Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido
Welkom thuis op de Community!
Heb je contact gehad met de klantenservice van Odido Internet + TV en ben je naar deze pagina verwezen? Dan zit je hier goed, dit topic is dé wegwijzer voor al jouw Internet + TV vragen!
Staat jouw vraag niet in deze FAQ? Plaats een reactie onder dit topic, dan pakken we het zo snel mogelijk voor je op!
Je kunt natuurlijk ook altijd de antwoorden op jouw vragen vinden in onze Wiki, neem nu snel een kijkje op de homepage: Wiki Homepage
Via de links in dit topic kun je reageren op dat onderwerp. Kom je er niet uit, dan kun je hieronder reageren. Graag zelfs! Op de Community helpen Odido en vele andere klanten je graag verder. Lees ook gerust de huisregels voor je post!
Bladzijde 1 / 12
Hallo,
inmiddels heb ik een werkende code gekregen. bedankt voor je hulp en tijd.
max
@henkiekoopman@mjschw
We zijn op de hoogte van deze problemen en in dit topic houden we je op de hoogte. Daar kun je ook reacties plaatsen.
Hi @Jacq1310, ik had ontzettend gehoopt dat het inmiddels weer perfect zou werken! Fijn dat @soepkip67 je onlangs verder heeft geprobeerd te helpen. Ik wil je graag verwijzen naar het onderstaande topic:
Kun je aangeven of dit jou verder heeft geholpen? Check daarnaast ook voor de zekerheid de supportpagina van Thunderbird voor meer tips and tricks: Thunderbird E-mail Support. Ik heb zelf persoonlijk geen ervaring met Thunderbird, dus ik wil je dolgraag helpen, maar houd er alsjeblieft rekening mee dat ik aan mijn kant dan ook enigszins zoekende ben. Ik wil het zo snel mogelijk weer werkend krijgen bij jou. Hebben jullie misschien nog een extra tip in petto @soepkip67 of @TechRacing93?
Beste allemaal, allereerst excuus dat ik een nieuw topic had geopend. nog onbekend met de regels en een wanhopig mens. ;-)
Ik lijk het ondertussen opgelost te hebben. Dankzij een topic dat ik ook hier las. Hopelijk blijft het nu goed.
Het blijkt nl. dat ik dus wel mijn versatel smtp server moet blijven instellen. Want die hoort bij mijn email adres (versatel.nl). Het lag aan de poort. de standaard poort bij versatel (Tele2) is 25. Maar T-mobile heeft dus per 4 oktober de volgens hun verouderde poort 25 afgesloten. lInfo] SMTP poort 25 | T-Mobile Community
ik gebruik nu dus weer de versatel smtp server, met poort 465, SSL.
vriendelijke groeten,
Super bedankt!!
Hi Tommie,
Top dankjewel voor de check. Vreemd maar vandaag lijkt alles wel goed te werken. Mocht het nog nodig zijn dan zal ik zeker naar de versterker kijken.
Groet
Bedankt voor de heads-up @CrisTien!
Hoi @MaxxxMaxxx, ik stuur je snel een privébericht toe met een vervangende vouchercode, zo ben je snel weer helemaal online en in de lucht!
Hi @RicardoW90, ik heb het voor je nagekeken en er lijkt iets niet helemaal goed te gaan met de toevoeging van het huisnummer op jouw adres. Is hier inmiddels al meer duidelijkheid over? Als ik nog iets voor je kan betekenen laat het dan zeker weten!
@Sathumax Ik ben bang van niet 🙂 Je ontvangt altijd een modem bij je bestelling. Mocht je deze neit gebruiken dan lekker in de doos laten zitten en op een veilige plek neerzetten met een sticker met in grote letters 'T-Mobile Thuis' er op zodat je hem terug kan sturen mocht je ons ooit verlaten maar daar gaan we natuurlijk niet van uit! 😉
Hi Brain leuk dat ik nu antwoord krijg van je, maar ik heb afgelopen maandag 15-07-2019 telefonisch alles opgezegd zij vertelde mij dat dat niet kan omdat het probleem nog niet was opgelost.
Ik heb daarna aangetekent per brief opgezegd. Aangezien dat jullie mij niet de diensten waarvoor ik naar jullie toe ben gegaan kunnen leveren sta ik volkomen in mijn recht. En wat de kosten betreft die hebben ze nooit genoemd omdat ik niet op kon zeggen.
Sinds gister 't mobile thuis, 2 maanden geleden aangevraagd, nu denk je yes kan weer werken op internet.
Niet dus, aansluiting werkt niet.
Monteur krijgt 't zelf ook niet voorelkaar.
Krijg je te horen dat het nog een week kan duren.
Bel je de klant service, die zegt 't zelfde.
Ondertussen wel email gekregen dat 't werkt.
