Cloudopname - reclame skippen


Als ik in de cloudopslag iets heb opgenomen kan ik bij het afspelen niet vooruit bij de reclameblokken. Dat vind ik erg vervelend en bij onze vorige TV-provider kon dat wel. Daar nam je iets op met de Humax (dus niet in de cloud) en dan kon je gewoon naar wens voor- of achteruit bij het afspelen. Waarom kan dat niet in de Odido-cloud? Kennelijk moet en zal ik door die stomme reclame heenploeteren.

Hoi @MarienG,

Welkom op de Community!

Er zit momenteel een bug in het bekijken van opnames terwijl ze nog bezig zijn. Na afloop zou je gewoon de reclame moeten kunnen doorspoelen en als de bug gefixt is ook. Daar zijn ze nog mee bezig. Als je kijkt via ‘Terugkijen’ of de TV-gids kun je de reclame sowieso niet doorspoelen.


Hoi @MarienG,

Welkom op de Community!

Er zit momenteel een bug in het bekijken van opnames terwijl ze nog bezig zijn. Na afloop zou je gewoon de reclame moeten kunnen doorspoelen en als de bug gefixt is ook. Daar zijn ze nog mee bezig. Als je kijkt via ‘Terugkijen’ of de TV-gids kun je de reclame sowieso niet doorspoelen.

Bedankt voor de uitleg. Dat ik bij terugkijken niet kan doorspoelen vind ik vreemd en vervelend. Het beperkt mijn vrijheid van kijken ten bate van adverteerders. Zou niet moeten. Daarnaast kun je ook bij de regionale zenders (RTV Nopord en RTV Drenthe bv.) niet pauzeren en vooruit- of terugspoelen. En dus ook niet terug naar het begin van een programma. Vreemd.


Dat je bij terugkijken niet kunt doorspoelen is een eis van de zenders. Volgens mij is dat bij alle providers zo. Maar daarvoor is cloudopnemen. Daarmee kun je (als de bug gefixt is) altijd doorspoelen. Dat de regionale zenders geen terugkijkmogelijkheden hebben, is waarschijnlijk een kwestie van capaciteit. Als ze dat mogelijk willen maken, moeten ze alles opslaan van deze zenders. Gezien de beperkte doelgroep per zender zal dat niet rendabel zijn.


Dat je bij terugkijken niet kunt doorspoelen is een eis van de zenders. Volgens mij is dat bij alle providers zo. Maar daarvoor is cloudopnemen. Daarmee kun je (als de bug gefixt is) altijd doorspoelen. Dat de regionale zenders geen terugkijkmogelijkheden hebben, is waarschijnlijk een kwestie van capaciteit. Als ze dat mogelijk willen maken, moeten ze alles opslaan van deze zenders. Gezien de beperkte doelgroep per zender zal dat niet rendabel zijn.

Bedankt voor de uitleg. We wennen nog aan de voor ons nieuwe werkwijze van Odido. Bij SKV werkte het anders. Bv. geen cloudopslag, maar lokaal op de harde schijf van de Humax of op een externe USB-schijf. Dat gaf mij als klant wel meer vrijheid. Bij SKV konden we overigens de regionale zeners wel stoppen en weer doorspoelen. Techniek blijft verbazen.


NieuwNiet mogelijk