Beantwoord

Geen Internet 01-11-2022 Weert



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

114 reacties

Reputatie 3

@Lisa ik heb een sms ontvangen van Volker Wessels met het verzoek om terug te bellen. Klopt dit?

Reputatie 7

Hi @supremeone, ik heb meteen nagevraagd bij mijn collega's of er een nieuwe reminder naar KPN gestuurd moet worden of dat we nog heel even geduld moeten hebben. Mijn collega heeft bevestigd dat er nog geen reden is voor paniek en dat KPN zo snel mogelijk contact met jou opneemt. Laat je het hier weten als het is gelukt om de afspraak in te plannen? Ik ga duimen dat ze hier vandaag nog op terugkomen. 

Reputatie 3

Omstreeks 18:00 uur heeft het PON lampje minuten lang geknipperd. Over het algemeen is mijn verbinding waardeloos in het weekend. 

Reputatie 3

Vandaag (zaterdag) ligt de verbinding er regelmatig uit. Afgelopen dagen was het stabieler. Ik zou vanuit KPN een sms krijgen of van T-Mobile een email voor een afspraak met de KPN monteur maar ik heb niks meer gehoord. 

Reputatie 7

Hi @supremeone, helemaal top dat je ons zo goed op de hoogte houdt! Ik heb deze informatie voor de zekerheid als notitie aan het onderzoek toegevoegd en heb weer gespiekt of ik al iets concreets kan melden. Er wordt nog aan gewerkt, dus hopelijk volgt er snel nieuws. 

Reputatie 3

Vandaag is het weer raak. Het valt me op dat het vaker op dinsdag en woensdag zeer instabiel is. Natuurlijk komt het ook op andere dagen voor.

Op dit moment zelfs om de paar minuten en dan de afgelopen 2 uur. 

Reputatie 7

Hi @supremeone, ik ben vandaag meteen gaan kijken of er al een update uit het onderzoek van Cheyenne is gerold! Ik zie dat de technische dienst jouw verbinding volop aan het monitoren is, dus hopelijk kunnen ze snel de oplossing delen. 

Reputatie 3

 

Reputatie 3

Packet loss blijft ook een probleem. Met gamen op PS5 is dit goed te merken volgens het EA connection quality rapport is mijn verbinding "poor". Hier scoort T-Mobile overigens minder goed dan andere providers dus het is niet alleen bij mij. 

Reputatie 3

@louisL het heeft niks met DHCP te maken. Ik heb 2 dagen geleden alles los gekoppeld en nog viel mijn verbinding weg. En ik moet zeggen dat het de afgelopen 2 dagen iets stabieler is dan vergeleken met begin deze week. Duidelijk dat het probleem niet binnenshuis ligt. Ik heb sowieso 1.5 maand moeten wachten op een patchkabel dat maar niet werd vervangen in de wijkcentrale om mijn uploadsnelheid omhoog te krijgen. Er is gewoon iets niet goed van wijkcentrale naar mij toe. 

Reputatie 6
Badge

@Jason kan ik niet terug naar CTS-converter? Terug naar AON ipv GPON? Ik heb nog zo'n converter thuis. Als mijn buurman geen problemen heeft dan zou ik dat dus ook niet moeten krijgen? Dan is het probleem meteen opgelost. 

Moet trouwens zeggen dat ik gisteren vergeleken met eergisteren iets minder last had van wegvallende verbinding. Het is toch zeer waarschijnlijk dat ik veel demping op mijn glasvezel heb. Vermoedelijk ergens een vezeltje behoorlijk krom of zelfs geknikt. 

@supremeone problemen met demping zijn niet waarschijnlijk. Je demping is -13.34 db (netjes midden in de range voor  een correcte verbining (-8 to -27 db). De netwerk provider zou de patch kabel aan hun kant kunnen checken maar een probleem in de patch kabel is niet erg waarschijnlijk, want dan zou de demping veel hoger zijn. -13db is normaal.

Een moderator mag aangeven of terug naar AON mogelijk is, maar dat is niet waarschijnlijk.  Wat zegt de ONT over de ONT Registration Status: is dat O5 als de verbinding faalt?

Zoals @jason zei: bij een knipperend PON-lampje heb je we licht op het FTU (glasvezelaansluitpunt) maar geen verbinding met het GPON-netwerk. Een veel voorkomende oorzaak is dat er verkeerde apparatuur op dezelfde splitter is aangesloten. Maar jij had DHCP fouten in jouw netwerk (met je powerline adapter(s))

Kun je nog eens een logfile posten. Ik wil wel eens zien of er nog steeds DHCP fouten optreden in jouw netwerk. De link tussen een knipperend PON lampje en interne DHCP fouten ontgaat me (waarschijnlijk waren er 2 onafhankelijke problemen) maar het is wel verstandig om dat even te checken

Reputatie 7
Badge +16

We kunnen je niet terugzetten op AON, dat is niet mogelijk sorry. De demping zal bekeken en geanalyseerd worden door de specialisten die Cheyenne aangestuurd heeft. Ik begreep dat er al contact gelegd was in de privéberichten: onze specialisten zullen de oplossing met je delen zodra ze die binnen handbereik hebben. Dank voor jouw geduld! 

Reputatie 3

@Jason kan ik niet terug naar CTS-converter? Terug naar AON ipv GPON? Ik heb nog zo'n converter thuis. Als mijn buurman geen problemen heeft dan zou ik dat dus ook niet moeten krijgen? Dan is het probleem meteen opgelost. 

