Skip to main content

Ga je verhuizen en neem je jouw Internet + TV diensten van Odido mee? Yay!  Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay!  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de  apparatuur terug te sturen naar een  DHL Parcel ServicePoint. In dit topic lees je precies hoe dit werkt! 

 
Milieu en duurzaamheid staan bij Odido hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur  terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!  Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint  (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen? 

  

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail. 

  

iGeen mobiele telefoons] 

Let op! Bovenstaande instructies gelden  alleen voor Internet + TV apparatuur, zoals modems, TV boxen, wifipunten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina:  retourformulier

 

Modem

Gaat het om een Zyxel T-50, Zyxel T-54 of Zyxel T-56 modem? Dan ontvangen we deze graag terug bij opzegging van Internet, TV en Vast Bellen van Odido.

Zyxel T-50

 

Bij verhuizing
Ga je verhuizen en neem je Internet, TV en Vast Bellen mee naar het nieuwe adres? Dan kun je een Zyxel T-50 modem, Zyxel T-54 of Zyxel T-56 modem gewoon meenemen naar het nieuwe adres. Wij hoeven deze niet eerst terug te ontvangen.

Andere modems van Odido
Gaat het om een ander modem, zoals een Huawei, Draytek 2132 of Draytek 2130 modem? Dan hoef je die niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Tip: gebruik het modem als tweede router. Heb je het overgebleven modem niet nodig? Lever het in bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

TV Box/Mediabox

Onderstaande TV Box(en) en Mediabox(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Amino Aria 610 / Amino Aria 7X

Mediabox(en)
 

Mediabox


Andere TV Box(en) van Odido
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

Overige apparatuur

Overige apparatuur ontvangen wij ook graag terug. Welke overige apparatuur je terugstuurt, is afhankelijk van de diensten die je hebt gekozen. Hieronder zie je voorbeelden van overige apparatuur.

Wifipunt

 

Afstandsbediening voor TV
​​​
Media Converter
Kabels

 

 

Klik&Klaar

Heb je Klik&Klaar via 1 van onze service kanalen opgezegd? Dan kun je het modem en wifipunten (als je die hebt) retour sturen via dit antwoordnummer van PostNL. Dit adres kun je terugvinden in de bevestigingsmail die je ontvangt na het opzeggen.

 

 

Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Of is er iets misgegaan bij het retourneren? Laat een berichtje achter in dit topic en we helpen je verder!

Hoi @jcoppens, excuses voor mijn late reactie. Ik heb het direct nagekeken en ik zie dat je opzegging nog steeds in behandeling is. Dit heb ik meteen doorgezet naar de juiste afdeling. Zij zullen het zo snel mogelijk verwerken en je vervolgens ook de instructies sturen voor het terugsturen van de apparatuur. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je een mooie dag! Groetjes, Ishana

Goedendag hoelang duurt het normaliter voordat de mail met het retourlabel wordt gestuurd want alles staat nu op afgehandeld maar het retourlabel heb ik nog steeds niet ontvangen.

 

 


Omdat de order was vastgelopen ben ik bang dat de e-mail niet meer verstuurd wordt @jcoppens. Je kan het apparatuur via deze weg retourneren: Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail.  


Can you please fix the QR code issue? I can’t send you the equipment back via DHL without the QR code.
 

OP:

> We have sent you a QR code/label by email.

No, you did not. You sent a link that you didn’t bother to check if it was working. Kindly fix the link, or provide another sensible way of obtaining the QR code.


@nikitapashinsky I just responded to your message in this topic: Can’t return equipment | Odido community.

Will I see you there? I’m happy to assist! 


Ik heb oude van tv box en wifirouter die ik moet terug sturen.

Maar welke adres?


Hallo @Noeka888 

Hier staat welke apparatuur je moet retourneren en welke niet. Nadat je abonnement is stopgezet ontvang je een mail met retour instructies en indien je deze niet hebt ontvangen dan moet het apparatuur misschien niet terug.


 

Goedemorgen,

Zouden jullie mij kunnen voorzien van een retour label?

Heb nog steeds geen mail met retour instructies namelijk, en a.s. vrijdag ga ik op vakantie.

(Modem en wifi punt moeten terug volgens de eerste post).

 

Alvast bedankt.


