Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido
Welkom thuis op de Community!
Heb je contact gehad met de klantenservice van Odido Internet + TV en ben je naar deze pagina verwezen? Dan zit je hier goed, dit topic is dé wegwijzer voor al jouw Internet + TV vragen!
Staat jouw vraag niet in deze FAQ? Plaats een reactie onder dit topic, dan pakken we het zo snel mogelijk voor je op!
Je kunt natuurlijk ook altijd de antwoorden op jouw vragen vinden in onze Wiki, neem nu snel een kijkje op de homepage: Wiki Homepage
Via de links in dit topic kun je reageren op dat onderwerp. Kom je er niet uit, dan kun je hieronder reageren. Graag zelfs! Op de Community helpen Odido en vele andere klanten je graag verder. Lees ook gerust de huisregels voor je post!
Bladzijde 1 / 12
Hi @sasha.chavez1977, welkom op onze Community!
Ik kijk graag met je mee. Het eerste wat mij opvalt is dat je een aanvraag hebt gedaan bij een andere provider, dit gaat in per 10-10-2024 en dan zal het abonnement opgezegd worden. Deze aanvraag is op 30-09 gedaan, omdat dit morgen al is kan ik hier niks meer aan veranderen. Je abonnement zal morgen opgezegd worden. Je zou dus een nieuw abonnement moeten afsluiten bij ons om weer online te komen. Dit kan via onze telefonische klantenservice. Denk er ook aan dat het huidige apparatuur retour moet omdat je nieuw apparatuur zult ontvangen bij je nieuwe aanvraag.
Ik heb zojuist mijn vorige provider opgezegd, verder mijn odido abonnement behouden.
Sinds gistermiddag opeens internet en tv weg. Beiden zyxtel T56 en Huawei rode knipperen. Dat blijft de hele tijd. Hoe kan ik tv kijken en wifi router terug krijgen weer normaal is.
@davidoontje Super fijn om te lezen dat de verbinding inmiddels is hersteld, dat is goed nieuws!
Ik heb uiteraard meteen de vergoeding voor de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten voor je in het systeem gezet. Het systeem berekent dit automatisch en dit zal worden verrekend met een volgende factuur. Je ontvangt hier een e-mail ter bevestiging over.
Laat je het mij weten als er nog iets is wat ik voor je kan doen? Ik doe het graag!
Hoi, bedankt voor de snelle reactie. Heb een afspraak gemaakt voor morgen, ik hou jullie op de hoogte van het verloop.
Zoals beloofd: 2 dagen na de initiële melding is inderdaad een goede deskundige monteur langs geweest. Hij constateerde dat het signaal van onze woning naar de wijkcentrale goed was en is direct in de wijkcentrale gaan kijken. Hij heeft ook ter plekke het probleem geconstateerd, het bleek een switch te zijn welke contact verloor zodra hij teruggeschoven werd in het serverrack. Ik heb wederom snel een reactie gehad dat de netwerk partner langs zou komen en heb ook daar een afspraak mee gemaakt. Twee dagen voor deze langskwam begon opnieuw dezelfde storing dus helaas is mijn BEN databundel van 20 gb voor deze maand op maar goed. De netwerkpartner is langs geweest op de afgesproken dag en hoewel wij deze niet gezien of gesproken hebben is het probleem sinds gisteren opgelost. Nu maar hopen dat dit zo blijft. In ieder geval bedankt voor de snelle service, ik zag hier topics vol met ellende en was eigenlijk al een beetje bezorgd maar in mijn geval ben ik door odido snel, serieus en vakkundig geholpen.
Hoi, bedankt voor de snelle reactie. Heb een afspraak gemaakt voor morgen, ik hou jullie op de hoogte van het verloop.
Hi @davidoontje, welkom op onze Community!
Ik wil natuurlijk dat je zo snel mogelijk weer online bent. Nu ben ik voor je gaan kijken en zie ik dat we vanmorgen een monteur voor je hebben aangestuurd. Als het goed is heb je een bericht ontvangen om een afspraak in te plannen met de monteur. Kan je mij op de hoogte houden van de situatie? Dan kan ik een oogje in het zeil houden voor je.
