Skip to main content

Je kunt in het menu de lettergrootte aanpassen, maar dat verandert de lettergrootte van de gids niet.

Ik heb echt moeite die te lezen

Je kunt in het menu de lettergrootte aanpassen, maar dat verandert de lettergrootte van de gids niet.

precies hetzelfde probleem hier , zal straks weer terug moeten naar het verschrikkelijke ziggo , omdat ik de gids niet kan lezen . ik ga echt niet terug naar de veronica gids of zo , lijkt me toch wel achterhaald 

NieuwVoor nu geparkeerd

Momenteel moeten we TV-ideeën even in de ijskast plaatsen.
Dit ligt stil doordat we andere prioriteiten moeten stellen. Wellicht wordt jouw idee later in het jaar alsnog opgepakt/heropend. Weet dat we feedback altijd waarderen! Bedankt voor je geduld en begrip!

ik vind het een beetje makkelijk hoe problemen hier opzij geschoven worden , als je een auto koopt waar zo veel problemen mee zouden zijn dan zou je hem ook weg doen . Tv beeld met de nieuwe kastjes was zo slecht dat ik de oude weer uit de vuilnisbak gevist heb om weer tv te kunnen kijken , tv gids is er niet  ( nou ja niet leesbaar ) en bij alles wordt er gezegd , we weten niet hoe we dat moeten oplossen . dit heeft er voor gezorgd dat ik naar een andere provider ga , namelijk KPN . misschien een leuk weetje voor sommigen hier , ze zijn bij KPN een groot deel van hun tijd nu bezig met het installeren van nieuwe klanten die van odido komen . mijn advies : overstappen , je blijft ook niet in een kapotte auto rijden die niet gemaakt kan worden ...

@glasfrankie Ik begrijp je sentiment zeker, maar je beschrijft hier issues die niets te maken hebben met dit specifieke idee/deze suggestie. Helemaal eens dat dit soort problemen niet weggeschoven moet worden. Er is momenteel simpelweg geen tijd om alle 134 TV-ideeën op te pakken en eventueel waar mogelijk te implementeren. Je bent overigens erg kort door de bocht met betrekking tot je conclusie dat helemaal niks opgepakt wordt of serieus genomen wordt: we staan op dit moment sinds 1 januari 2024 op ruim 60 afgeronde en geïmplementeerde suggesties waarvan het gros op TV slaat. Wij werken als moderator team erg nauw samen met alle product managers om alles te onderzoeken. Niet alles kan op afzienbare termijn gerealiseerd worden, maar we doen ons uiterste best. 

Dat gezegd hebbende, is het natuurlijk wel heel jammer dat er bugs blijven bestaan die blijkbaar niet heel eenvoudig te reproduceren en/of op te lossen zijn. 

We werken momenteel aan een wijziging om de lettergrootte in de Gids standaard een stuk groter te maken. Dit zal de leesbaarheid aanzienlijk verhogen. Ik heb nog geen concrete planning, maar het is wel één van de belangrijkere wijzigingen die we binnenkort willen doorvoeren.

Voor nu geparkeerdIdee in onderzoek

Hoi, ik ben Hans en net nieuwe abonnee op Odido.

Ik onderschrijf ook dat de lettergrootte van de gids groter dient te zijn.
Had hiervoor KPN en dat was duidelijk leesbaar.

Ook de kleur vd letter t.o.v. de achtergrond is belangrijk voor de leesbaarheid.

De witte letters op de licht grijze achtergrond is slecht van elkaar te onderscheiden (gids keuze op het moment).

Op de donkergrijze achtergrond komt het wel duidelijk over.

Nog een mogelijke verbetering:

Bij bv een opname verwijderen komt er links onder een heleboel tekst te staan met verschrikkelijk heel erg kleine letters.

Zou grotere letters en minder tekst.

We weten op dat ogenblik dat we in bij het overzicht opnames zitten, dus mogelijk als tekst, wel grote letters, 
OPNAME VERWIJDEREN.

Het 2e deel vd tekst is vreemd, want de opname was niet gestart!

Overigens ben ik zonder meer zeer tevreden over ODIDO :)

Kan dit ook worden meegenomen voor de Android TV app?

Het lettertype is erg klein in de tv gids en verdere menu's . Zender logo 's zijn onherkenbaar klein geworden.

De lettergrootte van programma gids over het live beeld is prima van grootte, maar navigeert lang zo overzichtelijk als de tv gids.

Geeft mij ook een klein gevoel, dat ik nog naar 40inch kijk, terwijl het lettertype bedacht lijkt te zijn voor 50inch en groter. 😭

Ook hier klachten over het kleine lettertype van de vernieuwde Android TV app.

Wij hebben hier een 65” Sony tv maar ook wij hebben moeite met de leesbaarheid van de tv gids menu's. Ook is het lastig als je een opname een stuk wil doorspoelen bijvoorbeeld als het programma later is gestart je op de ab moet blijven drukken,  tijdens dat doorspoelen is er alleen een stilstaand beeld ook niet handig als je het begin van van de opname zoekt. Kennelijk is niet overal goed over alle wijzigingen nagedacht misschien is het verstandig als iemand besluit dat alles radicaal word omgegooid in een  nieuwe app dat dit word gecontroleerd met een testpanel om fouten en problemen te onderkennen voor dat een totaal vernieuwde app live gaat.

