Sinds kort hebben wij internet via de glasvezel. Dat werkt prima, tot een uurtje of 20:00 ’s avonds; dan krijgen we opeens een heel langzame connectie. Het duurt heel lang voordat de server contact heeft. Zodra deze eindelijk is gevonden (wat lang kan duren), werkt bijv de streamingdienst wel naar behoren. Maar elke nieuwe website of aflevering duurt opnieuw enorm lang.
We stapten over naar glasvezel om een stabielere verbinding te krijgen, maar nu gaan we er alleen maar op achteruit.
Bladzijde 1 / 2
Geen dank! Fijn dat alles hiermee afgerond is en dat we de e-mail konden opsporen! Alvast bedankt voor het retourneren van de apparatuur!
Hoi @ErikHo, ik zie dat de bevestiging op 19 januari 2023 verstuurd is per e-mail. Kan het zijn dat deze per abuis in jouw spambox beland is? Ik zet hieronder alsnog de bevestiging neer zodat je deze inzichtelijk hebt:
Ah dank! Deze is denk ik in m’n t-mobile mailadres terecht gekomen (anders dan m’n eigen mailadres). Dank hiervoor, hiermee is het netjes afgerond en kan ik alles terugsturen.
Hoi @ErikHo, ik zie dat de bevestiging op 19 januari 2023 verstuurd is per e-mail. Kan het zijn dat deze per abuis in jouw spambox beland is? Ik zet hieronder alsnog de bevestiging neer zodat je deze inzichtelijk hebt:
Echter heb ik nog geen bevestiging van het beeindigen van m’n contract ontvangen. Die hoop ik zsm in de mail te hebben. Dank.
Ter info: T-mobile heeft de problemen niet op kunnen lossen binnen redelijke tijd. Ik ben dus overgestapt op een andere aanbieder.
Het is de T-Mobile klantenservice absoluut te prijzen dat ze zo vriendelijk en enthousiast blijven, en je echt proberen te helpen. Dank daarvoor, dat is heel fijn. Daarbij mocht ik mijn contract vroegtijdig opzeggen, dit kon zonder al teveel moeite. Erg fijn. En eerlijk.
Blijkbaar zitten er bij de aansluiting van de glasvezel in mijn omgeving nogal wat kinderziektes die eerst opgelost moeten worden voordat het probleemloos. Dat is natuurlijk balen, maar ook te begrijpen. Wellicht dat in de komende jaren dit wordt opgelost, en dan is het vast de moeite waard. Maar nu ik ben blij dat ik inmiddels weer probleemloos en snel internet via de ouderwetse coaxkabel heb.
Hoi @ErikHo, dat is klare taal! Ik moet zeggen dat ik verrast ben dat er weer een monteur van Guidion is aangestuurd. Als ik het goed begrijp lukt het niet om er met de tips van @Lisa uit te komen. Daarom ga ik een second opinion aanvragen bij de technische dienst én aangeven dat er al een monteur na 20:00 is geweest. Tegelijkertijd raad ik je aan om alsnog een afspraak met Guidion in te plannen zodat de technische dienst meer reden heeft om tot andere middelen over te gaan.
Ik hoop heel snel voor je progressie te boeken, hier wil ik je niet mee laten zitten!
Hi @ErikHo, ik wil graag de terugkoppeling van mijn collega met jou delen! Hij heeft nogmaals naar jouw situatie gekeken. Hij vermoedt dat de oorzaak anders is. Omdat je eigen wifi versterkers of powerline adapters hebt, hebben deze wifi extenders 's avonds mogelijk issues omdat iedereen thuis is en de wifi extenders continu van kanalen switchen. Hierdoor ervaar je wifi issues. Kun je bekabeld (direct op de modem) 's avonds een speedtest uitvoeren met een laptop? Als de snelheid dan in orde is, dan is daarmee het vermoeden van mijn collega bevestigd. Testen door de wifi extenders te ontkoppelen en 's avonds te testen kan ook helpen. Kun je hiermee uit de voeten?