Goedemiddag, ben abonnee geworden van odido per 29 juli 2024. Vanaf dag 1 heeft het prima en probleemloos gewerkt. Vandaag aan het werk en krijg een telefoontje van mijn vrouw, niets werkt meer. Geen internet, geen WiFi. Lampje op Huawei glasvezel modem brand rood. Contact gehad met de klantenservice en het schijnt dat mijn kastje geen verbinding meer maakt met de wijkcentrale. Kan gebeuren natuurlijk. Nu krijg ik echter een email dat ik binnen 3 werkdagen een contactmoment krijg? Moet ik nu 3 dagen gaan zitten wachten zonder internet, televisie en alles wat daaraan vast zit? Kan dit niet wat sneller, ik vind 3 dagen wel erg lang.
Ok!
Geen probleem!
Bedank u voor advies
Hallo @inna_ivanova
De technicus moet je niet afbellen want anders gaat het fout
Heel erg bedankt!
Het is allemaal duidelijk!
Ik zal de komst van de technicus annuleren omdat ik het allemaal zelf heb kunnen doen. We moeten gewoon wachten tot 17-06. Fijne weekend
Ja, ik heb glasvezel.
Lees maar in je brief::
“De definitieve datum waarop onze netwerkpartner de glasvezelaansluiting in je huis gaat activeren is bekend. De glasvezelaansluiting wordt geactiveerd op 17-06-2024”
Dat beantwoordt de vraag. Dus ze sluiten mijn internet aan op 17-06 en brengen automatisch kosten in rekening?
Of begrijp ik het algemene verbindingsproces verkeerd?
Hoi @inna_ivanova ,
Zolang een nieuwe lijn nog niet is opgeleverd wordt er niets in rekening gebracht, dus een achterstand loop je niet op. Maar stuur eens een foto van de achterzijde van de router? Heb je glasvezel of een DSL (koper) verbinding?
Misschien komt dit probleem doordat ik mijn internet nog niet heb betaald. Als dit het geval is, kunt u mij dan vertellen waar en hoe ik dit kan betalen? Alvast bedankt voor uw hulp
Hallo
Ik probeer zelf internet op te zetten.
Wat te doen als : Op de ZYXEL T-56 internetmodem brandt de internetindicator rood.
Hi @Slingerland, vanuit het buitenland wordt het inderdaad lastig om apparatuur naar ons terug te sturen. Je hoeft je geen zorgen te maken, je kan namelijk de apparatuur naar ons terug sturen als je weer terug in Nederland bent. Wel is het zo dat je dan net op de grens zit waarop er wel of geen boete berekend wordt voor het niet terugsturen van de apparatuur. Dit is een automatisch proces en kan ik niet stopzetten. Wel kan ik de boete gelijk voor je vergoeden, mocht blijken dat deze toch berekend is terwijl je de apparatuur terug gestuurd hebt. Als dit het geval is, kan je gelijk een bericht achterlaten in dit topic. Zo kan ik gelijk rechtzetten voor je!
Goedendag, Ik heb een tv ontvanger en AB die teruggestuurd moeten worden omdat ik dat onderdeel van mijn abonnement Heb opgezegd. Jullie vragen mij dit binnen. 8 dagen terug te sturen maar ik ben de komende 3 weken in het buitenland. Is het een probleem als de apparatuur na de 3 weken wordt teruggestuurd?
mvg
Cor Slingerland
XXXX
Klantnummer: XXXX [Mod edit: klantnummer en e-mailadres verwijderd]
Welkom thuis op de Community!
Heb je contact gehad met de klantenservice van Odido Internet + TV en ben je naar deze pagina verwezen? Dan zit je hier goed, dit topic is dé wegwijzer voor al jouw Internet + TV vragen!
Staat jouw vraag niet in deze FAQ? Plaats een reactie onder dit topic, dan pakken we het zo snel mogelijk voor je op!
Je kunt natuurlijk ook altijd de antwoorden op jouw vragen vinden in onze Wiki, neem nu snel een kijkje op de homepage: Wiki Homepage
Via de links in dit topic kun je reageren op dat onderwerp. Kom je er niet uit, dan kun je hieronder reageren. Graag zelfs! Op de Community helpen Odido en vele andere klanten je graag verder. Lees ook gerust de huisregels voor je post!
