Beantwoord

grensgeval: geen bandbreedte mobiel switcht telkens tussen telekom.de en odido

  • 14 November 2023
  • 4 reacties
  • 61 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 6 reacties

Als de mast in de buurt weer eens uitvalt, is de dichtstbijzijnde mast net over de grens in Duitsland.

De telefoon switcht dan automatisch naar telekom.de

Ondanks vol bereik met deze mast, is de bandbreedte niet meer dan een rietje. d.w.z., nauwelijks voldoende om een simpele tekstpagina te laden laat staan andere content.

Buiten het feit dat het uitvallen van de mast in de buurt zeer hinderlijk is, moet ik telkens m’n telefoon instellen op handmatig als ik thuis ben, daar deze anders telkens overschakelt en daarmee dan dus geen internetverbinding meer heb.

btw: “als de mast in de buurt weer eens uitvalt” dit gebeurt altijd bij regenbuien en harde wind.

Van het werk heb ik KPN. Noodgedwongen moet ik daar wel gebruik van maken als Odido d’r voor de zoveelste keer de brui aan geeft.

icon

Beste antwoord door Waqqas 16 November 2023, 09:51

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @iosis 

Je kan dit probleem melden op de dekkingskaart, dan ontvang je binnen 10 werkdagen een terugkoppeling van de netwerkspecialisten.

niemand een idee?

Dank je voor de tip !!

Toen kon ik niet op de pagina komen gebruikmakend van een andere verbinding…

"Helaas! Deze pagina zit op slot" bij raadplegen van https://www.odido.nl/netwerk/storing

 

Vandaag als nog de melding geregistreerd met terugbel verzoek. 😀


Off toppic: op die pagina is het veld opgenomen: “Omschrijf duidelijk het probleem”.
Dit veld accepteert max. 50 tekens. Dat laat weinig ruimte voor verduidelijking… 🙄

Aanvulling: telekom.de en odido hebben kennelijk alle contracten verbroken.

O2.de lijkt nu redelijk te werken. Al blijft het wel een knipperlicht verbinding.

Kan ervoor gezorgd worden dat telekom.de uit de selectie verdwijnt?

Reageer