Na opstarten Mediabox 4KTV meteen naar TV


Met het dagelijks opstarten van de nieuwe mediabox 4K-TV wordt er altijd een startscherm van Odido weergegeven, waarbij er met de afstandsbediening op OK moet worden gedrukt om tv te kijken. 
Kan na het laden van de mediabox niet automatisch overgeschakeld worden naar TV? 
Bij ‘instellingen’ kan dit niet uitgeschakeld of geconfigureerd worden.

Hoi @drgc,

Welkom op de Community!

Dit is wel degelijk in te stellen. Ga daarvoor in het menu naar het profielplaatje (icoontje linksboven) en druk op Bewerken. Ga dan naar Weergave aanpassen en stel bij Kies je opstartscherm ‘Geen’ in. Nu krijg je direct het TV-beeld te zien als je de mediabox aanzet.


Hi TMTV,

dank je en bedankt voor jouw reactie!

Ik heb meteen de instellingen gecontroleerd en heb deze zoals je aangeeft al zodanig ingesteld.

Het probleem doet zich niet voor als de mediabox op stand-by staat en wordt ingeschakeld. Alleen wanneer de mediabox geen stroom heeft gehad moet er extra op OK worden gedrukt (ik schakel elke avond de tv en alle randapparatuur volledig uit).


Ik heb het idee dat dit bij mij ook niet werkt. Standaard instellingen stond al op geen. Maar bij het uit de stand by stand halen geeft hij het thuis scherm aan. Ik heb hem vandaag binnengekregen en gelijk volledig ingesteld. Ook geprobeerd de favoriete zender optie maar deze werkt ook niet. Bij deze instelling laat hij ook nog eerst naar het thuis scherm, op de achtergrond hoor je dan wel de laatste tv zender al uitzenden. 


Dat scherm na het opstarten is bewust zo gemaakt. De boxen worden vaak 's nachts geüpdatet en bij sommigen gaat daardoor de TV aan. Zeker bij een TV in de slaapkamer is dat niet handig, vandaar dit scherm.


Ik heb het idee dat dit bij mij ook niet werkt. Standaard instellingen stond al op geen. Maar bij het uit de stand by stand halen geeft hij het thuis scherm aan. Ik heb hem vandaag binnengekregen en gelijk volledig ingesteld. Ook geprobeerd de favoriete zender optie maar deze werkt ook niet. Bij deze instelling laat hij ook nog eerst naar het thuis scherm, op de achtergrond hoor je dan wel de laatste tv zender al uitzenden. 

Herstart deed wonderen. Nu werkt het wel zo als ingesteld. 


NieuwAfgerond