Graag zou ik de T-mobile Zyxel VMG8825-T50 in bridge modus willen hebben, omdat ik graag me eigen router/wifi systeem gebruik, nu krijg ik meldingen van dubbele nat etc.
owja betreft een vdsl verbinding geen glas.
alvast bedankt
Met vriendelijke groet, Joost
Bladzijde 1 / 2
Top, ik ga ermee aan de slag en laat je weten of het gelukt is. Superfijn deze hulp! Nogmaals dank!
Hoi @Play4U, graag helpen we je verder met dit probleem! Ik heb één van onze experts gevraagd je te assisteren. Het kan nog een paar dagen duren, maar hulp is onderweg!
Waarschijnlijk heb ik de instellingen niet goed gedaan. Zie bijgaand een screenshot van de instellingen die ik heb toegepast op de Switch.
Ik merkte overigens wel dat nadat ik de instellingen veranderd zoals hierboven, het daarna niet meer lukte om web interface menu van de Switch te bereiken. De app die ik op mijn laptop had gedownload herkende de Switch niet. Ik had overigens wel internet, kon bellen en tv kijken (dat laatste leek eerst niet te lukken, maar achteraf bleek er een storing te zijn bij TM). Kan het zijn dat de instellingen niet goed waren, waardoor het IP adres van de Switch niet gevonden kon worden?
Laat maar weten of de instellingen goed zijn
@Play4U
Voor vlan 300 poort 1 en 2 TAGGED en 3/4/5 UNTAGGED.
Voor vlan 640 poort 1 en 2 TAGGED en UNTAGGED kan je leeg laten.
Sluit de Netgear aan op poort 3 van de switch en kan je ook eens een screenshot plaatsen van de PVID tab?
Hier alvast een screenshot van de PVID tabel
Laat maar weten of er iets in moet aanpassen. Ik ga vanavond na het werk de instellingen in de poorten nog een keer aanpassen zoals je hebt aangegeven.
@Waqqas Als je nog ideeën hebt voor de instellingen van PVID tabel, dan hoor ik het graag.
Ik heb de vlan instellingen aangepast en ik merk dat poort drie van de Switch naar de Netgear geen goede verbinding heeft.
Overigens, nadat ijdele instellingen heb doorgevoerd, kom ik ook niet meer in de instellingen van Zyxel modem. Normaal kan ik deze bereiken door 192.168.178.1 in te typen. Nu kan de browser deze url niet meer vinden:-( Enig idee hoe dit op te losse. Is?
Beste mensen,
kan iemand me nog helpen om het probleem met NBA 2K21 op te lossen. @Waqqas heeft mij op weg geholpen, maar ik heb na mijn laatste bericht geen reactie meer ontvangen. Is er iemand anders die weet hoe dit probleem structureel opgelost kan worden?
@Play4U
Mediaconverter naar de switch en van poort 3 met UNTAGGED vlan 300 naar de Netgear WAN poort en dan je gaming console op een LAN poort van de Netgear.
Heb je internet wel al werkend zo? Zo niet plaats dan eens wat screenshots van de instellingen die je hebt toegepast in de switch.
@heckmen1223
Omdat het een VDSL verbinding betreft heb je de MODEM functie nodig van de Zyxel.
Je beste optie is om de Zyxel een vast IP adres te geven bij netwerk instellingen. Bivoorbeeld 192.168.178.1 Daarna stel je in de Zyxel een DMZ verbinding in, waarbij je als serveradres 192.168.178.5. in stelt.
Op deze wijze kun je de eigen router met een netwerk behouden in de 192.168.1.x - 192.168.1.254 range.
Stel het WAN IP adres op jouw router vast (fixed) in op 192.168.178.5
Op deze wijze heb je geen problemen met een dubbele NAT. De Zyxel wifi kun je aan of uit zetten, maar via die verbinding is het niet mogelijk om in je “eigen” netwerk te geraken. Een dergelijke opzet draait bij mij al bijna 2 jaar zonder problemen.
p.s. Ik ben niet de door Jason aangevraagde expert.
Oeps, raar forum toonde eerste en laatste post. Nou ja, werk voor niks is ook werk.
Dank voor je tips! Gaat dit er dan ook voor zorgen dat ik de game NBA2K21 op PS4 kan spelen zonder dat ik eruit gekickt worden met de vermelding dat de verbinding niet goed is?
ik heb op advies van jouw collega een aantal instellingen doorgevoerd en nog steeds gebukt het probleem.
is er niet techneut die op locatie mijn instellingen kan bekijken of aanpassen naar de juiste instellingen?
