Je hakt de knoop door en je besluit te gaan verhuizen. Of dit nu komt door omstandigheden als werk, studie of liefde; op je nieuwe adres heb je natuurlijk ook Internet + TV nodig en neem je ons het liefst met je mee toch?
Postcodecheck
Allereerst wil je natuurlijk weten wat er mogelijk is op jouw adres: Glasvezel of DSL? De snelste manier om dit te checken is door naar onze website te gaan. Hier doe je de postcodecheck en controleer je of het pakket dat je wilt hebben beschikbaar is op je nieuwe adres.
Doorgeven
Nieuw! Vanaf 15-06-2021 is nóg makkelijker om je verhuizing te regelen. Vanaf deze datum is het namelijk mogelijk om je verhuizing door te geven via de Post NL Verhuisservice. Hiermee kan je in één keer je verhuizing doorgeven aan verschillende bedrijven. Op de website van Post NL lees je precies hoe je dit kan doen.
Heb je daar jouw verhuizing doorgegeven? Dan nemen wij daarna telefonisch contact met je op om de mogelijkheden te bespreken (niet elk adres is gelijk) en de verhuizing verder te regelen. Zo heb jij er geen omkijken naar en kan je zorgeloos verhuizen!
Per 1 december 2020 kan je jouw verhuizing zelf regelen via Mijn Odido. Je kan de optie vinden onder Mijn gegevens > Adresgegevens > Verhuizing doorgeven. Let op: omdat we voor jou een nieuwe internetlijn aanvragen, willen wij dit minimaal vier weken van te voren weten. Wij kunnen in de tussentijd alles voor je in orde maken, zodat je goed wordt aangesloten op je nieuwe adres.
Neem je toch liever persoonlijk contact op over je verhuizing? Dan kan je dit telefonisch of via social media aan de klantenservice doorgeven. Geef je postcodes, je verhuisdatum en mogelijke aanpassingen in je pakket meteen door.
Nieuw jaarcontract
Bij een verhuizing ga je een nieuw jaarcontract aan. De datum van ingang is de activatiedatum op je nieuwe adres. Let op: bij het doorgeven van een verhuizing, geef je een wensdatum op. Het kan voorkomen dat de uiteindelijke activatiedatum hiervan afwijkt.
Nieuwe apparatuur?
Het hangt af van je netwerk en je apparatuur of de TV Boxen en het modem mee verhuisd mogen worden, teruggestuurd moeten worden, of naar een recyclepunt gebracht mogen worden. Dit staat vermeld in de e-mail die je ontvangt ter bevestiging. Check deze video met uitleg hoe je het modem terug kunt sturen: video retourpakket.
Het pakket komt eraan
Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan. Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres.
Geen aansluiting mogelijk?
Soms is je huidige contract nog niet afgelopen, maar kan Internet, TV en Vast Bellen van Odido niet aangesloten worden op je nieuwe adres. Het is dan belangrijk dat je ons een verhuisbewijs stuurt. Als wij een geldig verhuisbewijs ontvangen hebben kunnen wij het abonnement beëindigen met één maand opzegtermijn. Een verhuisbewijs is een officieel document:
een einde verhuurcontract van de verhuurder
een verkoopcontract van een koophuis
een verhuur- of koopovereenkomst van het nieuwe adres
een bewijs van inschrijving van de gemeente (GBA)
Tip: je mobiele abonnement verhuizen
Heb je ook een mobiel abonnement bij Odido? Vergeet niet om ook je verhuizing door te geven voor je mobiele abonnement. Dit doe je gemakkelijk zelf in Mijn Odido.
Heb je nog vragen, laat het ons weten in dit topic. Veel succes met je verhuizing!
Bladzijde 8 / 10
Als ik mijn verhuizing van TMT doorgeef, worden mijn mobiele abonnementen dan wel of niet automatisch meeverhuisd?
Aangezien de site verschillende signalen afgeeft.
Aan het begin staat dat dit automatisch meeverhuisd.
Verderop in het overzicht staat dat je mobiele abonnementen zelf moet doorgeven.
Lijkt een beetje onduidelijk.
Tevens zie ik dat ik alles nieuw moet afsluiten? Waarom kan niet gewoon mijn bestaande pakket opgepakt worden van mijn huidige adres, en gedropt worden op mijn nieuwe adres?
Ik zie ook dat mijn tv-keuze tegoed komt te vervallen? Ik ga dus duurder uit zijn?
Ik snap het niet helemaal meer.
Hallo @n.schaart
Wanneer je gaat verhuizen dan veranderen de adressen voor je T-Mobile mobiel abonnementen niet automatisch, dit moet je zelf veranderen in je My T-Mobile account(s).
Bij het verhuizen sluit je een nieuwe jaarcontract af met de op dat moment geldende prijzen en voorwaarden.