Verder ben ik tot nu toe tevreden over Odido

Verder graag meer feedback over vernieuwingen zoals verbeterde apparatuur snellere verbindingen ik zag tot mijn verbazing toen ik langs een Odido winkel liep dat er nu 2gb verbindingen mogelijk zijn.

@Evries71 ik sluit mij bij jou aan. Vooral het doorspoelen is nu een crime!

Wel heb ik begrepen dat ze aan het lettertypen werken.

Ook terugkijken is lastiger geworden het is echt even zoeken.

Helaas staat er nog steeds geen eind/ begin tijd in de favorieten lijst 

Momenteel moeten we TV-ideeën even in de ijskast plaatsen.
Dit ligt stil doordat we andere prioriteiten moeten stellen. Wellicht wordt jouw idee later in het jaar alsnog opgepakt/heropend. Weet dat we feedback altijd waarderen! Bedankt voor je geduld en begrip!

Dit is geen verzoek om een feature. Onleesbaar kleine letters zijn een bug. Klanten hebben immers de redelijke verwachting dat ze een product bestellen dat ze kunnen bedienen.

@glasfrankie Ik begrijp je sentiment zeker, maar je beschrijft hier issues die niets te maken hebben met dit specifieke idee/deze suggestie. Helemaal eens dat dit soort problemen niet weggeschoven moet worden. Er is momenteel simpelweg geen tijd om alle 134 TV-ideeën op te pakken en eventueel waar mogelijk te implementeren. Je bent overigens erg kort door de bocht met betrekking tot je conclusie dat helemaal niks opgepakt wordt of serieus genomen wordt: we staan op dit moment sinds 1 januari 2024 op ruim 60 afgeronde en geïmplementeerde suggesties waarvan het gros op TV slaat. Wij werken als moderator team erg nauw samen met alle product managers om alles te onderzoeken. Niet alles kan op afzienbare termijn gerealiseerd worden, maar we doen ons uiterste best. 

Dat gezegd hebbende, is het natuurlijk wel heel jammer dat er bugs blijven bestaan die blijkbaar niet heel eenvoudig te reproduceren en/of op te lossen zijn. 

Hier nog een “suggestie” Jason.

Bij de start van de vernieuwde Odido Android app krijg ik de volgende foutmelding. 

Er gaat iets mis. Deze functie of instelling is momenteel niet beschikbaar.

Kijk je even of het ligt aan je internet verbinding?

De melding is  ongeveer 10 seconden te zien terwijl de app verder probleemloos is opgestart.

Waarschijnlijk een foutje in het opstart script wil je zo vriendelijk zijn en dit doorgeven aan Jacco

Groet Evries71

@Evries71 Die foutmelding krijg ik ook heel kort 

We werken momenteel aan een wijziging om de lettergrootte in de Gids standaard een stuk groter te maken. Dit zal de leesbaarheid aanzienlijk verhogen. Ik heb nog geen concrete planning, maar het is wel één van de belangrijkere wijzigingen die we binnenkort willen doorvoeren.

“binnenkort” is bij veel bedrijven een rekbaar begrip, graag een datum. Als die ergens ver in 2025 ligt gaan we bij de odido concurrentie informeren.

Het is soms lastig om exacte tijdsspannen te bieden omdat we met verschillende teams aan verschillende projecten werken. Wensen & Suggesties is een uniek platform waarbij we onze klanten de gelegenheid bieden om mee te denken aan het verder ontwikkelen van de producten die we bieden. We zijn super dankbaar dat er tot nu toe 70 wensen in vervulling gebracht zijn sinds 1 januari 2024. We hopen uiteraard dat de term "binnenkort” nog dit jaar zal zijn, maar dat durf ik niet met zekerheid te stellen.

Die deskundigheid en waarzeggende blik laat ik graag over aan onze expert @Hans-Juriën

Bedankt voor je begrip en geduld! 

Het enige dat ik nu kan toezeggen: het lettertype wordt in de TV gids aanzienlijk vergroot. Een eerste testversie heb ik al gezien en persoonlijk vind ik het zelfs iets té leesbaar 😆. Er zijn echter nog allerlei andere zaken waar we van afhankelijk zijn voordat ik een concrete planning kan delen. Zodra ik concreet iets kan melden, zal ik het direct laten weten.

Het enige dat ik nu kan toezeggen: het lettertype wordt in de TV gids aanzienlijk vergroot. Een eerste testversie heb ik al gezien en persoonlijk vind ik het zelfs iets té leesbaar 😆. Er zijn echter nog allerlei andere zaken waar we van afhankelijk zijn voordat ik een concrete planning kan delen. Zodra ik concreet iets kan melden, zal ik het direct laten weten.

Voor gebruikers van de Android TV app heb ik een update geplaatst in dit topic: 

Je kunt in dit topic ook instructies vinden hoe je kan deelnemen aan deze ‘Open test’.

Voor alle gebruikers van de FireTV app zal de update binnen paar dagen beschikbaar zijn. 

Het volgende idee is samengevoegd in dit idee:

Alle stemmen zijn overgedragen in dit idee.

Het volgende idee is samengevoegd in dit idee:

Alle stemmen zijn overgedragen in dit idee.