Wij hebben al sinds 13:00 geen verbinding. Router meerdere keren uitgezet en aangezet ook de converter. Maar helaas
Beste antwoord door Cal van Odido
Bekijk origineelWij hebben al sinds 13:00 geen verbinding. Router meerdere keren uitgezet en aangezet ook de converter. Maar helaas
Beste antwoord door Cal van Odido
Bekijk origineelHi
Omstreeks 18:00 uur heeft het PON lampje minuten lang geknipperd. Over het algemeen is mijn verbinding waardeloos in het weekend.
Vandaag (zaterdag) ligt de verbinding er regelmatig uit. Afgelopen dagen was het stabieler. Ik zou vanuit KPN een sms krijgen of van T-Mobile een email voor een afspraak met de KPN monteur maar ik heb niks meer gehoord.
Hi
Vandaag is het weer raak. Het valt me op dat het vaker op dinsdag en woensdag zeer instabiel is. Natuurlijk komt het ook op andere dagen voor.
Op dit moment zelfs om de paar minuten en dan de afgelopen 2 uur.
Hi
Packet loss blijft ook een probleem. Met gamen op PS5 is dit goed te merken volgens het EA connection quality rapport is mijn verbinding "poor". Hier scoort T-Mobile overigens minder goed dan andere providers dus het is niet alleen bij mij.
Moet trouwens zeggen dat ik gisteren vergeleken met eergisteren iets minder last had van wegvallende verbinding. Het is toch zeer waarschijnlijk dat ik veel demping op mijn glasvezel heb. Vermoedelijk ergens een vezeltje behoorlijk krom of zelfs geknikt.
Een moderator mag aangeven of terug naar AON mogelijk is, maar dat is niet waarschijnlijk. Wat zegt de ONT over de ONT Registration Status: is dat O5 als de verbinding faalt?
Zoals @jason zei: bij een knipperend PON-lampje heb je we licht op het FTU (glasvezelaansluitpunt) maar geen verbinding met het GPON-netwerk. Een veel voorkomende oorzaak is dat er verkeerde apparatuur op dezelfde splitter is aangesloten. Maar jij had DHCP fouten in jouw netwerk (met je powerline adapter(s))
Kun je nog eens een logfile posten. Ik wil wel eens zien of er nog steeds DHCP fouten optreden in jouw netwerk. De link tussen een knipperend PON lampje en interne DHCP fouten ontgaat me (waarschijnlijk waren er 2 onafhankelijke problemen) maar het is wel verstandig om dat even te checken
We kunnen je niet terugzetten op AON, dat is niet mogelijk sorry. De demping zal bekeken en geanalyseerd worden door de specialisten die Cheyenne aangestuurd heeft. Ik begreep dat er al contact gelegd was in de privéberichten: onze specialisten zullen de oplossing met je delen zodra ze die binnen handbereik hebben. Dank voor jouw geduld!
Moet trouwens zeggen dat ik gisteren vergeleken met eergisteren iets minder last had van wegvallende verbinding. Het is toch zeer waarschijnlijk dat ik veel demping op mijn glasvezel heb. Vermoedelijk ergens een vezeltje behoorlijk krom of zelfs geknikt.
Hoi
Ik heb Cheyenne gevraagd om het voor je op te pakken!
Misschien iets wat ik eerder had moeten doen. Net mijn buurman gesproken (2 onder 1 kap) heeft ook T-Mobile en gebruikt dit kastje en heeft nooit een wegvallende verbinding (incl. TV)
Kunnen jullie heel misschien nog een reprovisie uitvoeren totdat de technische dienst er naar heeft gekeken?
Na de laatste reprovisie ging het iets beter dan wat ik nu heb (ramp)
Hoi
Vandaag is de verbinding waardeloos niet te doen. Dit nog even output van ONT optical information.
Ik weet niet wat ze daar voor 1 november hebben gedaan maar alles begon voor 1 november. Mijn patchkabel was helemaal getwist en heel chaotisch aangesloten. Dat is dus nu inmiddels vervangen. Maar toch blijft mijn verbinding regelmatig wegvallen. Soms is gedurende een korte tijd meerdere keren andere keer 1x in de ochtend en 1x in de avond. Het is echt heel random.
Google zit vol met klachten over GPON systeem wat T-Mobile gebruikt. Ik heb geduld maar ik vind dat T-Mobile echt hier wat aan moet doen. Nog een fijne kerst en feestdagen!
succes en fijne kerstdagen!!
En nu weer. Het valt me op dat het soms binnen een korte tijd (15-20 min) meerdere keren gebeurt en soms urenlang niet (alleen 's morgens en 's avonds).
Update nu toch weer voor de 4de keer in een tijdsbestek van 30 min.
Wel toch echt opmerkelijk dat het achterelkaar gebeurt.
Hi
Dankjewel voor de reprovisie. Eens kijken of dat het probleem oplost. Ik hou jullie op de hoogte!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.