Overzicht bekende problemen


Graag een overzicht met bekende problemen en verwachte tijdlijn voor de oplossing. Bijvoorbeeld:

“Het meest recente modem dat we ter beschikking stellen aan onze Internet en TV klanten is de Zyxel T56. Er blijken problemen met veel draadloos aan te sluiten apparaten. De ontvangen geen ip adres van de dhcp server. Voor sommige apparaten is het een oplossing om Easy Mesh uit te schakelen, 2.4G en 5G een eigen SSID te geven en het bewuste apparaat daarop aan te sluiten. We merken met man en macht aan een oplossing en dit heeft onze hoogste prioriteit. Het is onze verwachting dat de nieuwe firmware op 15 januari 's nachts om 02:00 uur uitgerold kan worden. We stellen onze verwachting dagelijks bij. Onze welgemeende excuses voor het ongemak. Team Odido.”

En neem dit soort zaken dan ook gelijk even mee in de chatbot, wel zo handig.

Graag een overzicht met bekende problemen en verwachte tijdlijn voor de oplossing. Bijvoorbeeld:

“Het meest recente modem dat we ter beschikking stellen aan onze Internet en TV klanten is de Zyxel T56. Er blijken problemen met veel draadloos aan te sluiten apparaten. De ontvangen geen ip adres van de dhcp server. Voor sommige apparaten is het een oplossing om Easy Mesh uit te schakelen, 2.4G en 5G een eigen SSID te geven en het bewuste apparaat daarop aan te sluiten. We merken met man en macht aan een oplossing en dit heeft onze hoogste prioriteit. Het is onze verwachting dat de nieuwe firmware op 15 januari 's nachts om 02:00 uur uitgerold kan worden. We stellen onze verwachting dagelijks bij. Onze welgemeende excuses voor het ongemak. Team Odido.”

En neem dit soort zaken dan ook gelijk even mee in de chatbot, wel zo handig.

Even een aanvulling: als in het systeemlogboek regelmatig regels van deze vorm voorkomen:

dnsmasq-dhcp: DHCP, IP range 192.168.1.1 -- 192.168.1.200, lease time 1d en
dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses

(de precieze getallen kunnen afwijken) gaat het om de bekende bug in de Zyxel T-56.
Wifi uitsplitsen, mesh of wifi 6 uitzetten of apparaten opnieuw opstarten heeft dan geen zin. Spaar je de tijd en moeite om dat te testen. Alleen een nieuwe firmware voor de Zyxel, of de Zyxel vervangen door een andere router heeft zin


NieuwNiet mogelijk