Info

Ik ga verhuizen, wat nu?

  • 15 February 2017
  • 225 reacties
  • 43129 Bekeken
Ik ga verhuizen, wat nu?

Toon eerste reactie

225 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@TheDoc 

Als de email het zo aangeeft dan mag je hem uiteraard ook gewoon laten zitten.

Wegens verhuizing naar een woning met andere internetaansluiting heb ik opgezegd bij odido. Helaas is die opzegging blijkbaar niet goed doorgevoerd want ik heb wel een factuur gekregen tot einde van de maand, terwijl er in de mail ter bevestiging van de opzegging stond dat het tot de 27e zou lopen. Was zo blij om eindelijk van odido af te zijn, nu lijkt er toch nog een staartje aan te komen… hebben jullie tips om te helpen om de factuur te laten rectificeren en mijn opzegging te finaliseren?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @OskarK 

Waarschijnlijk heb je vooraf betaald voor de volgende periode, achteraf wordt het geld voor de dagen dat je geen Odido meer had teruggestort.

Reputatie 7
Badge +14

Er komt altijd nog een eindnota die de laatste dagen van een maand corrigeert.  Je hebt wel de bevestiging van opzegging gekregen?

Ja ik heb in de mail de bevestiging van opzegging gekregen, maar daar stond ook in dat ik een paar dagen voor aflopen van het contract nog een mail zou krijgen en dat is niet gebeurd. Bovendien staat er in mijn odido dat mijn annulering “in behandeling” is. Maar ik heb de bevestiging meteen gehad op 27 maart dus van mijn kant kan ik niet veel meer doen denk ik. 

Reputatie 7
Badge +15

@OskarK 

Je hebt ook geen mail voor het retourneren van het apparatuur gekregen? Heb je nog de mogelijkheid om te kijken of Odido internet op je oude adres nog werkt?

Nee die mail voor het retourneren heb ik niet gekregen en het internet doet het nog op het oude adres.

Heb ze geprobeerd te bellen maar krijg ze door koningsdag natuurlijk niet te pakken vandaag …

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @OscarK, fijn dat je ons op de hoogte brengt, ik wilde dit meteen voor je in orde maken! Daarom heb ik de opzegging voor je doorgezet en je hebt zojuist ook de DHL retour QR code van mij ontvangen. Ik zal er ook voor zorgen dat er in mei een verrekening plaatsvindt voor 28-30 april. 

Geef het gerust aan als ik nog iets voor je kan betekenen, ik sluit dit graag helemaal goed voor je af! 😄

Beste Cal, superfijn, ik heb de mail ontvangen! Bedankt. 

Reputatie 7
Badge +4

Heel graag gedaan @OskarK, ik wil je desondanks nog het allerbeste toewensen bij je nieuwe provider! 😁

Hallo, ik wil graag mijn internetabonnement opzeggen omdat ik ga verhuizen, ik heb een contract voor onbepaalde tijd, kan iemand mij hierbij helpen?
Reputatie 7
Badge +5

Hi @Boro269, wat leuk dat je gaat verhuizen! Gefeliciteerd met je nieuwe woning. Jammer dat we afscheid moeten nemen, maar natuurlijk help ik je. Ik zie inderdaad dat je buiten je contract zit. Dit betekent dat ik je abonnement met een maand opzegtermijn kan opzeggen. De stopdatum zou dan 26-07-2024 zijn. Werkt dit voor jou? Mocht je eerder gaan verhuizen en je abonnement dus eerder stop wil zetten, heb ik een verhuisbewijs nodig. 

Een verhuisbewijs is een officieel document. Het kan een einde verhuurcontract zijn van de verhuurder of een verkoopcontract van een koophuis. Ook kan het een verhuur- of koopovereenkomst zijn van het nieuwe adres. Tenslotte accepteren we ook een bewijs van inschrijving van de gemeente (BRP, basisregistratie personen). Kan je één van bovenstaande documenten naar ons sturen? Doe dat niet via dit topic, omdat hier gevoelige informatie ik kan staan. Je hebt deze opties:

  • Stuur ons een bericht via Facebook of X/Twitter met dit document
  • Stuur mij een privébericht via de Community met een Wetransfer link. Via Wetransfer kun je gratis bestanden uploaden, waar je een link voor terug krijgt. Als je deze link privé met mij deelt, kan ik het behandelen

Is de maand opzegtermijn goed? Geef het dan ook door, ik kan dan de opzegging regelen. Dankjewel alvast!

Bedankt voor je hulp, ik heb een e-mail ontvangen dat de arbeidsrelatie zou worden beëindigd met een opzegtermijn van een maand. Groeten

Hoi @OscarK, fijn dat je ons op de hoogte brengt, ik wilde dit meteen voor je in orde maken! Daarom heb ik de opzegging voor je doorgezet en je hebt zojuist ook de DHL retour QR code van mij ontvangen. Ik zal er ook voor zorgen dat er in mei een verrekening plaatsvindt voor 28-30 april. 

