3 weken geen internet via glasvezel Beverwijk

  • 11 April 2024
  • 8 reacties
  • 88 Bekeken

Vanaf 20 maart geen internet meer via de glasvezel. Monteur langgeweest kon niets doen ligt aan de centrale. Steeds van kastje naar de muur gestuurd, iedereen doet zijn best en het heeft de hoogste prioriteit maar er veranderd niets. Het enige waar ik mee gecompenseerd word is onbeperkt mobiel internet maar dat is niet toereikend. Heb voorgesteld dat jullie een mifi router beschikbaar stellen zodat die ons netwerk van mobiel internet kan voorzien maar daar willen jullie niet aan beginnen. Ik snap dat dit voor een dag of 2 wat overdreven is maar langer dan een week zonder dan vind ik dat er toch wel wat meer gedaan kan worden om klanten tegemoet te komen. 

Tommie van Odido 18 dagen geleden

Hey @Mathijs2.0, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor een topic begonnen bent. Ik wil natuurlijk dat je zo snel mogelijk weer online komt. Daarom ben ik voor je gaan kijken en zie ik dat we op dit moment wachten op de netwerkbeheerder. Zodra we iets te horen krijgen zullen we direct contact met je opnemen. Als het eenmaal opgelost is dan zullen we de gehele periode voor je vergoeden. Mijn excuses voor het ongemak en lange wachttijd. 

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Mathijs2.0, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor een topic begonnen bent. Ik wil natuurlijk dat je zo snel mogelijk weer online komt. Daarom ben ik voor je gaan kijken en zie ik dat we op dit moment wachten op de netwerkbeheerder. Zodra we iets te horen krijgen zullen we direct contact met je opnemen. Als het eenmaal opgelost is dan zullen we de gehele periode voor je vergoeden. Mijn excuses voor het ongemak en lange wachttijd. 

Dat het vergoed wordt is logisch en blijkbaar ligt het probleem bij de netwerkbeheerder, maar dat is niet mijn probleem, ik ben klant van jullie en ik verwacht meer van juliie, ga is bedenken wat je nog wel kan betekenen ipv je te verschuilen achter de netwerkbeheerder. Dit is geen goede service!

Reputatie 7
Badge +14

De netbeheerder is de eigenaar van een glasvezel netwerk.  Odido meldt daar de storing als het niet bij jou in huis ligt. Doordat dit consumenten lijnen zijn zonder formele SLA kan het even duren voordat tickets worden opgelost in de keten.

Ik weet niet wat formele SLA betekent, maar lijkt een argument waarachter jullie je verschuilen om verder niets voor je klanten te hoeven doen. Mijn voorstel is, bedenk nu is wat er binnen jullie mogelijkheden ligt om klanten wel te helpen. Ik zit nog steeds zonder glasvezel en kan daardoor mijn netwerk niet van internet voorzien. Met een mifi router zou ik al behoorlijk geholpen zijn.

Ik weet niet wat formele SLA betekent, maar lijkt een argument waarachter jullie je verschuilen om verder niets voor je klanten te hoeven doen. Mijn voorstel is, bedenk nu is wat er binnen jullie mogelijkheden ligt om klanten wel te helpen. Ik zit nog steeds zonder glasvezel en kan daardoor mijn netwerk niet van internet voorzien. Met een mifi router zou ik al behoorlijk geholpen zijn.

SLA = Service Level Agreement

Simpel gezegd heeft Odido geen enkele tijdsdruk om uw probleem binnen een bepaalde tijdslimiet op te lossen. omdat het dit niet in een overeenkomst staat.

 

Bedrijven/Zakelijke gebruikers hebben die ws wel,

Reputatie 6
Badge +2

@Mathijs2.0 Ik begrijp heel goed dat je meer duidelijkheid wil en die wil ik je ook echt graag geven. Echter kan ik op dit moment niet precies inzien wat er aan de hand is. 

Ik heb gelijk gevraagd of aan de technische dienst of ze hier meer opheldering over kunnen geven. Uiteraard denk ik tot die tijd graag mee aan een tijdelijke oplossing. Ik kan dit niet 100% beloven en ik heb het ook echt met hoge uitzondering gedaan, maar er staat een aanvraag uit voor een 4G router.

Wanneer ik hier goedkeuring voor krijg, wordt deze gelijk jouw kant opgestuurd. Op die manier ben je toch tijdelijk online! 😊

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen? Ik doe het graag! 

Eindelijk iemand die kijkt naar mogelijkheden, ik heb de tijdelijke router al binnen en hij werkt ook nog is direct.

Ik snap eigenlijk niet waarom dit zo lang moet duren en waarom dit een grote uitzondering moet zijn. Lijkt mij een prima oplossing voor mensen die last hebben van een langdurige storing. 

Nog wel bijzonder dat ik gisteren nog gebeld ben door jullie met uitleg over de storing en dat deze de hoogste prioriteit heeft maar dat een tijdelijke 4g router echt niet tot de mogelijkheden behoort. 

Reputatie 6
Badge +2

@Mathijs2.0 Ik heb geweldig nieuws, het 4G modem is verzonden en onderweg naar jou! 

Ik begrijp goed dat het verwarrend is als er aan de telefoon iets anders wordt verteld, maar zoals ik aangaf in mijn vorige bericht kan dit alleen met hoge uitzondering. 

Ik kan je wel vertellen dat mijn collega’s van de technische dienst druk aan het schakelen zijn met de netwerkbeheerder voor de vervolg stappen. Het antwoord hierop kan ik nog niet inzien. 

 

Reageer