De Guidion monteur heeft dit vorige keer al gedaan; alle externe kabels losgekoppeld, en heeft nogmaals een test gedaan. Het resultaat was hetzelfde; het internet was niet goed, connectie met de server duurde erg lang. Dit is dus al getest, dit is al bevestigd.
Waarom is anders KPN langsgeweest? Het probleem ligt niet bij mij. Ik heb nu ettelijke malen speedtests gedaan, getest met en zonder powerline, alles is vervangen.
Mijn geduld is op. Ik wil van dit contract en glasvezel, af en en naar een andere aanbieder. Het internet was met DSL - vóór overschakeling naar glasvezel - prima. In exact dezelfde setup van powerlines etc. Het probleem ligt niet bij mij, en blijkbaar kunnen jullie het niet oplossen.
Hi @ErikHo, ik wil graag de terugkoppeling van mijn collega met jou delen! Hij heeft nogmaals naar jouw situatie gekeken. Hij vermoedt dat de oorzaak anders is. Omdat je eigen wifi versterkers of powerline adapters hebt, hebben deze wifi extenders 's avonds mogelijk issues omdat iedereen thuis is en de wifi extenders continu van kanalen switchen. Hierdoor ervaar je wifi issues. Kun je bekabeld (direct op de modem) 's avonds een speedtest uitvoeren met een laptop? Als de snelheid dan in orde is, dan is daarmee het vermoeden van mijn collega bevestigd. Testen door de wifi extenders te ontkoppelen en 's avonds te testen kan ook helpen. Kun je hiermee uit de voeten?
De Guidion monteur heeft dit vorige keer al gedaan; hij is langsgeweest na 20u, de hele installatie nagelopen, alle externe kabels losgekoppeld, modem vervangen, en heeft nogmaals een test gedaan. Het resultaat was hetzelfde; het internet was niet goed, connectie met de server duurde erg lang. Dit is dus al getest, dit is al bevestigd.
Hi @ErikHo, ik wil graag de terugkoppeling van mijn collega met jou delen! Hij heeft nogmaals naar jouw situatie gekeken. Hij vermoedt dat de oorzaak anders is. Omdat je eigen wifi versterkers of powerline adapters hebt, hebben deze wifi extenders 's avonds mogelijk issues omdat iedereen thuis is en de wifi extenders continu van kanalen switchen. Hierdoor ervaar je wifi issues. Kun je bekabeld (direct op de modem) 's avonds een speedtest uitvoeren met een laptop? Als de snelheid dan in orde is, dan is daarmee het vermoeden van mijn collega bevestigd. Testen door de wifi extenders te ontkoppelen en 's avonds te testen kan ook helpen. Kun je hiermee uit de voeten?
Hi @ErikHo, heel terecht dat je dit aangeeft! Dit is ook door mijn collega vermeld naar Guidion met het verzoek om een afspraak in te plannen na 20:00 uur, zodat het probleem geconstateerd kan worden en om de installatie opnieuw na te lopen. Voor de zekerheid heb ik gecheckt bij de technische dienst of het verstandig is om dit bezoek gewoon door te laten staan of dat de netwerkbeheerder meteen aangestuurd kan worden. Ik laat het je weten als ze hierop terugkomen.
Hoi @ErikHo, ik had erg gehoopt dat het bezoek van de KPN NetwerkNL monteur meer vruchten af zou werpen! Ik heb het onderzoek voor je heropent en ik hoop dat we snel progressie kunnen boeken. Het lastige is dat wij via Guidion de situatie binnenshuis en via KPN NetwerkNL de situatie buitenshuis hebben gecontroleerd. Daarom durf ik niet te zeggen wat de vervolgstap gaat zijn. Ik zal alle informatie die tot nu toe bekend is bundelen en ik hoop hier snel een slag voor je in te slaan, dit moet absoluut voor je rechtgezet worden!
