Twee weken vrij, wie wil dat nou niet? Ik ben net terug van twee weken vakantie – dit keer geen reis naar een mooie stad in het buitenland, maar heerlijk vakantie in eigen land!
Dit keer geen vakantie in Brugge of Venetië, maar lekker in eigen land! Stad kan ik eigenlijk beter zeggen, want ik was voornamelijk op het strand in Scheveningen te vinden. Eigenlijk stond er een vakantie naar Valencia gepland, maar deze is niet doorgegaan. Toch wil ik jou een recap geven van wat ik in mijn vakantie allemaal heb gedaan en wat jij deze zomer ook nog kunt gaan doen!
Highlights van mijn vakantie
Als ik niet écht op vakantie ga, bestaat mijn vakantie eigenlijk altijd uit mijn normale activiteiten, maar dan een niveautje hoger. Denk hierbij aan uiteten gaan, naar het strand, sporten, tijd voor mezelf, events en foodtruck festivals.
Ook de afgelopen twee weken stond mijn agenda bomvol met dit soort plannen – en ik hou ervan! Om er geen boekwerk van te maken som ik ze voor je op. Mijn vakantie bestond uit:
- 1x Amsterdam Pride
- 1x game night
- 5x bij vrienden en familie eten
- 6x uiteten
- 6x strand
- 7x sportschool
- 14 dagen genieten
Nu ben je natuurlijk benieuwd naar waar en wat ik allemaal heb gegeten. Klik snel hieronder om alles uitgebreid te lezen!
Wings & Flats in Rotterdam en Den Haag
Op maandag 1 augustus heb ik met mijn neef bij Wings & Flats in Rotterdam gegeten. Dit was voor ons allebei de eerste keer in dit restaurant. Ik kwam dit tentje tegen op Instagram (aangezien mijn hele feed volstaat met eten) en ze hebben hier maar liefst 11 smaken hotwings (ook boneless en vegetarisch)!
Op woensdag 10 augustus lag ik met twee vrienden op het strand. We zouden eigenlijk met andere vrienden naar een pizza proeverij gaan, maar dit ging niet door. Een van mijn vrienden kende Wings & Flats toevallig ook – en het mooie is, dat het op woensdag onbeperkt kip eten is! De keuze was snel gemaakt en man... Wat was het lekker! In totaal hebben we 8 smaken kunnen proeven. #foodie
Hamburg in Rotterdam
Op maandag 8 augustus was het weer tijd voor mijn wekelijkse food date met m’n neef. Dit keer zijn we in Rotterdam naar Hamburg gegaan. Je raadt het al, hier eet je hamburgers! Een crispy chickenburger voor hem, een classic Hamburg(er) voor mij en een portie loaded fries om te delen – ideaal! Wat ik erg grappig vond aan de menukaart was dat bijna alles een stoute naam had; filthy sweet potato fries, freaky stuff en dirty shakes – If you ain’t dirty, you ain’t here to party!
Pluspunten voor degene die raad waar ik deze quote vandaan heb gehaald.
Pasar Malam Istimewa in Dordrecht
Op dinsdag 9 augustus ging ik met mijn huisgenoot naar de Pasar Malam Istimewa in Dordrecht. De Pasar is een grote Indische markt met allerlei kraampjes, live muziek, podia en vooral veel eten. In Dordrecht is deze Pasar altijd gezellig, buiten en midden in de stad. Mijn pa stond daar met z’n Happy Indo foodtruck en dat is altijd genieten! Vraag maar aan de moderators.
Vitesse in Scheveningen
Normaal gesproken ga ik niet binnen een maand naar dezelfde restaurants. Deze vakantie was echt een uitzondering. Op vrijdag 12 augustus had ik weer een stranddag en in de avond zou ik met een andere vriend nog even lekker zwemmen. Daartussen heb ik met mijn huisgenoot bij Vitesse gegeten. Alle dagen hiervoor liep ik elke keer langs de restaurants en zag ik een 3-gangen-menu staan voor maar € 19,95 – makkelijke keuze!
Op zondag 14 augustus – de laatste dag van mijn vakantie – lag ik weer heerlijk met een vriend op het strand. Van al dat zonnen en zwemmen kregen we weer honger en datzelfde 3-gangen-menu vond m’n vriend ook erg goed klinken.
Carpaccio – Kogelbiefstuk met pepersaus – Dame blanche
Wat doen we de rest van de zomer?
Werken.
Naast fulltime werken, ben ik absoluut alweer plannen aan het maken voor de komende tijd. Ook deze zet ik graag voor je op een rijtje. Laat je inspireren!
- Organiseer een BBQ in het park
- Ga ook naar het strand als het 16-21 graden is voor een potje Beach ball of volleybal
- Organiseer een gamenight met bordspellen en/of videogames, zoals Mario Kart
- Ga langs familie voor een lunch of dinner
- Ga op avontuur in een dierentuin
- Bezoek Madurodam, Sea Life of het Omniversum
- Baantjes trekken of sporten
- Prop je vol op een Foodtruck Festival
- Cultuur snuiven op de Pasar Malam
- Ontspan met je favoriete games
Dit zijn alle dingen die ik nog op de planning heb staan. Doe er je voordeel mee!