Skip to main content

3 weken geleden hebben wij op de donderdag last gehad van een internet storing. Achteraf bleek dit te maken hebben met een wijk storing(Klantenservice van T-Mobile wist dit niet en stuurde een monteur aan).

 

Sinds dit moment - klapt ons internet er om de haverklap uit. Het netwerk zelf binnen het huis blijft overeind. Er komt alleen niets meer binnen van buiten.

 

Het internet lampje(#3) op de modem is ROOD. Ik heb inmiddels alweer 10 keer aan de lijn gehangen met T-Mobile - een achterlijke voucher gehad als compensatie. Sinds wij klant zijn bij jullie is het niets dan ellende. Tot 3x toe een defect wifi punt opgestuurd gekregen(uit eindelijk zelf maar een wifi punt aangeschaft).

 

Misschien dat de support hier op het forum beter is - want ik begin het goed zat te worden. Door Corona kan ik alleen maar thuiswerken(kantoor is nog steeds een no-go bij ons) Ik ben dus afhankelijk van mijn internet verbinding.

 

Vanochtend wederom gebeld met T-Mobile en zij geven aan dat ik minstens 3 dagen moet wachten tot mijn “ticket” door de backoffice opgepakt gaat worden. Dit is toch ongelooflijk? Hoe kan het zijn dat ik zo lang moet wachten op een oplossing terwijl ik wel elke maand de volle mep mag gaan betalen waarvan ik zeker de helft van de tijd geen internet heb.

Modem: Zyxel T-50

Glasvezel kastje van Huawei

 

Hallo @KevinJK88 

Ik ben net als jij ook gewoon een klant van T-Mobile die het leuk vindt om mensen te helpen.

Er zijn hier moderators aanwezig die vanzelf in dit topic reageren, of ze iets kunnen doen is even afwachten op een antwoord.


@KevinJK88

Volgens mij is er dan geen verbinding met het GPON netwerk, hier zal een monteur naar moeten kijken vrees ik.

Weet jij of hier zo iemand van het forum iets in kan betekenen? Want als jij dit vermoeden nu al hebt - waarom moet ik dan eerst nog 3 dagen wachten van de klantenservice voordat ik geholpen ga worden.

 

Door Corona ben ik zo afhankelijk geworden van internet vanwege het thuiswerken. 3 dagen wachten is werkelijk waar niet te doen.


@KevinJK88

Volgens mij is er dan geen verbinding met het GPON netwerk, hier zal een monteur naar moeten kijken vrees ik.


En welke stappen heb je - eventueel samen met de klantenservice - al doorlopen? Een volledig fabrieksreset van het modem? Sommige modems hebben moeite met goed terug op het netwerk komen na een storing, dus dan kan zo’n fabrieksreset nodig zijn.

 

Huawei kastje + modem van stroom gehaald.

Huawei na 10 seconden aangesloten - Modem na 30 seconden aangesloten

 

Modem daarna reset gegeven middels het pinnetje. Alles opnieuw ingesteld in de modem. Dit samen met de medewerker tot 2x toe gedaan.


Hoi,

LOS is uit

Pon knippert groen.


En welke stappen heb je - eventueel samen met de klantenservice - al doorlopen? Een volledig fabrieksreset van het modem? Sommige modems hebben moeite met goed terug op het netwerk komen na een storing, dus dan kan zo’n fabrieksreset nodig zijn.


Hallo @KevinJK88 

Wat doen de LOS en PON lampjes op de Huawei ONT?


Reageer