Skip to main content

Ik ga verhuizen, maar wat nu? 

 

Je hakt de knoop door en je besluit te gaan verhuizen. Of dit nu komt door omstandigheden als werk, studie of liefde; op je nieuwe adres heb je natuurlijk ook Internet + TV nodig en neem je ons het liefst met je mee toch? 

 

Postcodecheck

Allereerst wil je natuurlijk weten wat er mogelijk is op jouw adres: Glasvezel of DSL? De snelste manier om dit te checken is door naar onze website te gaan. Hier doe je de postcodecheck en controleer je of het pakket dat je wilt hebben beschikbaar is op je nieuwe adres.


Doorgeven

Nieuw! Vanaf 15-06-2021 is nóg makkelijker om je verhuizing te regelen. Vanaf deze datum is het namelijk mogelijk om je verhuizing door te geven via de Post NL Verhuisservice. Hiermee kan je in één keer je verhuizing doorgeven aan verschillende bedrijven. Op de website van Post NL lees je precies hoe je dit kan doen. 

Heb je daar jouw verhuizing doorgegeven? Dan nemen wij daarna telefonisch contact met je op om de mogelijkheden te bespreken (niet elk adres is gelijk) en de verhuizing verder te regelen. Zo heb jij er geen omkijken naar en kan je zorgeloos verhuizen! 

 
Per 1 december 2020 kan je jouw verhuizing zelf regelen via Mijn Odido. Je kan de optie vinden onder Mijn gegevens > Adresgegevens > Verhuizing doorgeven. Let op: omdat we voor jou een nieuwe internetlijn aanvragen, willen wij dit minimaal vier weken van te voren weten. Wij kunnen in de tussentijd alles voor je in orde maken, zodat je goed wordt aangesloten op je nieuwe adres. 

Neem je toch liever persoonlijk contact op over je verhuizing? Dan kan je dit telefonisch of via social media aan de klantenservice doorgeven. Geef je postcodes, je verhuisdatum en mogelijke aanpassingen in je pakket meteen door. 

 

Nieuw jaarcontract

Bij een verhuizing ga je een nieuw jaarcontract aan. De datum van ingang is de activatiedatum op je nieuwe adres. Let op: bij het doorgeven van een verhuizing, geef je een wensdatum op. Het kan voorkomen dat de uiteindelijke activatiedatum hiervan afwijkt.


Nieuwe apparatuur?

Het hangt af van je netwerk en je apparatuur of de TV Boxen en het modem mee verhuisd mogen worden, teruggestuurd moeten worden, of naar een recyclepunt gebracht mogen worden. Dit staat vermeld in de e-mail die je ontvangt ter bevestiging. Check deze video met uitleg hoe je het modem terug kunt sturen: video retourpakket.

 

Het pakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan. Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres.

 

Geen aansluiting mogelijk?

Soms is je huidige contract nog niet afgelopen, maar kan Internet, TV en Vast Bellen van Odido niet aangesloten worden op je nieuwe adres. Het is dan belangrijk dat je ons een verhuisbewijs stuurt. Als wij een geldig verhuisbewijs ontvangen hebben kunnen wij het abonnement beëindigen met één maand opzegtermijn. Een verhuisbewijs is een officieel document:

  • een einde verhuurcontract van de verhuurder
  • een verkoopcontract van een koophuis
  • een verhuur- of koopovereenkomst van het nieuwe adres
  • een bewijs van inschrijving van de gemeente (GBA)

 

Tip: je mobiele abonnement verhuizen

Heb je ook een mobiel abonnement bij Odido? Vergeet niet om ook je verhuizing door te geven voor je mobiele abonnement. Dit doe je gemakkelijk zelf in Mijn Odido.

 

Heb je nog vragen, laat het ons weten in dit topic. Veel succes met je verhuizing! ☺️

Hallo, ook ik verhuis naar een adres waar ik het Odido contract van de vorige bewoner graag overneem. Echter lukt het mij online niet dit te regelen. Weet iemand hoe ik dit moet doen? 


Hallo @BenteH 

Dit kan de contractant regelen door hier een topic te openen bijvoorbeeld, een moderator zal dan vragen naar de benodigde gegevens.


Ik krijg verschillende verhalen van de Odido klantenservice te horen. Ik hoop hier duidelijkheid te kunnen krijgen:

  • Tien dagen geleden heb ik de klantenservice gebeld voor een verhuizing. Medewerker had mij geïnstrueerd om eerst mijn abonnement te verlengen zodat ik korting kon krijgen. Twee dagen later kon ik opnieuw gaan bellen om mijn verhuizing door te geven en de korting mee te nemen.
  • Drie dagen later weer gebeld. Mijn nieuwe adres stond nog niet in het systeem en het komende jaar kon ik ook niet via Odido afsluiten. Nieuwbouwprojecten kunnen in het eerste jaar alleen via KPN (?).
  • Vandaag weer gebeld. Verhuizing was mogelijk maar dan moest ik de volle prijs betaling. Korting meenemen kon niet en er was ook geen korting toepasbaar voor nieuwe abonnees. Als ik een nieuw abonnement wilde moest ik later op de dag opnieuw bellen (?).
  • Nu net weer gebeld: opzeggen kan niet want tien dagen geleden is uw abonnement verlengd. U moet de komende jaar het abonnement aanhouden ook al woont u er niet meer (?).

