Hi @Arjen de groot, ik ben vanochtend meteen voor je gaan bellen met Guidion! Ze geven aan dat je zo snel mogelijk gebeld gaat worden. Het is momenteel alleen erg druk en in jouw regio rijden er minder monteurs, maar er wordt zo rap als ze kunnen contact met jou opgenomen. De medewerker aan de telefoon durfde alleen niet exact te zeggen wanneer, sorry. Geef je hier aan als het is gelukt? Fingers crossed dat dit heel snel gebeurt!
Hi Lisa, we hebben een SMS ontvangen en daarin onze beschikbaarheid gedeeld. We zouden gebeld willen worden om even af te stemmen welke datum her wordt. We zijn alleen niet meer gebeld.
Hi @Arjen de groot, goed dat je het aangeeft! Hebben jullie wel de sms / e-mail ontvangen met daarin de afspraaktool en werd er toen aangegeven dat jullie gebeld zouden worden? Of hebben jullie nog geen sms / e-mail ontvangen? Als je dit kunt aangeven, dan trek ik bij Guidion aan de bel.
Hi Lisa, we zijn in afwachting van een belletje zodat we een afspraak kunnen maken.
Kun jij dit voor ons regelen?
Helemaal super @Arjen de groot! Fijn dat je ons hier op de hoogte houdt.
Hi Lisa, ja dat is goed! Ik zie het smsje of de mail graag tegemoet.
Hi @Arjen de groot, hartstikke goed dat je hierop terugkomt! Ik ben het volledig met je eens dat er genoeg geprobeerd is om het probleem te tackelen. Zojuist heb ik Guidion dan ook aangestuurd. Binnen enkele minuten kun je een sms/e-mail verwachten met daarin onze afspraaktool. Ik hoop dat er heel snel een plekje vrij is in hun agenda. Laat jij hier na afloop van het monteursbezoek weten of je weer geheel probleemvrij bent?
Hi Lisa,
Ik heb de modem inmiddels al 7x gerest en jullie klantenservice heeft dit ook op afstand gedaan. Helaas lost dit het probleem niet op. Ik heb dit weekend ook andere kabels geprobeerd. Ook dat heeft het niet opgelost. Inmiddels vind ik dat ik genoeg pogingen zelf heb uitgevoerd en als het probleem niet wordt opgelost zal ik helaas moeten overstappen.
Hopelijk kan de monteursservice het probleem oplossen. Ik ben er namelijk inmiddels wel klaar mee.
Groetjes,
Arjen de Groot.
Hi @Arjen de groot, helemaal top dat je dit zo snel kon aanvullen! Heel goed om te weten dat je ook problemen met tv ervaart, want ook dat hoort perfect bij jou te werken. Heb je al kunnen uitproberen of een andere UTP-kabel het issue oplost? Als dat niet de oplossing is, dan wil ik je enkel nog vragen om het modem een fabrieksreset te geven in plaats van een gewone reset. Dit doe je als volgt:
- Druk met een tandenstoker of paperclip het factory reset knopje 10 seconden in.
- Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje uit gaan.
- Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
- Check of je modem weer diensten heeft, dit kan 3 minuten duren. Na een reset naar fabrieksinstellingen ben je je wifi instellingen (naam van het wifi netwerk en wachtwoord) kwijt. Op een sticker op het modem staan de username en wachtwoord waarmee je kunt inloggen.
Als jij deze opties zonder resultaat hebt uitgevoerd, dan ga ik onze monteursservice voor je aansturen!
Hi Lisa,
Bijgaand antwoord op bovenstaande vragen:
- Ervaar je ook problemen met jouw andere diensten (TV en Vast Bellen)? → Ja, TV valt ook regelmatig weg of toont gekleurde blokjes in het scherm. Soms valt hij ook ineens.
- En kan je aangeven of je een eigen router hebt aangesloten of gebruik je echt enkel de apparatuur van T-Mobile? → Apparatuur van T-mobile
- Ter dubbelcheck: heb je al geprobeerd of een ander LAN-poort het probleem verhelpt? → Al geprobeerd, werkt helaas nog steeds niet.
