Skip to main content

Ga je verhuizen en neem je jouw Internet + TV diensten van Odido mee? Yay!  Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay!  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de  apparatuur terug te sturen naar een  DHL Parcel ServicePoint. In dit topic lees je precies hoe dit werkt! 

 
Milieu en duurzaamheid staan bij Odido hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur  terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!  Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint  (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen? 

  

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail. 

  

iGeen mobiele telefoons] 

Let op! Bovenstaande instructies gelden  alleen voor Internet + TV apparatuur, zoals modems, TV boxen, wifipunten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina:  retourformulier

 

Modem

Gaat het om een Zyxel T-50, Zyxel T-54 of Zyxel T-56 modem? Dan ontvangen we deze graag terug bij opzegging van Internet, TV en Vast Bellen van Odido.

Zyxel T-50

 

Bij verhuizing
Ga je verhuizen en neem je Internet, TV en Vast Bellen mee naar het nieuwe adres? Dan kun je een Zyxel T-50 modem, Zyxel T-54 of Zyxel T-56 modem gewoon meenemen naar het nieuwe adres. Wij hoeven deze niet eerst terug te ontvangen.

Andere modems van Odido
Gaat het om een ander modem, zoals een Huawei, Draytek 2132 of Draytek 2130 modem? Dan hoef je die niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Tip: gebruik het modem als tweede router. Heb je het overgebleven modem niet nodig? Lever het in bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

TV Box/Mediabox

Onderstaande TV Box(en) en Mediabox(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Amino Aria 610 / Amino Aria 7X

Mediabox(en)
 

Mediabox


Andere TV Box(en) van Odido
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

Overige apparatuur

Overige apparatuur ontvangen wij ook graag terug. Welke overige apparatuur je terugstuurt, is afhankelijk van de diensten die je hebt gekozen. Hieronder zie je voorbeelden van overige apparatuur.

Wifipunt

 

Afstandsbediening voor TV
​​​
Media Converter
Kabels

 

 

Klik&Klaar

Heb je Klik&Klaar via 1 van onze service kanalen opgezegd? Dan kun je het modem en wifipunten (als je die hebt) retour sturen via dit antwoordnummer van PostNL:

  • Odido Internet + TV
  • Antwoordnummer 15021
  • 1117 ZZ Schiphol-Rijk

Dit kun je ook terugvinden in de bevestigingsmail die je ontvangt na het opzeggen.

 

 

Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Of is er iets misgegaan bij het retourneren? Laat een berichtje achter in dit topic en we helpen je verder!

Ik maak sinds een tijdje gebruik van de ODIDO app op mijn chromecast en heb de TV box niet meer in gebruik.

De TV-box zou ik graag terug willen sturen omdat hij hier nu toch maar ongebruikt ligt en nooit meer gebruikt zal worden.

Is het mogelijk deze retour te sturen.


@zwarteraaf Fijn dat je van onze diensten kunt genieten via de Chromecast, uiteraard zeg ik de TV Box graag voor je op! 😊

Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging. De TV Box hoef je niet naar ons terug te sturen, maar mag je afgeven bij een recyclepunt bij jou in de buurt. 


@zwarteraaf Fijn dat je van onze diensten kunt genieten via de Chromecast, uiteraard zeg ik de TV Box graag voor je op! 😊

Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging. De TV Box hoef je niet naar ons terug te sturen, maar mag je afgeven bij een recyclepunt bij jou in de buurt. 

Ik heb de mail al ontvangen en ook de aanpassing van mijn abbo. Moet eerlijk zeggen gewoon perfecte service.

Heel erg bedankt Teresa.

 


@zwarteraaf Ik vind het super leuk om jouw compliment te lezen, dank je wel! 😊

Mocht ik de toekomst nog iets voor je kunnen doen, laat het mij dan weten. Ik sta altijd paraat om verder te helpen! 