Hallo @n.schaart
Wanneer je gaat verhuizen dan veranderen de adressen voor je T-Mobile mobiel abonnementen niet automatisch, dit moet je zelf veranderen in je My T-Mobile account(s).
Bij het verhuizen sluit je een nieuwe jaarcontract af met de op dat moment geldende prijzen en voorwaarden.
Hallo @Waqqas
Bedankt voor je reactie.
Ik heb nu mijn TMT verhuizing doorgegeven, maar als ik 1 van de mobiele nummers selecteer, en dan een adres wijziging wil doorgeven, kom ik weer bij de TMT pagina, en daar staat dat mijn verhuizing reeds is doorgegeven.
De nummers die ik mee wil verhuizen staan geregistreerd op hetzelfde email adres.
Kan dat er iets mee te maken hebben?
@n.schaart
Geen idee maar vroeger moest je het voor mobiel zelf regelen, kijk het even na wanneer je bent verhuisd
We have also bought a house, and for the time that we have both the current and the new houses, it would be good to have internet in both. In the Odido dashboard, I can only specify one transfer date. I don’t want it to happen on a single day. I want to have internet switched on at the new location and then switched off at the old one, after a month. But it doesn’t seem to be possible. I wonder how others manage it. It seems to be a reasonable approach, doesn’t it? With smart doorbells, security cameras, monitoring of energy production by solar panels, and, most importantly, temperature control, it’s hard to survive without internet these days! So, is it possible to switch on internet at the new location, and switch it off at the old one, later? Of course, I am happy to pay for both locations during this overlap.
Than order a new line, as a 'new customer '. Than once you are ready to stop the line in the old house, you terminate that subscription. The only disadvantage is that the old subscription will need to be run for 1 year, the minimum contract term.
Than order a new line, as a 'new customer '. Than once you are ready to stop the line in the old house, you terminate that subscription. The only disadvantage is that the old subscription will need to be run for 1 year, the minimum contract term.
My current contract ends in May 2024. Canceling it in January would mean paying for five extra months, wouldn’t it?
Yes, if you do not use the "verhuis option", you pay for the full contract. It is just what is more important to you. 2 connections or the lowest costs.
Yes, if you do not use the "verhuis option", you pay for the full contract. It is just what is more important to you. 2 connections or the lowest costs.
Looks like a Hobson’s choice I think in 2023, one of the leading telecom providers could realise people use home automation and need it in both homes between buying a new one and vacating the old one. Well, I guess not much can be done at this point. Thanks for your feedback nonetheless @eric.
Ik probeer via de Odido app en de klantenservice mijn verhuizing door te geven. Zowel de app als de klantenservice krijgen een foutmelding (op het nieuwe adres is volgens de website wel glasvezel beschikbaar). om te voorkomen dat ik straks zonder internet zit, zou ik graag zien dat Odido zich hier actief mee bezig gaat houden. Nu krijg ik als reactie 'probeer het morgen maar weer', alsof een foutmelding vanzelf weg gaat.
Ik probeer via de Odido app en de klantenservice mijn verhuizing door te geven. Zowel de app als de klantenservice krijgen een foutmelding (op het nieuwe adres is volgens de website wel glasvezel beschikbaar). om te voorkomen dat ik straks zonder internet zit, zou ik graag zien dat Odido zich hier actief mee bezig gaat houden. Nu krijg ik als reactie 'probeer het morgen maar weer', alsof een foutmelding vanzelf weg gaat.
net toch maar weer de servicedesk gebeld. deze keer iemand aan de lijn gekregen die het ook niet voor elkaar kreeg, maar die gelukkig wel probeert om het op te lossen. De gegevens worden doorgestuurd naar de technische dienst. Zij zullen de verhuizing gaan regelen
Hi, wij hebben onze verhuizing doorgeven en een afspraak gemaakt met Guidion. Het is mij duidelijk dat het contract op het nieuwe adres ingaat als het modem daar online is maar wordt op hetzelfde moment dan ook de aansluiting op ons huidige adres afgesloten. Met andere woorden blijven wij online op het oude adres tot het nieuwe aangesloten is?
Hoi @TheDoc, logische vraag die je stelt, ik geef je graag helderheid over de overzetdatum! Je internetlijn op je oude adres wordt gedeactiveerd op de verhuisdatum die je bij ons initieel hebt aangegeven, namelijk 19 maart. Ik verwacht het natuurlijk niet maar mocht de aansluiting van je nieuwe adres op de een of andere manier niet lukken op de installatiedatum, dan zal je oude adres nog steeds op 19 maart opgezegd worden. Ik zie wel dat je de installatie gepland hebt voor 30 maart. Wil je dat ik de opzegging van het oude adres verschuif naar 30 maart? Ook kan ik het abonnement op het oude adres langer laten doorlopen dan 30 maart, alleen houd er dan rekening mee dat er dubbele kosten om de hoek komen kijken.