Ik krijg nu weer een uitnodiging voor een afspraak met Guidion, maar die zijn al twee keer langs geweest en hebben bij mij thuis niks kunnen vinden (modem is inmiddels vervangen, alle kabels, ook de box van KPN. Het heeft niks uitgehaald). Een nieuwe afspraak met Guidion heeft dus geen zin; het probleem ligt niet bij mij. Dat hebben de monteurs van zowel KPN als Guidion bevestigd.
Hoi @ErikHo, ik had erg gehoopt dat het bezoek van de KPN NetwerkNL monteur meer vruchten af zou werpen! Ik heb het onderzoek voor je heropent en ik hoop dat we snel progressie kunnen boeken. Het lastige is dat wij via Guidion de situatie binnenshuis en via KPN NetwerkNL de situatie buitenshuis hebben gecontroleerd. Daarom durf ik niet te zeggen wat de vervolgstap gaat zijn. Ik zal alle informatie die tot nu toe bekend is bundelen en ik hoop hier snel een slag voor je in te slaan, dit moet absoluut voor je rechtgezet worden!
Hi @ErikHo, heel erg bedankt voor het aanstippen! Ik ben gelijk met je mee gaan kijken, want ik neem deze taak graag op mij. Ik heb goed nieuws: mijn collega van de technische dienst heeft gisteren gelijk KPN aangestuurd aan de hand van de bevindingen van de Guidion monteur. Ze gaan dan ook zo snel mogelijk contact met jou opnemen. Houd er rekening mee dat je anoniem gebeld kan worden of een sms gaat krijgen met daarin de afspraaktool. Laat je het hier weten als de afspraak is ingepland? Dan weet ik zeker dat het helemaal goedkomt!
Goeiemiddag. De KPN monteur heeft de aansluiting vervangen, maar er is nog steeds niks veranderd. Ik begreep van de monteur dat ik via deze weg kon aangeven om de volgende stap in het proces aan te zetten. Dus bij deze.
Hi @ErikHo, heel erg bedankt voor het aanstippen! Ik ben gelijk met je mee gaan kijken, want ik neem deze taak graag op mij. Ik heb goed nieuws: mijn collega van de technische dienst heeft gisteren gelijk KPN aangestuurd aan de hand van de bevindingen van de Guidion monteur. Ze gaan dan ook zo snel mogelijk contact met jou opnemen. Houd er rekening mee dat je anoniem gebeld kan worden of een sms gaat krijgen met daarin de afspraaktool. Laat je het hier weten als de afspraak is ingepland? Dan weet ik zeker dat het helemaal goedkomt!
Inmiddels is de monteur geweest en heeft het probleem kunnen onderkennen. Hij heeft het probleem doorgegeven aan de beheerder van het netwerk, geloof ik...
Ik wil heel graag op de hoogte gehouden worden van de voortgang. Hoe kan dat worden verzorgd?
Hoi @ErikHo, ik zie gelukkig dat er inmiddels toch voor een monteur op locatie is gekozen. Je hebt deze afspraak al gemaakt, dat is fijn. Super veel succes komende week en hou het topic up to date. Ik ben benieuwd naar de uitkomst!
Hi @ErikHo, heel erg bedankt voor de aanvulling en excuses voor het feit dat je hier niet goed op de hoogte bent gehouden van het laatste onderzoek dat voor jou is ingeschoten! Dit had wel gemoeten, dus ik vind het rot dat de uitkomst niet met je gedeeld is. Om deze reden vraagt Cal ook om extra snelheidstesten, want ik zie dat de technische dienst het meest recente onderzoek heeft gesloten met het verzoek om twee recente speedtests aan te leveren. Ik wilde net als Cal verder voor jou aan de slag, maar ik zie dat één van mijn collega's gisteren opnieuw aan de bel heeft getrokken bij de technische dienst. Ze gaan hier opnieuw in duiken, want we willen echt niets liever dan deze problemen die je ervaart oplossen.