Goedendag, Ik heb een tv ontvanger en AB die teruggestuurd moeten worden omdat ik dat onderdeel van mijn abonnement Heb opgezegd. Jullie vragen mij dit binnen. 8 dagen terug te sturen maar ik ben de komende 3 weken in het buitenland. Is het een probleem als de apparatuur na de 3 weken wordt teruggestuurd?
@Ambise Fijn om te lezen dat er gelukkig al wordt gewerkt aan een oplossing en dat de afspraak met de netwerkbeheerder staat!
Ik begrijp heel goed dat je de installatie graag zo snel mogelijk gereed ziet, maar ik kan niet beloven dat Guidion op dezelfde dag langs komt. De netwerkbeheerder zal aan ons doorgeven dat de werkzaamheden zijn hersteld, zodra dit is gedaan, sturen wij Guidion aan.
Uiteraard wil ik dat jullie gebruik kunnen maken van het internet en ik kan mij goed voorstellen dat één Hotspot voor vier personen niet zo goed werkt. Als uitzondering mag je van mij daarom een Odido simkaart kopen (€10) in één van onze Odido Shops. Als je een foto van de bon in dit topic plaatst, vergoed ik deze gelijk voor je. Ik stuur je dan ook gelijk nog een Voucher code.
op 14-03-2024 zou de Guidion monteur mijn internet + tv aansluiten.
Blijkbaar was dit onmogelijk, en moet er een afspraak gemaakt worden, om dit te vervangen.
Nu heeft Odido mijn vorige provider opgezegd, en groen licht gegeven om me af te sluiten aangezien Odido succesvol was geinstalleerd.Dit is niet het geval!
Nu zitten we met een gezin van 4 zonder TV en internet. Heb een voucher gekregen voor onbeperkt internet, maar dan moet je wel een mobiel abonnement hebben van Odido. Deze ging helaas pas gister in, maar zelfs dit werkt niet goed.
*Edit Zojuist gebeld door het bedrijf dat een nieuw glasvezel kastje komt monteren a.s donderdag. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de Guidion monteur a.s donderdag komt om te installeren? Hebben lang genoeg gewacht!
@DavevdEerden Ik zie dat de monteur ook de wifi komt controleren, deze kan dan ook gelijk onderzoeken of alles goed gaat en eventueel het euvel oplossen. Het nieuwe modem is zo te zien al onderweg naar jou en in jouw regio. Als het goed is heb je inmiddels een track & trace-code ontvangen. Ik verwacht dat je het modem vandaag of morgen binnen hebt!
Hoi Demi, dat klopt ! nu maar hopen dat het deze keer gaat werken. Voor nu alvast bedankt en een fijne dag
@DavevdEerden Ik zie dat de monteur ook de wifi komt controleren, deze kan dan ook gelijk onderzoeken of alles goed gaat en eventueel het euvel oplossen. Het nieuwe modem is zo te zien al onderweg naar jou en in jouw regio. Als het goed is heb je inmiddels een track & trace-code ontvangen. Ik verwacht dat je het modem vandaag of morgen binnen hebt!
@Demi van Odido bedankt ! Een monteur is in deze niet nodig daar het maar 2 kabeltjes zijn die ik moet aansluiten de nieuwe modem daarin tegen is welkom ! Wanneer kan ik deze verwachten ?
Hi @DavevdEerden Ik zie dat er een nieuw modem en een monteur jouw kant op komt. Je kunt de afspraak met de monteur dan ook al inplannen. Ik ga er vanuit dat het dan helemaal moet lukken. Succes ook met de verhuizing!
@Jason van Odido kunnen jullie kijken hoe het met de status is m.b.t mijn WiFi ? Ik hoop namelijk wel dat het voor zaterdag a.s is opgelost aangezien het dan inmiddels ook alweer een week geleden is sinds ik mijn probleem heb aangegeven. De status is namelijk nog steeds “ in behandeling “ ik zou gebeld worden door een monteur maar ook die heb ik nog niet gehoord. T meest snelle lijkt me gewoon een nieuwe modem toesturen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.