Geef het gerust aan als ik nog iets voor je kan betekenen, ik sluit dit graag helemaal goed voor je af! 😄

Helaas nog niet helemaal eind goed al goed - vandaag krijg ik toch een mail dat mijn factuur klaar staat en dat er binnenkort geld wordt afgeschreven. Kunnen jullie nog een keer checken dat alles opgezegd en geannuleerd is? En dat dit geld niet wordt afgeschreven? Alvast dank

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @OskarK, ik heb het direct nagekeken! Alles is correct opgezegd Er speelt alleen een issue bij ons op dit moment: bij sommige klanten zijn de kosten van april opnieuw berekend op de rekening van juni. Mijn oprechte excuses voor dit ongemak, wij zullen dit zo snel mogelijk terugstorten. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Ik sta voor je klaar! Groetjes, Ishana

Hoi @OskarK, ik heb het direct nagekeken! Alles is correct opgezegd Er speelt alleen een issue bij ons op dit moment: bij sommige klanten zijn de kosten van april opnieuw berekend op de rekening van juni. Mijn oprechte excuses voor dit ongemak, wij zullen dit zo snel mogelijk terugstorten. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Ik sta voor je klaar! Groetjes, Ishana

Oh, gelukkig dat alles in ieder geval correct opgezegd is. Dank voor de check en ik wacht rustig af op de terugstorting. Bedankt voor het snelle bericht.

ik ga verhuizen, alleen idee dat alles in de war loopt.
@Tommie van Odido ik heb jou al een prive bericht gedaan voor de zekerheid. 

ik wil eigenlijk nu al de verhuizing in gang zetten alleen op het nieuwe adres is alles al ingevoerd voor mij ivm glasvezel aanleggen, dat duurt grof 3maand, alleen nu kan ik mijn huidige contract niet opzeggen,

ik niet alles meer begrijpen help..

 

Sander

Reputatie 7
Badge +9

Hi @SanderU_1983, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb je privébericht doorgenomen en heb meteen mijn collega van mobiel erbij gehaald om te kijken of de order geannuleerd was van het 4g modem. Toen kwamen we erachter dat het ging om een Alcatel TCL MW63VK LTE CAT6 Mobile Wi-Fi Zwart, een Wifi Dongel. Deze is gelukkig goed geannuleerd. Wij bieden geen 4g modem aan als je gaat verhuizen. Ook zie ik dat er een nieuwe order is ingeschoten in plaats van een verhuizing, dus je dient je huidige abonnement op te zeggen. Wel is de order goed doorgekomen op je nieuwe adres.

Op dit moment hebben we een ruwe schatting van oplevering voor 04-09. Dit is wel een hele ruwe schatting omdat het nog erg vroeg is sinds de order geplaatst is. Hier zullen we in de toekomst meer informatie over krijgen.

Hoe ga ik dan mijn huidige contract annuleren? Inplaats van een verhuizing? Dankjewel @Tommie van Odido voor de reactie dat geeft al iets minder stress

Reputatie 7
Badge +9

Geen zorgen @SanderU_1983, je huidige contract kan ik ieder moment voor je stopzetten omdat je gaat verhuizen. Behalve per direct, er zit namelijk altijd een verwerkingstijd van 1 dag op (bijna per direct dus). 

Geen zorgen @SanderU_1983, je huidige contract kan ik ieder moment voor je stopzetten omdat je gaat verhuizen. Behalve per direct, er zit namelijk altijd een verwerkingstijd van 1 dag op (bijna per direct dus). 

dat is ideaal, ik moet de sleutel inleveren op 27 aug, 28 aug staat de agenda dat glasvezel naar binnen word gebracht, ik ga er niet vanuit dat op dat moment ook de ftu aangesloten word.
het mag van mij per 27 aug stop gezet worden. zal ik ook die dag mijn mobiel naar de nieuwe woning verhuizen. 

thanks voor alle services hier !

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de info @SanderU_1983, ik heb het contract nu op 27 augustus beëindigd. Als het goed is ontvang je hier nog een bericht over. Met mobiel kan ik je niet helpen maar als je een topic start en in de categorie “Mobiel” plaatst dan zal mijn collega het voor je oppakken!  

Bedankt voor de info @SanderU_1983, ik heb het contract nu op 27 augustus beëindigd. Als het goed is ontvang je hier nog een bericht over. Met mobiel kan ik je niet helpen maar als je een topic start en in de categorie “Mobiel” plaatst dan zal mijn collega het voor je oppakken!  

Ik heb de email ontvangen.  Ik ga er vanuit dat het geregeld is intern dat ik een nieuwe aanvraag heb op een ander adres? 

Mobiel komt goed dat doe ik via de app!

 

Sander

Reputatie 7
Badge +9

Top @SanderU_1983! De nieuwe aanvraag staat goed in het systeem dus ik ga er vanuit dat het goed komt. 

Reageer