Om eventuele onduidelijkheid vooraf weg te nemen:Het admin account is niet een account dat we gebruiken voor toegang tot jouw modem. Dit bevind zich in een gesloten netwerk en alleen toegankelijk voor een zeer beperkt aantal netwerkbeheerders. Op de klantenservice hebben de agents een lookingglass wat met jouw modem op een management vlan verbinding maakt. Deze geeft beperkt informatie over jouw verbinding weer. Hierin kunnen we bijvoorbeeld zien wat de lijnwaardes zijn (bijvoorbeeld je internetsnelheid en bij een dsl verbinding de demping op de lijn).
We kunnen hier niet zien welke sites jij bezoekt, naar welke zender je kijkt, welke films je opgenomen hebt, of andere privacygevoelige informatie.
192.168.1.5 is het nummer dat op de WAP staat en in de handleiding van de WAP.
Ik wist niet hoe ik juiste IP kon vinden. Via ‘ipconfig’ kon ik niet de goede IP vinden. Via de app Fing heb ik het nu gevonden.
Hartelijk dank!
Hoi Robbalkg,
Ik help je graag bij het inloggen op onze modems!
Let op: zorg ervoor dat je rechtstreeks verbonden bent met ons modem. Koppel dus alle externe routers, Wifi-versterkers of powerline adapters los. Zorg ook dat je niet verbonden bent door middel van een VPN of mobiele data (4G)!
We maken gebruik van drie verschillende modems met verschillende inlog. Ik plak hier nog even alle opties:
Zyxel (T50 en T54)
1. Open je internetbrowser en ga naar http://192.168.1.1 terwijl je verbonden bent via een internetkabel met de router (wifi kan ook).
2. Gebruikersnaam en wachtwoord staan op de sticker aan de achterkant van het modem (die bij ‘user name' en ‘Login Password’). Voer deze in en druk op enter. Je bent nu in het hoofdscherm aanbeland.
Draytek Vigor
1. Open je internetbrowser en ga naar http://192.168.1.1 terwijl je verbonden bent via een internetkabel met de router (wifi kan ook).
2. Vul bij de gebruikersnaam en wachtwoord "user" in.
Huawei HG659
1. Vul in de adresbalk van je browser het volgende in: http://192.168.1.1 en druk op enter.
2. Gebruikersnaam en wachtwoord staan op de sticker aan de achterkant van het modem. Voer deze in en druk op enter. Je bent nu in het hoofdscherm aanbeland.
Stel nou dat het toch niet lukt, dan wil ik vragen een fabrieksreset uit te voeren. Hiermee weet je zeker dat bovenstaande inlogprocedure weer werkt. Als dat nog steeds niet lukt, laat het ons dan weten in een reactie op dit topic.
Wil je inloggen op het modem voor het aanpassen van de Wifi instellingen? Kijk dan in dit topic voor meer informatie: Wifi topic.
Hoe zit dat dan?
Jij hebt een "4G voor Thuis" modem zo te merken, dat is wat anders dan een "T-Mobile Thuis" (TMT). RoyTMT is van de vaste afdeling, en 4G voor Thuis valt onder de mobile afdeling.
Maar wat is het merk en type modem?
De Huawei E5186s-22a van "4G voor Thuis" was een koopmodem, ik heb de mijne van T-Mobile gekocht voor 99 euro destijds in 2016. De huidige Huawei B618s is als een smartphone: Je kan eenmalig 216 euro betalen of 9 euro per maand of iets ertussen in. En er is geen admin account.
Ik vind het een heel nobele aanname dat er binnen T-Mobile nooit iemand zonder mijn goedkeuren zou inloggen op het modem, alleen al omdat dit strafbaar zou zijn. Er zijn helaas te veel voorbeelden van onrechtmatig gebruik of misbruik door organisaties, dat ik niet klakkeloos vertrouw op het goede in alle T-Mobile medewerkers. Er hoeft er maar één tussen te zitten die het niet zo nauw neemt namelijk. De garantie dat dit niet gebeurt, kun jij me nooit geven. En ik kan het zelf nooit controleren op deze manier.
Bovendien als er goedkeuring van mij nodig zou zijn om in te loggen, waarom is het dan überhaupt noodzakelijk dat T-Mobile het wachtwoord voor zichzelf houdt? Geef het dan aan mij, dan wijzig ik het in een zelfgekozen wachtwoord en kan ik het alsnog geven (en daarna weer wijzigen) als ik instem dat iemand van T-Mobile op afstand inlogt.
Ik blijf erbij dat dit een oplossing waar T-Mobile voor haar eigen gemak kiest en ik van mening ben dat dit niet in het belang is van mijn privacy. Ik heb via de klantenservice inmiddels verzocht om een toelichting van jullie FG (Functionaris Gegevensbescherming) in hoeverre dit past binnen de wettelijke kaders omtrent bescherming privacy, waaronder de AVG.
