Skip to main content

Zou dit niet anders kunnen als je vaste verbinding eruit ligt ? 

Hoi @Mrmore,

Ik ben bang dat hier niks aan te doen is. Dit heeft namelijk te maken met de rechten die Odido bij zenders inkoopt. Als ze voor bepaalde zenders alleen toestemming hebben om die binnenshuis te bekijken, moeten ze dat blokkeren voor buitenshuis. Je kunt wel vanaf je telefoon naar een Chromecast/Apple TV streamen. Dan kun je toch kijken op de TV.

Dat is bijzonder want alle content voor de zenders die ik heb kan ik ook via mobiel bekijken. Je zou toch zeggen dat als die ip range die odido uitgeeft in Nederland dit toch wel geregeld zou moeten kunnen worden.

Hi ​@Mrmore, wat ​@TMTV aangeeft, klopt inderdaad. Dit heeft te maken met de rechten. Niet per se de rechten van de zenders in het algemeen. Maar de rechten die we hebben om de zender af te laten spelen op het grote scherm, zoals op een smart tv. Dit hebben we alleen beschikbaar voor op een vaste Odido verbinding.

Voor op het kleine scherm, zoals op een laptop, mobiel of tablet hebben we wel de rechten om dit zonder een vaste Odido verbinding uit te zenden. 

We zijn wel aan het kijken of dit mogelijk wordt om bijvoorbeeld ons mobiel netwerk  hier aan toe te voegen. Dus stel de vaste verbinding ligt eruit, dat het dan wel mogelijk wordt om het via ons Odido mobiel netwerk met een Unlimited Data voucher te kijken als je de tv verbindt met een hotspot. We hebben nog geen concrete planning en moeten hiervoor nog in overleg met andere afdelingen om te kijken of dit kan. De wens is er in ieder geval wel ook vanuit ons!

NieuwVoor nu geparkeerd