Hallo Odido, 
Ik heb het verzoek gekregen om mijn vervangen apparatuur terug te sturen. Echter ik heb hiervoor een ‘ouderwets’ verzendlabel voor nodig en ik heb van jullie alleen een QR-code gekregen.

Inleveren bij een DHL-punt is door omstandigheden lastig voor mij maar ik kan het wel meegeven aan Picnic, echter bij hen heb ik een verzendlabel nodig. Zij kunnen de QRcode niet scannen en nemen daarom het pakket niet aan. Ook zonder label verzenden en alleen zeggen dat hij naar Odido moet wat ergens in de mail staat is geen optie. 


Hoe kom ik aan het verzendlabel wat bij mijn QRcode hoort?
Ik lees het graag,
Anne


Hallo @AV1987 

Is er ook niemand die het pakketje voor je kan brengen? Diegene kan de QR code ook laten scannen.


@AV1987 Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder bij het terugsturen van je apparatuur! 

Het klopt inderdaad dat je het pakket met de QR-code alleen bruikbaar is bij een DHL servicepoint. Ik heb niet de mogelijkheid om je een ander verzendlabel te sturen. Is er misschien iemand in jouw omgeving die het pakket voor je zou kunnen afgeven?


@AV1987 Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder bij het terugsturen van je apparatuur! 

Het klopt inderdaad dat je het pakket met de QR-code alleen bruikbaar is bij een DHL servicepoint. Ik heb niet de mogelijkheid om je een ander verzendlabel te sturen. Is er misschien iemand in jouw omgeving die het pakket voor je zou kunnen afgeven?

Ik heb al vaak hulp nodig, dus ik probeer me zoveel mogelijk zelf te redden. Maar goed, dat is dan blijkbaar niet anders. 

Misschien wel een idee om naar te kijken, niet nu deze keer maar voor de toekomst. Bij de meeste bedrijven krijg je zowel een QR-code als een gewoon verzendlabel. Voor zolang de QR nog niet overal geaccepteerd wordt is dat misschien nog net wat klantvriendelijker.

Bedank in ieder geval voor de reactie. 

Een hele fijne dag,
Hartelijke groet,
Anne


Ik heb de apparatuur teruggestuurd, volgens DHL is het afgelopen donderdag om 10 uur ‘s morgens bij jullie bezorgd, maar ik krijg zojuist mail dat ik de apparatuur nog niet heb teruggestuurd en een waarschuwing over een boete van 70 euro. 

Ik zou erg graag bevestigd krijgen dat jullie de apparatuur idd gewoon gekregen hebben.


Hallo @AV1987 

Het verwerken van het apparatuur kan wel even duren, bewaar het verzendbewijs goed en als je na 1/2 weken nog niks hebt gehoord dan kan je het bewijs hier uploaden.


Hello @Demi van Odido,

I have moved to a new address. The installer person replaced my modem (T-54) with a new one (T-56) and he said Odido will send me an email to return the previous modem. Unfortunately I didn’t receive anything. Can you help me to return my old modem to Odido?

Kind regards,
Fatih.


Hallo @fttatar 

Zie je in je Odido account ook de T56 staan?

Dan kun je de T54 in een doos doen met een briefje erbij waarop je klantgegevens staan, bij een DHL punt geef je dan aan dat het pakketje naar Odiso retouren moet.


Hi @fttatar, I can't see why the technician has replaced the modem with another modem. There was also no reason for it. So it's not in the administration and there's no email triggered with the instruction to return it back to us. But don't worry, you can follow the steps in this topic to send the previous modem back to us.

Like @Waqqas said, you can put the modem in a box with a note with your customer details and address. Bring it to a DHL Servicepoint and tell them to return it to Odido and it should be fine! 😁


Ik mag mijn apparatuur terugsturen maar uit de e-mail is niet duidelijk wat ik moet terugsturen. 
 

ik heb een zyxel modem en media converter. Uit de eerste post van deze pagina maak ik op dat ik beide moet terugsturen maar aan de telefoon gaven ze aan dat het alleen het modem zou zijn. 
 

wie heeft er gelijk? :-)


Hallo @ralfvd3000 

De Zyxel router inclusief router inclusief voeding moet terug.

