Ik heb sinds een week last van packet loss,
heb gecontroleerd dat het niet aan de kabel ligt of aan het apparaat, het probleem speelt op mijn pc en mij mobiel (en laptop).
Als ik inlog in mijn T50 (zou volgens mij een T54 moeten zijn misschien is dat het probleem?) zie ik dat er alleen de ontvangen packets een probleem hebben. Het zou geen bandwidth issue moeten zijn, aangezien ik een 1gig abbonement heb en dit gebeurd terwijl er op 1 pc 1 stream/game aanstaat of als ik alleen een packetloss test op mijn mobiel doe.
Ik heb de modem al meerdere malen gerestart, en laatst ook “factory reset” echter het probleem blijft. Het is niet altijd een probleem maar wel regelmatig rond etenstijd en nu in het weekend (13u).
Alvast bedankt
Dylan
Als het goed is moet het niet meer voorkomen. Ik wacht jullie reactie de aankomende tijd af. Hopelijk kunnen we eindelijk het boek sluiten. Het enige wat ik kan zien is dat er ergens een fout zat in de hardware. Dit hebben ze vervangen waardoor het opgelost moet zijn.
Was een week op een business trip, nooit verwacht dat het nog opgelost zou worden.
Zal vandaag en komende dagen controleren of het inderdaad is opgelost.
Kan er ook nog uitgelegd worden wat het probleem precies was? Zou dat graag willen weten aangezien het zolang heeft geduurd.
Bedankt voor de moeite en fijn dat het eindelijk weer lijkt te werken.
Ik heb net te horen gekregen dat het opgelost moet zijn, ik heb alleen confirmatie van jullie nodig. Zouden jullie een complete powerflip kunnen uitvoeren, eigen apparatuur loskoppelen en testen of het is opgelost? Ik hoor het graag!
- Powerflip
- Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
- Wacht minimaal 10 seconden
- Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
- Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
- Controleer of de verbinding stabiel is.
Nog steeds exact hetzelfde
Hi
We zijn er mee bezig, op dit moment hebben we vijf klanten die het ervaren. Ze zijn nog steeds op zoek of dit met elkaar te maken heeft of niet.
Zodra ik meer weet laat ik het direct weten!
Nou
Aangezien er weer niks vanuit jou kant gekomen is vraag ik het zelf weer.
Is er wat nieuws? Zo nee, wat gaan jullie nou eraan doen? Blijven jullie dezelfde onderzoeken doen?
Als jullie het probleem niet kunnen vinden en jullie ‘specialist’ ook niet. Dan moet er maar extra kosten gegeven worden voor een extern partij die het probleem wel kan vinden.
Snap niet dat dit probleem zich na zoveel maanden nog voordoet. Wordt er helemaal geen prioriteiten gesteld binnen T-Mobile?
Hoi
Net als jij wil ik wil ook graag dat dit wordt opgelost, echter hebben we dan wel wat meewerking nodig! Ik heb je al meegenomen in het onderzoek, graag ontvang ik als nog de stappen die ik in mijn vorige bericht heb voorgelegd op verzoek van onze techneuten. Dit is niet alleen om de snelheden te achterhalen maar ook om te kijken wat er allemaal achter je netwerk zit. Wij kunnen niet alles van een afstandje zien. Dit helpt ons om onze werkzaamheden te versnellen en het euvel te achterhalen. Zou je als nog alle stappen zorgvuldig willen uitvoeren en hier kunnen delen?
Ik stel de moeite zeer op prijs, alvast bedankt!
Mijn geduld raakt ook langzamer hand op, ik zal deze week nog afwachten en zal daarna helaas moeten overstappen naar een andere provider.
Hoi
Hebben jullie tenminste iets gevonden gerelateerd met het probleem die zich binnen Deventer voordoet?
Welke stappen zijn er genomen tijdens het onderzoek?
Hoor graag een antwoord
tommie kom op nou, ik snap echt wel dat dit de standaard “to do” lijst is maar wanneer gaan jullie nou eens geloven dat er iets mis is met het tmobile netwerk in de regio deventer.
Het is geen toeval dat iedereen hier in deventer woont het is geen toeval dat de monteur in de laatste paar weken al bij 5 andere klanten met exact hetzelfde probleem is geweest. Iedereen gaat dezelfde testen geven en dan krijgen we weer niks te horen en weer van “we gaan kijken”.
Nogmaals ik snap echt wel dat jij/jullie ons proberen te helpen maar het is weer een week verder en ik heb weer niks gehoord en nu lees ik weer iemand die exact dezelfde problemen heeft en beginnen we weer van voor af aan. QRSN gaat wat testen geven die allemaal prima werken behalve tussen een uur of 7 en 11 op dat moment zullen alle speedtest van buiten het tmobile netwerk een snelheid van effectief nul geven en dan ga ik volgende week weer vragen om een update en krijg ik weer “geen nieuws we houden je op de hoogte”.
Hi
- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.
- Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd?
Alvast bedankt!
Hi
Monteur kwam langs om 1900 dit was precies het moment dat de problemen beginnen dus dat hielp.
