Eigen XGS-PON ONT gebruiken


Het is niet mogelijk om bij Odido een eigen XGS-PON ONT gebruiken.

Odido zou dit moeten faciliteren en duidelijk moeten maken hoe klanten hun eigen XGS-PON ONT kunnen gebruiken, omdat dit valt onder vrije modemkeuze.

Hallo @edwinvb 

Dit is bekend bij Odido en hopelijk is er dit jaar nog een oplossing ✅

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/eigen-ont-registreren-xgs-sfp-ont-352663/index3.html?postid=1733706#post1733706


Hallo @edwinvb 

Dit is bekend bij Odido en hopelijk is er dit jaar nog een oplossing ✅

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/eigen-ont-registreren-xgs-sfp-ont-352663/index3.html?postid=1733706#post1733706

IPv6 is ook al jaren bekend, maar gebeurt ook niet veel mee. Dus vandaar dit idee.
Het gaat er ook om dit makkelijk te faciliteren en duidelijk te maken.


We zijn bezig met onderzoeken of dit in 1 van onze pilots kan worden meegenomen. To be continued!


NieuwIdee in onderzoek

@Jason van Odido ik heb een loopende bestelling staan van 1gbit/s (odido) naar 8gbit/s, hier zit ik nog te wachten. maar ik heb wel interesse om eigen spul te gaan gebruiken.
ik heb een UDM SE en een XGS-PON ONU SPF+ 10Gb met mac adres.
ik zou best willen weten of jullie mij ook in de pilot kunnen nemen 🙂 zodra levering is mogelijk/bijna


@Sixiepoo de UDM SE doet geen 8Gbps dus wees niet teleurgesteld als je een lagere snelheid haalt. Ubiquiti geeft ruwweg 3,5Gbps op als maximum incl. IDS/IPS functionaliteit. Zonder zal het wat meer zijn.

De interfaces zijn niet beperkend, dat is de CPU. 


@Sixiepoo de UDM SE doet geen 8Gbps dus wees niet teleurgesteld als je een lagere snelheid haalt. Ubiquiti geeft ruwweg 3,5Gbps op als maximum incl. IDS/IPS functionaliteit. Zonder zal het wat meer zijn.

De interfaces zijn niet beperkend, dat is de CPU. 

Ik heb 10Gb Netwerk thuis(LAN) and heb de WAN SFP+ port zonder IDS/IPS getest and haal prima 9.3Gbit/s+
dus ik denk dat 8Gbit/s is geen issue.
en ben met jou eens dat de cpu is vrij beperkt 🙂 maar had geen issue tijdens me test. maar bedankt van jou input.


@Jason van Odido kun je ons een update geven over de Pilot? Is er al enig zicht op de uitrol? Word het straks trouwens net zo handig als bij GPON dat het klonen van het serienummer genoeg is? Of moet er toch meer worden geregeld?

 


Wat ook fijn zou zijn is als we een eigen ONT zelf kunnen registreren via de service pagina of de app. Dan zijn wij niet meer afhankelijk van de klantenservice. En zo kunnen we ook eerst de Huawei weer terugzetten en registreren mochten er problemen zijn met de glasvezel.


Wat ook fijn zou zijn is als we een eigen ONT zelf kunnen registreren via de service pagina of de app. Dan zijn wij niet meer afhankelijk van de klantenservice. En zo kunnen we ook eerst de Huawei weer terugzetten en registreren mochten er problemen zijn met de glasvezel.

Dat idee moet mogelijk zijn , zover ik een tussen jaartje KPN heb gehad waarbij dat wel mogelijk is via de Mijn Omgeving toen die tijd , om zelf real time de ONT te kunnen registeren


Het gaat alleen de vraag zijn of ze dit gaan implementeren. Naat mijn idee zouden ze dit wel moeten doen. De mensen die geen eigen ONT willen gaan gebruiken zullen dat toch niet doen en het scheelt een hoop tijd voor de mensen die het wel willen en het scheelt de helpdesk een hoop tijd doordat ze niet elke keer de vraag krijgen om een ONT te registreren.