Moet trouwens zeggen dat ik gisteren vergeleken met eergisteren iets minder last had van wegvallende verbinding. Het is toch zeer waarschijnlijk dat ik veel demping op mijn glasvezel heb. Vermoedelijk ergens een vezeltje behoorlijk krom of zelfs geknikt. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @supremeone, omdat jij gebruikmaakt van GPON heb je geen CTS-converter maar een Huawei Network Terminal; een converter zou bij jou geen effect hebben. 

Ik heb Cheyenne gevraagd om het voor je op te pakken!

Reputatie 3

Misschien iets wat ik eerder had moeten doen. Net mijn buurman gesproken (2 onder 1 kap) heeft ook T-Mobile en gebruikt dit kastje en heeft nooit een wegvallende verbinding (incl. TV) 

Reputatie 3

Kunnen jullie heel misschien nog een reprovisie uitvoeren totdat de technische dienst er naar heeft gekeken? @Cheyenne @Lisa

Na de laatste reprovisie ging het iets beter dan wat ik nu heb (ramp) 

Reputatie 3

@Cheyenne check je inbox :) 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @supremeone, jammer! We geven niet op, ik wil de technische dienst graag weer op deze zaak zetten. Wel is bij het laatste bezoek het een en ander vervangen en wil ik zeker weten dat ik met de juiste gegevens werk. Zou je mij het MAC adres en serienummer van het modem willen sturen, en het MAC adres en serienummer van de ONT. Graag via een privébericht, om je gegevens te beschermen Ik pak dit dan zo snel mogelijk verder op!

Reputatie 3

Vandaag is de verbinding waardeloos niet te doen. Dit nog even output van ONT optical information.

 

Reputatie 3

@brand034 het is dat ik weer internet heb. Heb vorige maand 2 weken helemaal geen internet gehad en daarna wekenlang een zeer lage uploadsnelheid. 2 van de 3 problemen zijn opgelost. Bij mij knippert het PON lampje steeds. Modem wordt niet gereset (kijk even of je de juiste adapter gebruikt). Als bij jou de modem steeds wegvalt dan is er wat anders aan de hand. Bij mij ligt het probleem toch in de wijkcentrale.

 

Ik weet niet wat ze daar voor 1 november hebben gedaan maar alles begon voor 1 november. Mijn patchkabel was helemaal getwist en heel chaotisch aangesloten. Dat is dus nu inmiddels vervangen. Maar toch blijft mijn verbinding regelmatig wegvallen. Soms is gedurende een korte tijd meerdere keren andere keer 1x in de ochtend en 1x in de avond. Het is echt heel random.

Google zit vol met klachten over GPON systeem wat T-Mobile gebruikt. Ik heb geduld maar ik vind dat T-Mobile echt hier wat aan moet doen. Nog een fijne kerst en feestdagen! 

@supremeone allemachtig wat heb jij een geduld, respect!! Ik zit heel aandachtig dit topic te lezen. Het lijkt heel erg op het probleem dat ik heb sinds mijn Huawei modem is vervangen door een Zyxel T50. De eerste week alles goed en naar wens. Toen ineens geen internet verbinding. Rood wereldbolletje op mijn modem. En niet meer te resetten. Div. Monteurs geweest een kabel in de ‘ wijkcentrale vervangen en wat settings op de mediaconverter (PON). Sinds dien weke weer een goede en snelle verbinding. Maar telkens wegvallende verbinding op internet en TV. Het lijkt alsof het modem opnieuw opstart als de verbinding weg is en komt met 2 minuten weer terug. Ik heb het logboek van het modem geraadpleegd maar zie geen bijzonderheden. Behalve dat het logboek weer bijna leeg is als de verbinding weg is gevallen.  
succes en fijne kerstdagen!!

Reputatie 3

En nu weer. Het valt me op dat het soms binnen een korte tijd (15-20 min) meerdere keren gebeurt en soms urenlang niet (alleen 's morgens en 's avonds).

 

Update nu toch weer voor de 4de keer in een tijdsbestek van 30 min. 

Wel toch echt opmerkelijk dat het achterelkaar gebeurt. 

Reputatie 3

@Lisa helaas toch zojuist weer een knipperende PON lampje en de verbinding is weer weg. Ik denk dat er toch iets niet goed is in de wijkcentrale. Nadat de gewiste patchkabel daar vervangen werd, had ik alweer een fatsoenlijke uploadsnelheid. Toch heb ik nog steeds dus last van een wegvallende verbinding. 

Reputatie 7

Hi @supremeone, yes - daar ben ik al super blij om! En hier geef ik je helemaal gelijk in, want wij willen ook niets liever dan dat jij een perfecte verbinding hebt. Dus je mag hier te allen tijde aan de bel trekken, zodat we er samen voor zorgen dat je 100% probleemvrij bent. Ik hoor heel graag dit weekend of erna of het knipperende PON-lampje en de wegvallende verbinding verleden tijd zijn. Super fijn dat je ons zo op de hoogte houdt. Voor nu in ieder geval alvast hele fijne feestdagen! 🎄

Reputatie 3

@Lisa gelukkig is het allemaal wel beter nu sinds de monteur vorige week langs is geweest. Uploadsnelheid is opgelost. Ik weet dat het voor jullie ook lastig is maar uiteindelijk wil ik gewoon goed stabiel werkend internet. Alleen heb ik dus de afgelopen steeds momenten gehad dat het PON lampje knipperde waardoor ik tijdelijk geen verbinding had.

 

Dankjewel voor de reprovisie. Eens kijken of dat het probleem oplost. Ik hou jullie op de hoogte!