Ik heb een nieuwe modem gekregen maar dit hielp niet, verder vond hij het ook heel apart dat het probleem specifiek alleen “download/ping en niet upload” was en dat het alleen in de avond gebeurd.
Ook laten zien dat een speedtest naar T-mobile perfect werkt terwijl dezelfde speedtest naar kpn (of elke andere server) niet werkt.
Het probleem is blijkbaar bij minimaal 4 andere mensen in regio deventer het geval en hij gaat het zelf ook doorzetten naar de backoffice aangezien hij het niet kan oplossen. Een andere klant had een probleem waar de tv bleef hangen omdat snelheid onder de 10 mb/s viel.
Krijg morgen nog een lijnmeting, maar dat is al een keer eerder gedaan (verwacht dat deze dus ook weer “goed” terugkomt) en verder moet ik hem deze week op de hoogte houden van hoe de verbinding het deed.
Dus nogmaals het probleem is heel specifiek maar dus ook niet uniek, Tekes, ik en nu dus minimaal 4 andere klanten hebben dit probleem.
Hoop dus dat jullie ook nogmaals kunnen aandringen dat er actief gekeken/test wordt hoe het kan dat
inkomende pakketjes van buiten het tmobile netwerk een “overload” creëren waardoor de eindsnelheid effectief nul is.
De monteur gaat dit ook doorgeven via zijn kanalen.
Dit kan toch niet serieus zijn… wat heb ik 14 dagen geleden hier nog gepost betreft het guidion monteur en kpn monteur die al alles gecontroleerd heeft. Het is een regio probleem specifiek bij t-mobile en niet bij andere providers.
Denk dat het hierbij wel ophoudt met t mobile voor mij, want dit support is echt lachwekkend.
Er komt vandaag rond 1700 een monteur langs om te testen, maar aangezien de omschrijving vanuit t-mobile niet klopte met het probleem en aangezien de monteur langs komt op een tijdstip dat er geen probleem is verwacht ik er weinig van maar zal jullie op de hoogte houden.
Hoi
Ik zal mijn navraag scherp in de gaten houden, maar hou er rekening mee dat het onderzoek zeker nog een week zal doorlopen, misschien wel langer. Ik durf echt geen belofte te maken of tijd vast te zetten. Voor nu dank ik je wel hartelijk voor je geduld!
We zijn ondertussen WEER een week verder en ik heb nog steeds niks gehoord.
Niet gehoord wat er is gedaan, wat er gaat gebeuren, wat ik kan verwachten, of het überhaupt opgelost gaat/kan worden, hebben jullie gekeken naar wat er begin feb is gebeurd in regio deventer.
Dit soort vragen lijken me niet meer dan normaal en ik verwacht eigenlijk ook wel een keer antwoord op deze vragen die verder gaan dan “we kijken er naar” of “we zijn er mee bezig”. Want zelfs als dat zo is, waar ik aan begin te twijfelen maar ok laten we hoopvol blijven, heb ik daar natuurlijk niks aan.
Kunnen jullie aub een keer eerlijk zeggen wat ik kan verwachten en of ik moet overstappen of dat dit daadwerkelijk opgelost gaat worden.
Ik heb nog nooit iets over kosten o.i.d. gezegd aangezien ik niks heb aan geld terug, ik wil gewoon werkend internet. Echter heb nu al bijna 2 maanden niet het internet waar ik voor betaal en snap niet dat dit als normaal/acceptabel gezien wordt.
Hieronder nog even wat jullie zelf zeggen, 75% van 1000Mbit/s is volgens mij 750 en als we een kleine marge nemen zou volgens mij mijn snelheid niet onder de ~600 Mbit/s moeten komen. (en ja ik begrijp dat er af en toe een keer een storing kan zijn, echter is dit duidelijk geen storing)
Dus dan is het toch raar dat ik 3u per dag dit niet haal dat is volgens mij een stuk meer dan “nooit”

En nogmaals ik snap heel goed dat jullie hier persoonlijk waarschijnlijk niks aan kunnen doen en ik hoop dat jullie begrijpen dat mijn frustratie niet op jullie persoonlijk gericht is. Ik wil gewoon eerlijk en duidelijk antwoord en een oplossing voor dit probleem. (na 2maanden)
Beste
Zoals ik al aangaf zou dit lang duren totdat het opgelost gaat worden. Zelf ben ik al op zoek naar een ander provider, denk dat het uiteindelijk KPN gaat worden.
Heb namelijk het vertrouwen verloren van T-Mobile wegens geen oplossing na zoveel weken verder.
Het kan toch niet normaal zijn dat we naar zoveel weken verder nog geen enkel oplossing hebben of een indicatie betreft het probleem die wij ervaren.
Ook lees ik in ander topics die ouder dan onze topics zijn met hetzelfde probleem waarbij het nog steeds niet opgelost is.
Bedankt voor het antwoord, maar dit is toch ook vanuit jullie (ik snap dat jij hier niet veel aan kan doen) geen normale timeline meer en krijg ook niet echt een indicatie van wanneer ik deze wel kan verwachten.
Nou ja ik wacht wel weer af :(
Hi
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.