Sinds een aantal dagen hadden apparatuur als de wifi deurbel, playstation en de eneco toon geen verbinding meer. Inmiddels bijna alles opgelost, alleen met de toon lukt het niet. Mobiele hotspot pakt de toon ook niet op. Als ik verbinding maak met mijn eigen wifi netwerk van t-mobile dan zegt toon wel verbonden te zijn maar blijft een uitroepteken staan. Heeft geen Verbinding met de service center en blijf foutcode D03 houden. Iemand opties om dit op te lossen?
Welke modem/router heb je en wat geeft de klantenservice van Eneco aan?
Ik lees dat er wel een verbinding is met internet maar niet met de Service Center met deze foutmelding? En is er iets gewijzigd want eerder werkte het wel?
Tja, wel makkelijk van Eneco.. jouw toon werkt niet via de t-mobile router maar ook niet via een mobiele hotspot/wifi.
Dan zou je toch kunnen stellen dat het niet aan de verbinding ligt. Eerder de Toon hardware of je account bij Eneco.
Hallo Waqqas, jongstleden heb je bij mij ook het Wifi probleem opgelost, maar ook ik heb nu last van dat Toon iedere dag geen verbinding met de Service Center heeft, en geen weersoverzicht, en ook dat mijn Toon App een storing heeft waardoor ik op afstand ook geen inzicht meer heb of een temp. instelling kan veranderen. Diverse keren weer met Eneco gebeld en alle stappen doorlopen en dan nog iedere dag steeds het zelfde probleem. Herstarten en dan werkt het weer voor een dag. Eneco zelf kunnen hierin verder ook niets meer doen dan alleen het advies Odido inschakelen want het ligt niet aan Toon zeggen ze. Kan je mij helpen?


En nu zojuist weer een herstart aan het uitvoeren.

ik heb een zyxel T-56
Hallo
Je geeft aan dat hij het soms wel doet voor een dag? Werken alle diensten dan?
Wellicht kun je de beveiliging van je router iets verlagen. Ha in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.
na een herstart werken alle diensten weer, maar tijdelijk. De instelling die je vernoemt in de router staat op WPA2-PSK, en de Beschermde beheersframes hebben de vorige keer uitgeschakeld met het Wifi probleem.




Wat nu?

En het is weer zover.
Log eens in op de router, schakel het gastnetwerk 2,4 GHz in, ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, gast, kies bij toegangsscenario thuisgast, klik op het wijzigen icoontje, kies WPA2-PSK en beschermde beheersframes uitgeschakeld. Verbindt dan eens met dat netwerk.
Log eens in op de router, schakel het gastnetwerk 2,4 GHz in, ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, gast, kies bij toegangsscenario thuisgast, klik op het wijzigen icoontje, kies WPA2-PSK en beschermde beheersframes uitgeschakeld. Verbindt dan eens met dat netwerk.
Gedaan, en Toon is nu verbonden met het gastnetwerk 2,4GHz.
Nu weer even afwachten of alles blijft werken.

Ik heb ook een nieuwe uitdaging, ik heb van Odido ook een Wifi Plus ontvangen , een Zyxel WX5600-T0. Van de week uitgeprobeerd, maar lukt niet, vindt geen verbinding. Ik had ergens een keer iets gelezen dat dan de Wifi instelling 2,4GHz - 5GHz hetzelfde moet zijn, anders werkt de Wifi plus niet, maar zeker weten doe ik het niet.

Wat moet ik dan doen, om alles wel te laten werken met Wifi plus, of heb ik hier verder niks aan.
De WiFi versterker werkt alleen als Easymesh is ingeschakeld. Dit moet dan ook aangevinkt zijn. Het gastnetwerk kan je voor de Toon laten.
Met alle respect, maar als die toon op geen enkel netwerk verbinding maakt, maar de rest van alle netwerk producten wél. Dan is die Toon toch gewoon stuk?
Hoi UTP, volgens Eneco ligt het niet aan de Toon maar aan de router. Ik heb nu via advies van Waqqas verbinding gemaakt met die gastennetwerk 2,4GHz. en WPA2-PSK en beschermde beheersframes uitgeschakeld. Het werkt, en nu is het even afwachten of het blijft werken.
Hoi Waqqas.
Easymesh ingeschakeld.

ik ga het vanavond / morgen weer proberen.
Ik hou je op de hoogte.
Dank alvast voor alle hulp.
Hoi Waqqas,
Routerinstelling is nu na Easymesh ingeschakeld 2,5GHz en 5GHz.
Ik kom nu niet meer de naam Odido-1AC15A_5Ghz meer tegen in mijn opgeslagen netwerk meer tegen.

Ging best snel. allereerst heb ik de Wifi plus resetknop 5sec ingedrukt. Daarna opnieuw Stap 1 verbind je Wifipunt uitgevoerd, daarna stap 2 kies de beste plek, deze heb ik even dicht bij de router geplaats, helaas wederom niet gelukt.
eerste foto Stap1, tweede foto na stap2


ik kom er nu net achter dat ik ook via mijn Google Chome geen verbinding meer heb. ik ga de laatste instelling weer terug zetten.
Ooooo ook nu nog geen verbinding meer Google Chome. Odido-1AC15A_5Ghz kom ook niet meer tegen in de beschikbare netwerken
Alles opnieuw opgestart.
Wifi plus krijg ik niet voor elkaar.



Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.