Bedankt voor je aanvulling. gastnetwerk is geen must idd.
Online heb ik wel redelijke handleiding gevonden van de Zyxel modem. De mogelijkheden zijn beschikbaar en gedocumenteerd voor dit type modem.
Ondertussen is het probleem iig nog niet opgelost.
Maar ook voor een T50 met de software van T-Mobile Thuis ?
Ik heb in het begin ook hardware documentatie gevonden via via, maar wat er daadwerkelijk aan software inzit is een heel ander verhaal.
Er is b.v. https://en.wikipedia.org/wiki/TR-069
Als je zelf een eigen router zou aansluiten/gebruiken, zal je ooit ergens toestemming moeten geven voor remote management door T-Mobile. Bij een bruikleen router stem je daar ergens blijkbaar al in toe.
Misschien kan je o.a. eens kijken naar
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/houd-2-4g-en-5g-hetzelfde-314106
Hoi
hi
De Wifi verbinding is namelijk wel goed, ik wil alleen kunnen inloggen op de AP om de SSID en wachtwoord aan te passen. Dit zou normaliter moeten kunnen via 192.168.1.5, maar dit is niet het geval.
Dit heb ik dus geprobeerd door met het kastje verbonden te zijn met WiFi (max 1 meter afstand van AP) en bedraad geprobeerd.
Uiteraard heb ik AP ook al een keer geprobeerd te resetten… zonder resultaat.
Je modem heeft bij T-Mobile Thuis standaard inloggegevens gekregen (gebruikersnaam ‘user’ en wachtwoord ‘user’). We raden je dan ook aan dit wachtwoord van je modem te wijzigen. Zodra je de eerste keer inlogt op je modem, wordt er gevraagd om je wachtwoord te wijzigen. Handig toch! Wil je weten hoe je inlogt? Op de pagina Wifi- & modeminstellingen staat dit uitgelegd.
https://thuisservice.t-mobile.nl/internet-en-email/veiligheid-en-privacy
Bron: Tmobile
As soon as i type http://192.168.1.1, my browser could not connect to first login page and after acwhile gives an error page.
I tried in my laptop and also my mobile, both same thing happened.
I could connect 3 months ago exactly in this way and my laptop.
Ik heb op afstand geprobeerd je netwerken te onderscheiden in een 2.4Ghz, 5 Ghz en een gastnetwerk. Zie je ze nu wel netjes in je beschikbare netwerken staan? Over het instellen van een tijdschema heb ik hier meer informatie gevonden.
Het klopt dat er ook een admin account is voor de admins van T-Mobile.
Deze is helaas niet beschikbaar voor de klanten.
Je bent natuurlijk vrij om je eigen modem te gebruiken. echter is het modem van T-Mobile onderdeel van de geleverde dienst. T-Mobile doet het beheer hier ook van. mede vanwege privacy issues is het nodig om de juiste firmware te draaien op het modem. Mocht het nodig zijn dan kunnen er op afstand instellingen aangepast worden, bijvoorbeeld het aanpassen van je wifi kanaal. gezien het internet nog steeds over de verbinding van T-Mobile gaat zie ik het privacy issue niet.
Het gaat mij er vooral om dat je geen keuze hierin kan maken en T-mobile dit ogenschijnlijk stiekem als inrichting hanteert. Het is me iets te makkelijk dat dit gewoon onderdeel van de service is, dan mag dat wel explicieter bij het orderen en de levering vermeld worden. En dat gebeurt niet. Sterker nog, het is m.i. "stiekem" zo, zonder dat veel klanten zich ervan bewust zullen zijn. Onbegrijpelijk.
volledige privacy en beveiliging heb je alleen met een layer 0 firewall
gebruik je het modem van T Mobile dan is het een bruikleen modem welke je aan het einde van je contract moet terugsturen
Gezien het IP adres gaat het bij de originele vraagsteller gaat het om een 4G voor Thuis Huawei, en niet die van TMT en derhalve is het gemarkeerde antwoord n.v.t. En bij 4GvT ligt het aan het contracttype (oud, SIM-only, met modem) wat er in jouw geval van toepassing is. Halve zekerheid is vrij nutteloos, wellicht eerst je contract nakijken.
Hoe zit dat dan?
Goede vragen stel je! Waar ik niet overal antwoord op heb. Wat ik wel kan zeggen is dat wij hebben gekozen voor het admin account en een user account. Het admin account houden we voor onszelf om het netwerk en onze klanten te beschermen. Zoek hiervoor op de termen privacy en beveiliging bij onze Algemene Voorwaarden. Ik wil je vooral geruststellen dat T-Mobile juist alles in het werk zet om onze klanten te beschermen, niet schaden. Dat is de reden waarom we sommige opties in het modem dichtzetten of niet vrijgeven. Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen geruststellen!
Hoi
Het abonnement waar jij het over hebt, is inderdaad een 4G voor Thuis abonnement, zoals tmoesel aangeeft. 🙂
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.