Spelletjes fanaten! Online games en apps worden steeds populairder, maar tóch ben ik ook wel een erg grote fan van de échte fysieke spelletjes die je thuis kan doen. Ik zal hieronder een aantal van mijn all time favorites aan spelletjes met jullie delen. Uiteraard ben ik ook onwijs benieuwd naar jullie favoriete spelletjes om mijn spelletjesvoorraad uit te breiden! Laat het mij weten!
Jenga
Wie kent Jenga niet? Die grote blokken toren waar je steeds een blokje tussenuit moet wriemelen en je hart moet vast houden dat hij niet omvalt. Love dit spel! Ik word van dit spel altijd suuuper erg fanatiek en wil altijd zo hoog mogelijk komen. Aanrader!
Yathzee
Yathzee is een leuk dobbelspel die je zowel met zijn tweetjes als met meer personen kan spelen. Het leuke hieraan is dat je altijd tactisch kan spelen om de kaart zo vol mogelijk te krijgen of je bent een echte gokker en gaat altijd voor Yathzee. 50 points for the win!
Uno
Ik ben mijn spelletjes stash continue aan het uitbreiden en Uno is mijn laatste aanwinst tot nu toe. Dit spel mocht natuurlijk niet ontbreken! Het bestaat al voor langere tijd, maar het blijft leuk. Mocht je geen Uno thuis hebben, maar wil je wel een soort gelijk spel spelen, dan kan je dit natuurlijk ook doen met gewone speelkaarten. De speciale kaarten kan je dan veranderen in bijvoorbeeld een boer of een joker.
Rummikub
Ik houd heel erg van tactische spelletjes waar je veel bij moet nadenken. Rummikub is dan ook eentje die hier goed bij past. Vooral de beginzet met minimaal 30 punten halen, is altijd een uitdaging. Het heeft weleens voor enige frustraties gezorgd, maar eenmaal als dit op tafel ligt, dan is het altijd de uitdaging om zo snel mogelijk uit te kunnen. I like it!
Qwixx
Net als Yathzee ook een heel erg leuk dobbelspel! In het begin is het even uitzoeken hoe het werkt, maar als je het eenmaal doorhebt? Fantastisch! Het fijne aan dit spel is ook dat het niet zo lang duurt. De bedoeling van het spel is om zoveel mogelijk punten te scoren en zo min mogelijk weg te kruizen. Dit spel is mogelijk vanaf twee personen. Met hoe meer personen je bent, hoe meer punten je kan scoren!
Monopoly
Het meest langdurige spel en ook het meest aggresieve spel ooit! Het blijft altijd een leuk tijdverdrijf. Het is voor mij leuk, omdat ik er (bijna) altijd goed in ben en altijd wel de beste deals eruit weet te slepen om straatjes te vormen. Ook kan dit voor veel frustratie zorgen wanneer iemand niet tegen zijn verlies kan. Maar zelfs al wordt het bord uiteindelijk ondersteboven gekieperd, dan kan je alsnog zeggen dat je een gezellige avond hebt gehad!
30 seconds
Dit is oprecht mijn all time favorite! Altijd fun om met vrienden of familie te doen. Door de 30 seconden die je hebt om de antwoorden op jouw kaartje weg te spelen, is iedereen altijd reuze fanatiek. Van hilarische omschrijvingen tot de meest random antwoorden. Veel gelach gegarandeerd!
Wat zijn jullie favorieten? Laat het mij weten in de comments!