Skip to main content

Juli 2024

In onze hoogbouw (6 etages) werd door ODF glasvezel aangelegd. Hoop gedoe met afspraken maken bij de complexbeheerder en de bewoners/ eigenaars.

Met gepaste enthousiasme bestelde ik glasvezel van ODIDO. Tot mijn verbazing bleef de bestelling hangen op “in uitvoering”.

Ik belde eens met de klantenservice. Hier werd mij medegedeeld dat de verbinding – na binnenkomst in het pand – gekruist was aangesloten. Hersteltijd: ongeveer 30 minuten.

Een maand verder, 4 tot 6 gesprekken (ik ben de tel kwijt) later en ik weet nog altijd niet waar ik aan toe ben.

De opdracht tot het herstellen van de gekruiste lijn viel één dag voor de bouwvak. Indien de klantenservice van hoge kwaliteit was geweest dan hadden ze me gezegd dat “in de bouwvak niet verwacht kan worden dat dit soort herstelacties worden uitgevoerd. Na de bouwvak informeren wij (de klantenservice) u over de planning van de netwerkbeheerder”.

Helaas, niets van dat alles. ODIDO stuurt haar (bijna nieuwe) klanten liever met een kluitje het riet in, om daar zichzelf te laten gaarkoken in z’n eigen sopje en te wachten totdat de klant weer zelf terugbelt. Om vervolgens weer met een ander kluitje naar een ander stukje riet doorverwezen te worden om daar weer gaar te koken in het sopje aldaar.

Deze (bijna nieuwe) klant belt dan maar zelf met Open Dutch Fiber, die door tal van aannemers en onderaannemers het werk verdeeld en hopelijk uitgevoerd krijgt. In de bouwvak echter NIET!

In het gedeelde systeem van ODF én ODIDO is dezelfde informatie terug te vinden.

• Verbinding gekruist aangelegd
  • Start bouwvak
    • Gedurende de bouwvak worden alleen grote netwerkverstoringen verholpen in reeds werkende infrastructuur
  • Na de bouwvak gaan we verder met reguliere projecten.

Het was zoveel meer waard geweest om deze bijna nieuwe klant te vertellen: heb geduld, pas ná de bouwvak kunnen we een planning verwachten. De bouwvak duurt tot… datum xyz. Onze excuses voor het ongemak.

Nu zit ik dit te schrijven, als Service Delivery Manager voor verschillende ICT Servicedesks en klantenservice-omgevingen, in de ijdele hoop dat ODIDO er wat mee gaat doen.

Dit is geen wens of suggestie, daarom zet ik dit Idee op slot. Je kunt een topic aanmaken op onze reguliere Community via: https://community.odido.nl/topic/new. Veel succes! 

NieuwNiet mogelijk