Minimale eisen voor snelheid van abonnement weergeven


is het een idee om op de sitepagina met abonnementen en de pagina waarop je de snelheid kunt aanpassen ook direct zichtbaar weer te geven aan welke eisen je bekabeling en aansluiting dient te voldoen zonder dat je vooraf allerhande info moet doornemen.

Een voorbeeld: indien je 2Gb up/down snelheid wil dient, naast je eigen interne ook de externe (wijkcentrale) apparatuur dit aan te kunnen. In de meeste nieuwe pc's e.d. zit tegenwoordig al een 2.5G netwerkaansluiting, echter, veel van de wat oudere machientjes draaien nog op een 1G netwerkkaart.  Daarnaast dient OOK je bekabeling de 2G door te kunnen geven. Voor 2G heb je minimaal een CAT6a kabel nodig. Cat 5, 5e en 6 hebben namelijk een snelheidsbeperking tot 1G. Dit staat echter niet direct in de info vermeldt.

BRON internet: 

  • Cat6 internetkabel – Gaat tot een snelheid van 1.000 Mbit/s met een doorvoersnelheid van 250mhz
  • Cat6a internetkabel – Gaat tot een snelheid van 10.000 Mbit/s met een doorvoersnelheid van 500mhz
  • De 1Gb internetkaart van je pc gaat volgens mij dus nooit de beloofde 2Gb snelheid doorgeven. 

Het is een combinatie van  en-en.

Ik denk dat er nog heel veel klanten zijn die vanuit het verleden nog met CAT5-5e bekabeling werken en -in onwetendheid?- besluiten om hun snelheid aan te passen naar naar 2G om er vervolgens achter te komen dat het niet werkt omdat de apparatuur en/of de bekabeling het niet aan kan. Vooraf deze info weergeven op de site kan al een hoor vragen en frustratie schelen.

 

 

 

Mooi idee/mooie suggestie om toe te voegen aan de website content. Ik moet wel eerlijk zeggen dat er ook nog zoiets bestaat als “onderzoeksplicht” bij consumenten; alhoewel ik een hekel aan die term heb, maken we het anders wel heel uitgebreid om de keuze te laten. Wat overigens wel zo is: bij alle snelheden bieden wij gewoon de correcte UTP-kabels aan ter ondersteuning. Uiteraard is het dan aan jezelf om daar eventuele extra bekabeling voor aan te schaffen als je meerdere apparaten bekabeld wilt aansluiten. We leveren CAT6 waar nodig en volgens mij bieden we ook voor 2 Gbit/s+ zoals op 8 Gbit/s de juiste bekabeling op 1 niveau hoger. Qua apparatuur zit je sowieso altijd goed bij ons omdat we op 2 en 8 Gbti/s de T75 leveren die tot een max van 10000 Mbit/s aankan. Maar ik snap wat jouw sentiment hierin is. 

Jammer genoeg ga ik dit voor nu niet meenemen omdat het simpelweg niet reëel is om dit als idee te implementeren. Evengoed bedankt voor het meedenken! 😄👍


NieuwNiet mogelijk

Mooi idee/mooie suggestie om toe te voegen aan de website content. Ik moet wel eerlijk zeggen dat er ook nog zoiets bestaat als “onderzoeksplicht” bij consumenten; alhoewel ik een hekel aan die term heb, maken we het anders wel heel uitgebreid om de keuze te laten. Wat overigens wel zo is: bij alle snelheden bieden wij gewoon de correcte UTP-kabels aan ter ondersteuning. Uiteraard is het dan aan jezelf om daar eventuele extra bekabeling voor aan te schaffen als je meerdere apparaten bekabeld wilt aansluiten. We leveren CAT6 waar nodig en volgens mij bieden we ook voor 2 Gbit/s+ zoals op 8 Gbit/s de juiste bekabeling op 1 niveau hoger. Qua apparatuur zit je sowieso altijd goed bij ons omdat we op 2 en 8 Gbti/s de T75 leveren die tot een max van 10000 Mbit/s aankan. Maar ik snap wat jouw sentiment hierin is. 

Jammer genoeg ga ik dit voor nu niet meenemen omdat het simpelweg niet reëel is om dit als idee te implementeren. Evengoed bedankt voor het meedenken! 😄👍

@Jason van Odido: Nou, “niet mogelijk” vind ik een beetje kort door de bocht. Het is tenslotte maar een stukje tekst wat op de webpagina opgenomen dient te worden. Niet elke klant heeft de technische kennis op ICT, en WIFIgebied om alles meteen te begrijpen. Dat Odido standaard al CAT6 of 6a meelevert is een prima zaak maar, bij klanten die al jaren door het huis bekabeling hebben liggen -wat dan dus wel eens CAT 5 of 5e zou kunnen zijn, gaat die snelheidverhoging dus niet werken. Vandaar mijn voorstel om met een simpel zinnetje in de trend van "LET OP: bij deze snelheid heeft u minimaal CAT6a kabels nodig om deze snelheid te kunnen halen. Klanten die een beetje op de hoogte zijn hoe een en ander werkt weten dit wel maar, er zijn er legio die deze kennis totaal niet hebben. Vandaar.