Hallo @JanDonga 

De mail met de retour instructies ontvang je wanneer je abonnement is stopgezet. Anders kan je alles inpakken, een briefje erbij doen met je gegevens, pakketje afgeven bij een DHL punt en aangeven dat het pakketje naar Odido Retouren moet.


Hallo  

heb me internet en tv opgezet op 17 oktober en wanneer krijg ik de trekking code opgestuurd van jullie ? gr K.L Poon


Hallo @lolletje 

Je hebt je abonnement opgezegd op 17 oktober? Dan stopt je abonnement pas na een maand ivm opzegtermijn, daarna krijg je een mail met retour instructies en een label om te gebruiken.


Ga je verhuizen en neem je jouw Internet + TV diensten van Odido mee? Yay!  Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay!  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de  apparatuur terug te sturen naar een  DHL Parcel ServicePoint. In dit topic lees je precies hoe dit werkt! 

 
Milieu en duurzaamheid staan bij Odido hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur  terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!  Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint  (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen? 

  

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail. 

  

gGeen mobiele telefoons] 

Let op! Bovenstaande instructies gelden  alleen voor Internet + TV apparatuur, zoals modems, TV boxen, wifipunten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina:  retourformulier

 

Modem

Gaat het om een Zyxel T-50, Zyxel T-54 of Zyxel T-56 modem? Dan ontvangen we deze graag terug bij opzegging van Internet, TV en Vast Bellen van Odido.

Zyxel T-50

 

Bij verhuizing
Ga je verhuizen en neem je Internet, TV en Vast Bellen mee naar het nieuwe adres? Dan kun je een Zyxel T-50 modem, Zyxel T-54 of Zyxel T-56 modem gewoon meenemen naar het nieuwe adres. Wij hoeven deze niet eerst terug te ontvangen.

Andere modems van Odido
Gaat het om een ander modem, zoals een Huawei, Draytek 2132 of Draytek 2130 modem? Dan hoef je die niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Tip: gebruik het modem als tweede router. Heb je het overgebleven modem niet nodig? Lever het in bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

TV Box/Mediabox

Onderstaande TV Box(en) en Mediabox(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Amino Aria 610 / Amino Aria 7X

Mediabox(en)
 

Mediabox


Andere TV Box(en) van Odido
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

Overige apparatuur

Overige apparatuur ontvangen wij ook graag terug. Welke overige apparatuur je terugstuurt, is afhankelijk van de diensten die je hebt gekozen. Hieronder zie je voorbeelden van overige apparatuur.

Wifipunt

 

Afstandsbediening voor TV
​​​
Media Converter
Kabels

 

 

Klik&Klaar

Heb je Klik&Klaar via 1 van onze service kanalen opgezegd? Dan kun je het modem en wifipunten (als je die hebt) retour sturen via dit antwoordnummer van PostNL:

  • Odido Internet + TV
  • Antwoordnummer 15021
  • 1117 ZZ Schiphol-Rijk

Dit kun je ook terugvinden in de bevestigingsmail die je ontvangt na het opzeggen.

 

 

Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Of is er iets misgegaan bij het retourneren? Laat een berichtje achter in dit topic en we helpen je verder!

 

Ik heb een nieuw (Odido) abonnement sinds half september en ik moet nog mijn oude (Odido) apparatuur terugsturen. Kunnen jullie mij een nieuwe mail sturen met de retour code?


Hi @E Elstak, ik kan geen e-mail naar je toe sturen met een nieuwe QR-code. Wel staat in dit topic beschreven hoe je de apparatuur terug kan sturen zonder QR-code namelijk: Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail. 


Goedenavond, ik heb vorige week een poging gedaan mijn 2 wifi punten terug te sturen. Ik heb nog steeds geen bevestiging van DHL ontvangen. Ik ben terug gegaan naar de winkel waar ik het pakket verstuurd heb daar konden ze alleen zien dat het pakket was gescand en meegenomen. DHL zegt ook contact met jullie op te nemen. Bij deze, wat is mijn volgende stap?