Ik kan inderdaad nog even een andere UTP kabel proberen, maar volgens mij zijn we dan wel out-of-options en is het tijd voor een monteur.
Ik zal jullie even terugkoppeling geven. Dank voor je hulp!
Arjen de Groot.
Hi @Arjen de groot, dankjewel voor de aanvulling in het privébericht! Kan je nog terugkomen op mijn bovenstaande vragen? Daarnaast wil ik je vragen of je met een andere UTP-kabel kunt testen of de wegvallende verbinding verdwijnt. Als de bekabelde internetverbinding wegvalt, kun je dan op dat moment op de wifi nog internetten? Als blijkt dat je geen problemen ervaart met de andere diensten en mijn tip niet helpt, dan ga ik onze monteursservice (Guidion) voor jou aansturen. Ik wil er namelijkvoor zorgen dat het wegvallen van jouw verbinding verleden tijd wordt. Laat je dit aan mij weten?
Hi @Arjen de groot, heel fijn dat je de gegevens hebt toegestuurd! Ik ben meteen jouw verbinding onder de loep gaan nemen en hier zie ik de vele wegval in terug. Hier gaan we dan ook meteen wat aan doen. Ervaar je ook problemen met jouw andere diensten (TV en Vast Bellen)? En kan je aangeven of je een eigen router hebt aangesloten of gebruik je echt enkel de apparatuur van T-Mobile? Ter dubbelcheck: heb je al geprobeerd of een ander LAN-poort het probleem verhelpt? Ik hoor het graag van je, zodat ik verder voor je aan de slag kan. Daarnaast zie ik dat je een T-Mobile mobiel abonnement hebt. Zojuist heb ik je in een privébericht voorzien van een Unlimited Data voucher. Zo kan je een hotspot maken van je telefoon en ervaar je geen wegval terwijl ik op zoek ga naar een structurele oplossing. Ik wil echt dat dit zo snel mogelijk opgelost wordt!
Hi @Arjen de groot, super goed dat je via deze weg aan de bel trekt! Heel fijn dat @Waqqas jou ook al te hulp heeft geschoten. Ik wilde meteen jouw verbinding checken, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet uit op je abonnement. Zou je mij een privébericht kunnen sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan kijk ik graag met je mee.
Kan je ook alvast aangeven of je wifi gebruikt voor diensten met veel datagebruik (zoals bijvoorbeeld gamen of 4K streamen)? Zo ja, dan is mijn advies om zoveel mogelijk apparaten bedraad aan te sluiten. Zou je daarnaast een snelheidstest vlakbij het modem kunnen uitvoeren met Fast.com? Merci alvast voor de moeite. Ik wil er alles aan doen om de problemen voor eens en altijd laten te verdwijnen!
@Arjen de groot
Dus dan heb je geen problemen met bedraad internetten, dat blijft probleemloos werken?
Je hebt verder ook geen switch of 2de router dat voor een conflict kan zorgen?
Nee, ook niet
@Arjen de groot
Dus dan heb je geen problemen met bedraad internetten, dat blijft probleemloos werken?
Je hebt verder ook geen switch of 2de router dat voor een conflict kan zorgen?
@Arjen de groot
Je geeft aan dat na de laatste stap het beter gaat, die stap is voor de WiFi dus speelt het probleem dan alleen bij WiFi?
Naast de Zyxel heb je geen andere WiFi versterkers?
Zie ook dit topic om WiFi te verbeteren.
Nee, ik maak geen gebruik van Wifi versterkers. Ik vermoed dat het probleem dan inderdaad alleen speelt bij Wifi. Na x tijd crasht de wifi en start die automatisch weer opnieuw op. Dat gaat weer even goed en dan crasht hij weer.
@Arjen de groot
Je geeft aan dat na de laatste stap het beter gaat, die stap is voor de WiFi dus speelt het probleem dan alleen bij WiFi?
Naast de Zyxel heb je geen andere WiFi versterkers?
Zie ook dit topic om WiFi te verbeteren.