Het allerliefst had ik ervoor gezorgd dat de data automatisch aangepast werden op elkaar, alleen omdat heel veel mensen geen spelingsruimte hebben op hun oude adres is er geen automatisch proces waarmee de opzegging op je oude adres uitgesteld kan worden.
Geef het gerust aan als ik hierin iets voor je kan betekenen, ik denk graag met je mee!
Hallo @Cal van Odido , bedankt voor je snelle antwoord. Graag opschuiven naar 30 Maart zoals je zelf voorstelt. Bij voorbaat vriendelijk dank.
Hi @TheDoc, ik heb de datum aangepast, alleen weet ik niet zeker of het zo goed loopt. Daarom heb ik Cal gevraagd om hier vrijdag, dan is hij weer aanwezig, een blik op te werpen. Dan komt het helemaal goed!
Hoi @TheDoc, ik kijk graag als tweede paar ogen mee! Tommie heeft het administratieve voorwerk goed verricht. Omdat er al een opzegging van je internetlijn gepland stond voor 18-3 moeten we alleen ook nog de netwerkbeheerder informeren. Ik heb dit verzoek doorgestuurd naar onze technische dienst die contact hebben met de netwerkbeheerder en ik verwacht zij binnen een aantal werkdagen akkoord hebben van de netwerkbeheerder om de opzegging van je oude adres uit te stellen naar 30-3. Voor de zekerheid zal ik het nog voor je in de gaten houden maar ik kan je eigenlijk nu al vertellen dat dit gewoon goed geregeld zal worden.
Daarom wens ik je alvast een fijn weekend toe en succes nog met de voorbereidingen voor de verhuizing!
Super, hele prettige service van jullie. Ik wacht de finale accoord af. Prettig weekeinde gewenst
En toen was het 30 Maart, internet in oude woning afgesloten zoals verwacht. Jammer dat de guidion monteur de deur van de centrale niet openkreeg om de patch te zetten. Hierdoor nu helemaal geen verbinding. Ik hoef geen voucher maar zou wel graag zien dat er zsm de patch gezet wordt..Zou u dat kunnen bespoedigen svp zodat we weer verbonden zijn?
Vr. Gr.
Hoi @TheDoc, allereerst excuses voor deze ervaring. Ik heb het meteen nagekeken! Alles is correct doorgezet naar de technische dienst. Zij zullen het weer doorzetten naar de externe netwerkbeheerder en er wordt vervolgens zo snel mogelijk een afspraak met je gemaakt. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana
Hi Ishana, bedankt voor je antwoord, we wachten t af. De ONT kan achterblijven in de oude woning en hoeft niet teruggestuurd te worden volgens mij
Is dat correct?
Hallo @TheDoc
De ONT ontvangt Odido ook graag terug maar bij de ONT is het niet zo dat je hiervoor een boete ontvangt als het wat langer duurt omdat een ONT onder accessoires valt.
Hoi @TheDoc, allereerst excuses voor deze ervaring. Ik heb het meteen nagekeken! Alles is correct doorgezet naar de technische dienst. Zij zullen het weer doorzetten naar de externe netwerkbeheerder en er wordt vervolgens zo snel mogelijk een afspraak met je gemaakt. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana
Hallo, kunt u een update geven van de status. Er is nog niets veranderd. Los lampje knippert, pon uit.
Vr Gr Han Arts
@TheDoc Tuurlijk! Ik ben direct het systeem ingedoken, maar ik zie nog geen update staan. Ik heb gelijk mijn collega’s van de technische dienst benadert om dit met spoed op te pakken.
Hi @Teresa van Odido, bedankt voor je tussen check, uur later belde KPN voor een afspraak a.s Maandag. Zo kan het dus ook. Goed weekend.
Hallo @TheDoc
De ONT ontvangt Odido ook graag terug maar bij de ONT is het niet zo dat je hiervoor een boete ontvangt als het wat langer duurt omdat een ONT onder accessoires valt.
Hi. Ondertussen alles geregeld en nu 1 ONT over. Hoe stuur ik die terug? Trouwens de mail van jullie meldde:
Je ontvangt van ons een nieuw modem en mediaconverter op je opgegeven adres. Onze installatiepartner Guidion komt het graag voor je installeren. Ze sturen je hiervoor een e-mail, waarmee je meteen online een afspraak kan maken. De ONT of mediaconverter op je oude adres kan je gewoon laten zitten.
Vervolgens krijg ik het pakket: geen modem maar wel een ONT. Modem maar meegenomen naar de nieuwe locatie.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.