met vriendelijke groet


Hi @Dboo, super dat je de wifipunten hebt teruggestuurd! Ik zie in de track&trace dat het pakket inderdaad is meegenomen door DHL. Dit is per 1 november gebeurd. Volgens de track&trace wordt het pakket morgen (6 november) bij ons distributiecenter bezorgd. Het pakket moet daarna dan nog verwerkt worden. Zodra dit is gebeurd, ontvang je een ontvangstbevestiging van ons per e-mail. Mocht je na volgende week nog geen bevestiging hebben, laat het ons dan gerust weten. Dan kunnen we verder op onderzoek uit hoe het zit met het pakket, maar ik ga er vanuit dat het helemaal goed komt! 😊


Goedemiddag,

Ik heb mijn oude apparatuur retour verzonden, ik krijg echter nu een mail dat de modem er niet bij zou zitten. Deze is wel meegestuurd, wat zou ik nu moeten doen?

 

Groetjes,

Rob


Hallo @Robsus80 

Je kan je klantnummer, tracking code ien andere privé velden invullen in je community profiel zodat een moderator hem handmatig kan afmelden.


Dank u, ik heb mijn profiel bijgewerkt met de informatie die volgens mij nodig is..

 

Groetjes,

Rob


Hij moet inderdaad binnen zijn @Robsus80, de tracking geeft dit in ieder geval aan. Ik heb hem handmatig afgemeld in mijn systeem. Mocht je hier nu nog een bericht over ontvangen, trek dan aan bel. Dan ga ik het voor je uitzoeken! 


Goedendag, 

Mijn modem heb ik op 9 november 2024 teruggestuurd en is bezorgd bij Odido (volgens DHL), maar ik krijg ten onrechte een herinnering dat alsnog te doen, op straffe van 75 euro boete.
Ik heb de tracking details van DHL en kan die toesturen. Wilt u de ontvangst van m'n modem in uw systeem bevestigen?


Hi ​@tjb88, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie inderdaad dat het pakket op 16 november is aangekomen in ons warenhuis. Het kan tot 6 werkdagen duren voor jouw retour helemaal verwerkt is. Mocht je hierna nog geen bevestiging hebben ontvangen dat jouw retour verwerkt is, wil je me dit dan laten weten? Je kan het me ook laten weten als de boete toch in rekening gebracht is. Dan ga ik erachteraan voor je! 


Beste Odido,

Ik krijg een email dat de apparatuur nog niet is teruggestuurd en dat ik een boete riskeer van 75 euro. Nu is het echter zo dat ik de apparatuur op 30 november heb opgestuurd via DHL bij een DHL punt, ik heb daar ook afgelopen vrijdag over gebeld met uw Odido klantenservice omdat ik op de track trace code zag dat er iets niet goed ging.

De track & trace code geeft aan dat de zending retour is verzonden naar de verzender (het DHL punt) en inmiddels ook daar retour is aangekomen. Er is dus iets aan de hand met DHL, maar ik heb gewoon de stappen gevolgd zoals aangegeven bij het DHL punt en de QR code gebruikt. Het pakket is niet naar mij te traceren omdat het immers een pakket is dat naar Odido via een QR code is gestuurd. 

Het lijkt zeer onwenselijk en onredelijk dat er een boete in rekening wordt gebracht (volgens de email zelfs automatisch) terwijl dit probleem niet bij mij als consument ligt maar bij uw gekozen leverancier (DHL). Ik neem aan dat Odido de verantwoordeijkheid neemt om deze zaak met DHL op te lossen. 

Kunt u aub hier naar kijken en mij een bevestiging geven dat Odido geen boete in rekening brengt?

Alvast vriendelijk bedankt.

 

NB: Track en trace code die ik heb ontvangen heb ik toegevoegd in het privé informatieveld in mijn profiel.


@HTIJL Ik snap heel goed dat je niet op deze boete zit te wachten. Je hebt immers netjes gedaan wat er is gevraagd. Ik help je gelijk verder, zodat je je hier geen zorgen meer om hoeft te maken. Komt goed! 

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie gelukkig dat de apparatuur retour is. Onze verwerkingstijd is maximaal 6 werkdagen vanaf het moment dat het pakket bij ons binnen is. Ik vermoed dat dit net langs elkaar heen is gegaan waardoor jij de e-mail hebt ontvangen. Je mag deze dus als niet verzonden beschouwen. 

Laat je het mij weten als je nog vragen hebt of ik ergens anders bij kan helpen? Ik doe het graag! 

 


Reageer