De mediaconverter inclusief voeding wilt Odido ook graag terug, kijk even of je hem makkelijk kan losmaken.

Ongebruikte kabels kunnen ook terug.


Hallo @ralfvd3000 

De Zyxel router inclusief router inclusief voeding moet terug.

De mediaconverter inclusief voeding wilt Odido ook graag terug, kijk even of je hem makkelijk kan losmaken.

Ongebruikte kabels kunnen ook terug.

 

Dank, ik heb alles teruggestuurd inclusief mediaconverter. Nu wordt in de ontvangstbevestiging gemeld dat alleen het modem retour is ontvangen.

Gaat dit in het proces goed? Ik wil voorkomen dat er nog gedoe  komt omdat Odido denkt dat ik niet alles heb teruggestuurd.


@ralfvd3000 

De mediaconverter valt onder accesoires dus die wordt niet vermeldt, maar het komt goed :)


In het topic worden alleen de T50 en T54 genoemd, maar de T56 moet ook teruggestuurd worden, misschien kunnen jullie het even updaten? :)


Hoi @anonymous, bedankt voor je tip! Ik zal het meteen aanpassen. Ik wens je een prettig weekend! 😊 Groetjes, Ishana


goedenavond,

Ik wil mijn apparatuur terug sturen maar ik heb nog steeds geen mail hierover ontvangen.Via de chatbot word ik verwezen naar een link die niet werkt en als ik bij bestellingen kijk is mijn opzegging nog steeds in behandeling terwijl we inmiddels geen klant meer zijn.

 

Ik hoor graag hoe ik een retourlabel kan krijgen

 

groeten john


Hallo @jcoppens 

Je opzegging is nog niet helemaal verwerkt zo te lezen, wanneer de opzegging verwerkt is dan krijg je een mail met retour instructies.


Hallo @jcoppens 

Je opzegging is nog niet helemaal verwerkt zo te lezen, wanneer de opzegging verwerkt is dan krijg je een mail met retour instructies.

hallo,

in een mail gestuurd op 20-8-2024 staat het volgende.

Informatie over het terugsturen van je apparatuur
Je ontvangt een aantal dagen voordat je abonnement stopt een e-mail met retourinstructies. Hierin vind je meer informatie over het terugsturen van je apparatuur.

 

We zitten inmiddels bij een andere provider de mail had vorige week dus al binnen moeten zijn.

ik lees van alles over boetes dat wil ik voorkomen


Hallo @jcoppens 

Je opzegging is nog niet helemaal verwerkt zo te lezen, wanneer de opzegging verwerkt is dan krijg je een mail met retour instructies.

hallo,

in een mail gestuurd op 20-8-2024 staat het volgende.

Informatie over het terugsturen van je apparatuur
Je ontvangt een aantal dagen voordat je abonnement stopt een e-mail met retourinstructies. Hierin vind je meer informatie over het terugsturen van je apparatuur.

 

We zitten inmiddels bij een andere provider de mail had vorige week dus al binnen moeten zijn.

ik lees van alles over boetes dat wil ik voorkomen

inmiddels een week verder  en nog steeds geen mail ontvangen.

HOE KAN IK DE APPARATUUR TERUGSTUREN!!!!!!!!!!!!!!


nmiddels een week verder  en nog steeds geen mail ontvangen.

HOE KAN IK DE APPARATUUR TERUGSTUREN!!!!!!!!!!!!!!

 


Hoi @jcoppens, excuses voor mijn late reactie. Ik heb het direct nagekeken en ik zie dat je opzegging nog steeds in behandeling is. Dit heb ik meteen doorgezet naar de juiste afdeling. Zij zullen het zo snel mogelijk verwerken en je vervolgens ook de instructies sturen voor het terugsturen van de apparatuur. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je een mooie dag! Groetjes, Ishana


Reageer