Prima… ik stuur opnieuw snelheidstesten. Let op: ik stuur filmpjes van de testen, zodat je kan zien dat de connectie met de server heel lang duurt, maar dat de snelheid daarna prima is. Zou je dat dan ook door willen geven aan desbetreffende persoon die er mee aan de bak gaat?
Hi @ErikHo, heel erg bedankt voor de aanvulling en excuses voor het feit dat je hier niet goed op de hoogte bent gehouden van het laatste onderzoek dat voor jou is ingeschoten! Dit had wel gemoeten, dus ik vind het rot dat de uitkomst niet met je gedeeld is. Om deze reden vraagt Cal ook om extra snelheidstesten, want ik zie dat de technische dienst het meest recente onderzoek heeft gesloten met het verzoek om twee recente speedtests aan te leveren. Ik wilde net als Cal verder voor jou aan de slag, maar ik zie dat één van mijn collega's gisteren opnieuw aan de bel heeft getrokken bij de technische dienst. Ze gaan hier opnieuw in duiken, want we willen echt niets liever dan deze problemen die je ervaart oplossen.
Ik heb al twee keer snelheidstesten gestuurd, en nogmaals……….. het is niet per se de snelheid, het is HET FEIT DAT DE VERBINDING MET DE SERVER LANG DUURT! Heb je de posts hiervoor wel gelezen?
Naast dat ik niet op de hoogte word gehouden, en er nul verbetering te bemerken is, er geen ENKELE oplossing is na twee maanden, en we nog steeds niet normaal in de avond een film kunnen kijken, begint dit echt absurd te worden.
Hoi @ErikHo, goed dat je aan de bel trekt, dit wil ik verder voor je oppakken! In de tussentijd hebben wij naar de verbinding gekeken en we dachten dat de verbinding verbetert was, maar als ik het goed begrijp merk je hier dus zelf niks van? Zou je mij nog eenmaal kunnen voorzien van snelheidstesten via een screenshot of wetransfer? Ik laat het hier absoluut niet bij zitten, dit moet en zal voor je opgelost worden!
En het is inmiddels alweer meer dan een week later. Een filmpje kijken ‘s avonds zit er niet in, zelfs de internetradio doet het niet meer na 20u. Ik vraag me toch sterk af of ik hiermee niet een hele grote fout begaan door glasvezel te nemen van t-mobile wel. Ik hoop dat er voor het nieuwe jaar toch echt een oplossing komt, en ik stap zsm over naar een andere provider.
Fijn, ik ben blij dat er iets mee gaat gebeuren. Dank voor de inzet, ik ben benieuwd.
Hoi @ErikHo, dat is een zeer goede vraag. En dat gaan we tot op de bodem toe uitzoeken. Hiervoor hebben we de technische dienst ingeschakeld en zij voeren dit onderzoek uit. Zodra er meer duidelijkheid is, hoor je het van ons!
Heel fijn, dank daarvoor. Ik hou het in de gaten, maar tot nu toe (kwart finale WK...) is er weinig verbetering te merken.
Maar NOGMAALS (ik weet niet in hoeveel smaken en kleuren ik het moet vertellen...) de snelheid is nog niet eens het grootste probleem - zolang er maar contact is met een server. Het contact kríjgen duurt lang. En dat alleen na 20u ‘s avonds. Hoe kan dit?
Hoi @ErikHo, op jouw tests zie ik een snelheid van om en nabij de 70 Mbit/s, dit ligt iets lager dan ons gegarandeerde minimum van 75 procent dus ik wil dit graag doorzetten, bedankt voor het aanleveren van de tests!
Omdat ik nog één laatste check wil doen en graag het signaal wil uitsluiten, heb ik een kleine aanpassing verricht op het modem. Kun jij vanavond controleren of dit geholpen heeft, alsjeblieft?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.