Zou graag willen dat iemand mij kan helpen van T-mobile hier, eventueel kijken naar de (routering)
Zijn begonnen met graven hier in de wijk voor glasvezel zal waarschijnlijk rond December van de glasvezel verbinding kunnen genieten.
zo te zien zit je op een marginale lijn. Ik weet niet of je op de centrale zit of op de buitenring, maar je snelheid (51Mb/14Mb) laat zien dat je lijn te lang is om 100Mb te halen. Signal/noise ratio zit er netjes uit. Ik ben bang dat wat je nu hebt het maximale haalbare is. Je geeft aan dat je binnenbedrading is gecontroleerd (een platte telefoonleiding is uit de boze, maar die heb je zo te horen niet). Je zulthier waarschijnlijk mee moeten leven
Heb nu de tp-link met de Netduma r2 geeft een ping van rond de 9-10ms en veel beter met gaming minder lag en haperingen, alleen hopen dat de verbinding niet weer disconnect.
Dit was de Zyxel aangaf in de statistieken.
Ik weet wel dat als alles op fast channel staat dat me gameplay vloeiend loopt en ik geen lag/haperingen ervaar bij het gamen en het zal niet aan die 5ms verschil liggen maar meer omdat het niet meer synchroon is dan ofso precies zo voelt het.
je TP-link, 3 jaar is oud…. Ik was benieuwd naar de informatie over interleaved/fast mode, snelheid etc., alle info onder System Monitor > xDSL Statistics. ik vraag me af wat met de “actual delay” gebeurt tussen reboot en na een tijdje als de verbinding meer latency vertoont.
Laat ook de output van Network Setting > Broadband > Advanced eens zien (als het T-mobile modem dat niet heeft disabled). Je zou eens met de settings daar kunnen spelen.
Ik weet wel dat als alles op fast channel staat dat me gameplay vloeiend loopt en ik geen lag/haperingen ervaar bij het gamen en het zal niet aan die 5ms verschil liggen maar meer omdat het niet meer synchroon is dan ofso precies zo voelt het.
Nee niet dat ik ooit heb gezien. Vaak is dat iets wat is afgesteld in de xDSL modem code. En niet iets wat je handmatig wilt doen omdat het meer problemen kan geven als het verkeerd is insteld bij mindere lijnen.
Deze hele discussie herinnert me aan de problemen die mijn zoon pas had bij een andere provider. Zijn Fritxbox begon ook ineens een slechte verbinding te vertonen. De KPN monteur die toen langskwam liet een KPN box achter die was afgeschreven. Sinds die tijd een perfecte verbinding. Ik verdenk een update van de DSLAM software als de oorzaak. Je verbinding lijkt net sub-optimaal. Je oude modem probeert waarschijnlijk iets minder snel te corrigeren door inschakelen van de interleaving en verliest de verbinding, de Zyxel corrigeert iets agressiever met interleaving en geeft meer latency. Input van T-mobile over de lijnkwaliteit zou leuk zijn. Maar laat zeker eens ALLE statistieken uit je modem eens zien?
Een moderator zou ook een lijn meting op afstand kunnen doen om te kijken of de lijn er stabiel uitziet.
Zie dat TP-Link vorige jaar een firmware update heeft uitgebracht met een nieuwe xDSL driver. Misschien dat die verbetering brengt. Het is onmogelijk te zeggen waarom de TP-Link de xDSL verbinding verliest. Persoonlijk denk ik dat die, gezien de leeftijd, niet meer lekker werkt met DSLAM’s.
Als je eigen hardware zou willen gebruiken zou ik sowieso een ander xDSL modem aanraden met VVDSL support, maar dat is meer een persoonlijke keuze. Anders toch alleen de Zyxel blijven gebruiken ipv de TP-Link. Mochten er dan nog problem zijn kan TM naar de verbinding kijken, iets wat niet kan met een eigen modem.
Het is een flat die gebouwd is ergens in 1980 dus de kabels liggen dr waarschijnlijk ook al een tijdje.
Mocht die wel ergens op de begane grond zijn dan kan een monteur misschien ook eens naar de kabel kijken die naar jouw woning gaat.
Woon je in een alleenstaande woning, tussenwoning of appartementencomplex?
Bij een appartementencomplex is het nog wel eens zo dat ergens in het pand een centrale ISRA aanwezig is en dat hiervan een kabel naar jouw woning gaat, is dit het geval bij jou?
Is de modem rechtstreeks aangesloten op het KPN ISRA dus niet via een tweede aansluitpunt? Wat voor een ISRA punt heb je?
Ik heb vroeger ook DSL gehad bij T-Mobile en de FEC errors liepen op tot in de miljoenen maar dat zorgde nooit voor problemen.
Hi
Iets wat mij nu pas opvalt, je meldt het in onderwerp “ Lag bij gaming met T-Mobile modem” Heb je het probleem niet als je je eigen modem/router aansluit ipv van de Zyxel.
Dus Near-end interleaved channel (is de DS) dan heb ik daar bijvoorbeeld Near-end FEC error interleaved: 200000
En dan bij Far-end fast channel (is de US) dan staat daar Far-end FEC error: 100
Verder geen HEC of CRC errors 0
Ja het is een VDSL lijn zoals hierboven al gezegd.
De verbinding met het modem is goed en al gecontroleerd ook, de kabel is de met het modem meegeleverde die is aangesloten dr op.
hier kun je nog steeds niet genoeg zien. Ik ken de Zyxel niet (jarenlange ervaring met Fritzboxen), maar ik vemoed dat je modem vanwege wat storingen van fast mode naar interleaving gaat. Kijk eens of op de status pagina daar iets over te vinden is en vergelijk de waarden voor het geval waar je ping goed is en wanneer de pingtijd omhoog gaat? Als ik gelijk heb zit het probleem op de DSL layer, en kun je aan een traceroute hooguit zien dat de ping tijden omhoog gaan als het modem/ DSLAM interleaving overeen komen
Hi
Ja het is een VDSL lijn zoals hierboven al gezegd.
De verbinding met het modem is goed en al gecontroleerd ook, de kabel is de met het modem meegeleverde die is aangesloten dr op.
Is dit een DSL of een glasvezelverbinding? Je referentie naar fast mode lijkt op DSL te duiden?
Als dit VDSL is:
- Je beschrijving past bij een matige DSL lijn met wat storing
- Controleer de verbinding tussen je modem en de KPN lijn eens. Zit daar alles goed? De met het modem meegeleverde kabel gebruikt?
- Post de lijn statistieken uit het modem eens?
Hi,
Het gaat mij niet alleen dr om dat ik me ping wil verlagen om de downstream op fast te krijgen maar ik merk dat als ik het modem reset me ping 5ms is omdat ie dan de downstream nog op fast heeft staan en me game ook vloeiend loopt en speelt, zodra de DS op interleaved channel (meestal een 30 min later) gaat speelt het niet meer lekker (haperingen, delayed gevoel in-game) lijkt wel alsof me verbinding dan niet meer synchroon loopt met de game waar ik in zit.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.