Hallo @Waqqas
Ik heb vanwege de aanhouden problemen die ik ervaar onlangs een nieuwe Zyxel T5 modem gekregen. Ik maak inderdaad gebruik van een DSL verbinding vanuit de muur. Ik heb al meerdere keren contact gezocht met jullie klantenservice en heb in mijn modem al volgende zaken aangepast:
- Router reset (meerdere keren uitgevoerd)
- 2.4 / 5 kanalen opgesplitst (tip van chatfunctie)
- Kanaal van automatisch naar handmatig gezet (kanaal 1)
Na de laatste wijziging val hij minder vaak uit, maar probleem is dus toch niet helemaal opgelost. Ik vermoed dat het een setting is die verkeer staat omdat hij het soms een tijdje wel werkt.
Kun jij mij de gouden tip geven wat er fout gaat? Bij voorbaar dank!
Met vriendelijke groet,
Arjen de Groot
Hallo @Arjen de groot
Je hebt ook een DSL verbinding die dagelijks wegvalt dus geen bedraad internet en ook geen WiFi?
Welke modem heb je van T-Mobile en wat heb je zelf al allemaal geprobeerd?
Is de modem rechtstreeks aangesloten op het KPN ISRA punt waar ook de KPN kabel op is aangesloten?
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Kan ik ook gekoppeld worden aan de technische dienst?
Hi @Brian, geen probleem! Ik kreeg net een afspraak uitnodiging van monteur en heb het bezoek ingepland.
Hi @viacheslav, excuses, er is wat vertraging opgetreden maar je ontvangt deze week bericht van mijn collega's!
> Ondertussen is onze technische dienst hier mee aan de slag en je ontvangt zo snel mogelijk bericht van mijn collega's!
Prima, dat ontvang ik graag.
Hi @viacheslav het lijkt inderdaad iets van het modem zelf te zijn maar je zou het voor de zekerheid even kunnen testen door de apparaten los te koppelen en te kijken of dit nog verschil maakt. Ondertussen is onze technische dienst hier mee aan de slag en je ontvangt zo snel mogelijk bericht van mijn collega's!
Hi
@Brian,
Bedankt voor je hulp om de oorzaak te begrijpen.
Ik zie dat je WAN verbinding inmiddels stabiel is de laatste 3 dagen, klopt dat?
Ja, dat klopt. Het was stabiel de laatste 4 dagen. Maar 's nachts het verbinding viel opnieuw weg. Ik geloof dat er niets aan het veranderen was rond 2:15-2:30.
code:Jul 12 02:17:45 user.info esmd: xDSL: XTM link down.
Jul 12 02:17:48 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection lost
Jul 12 02:17:53 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection lost
Jul 12 02:25:34 user.info esmd: xDSL: link up, Connection Type: PTM, Speed: RX:19998 / TX:1223 (Kbps)
Jul 12 02:25:48 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection ready
Jul 12 02:25:54 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection ready
Jul 12 02:26:52 user.info esmd: xDSL: XTM link down.
Jul 12 02:26:55 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection lost
Jul 12 02:27:00 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection lost
Jul 12 02:28:31 user.info esmd: xDSL: link up, Connection Type: PTM, Speed: RX:0 / TX:0 (Kbps)
Jul 12 02:28:46 user.info esmd: xDSL: XTM link down.
Jul 12 02:28:52 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection ready
Jul 12 02:28:58 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection ready
Jul 12 02:31:13 user.info esmd: xDSL: link up, Connection Type: PTM, Speed: RX:85680 / TX:33031 (Kbps)
Jul 12 02:31:27 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_MGNT connection ready
Jul 12 02:31:33 user.notice zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection ready
Zou één van de apparaten die je gebruikt misschien de oorzaak kunnen zijn? Maak je bijvoorbeeld nog gebruik van een eigen router of switch?
Ik kan me niet voorstellen hoe andere apparaten het ADSL verbinding kunnen verbreken, maar laat me beschrijven wat ik heb. Er is geen andere router. Er zijn twee apparaten verbonden door Ethernet: een NAS (bestandsopslag) en een Raspberry Pi (for AirPlay audio). En er zijn gewone laptops and mobile telefonen verbonden met Wi-Fi. Dat is het.