Nou dus niet.
Na 2mnd wachten kun je wel verwachten dat het werkt lijkt mij!
Mijn internet is onlangs aangesloten én heeft maar voor 2 dagen goed gewerkt. Maar sinds gisteren heb ik geen internet meer. Gisteren heb ik gebeld met jullie afdeling maar kreeg te horen dat ik 7 werkdagen moet wachten tot er aan dit probleem gewerkt word. Maar hoe kan het dat de kabel én aansluiting prima heeft gewerkt en het nu niet meer doet? Voordat mijn internet het niet meer deed heb ik niks aan mijn bekabeling gedaan oid.
Het tweede en derde lampje van mijn Zyxel T50 modem staat uit en ik neem aan dat die groen horen te zijn. Ik heb het modem gerest, uitgedaan voor 10s en uiteindelijk de kabels opnieuw verbonden etc.
Kunnen jullie mij misschien uitleggen wat het probleem kan zijn? Vind het namelijk best vervelend dat ik een aantal dagen moest wachten voordat mijn internet werd aangesloten (ik was voorheen een tevreden Tele2 klant), vervolgens heeft het voor 2 dagen gewerkt en nu ligt het er compleet uit.
Het is al opgelost.
Weever
@Paul1962
Voor 4G voor thuis hoor je een nieuwe simkaart te krijgen en het is niet de bedoeling dat je simkaart voor mobiel geblokkeerd wordt ♂️
De datum die je bij de aanvraag op kan geven is een wensdatum, binnenkort ontvang je een email van Guidion om een installatie afspraak te maken en die datum is dan ook meteen de installatiedag.
Dus wanneer je de mail van Guidion hebt ontvangen dan kun je de door jou gewenste datum kiezen.
Het installatiepakket ontvang je meestal minstens 1 week vóór de installatiedag.
Ok, tot de installatiedag blijft mijn huidige Internet abonnement nog doorlopen neem ik aan?
@MTTNL888
Met de overstapservice blijft je huidige internet werken tot de datum waarop de monteur komt
Hallo @Michel369
Op de Zyxel kan je inderdaad elke poort voor zowel internet als tv gebruiken
@Michel369
Ben je ook overgezet op het nieuwe tv platform T-Mobile TV? In dat geval is het splitsen van internet en IPTV niet nodig want de tv werkt dan ook gewoon via een internetpoort.
Met de default instellingen op de switch dus zonder VLAN's zou dan op elke poort zowel internet als IPTV moeten werken.
@Michel369
Je kunt de het tv kastje aansluiten op een internet poort en kijken of het werkt.
Bovenste is het startscherm van het oude platform op tv en onder zie je het startscherm van het nieuwe tv platform.
@Michel369
Bij de Draytek had je een kabel vanaf een IPTV poort en een kabel vanaf een internet poort naar de switch lopen?
Kan je de switch eens een fabrieksreset geven zonder iets opnieuw in te stellen?
Er hoeft nu enkel 1 kabel vanaf een LAN poort naar de switch en je zou alle andere poorten kunnen gebruiken voor zowel internet als IPTV.
@Michel369
Om overgezet te worden naar het nieuwe tv platform kan een moderator je helpen. Die kunnen de overzetting voor je regelen.
Op het oude tv platform heb je naast VLAN 300 ook VLAN 640 nodig maar met het nieuwe tv platform vervalt VLAN 640 en werkt tv via internet (VLAN 300).
Hi @Michel369, dankjewel voor de terugkoppeling! Die beslissing respecteer ik uiteraard. Ik durf niet te zeggen hoe lang het oude platform nog ondersteund wordt. Achter de schermen vinden nog steeds de migraties plaats, dus ik vermoed dat dit uiterlijk nog enkele maanden/weken ondersteund wordt. Heb je wellicht een smart tv die geschikt is voor onze Smart TV App?
Zo ja, dan kun je wellicht overgaan op de App en één van de TV Boxen opzeggen, zo blijf je hetzelfde betalen wanneer je Cloud Opnemen toevoegt. Weet dat ik graag met je meedenk, zodat je niet meer gaat betalen.
Done!
Hoi @Benni90, goed dat je een seintje geeft! Geen zorgen, hier ga ik absoluut niet moeilijk over doen. Stuur ‘m gerust op rond de 13e en dan zorg ik ervoor dat het administratief helemaal goed komt. Ik wens je nog een veilige terugreis!
@Appienl We zijn geen livechat en kunnen niet direct reageren, sorry. Ik stuur je per privébericht een geldige, geteste code.
Top! En inderdaad geen live chat. Maar wel snel genoeg met de oplossing. Bedankt voor de service!
Code werkt nu meteen, in tegenstelling tot de oude voucher code. *\0/*
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.