Al 3 weken geen internet, geen TV... Odido krijgt het niet opgelost?!


15 Maart is bij ons glasvezel geinstalleerd door Odido.

Welgeteld 2 hele dagen hebben gebruik hiervan kunnen maken, tot alle verbindingen werden verbroken.

Eerste dag nog even gewacht of het zich vanzelf zou oplossen, maar de 18e Maart melding gemaakt.

Odido geeft bij eerste telefoongesprek aan dat ze kunnen zien dat er geen licht[signaal] bij ons binnen komt. Hiervoor dient een monteur langs te komen. 

3 April [2 weken én 2 dagen later] si de eerstvolgende dag dat een monteur langs kan komen. 

Deze [vriendelijke] meneer controleert 2 minuutjes even wat, en zegt dan dat er geen licht[signaal] bij ons binnen komt. 

[dit is de zélfde constatering welke de telefonische hulp 2 weken eerder ook al deed?!].

Maar dit is niet door hem op te lossen: hiervoor moeten we [jaja!] een NIEUWE cases starten, zodat de betreffende afdeling dit op kan lossen!!!! Binnen 3 dagen zal ODIDO contact met ons opnemen voor een nieuwe afspraak om dit te laten maken….

Ondertussen is het vandaag 6 April, en we hebben NIETS meer gehoord of gezien van ODIDO.

Uiteraard géén internet en géén TV.
Dit is nu dus al 3 weken, en we zijn geen stapje verder. Bovenstaand is overigens de zéér compacte versie: er hebben tientallen [!!] gesprekken plaats gevonden via telefoon, om het 'probleem’ uit te leggen, en telkens wéér moet het uitgelegd worden, en wordt de bal bij een andere afdeling gelegd.

Als compensatie hebben we vouchers gekregen, zodat we van de mobiele telefoon een 'hotspot’ kunnen maken. [deze werken 7 dagen, dus ook daarvoor moet je opnieuw bellen na 7 dagen]. Ten slotte kan ik aangeven dat het niet lukt deze vouchers te laten werken op 5G, dus we kunnen alleen met 4G internetten. TV kijken doen we dus al 3 weken hélemáál niet. 

Als ik bel met klantenservice met vraag of ze me kunnen helpen om de 4G naar 5G om te zetten, wordt mijn vraag doorgezet naar de technische afdeling; zij zullen binnen 7 werkdagen contact met me opnemen om dit op te lossen…..   

We blijven ons [gezin van 5 waarvan 3 schoolgaande kinderen welke ALLES op school via internet moet doen] maar behelpen met af en toe een beetje internet via de hotspot van de mobiele telefoon.

Het is héél erg treurig hoe dit gaat…

Als iemand tips en truc heeft hoe wel ooit nog wél internet en TV zouden kunnen krijgen, zou dat zeer welkom zijn, want op dit moment weet ik niet meer wat je bij ODIDO moet doen om te krijgen waar je voor betaald.

 

 

Wat een geduld.

Waarom overweeg je niet om op te stappen? 

Odido is nou niet bepaald klantgericht bezig bij problemen. geen eigenaarschap, en feedback als” wij zijn er mee bezig “ zie je eindeloos voorbij komen…..


We hebben weken getwijfeld of we zouden overstappen, en ondertussen is in het huis geboord, de tuin omgespit, kastjes in huis geinstalleerd….  om dat nu weer bij KPN te laten gaan doen…. 

Mijn zoon heeft net de gesprekkenlijst van afgelopen weken nagelopen… ik heb 96 minuten met Odido aan de telefoon gehangen…   96 minuten!!!
En we staan nog precies even ver als 3 weken terug…  

Zoooo frustrerend dit.

 


Sinds begin maart overgestapt naar glasvezel, ben al jaren cliënt bij obido voorheen Tmobiele, voorheen Orange, hebt precies 4 dagen kunnen genieten van de glasvezel aansluiting, nu sinds 3 weken, ga nu de 4'week in, nog steeds geen internet en tv, bel om de paar dagen met klantenservice van obido, die weten het volgens mij ook niet meer, die hebben het over de aannemer die de glasvezel aan heeft gelegd, kreeg ook het telefoon nummer van de firma waar odido glasvezel van afneemt, die staan je niet eens te woord, moet ik nu verplicht om te gaan overstappen naar een andere aanbieder van internet en tv, want volgens mij komt er geen oplossing voor het probleem, 


Zo, we kunnen weer 8 minuten erbij optellen wat betreft telefonisch contact met Odido: de teller staat nu op 104 minuten.
Na deze 8 minuten heb ik wis en waarachtig een telefoonnummer gekregen van de partij waar [volgens odido] de 'fout’ ligt.

Ik heb dit bedrijf uiteraard gelijk gebeld, en hier wordt ik doorverwezen naar….   ODIDO !!
Geweldig dit. 


Toch maar stoute schoenen aangetrokken en nog een keer geeld met ODF…     nu kom ik er wel doorheen. En kan zomaar een afspraak maken. 

Dit bevestigt dus wel nog maar weer eens dat ODIDO nog NIETS had gedaan aan dit probleem?!
 

ODF komt 15 April langs om het probleem [hopelijk] te verhelpen.

Als het dan lukt, hebben we van 15 Maart tót 15 April géén internet en géén TV gehad.

Nu maar duimen dat het gaat lukken….