Vanuit t-mobile is er geen formele ondersteuning voor andere apparaten dan hun eigen router.
Je zou een lokaal IT bedrijf kunnen vragen.
@Play4U
Natuurlijk zijn er mogelijkheden om middels een remote inlog zoals m.b.v. Teamviewer instellingen in jouw apparatuur aan te passen.
Echter, als die effectief gemaakt wordt verliest de helper direct weer de verbinding. En wil je eigenlijk wel dat een “vreemde” op jouw netwerk komt?
Advies: probeer eerst zelf en zie hoever het gaat lukken. Verder hulp nodig? Dan is een uitgebreidere aanduiding welke apparatuur (eigen router) er in gebruik is. Op dit forum is een grote diversiteit van kennis aanwezig m.b.t. tot al die verschillende apparaten.
@yalerta
ik zou het wel goed vinden als een expert middels Teamviewer op stand helpt. Kan ik zoiets met je regelen?
T-mobile biedt geen support voor eigen apparatuur van klanten. Dus dan zul je een it dienstverlener moeten zoeken. Hier is een voorbeeld.
Welkom @heckmen1223 binnen de community.
Bridge mode is niet mogelijk bij TMT, maar je kan overwegen om een eigen modem/router te plaatsen op je aansluiting.
Hiervoor is een topic gemaakt door onze gewaardeerde mede klant @Hidden.nld, mochten er dan nog vragen zijn helpen we je graag hier of in dat betreffende topic.
Hoor net dat er een landelijke storing was/is met de TV. Dus gelukkig lag het niet aan de aanpassingen die ik doorgevoerd had op de Switch. Maar goed, nog steeds lukt het spel niet zonder eruit gekickt te worden.
is er mogelijkheid dat je met mij kijkt naar de instellingen van de Switch?
Nou ik heb de aanpassingen en aansluitingen gedaan zoals aangegeven. De verbindingen waren goed, althans uitgaande van de lampjes die branden op zowel mijn Switch als Netgear router. Ik kon ook gewoon internetten. Echter, de tv had geen beeld en ook niet nadat ik alles had teruggezet. Dus nu ff met TM klantenservice aan de telefoon om alles weer op de oude manier te hebben. overigens na de aanpassingen had ik stille hoop dat de game NBA 2k21 zou werken zonder dat je eruit gekickt zou worden, maar helaas.
Enige oplossing die ik nu zie is een specialist even er na laten kijken. Heb enig idee of TM zo iemand zou kunnen sturen? Of kun je op afstand mee kijken hoe en/of alles goed aangesloten is?
@Play4U
Mediaconverter naar poort 1 van de switch.
Poort 2 van de switch naar WAN Zyxel.
Poort 3 van de switch naar WAN Netgear
Vervolgens de switch juist instellen via de web interface.
Thanks! Ik ga het zo uitproberen. Eerst even mijn werk afmaken..
maar toch nog even een vraag hierover. Ik moet dus de UTP kabel komende can de mediaconverter op de Switch aansluiten, toch? Op welke poort? En dan moet toch een aansluiting van de Switch naar Zyxel lopen. Welke poort gebruik ik op Zyxel? Moet die dan in de Wlan poort of mag het 1 in van de andere Lan poorten worden aangesloten?
@Play4U
De Netgear moet je ook aansluiten op de switch (poort 3).
Poort 3 vlan 300 UNTAGGED en de overige poort ook vlan 300 TAGGED bijvoorbeeld.
@Waqqas Ik heb inmiddels TP-Link GS105E binnen en wilde deze vandaag aansluiten zoals je eerder had aangegeven:
stap1: de UTP kabel die van de mediaconverter loopt aansluiten op de de Switch TP -Link GS105E
stap 2: een UTP kabel van de Switch naar Zyxel op poort 2
stap 3: aansluiting van Zyxel naar de Netgear router op poort 3 .
vragen:
op mijn Zyxel zijn er geen poortnummers. Alleen Wlan en 4 LAN aansluiting. Maakt het uit welke LAN aansluiting ik gebruik? Of is de eerste LAN-aansluiting naast de WLAN aansluiting poort 1?
mop welk poort van de Zyxel sluit ik de Netgear aan?
En welke onderdelen moet ik configureren op mijn TP -Link Switch? Moet ik dezelfde configuratie ook op mijn Netgear doorvoeren?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.