QR code gaat krijgen. Dat is nou net die achterkant bij Odido die niet lekker loopt. 
Hier op het platform heeft een moderator daarvoor een post geplaatst zodat jij je router kan terugsturen:
Hoe stuur je de apparatuur terug? | Odido community

Lees dat even rustig door en je kan maandag alles afgeven bij PostNL. Naar een antwoordnummer dus geen kosten. Wel moet je even opletten dat je zoals Erik zegt een verzendbevestiging krijgt zodat je later bij onduidelijkheid kan aantonen dat je een pakket hebt verstuurd naar Odido. Doe in de doos je naw gegevens en contractnummer en alles moet dan goed komen. Als je via de mail een contract hebt ontvangen deze printen en erbij doen.

Ik begrijp jouw reacties echt wel. Ik kan het helaas niet leuker voor je maken. Samen kunnen we het wel makkelijker maken door met respect informatie uit te wisselen. Dat is wat we hier doen. 😉
Geen kreten zoals aapjes betalen met nootjes en geen efteling enz.. Ik hoop dat je dit begrijpt.
Na 63 jaar ervaring begrijp ik jou maar zeg ik goed bedoeld toch, doe dat niet😉

Ik hoop dat bovenstaande jou verder helpt.

Succes!!!

 


@0ptimus  Er zijn vast wel opties voor onaardige users, tijd dat jij daar een kijkje gaat nemen je past daar beter dan hier. 
veel plezier. 

 

Ik denk dat 0ptimus geen onaardige user. Hij is alleen ontevreden en dat mag best wel als je niet goed geholpen wordt door Odido. Soms is het dan moeilijk rustig te blijven en de juiste woorden en weg te vinden. 
Ik zeg dan altijd: Komt wel goed 😅


@0ptimus  Er zijn vast wel opties voor onaardige users, tijd dat jij daar een kijkje gaat nemen je past daar beter dan hier. 
veel plezier. 

 

Ik denk dat 0ptimus geen onaardige user. Hij is alleen ontevreden en dat mag best wel als je niet goed geholpen wordt door Odido. Soms is het dan moeilijk rustig te blijven en de juiste woorden en weg te vinden. 
Ik zeg dan altijd: Komt wel goed 😅

Iedereen mag ontevreden zijn maar dat is geen rede om mensen te beledigen die je willen helpen. Dit is een klant helpt klant community met ondersteuning van de moderators. Bovendien had @eric het ook nog eens bij het rechte eind.

Fijn weekend. 


Reageer