Wat is mijn vervolgstap? Ik zit te twijfelen om mijn rechtsbijstand in te schakelen. Ik ben door eerste collega misleid en zit nu ongewild vast aan een jaarcontract terwijl ik expliciet heb gevraagd of ik dit wel mogelijk was.


Hi @Blauwevis, excuus voor dit ongemak! Ik heb meteen meegekeken en zie inderdaad dat er eerst een verlenging is gedaan en daarna een verhuizing. Een verlenging geldt voor het adres waarop je de verlenging doet (je oude adres). Dit kan nooit meegenomen worden naar een nieuw adres, omdat op een nieuw adres een nieuw jaarcontract komt kijken. Je krijgt hier een andere korting voor, ook omdat je soms niet je huidige abonnement kunt meenemen. Zo ben je binnen de verhuizing bijvoorbeeld van 50Mbps naar 100Mbps gegaan. Je krijgt nu trouwens wel een mooie korting voor 8 maanden. 

Inderdaad, de staat van Glasvezel op je nieuwe adres is NL9, wat betekent dat de aanleg nog gedaan moet worden. We weten daarom niet precies wanneer de aanleg is gedaan, we zijn afhankelijk van andere partijen. De verhuizing staat nu gepland voor midden december. Wil je dit niet meer? Ik zal verhuizing dan annuleren en je abonnement opzeggen, hoe jammer ook. Er is inderdaad een verkeerde belofte gedaan. Welke opzegdatum wil je dat ik dan toepas?

Wil je blijven? Dat doet mij goed! 😁


Hi @Blauwevis, excuus voor dit ongemak! Ik heb meteen meegekeken en zie inderdaad dat er eerst een verlenging is gedaan en daarna een verhuizing. Een verlenging geldt voor het adres waarop je de verlenging doet (je oude adres). Dit kan nooit meegenomen worden naar een nieuw adres, omdat op een nieuw adres een nieuw jaarcontract komt kijken. Je krijgt hier een andere korting voor, ook omdat je soms niet je huidige abonnement kunt meenemen. Zo ben je binnen de verhuizing bijvoorbeeld van 50Mbps naar 100Mbps gegaan. Je krijgt nu trouwens wel een mooie korting voor 8 maanden. 

Inderdaad, de staat van Glasvezel op je nieuwe adres is NL9, wat betekent dat de aanleg nog gedaan moet worden. We weten daarom niet precies wanneer de aanleg is gedaan, we zijn afhankelijk van andere partijen. De verhuizing staat nu gepland voor midden december. Wil je dit niet meer? Ik zal verhuizing dan annuleren en je abonnement opzeggen, hoe jammer ook. Er is inderdaad een verkeerde belofte gedaan. Welke opzegdatum wil je dat ik dan toepas?

Wil je blijven? Dat doet mij goed! 😁

Hoi Cheyenne, dank voor je reactie. Ondertussen is het mij inderdaad gelukt om iemand te spreken die een oplossing kon bieden waardoor ik kan blijven.

Vooralsnog vind ik het een slordige gang van zaken en voel ik mij nog steeds misleid door de klantenservice. Die verlenging is mij aangesmeerd onder het motto “je kan deze korting meenemen, doe het maar, vertrouw me, geen zorgen”. Ik heb begrepen dat het gesprek (helaas) niet is opgenomen.


Hoi @Blauwevis, fijn dat het gelukt is! Ik wil daarnaast benadrukken dat ik je reactie volledig begrijp. Ik had het 't liefst anders gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Hier kunnen wij echt van leren. Voor nu wens ik je een mooie dag! Groetjes, Ishana


Mijn woning wordt verkocht en daarom had ik gebeld of ik mijn contract voortijdig kon beëindigen. Zojuist telefonisch een medewerker gesproken en die bevestigde dat ik zonder consequenties mijn abonnement kan stopzetten i.v.m. een verhuizing. Hij gaf aan dat ik per februari mijn abonnement stop kan zetten, zonder dat daar een vergoeding voor in rekening wordt gebracht. Mijn contract loopt volgens mij nog oorspronkelijk door tot juni/juni 2025. 
 

Nu krijg ik een bevestiging van de opzegging en daarin staat: Heb je opgezegd binnen je contracttermijn, dan kan het zijn dat we de resterende maanden in rekening brengen op de factuur met je laatste abonnementskosten. 
Dit komt niet overeen met wat de collega aan de telefoon zei. En hoe weet ik nu welke kosten alsnog in rekening gebracht gaan worden, dit zou ik dan graag voor de definitieve beëindiging wel willen weten. 
 

alvast bedankt


Hoi ​@JenniferV, ik heb het direct voor je nagekeken en geen zorgen! Je zult geen afkoopsom krijgen. Dit is een standaard e-mail die wij versturen en niet meer tegen kunnen houden. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Ik sta voor je klaar! Groetjes, Ishana


Reageer