F.A.Q.

Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido

  • 22 November 2017
  • 382 reacties
  • 62995 Bekeken
Alles over betalen en je factuur van Internet, TV en Vast Bellen van Odido

Toon eerste reactie

382 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Rul 

Je bent aangesloten op 25 augustus? Kan je ook eens controleren wanneer je contract is ingegaan?

Indien de eerste factuur periode niet gelijk liep met de startdatum van je contract dan compenseren ze dat meestal aan het einde van de kortingsperiode.

Je kan ook eens nagaan hoe die €55 euro is samengesteld want 100 Mbps + tv is €50, dan zou je nog voor iets anders €5 betalen.

Reputatie 7

Hi @bert_1988, er lijkt iets niet helemaal goed te zijn gegaan aan onze kant met de verwerking, excuses hiervoor! Ik heb het bedrag voor de boete, € 175,- zojuist vergoed. Dit wordt verrekend met je factuur van maart (in maart zal er dus niets afgeschreven worden) en het overgebleven bedrag staat dan begin april op je rekening. Als je nog vragen hebt laat het dan zeker weten!

Reputatie 3

28 augustus is het contract ingegaan.

Die laatste 4 dagen van augustus zijn apart betaald a € 7,11.

Ik heb geen extra pakket, dus alleen internet en tv.

Misschien dat ze de tv box er bij hebben geteld die ze er later weer van aftrekken?

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Rul

En op je eerste factuur loopt de factuur periode ook vanaf 28 augustus?

Kortingen zijn niet zichtbaar bij de maandelijkse kosten maar onder kortingen & compensaties.

Dus je hebt een extra gratis tv box? Je betaalt eigenlijk dus 55 euro maar die 5 euro korting daarvan zit in de €18,50 bij kortingen en compensaties.

Reputatie 7
Badge +9

@Keetenluuk, bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb de periode dat je offline bent geweest voor je vergoed, dit is terug te zien en wordt verrekend op een volgend factuur! Ik wens je nog een prettige avond. 

Reputatie 3

De eerste factuur is opgesplitst, kijk zo…

 

Ik heb geen extra gratis tv-box, maar gewoon 1, die kost normaal € 5, maar vanwege de actie krijg ik deze gratis, anders was het wel €55 geweest.

Ik krijg nu zo'n vermoeden dat ze die 4 dagen van augustus ook meerekenen voor de eerste 3 kortingsmaanden.

Die 5 euro korting zit in die €18,50, maar de vorige maand zat die €5 in €20 die er af ging.

Reputatie 2

@BjOrK1972 De specialiste in kwestie heeft nog geen antwoord kunnen geven. Zodra dit wel het geval is, ontvang je direct een bericht van me! Mochten we elkaar niet meer spreken vóór het weekend, dan wens ik je een prachtig weekend toe. Stay safe!

@Jason dank voor de terugkoppeling. Ik blijf in de wachtmodus en wens je ook een goed weekend toe.

Reputatie 3

Helemaal helder, denk ik.
Maarre, waarom krijg ik de laatste 3 dagen van november de korting niet meer als het tot en met 26 november door loopt?

Dat zijn toch 4 dagen? :thinking:

Reputatie 7

Hi @TheMemeMaster, heel goed dat je hiervoor aanklopt! Ik wil je hier graag bij helpen, dus ik ben gelijk een kijkje gaan nemen achter de schermen. De afspraak die jij hebt gemaakt, kan ik vanaf deze kant niet inzien en dienen echt door mijn collega's doorgevoerd te worden. Ik wil je dan ook doorverwijzen naar mijn collega's met wie je dit hebt kortgesloten. Je kunt hen vandaag bereiken via 0800-0419 tot 21:00 uur. Laat je het hier weten of het via die weg is gelukt om deze afspraak door te voeren in het systeem? 😊

Reputatie 1

@Tommie dit doen jullie dus iedere keer het staat NIET op mijn rekening. Dat is dus heel slecht niewus. Graag hoor ik of jullie hem hebben overgeboekt op de rekening eindigt met 036 als eind cijfers. De facturen staat inderdaad dat er is betaald maar word ook gewijzigd door t-mobile. Dus ik heb hier geen vertrouwen in. Ik verwacht dat die 90 euro 3 februari erop staat. Dat is de tijd die ik jullie heb gegeven.

Hoi Tmobile,

 

Ik wil de rekeningen van januari-juni van dit jaar inzien, maar deze zijn niet zichtbaar in mijn overzicht. Van oktober 2019 en terug en juli 2020 en later kan ik wel inzien. De missende rekeningen van 2019 zijn eerder wel beschikbaar geweest, omdat ik hier een lokale kopie van heb. 

 

Kan dit gemaakt worden of kan ik deze op een andere manier krijgen? Alvast bedankt.

Reputatie 1

Onder de streep staat in de factuur en hier houden jullie je niet aan. Was ook al met de vorige factuur aan de hand. Uit goede vertrouwen had ik betaal wat ik beter niet had kunnen doen. Nu ben ik maanden bezig met schrijven mailen bellen om mijn geld terug te krijgen. Echt belachelijk dit en vind dat dit gemeld moet worden. Als ik niet had betaald hadden jullie een boete in rekening gebracht voor incasso kosten en krijg het waardeloze advies om te betalen om zo`n situatie te voorkomen. 

___________________________________________________________________________________

Wat er in de factuur staat = Goed nieuws, je krijgt wat terug van ons! Als je geen openstaande factuur hebt, storten wij dit bedrag op (bank rekening nummer weg gehaald) 0 36. Dat doen we rond 25-01-2023. Uiterlijk een week later staat het op je bankrekening. Kijk op de volgende pagina's voor de specificaties. T-Mobile brengt elke kalendermaand vooraf de abonnementskosten in rekening en achteraf de gebruikskosten (zoals gesprekskosten vast Bellen).

Hoi @Karina Minich, het is gelukt: de nieuwe incassodatum zal vanaf volgende maand ingaan en komt dan te staan op rond de 30e.

 

 

Hi Jason,

I have been charged for my subscription today, on Monday November 23rd, while you have informed me on October 13th that next month (thus, in November) I will be charged around 30e. Could you please double check whether you’ve indeed adjusted the date? Thank you in advance.  

Best,
Karina

Reputatie 2

@BjOrK1972 De specialiste in kwestie heeft nog geen antwoord kunnen geven. Zodra dit wel het geval is, ontvang je direct een bericht van me! Mochten we elkaar niet meer spreken vóór het weekend, dan wens ik je een prachtig weekend toe. Stay safe!

@Jason zojuist zie ik een wijziging in het rekeningoverzicht. Het bedrag van €15,00 is als compensatie opgevoerd. Dat is al iets maar nu beide rood gemarkeerde gedeeltes laten verdwijnen en dan denk ik dat het verholpen is.

 

Reputatie 7
Badge +16

@BjOrK1972 Onze specialiste heeft het bekeken en het lijkt erop alsof de factuur van 30 september handmatig is aangemaakt in plaats van via het systeem (kijkend naar de datum klopt het niet). Ze heeft het nu uitstaan voor verder onderzoek en komt hierop terug. 

Zodra ik haar antwoord heb, plaats ik dit meteen in het topic. Bedankt voor jouw terugkoppeling, nu nog de volledige boete rechtzetten en dan is het eindelijk verholpen. 

Goede avond,

Kan iemand inzien wanneer mijn eerste rekening komt? 24 april is alles aangesloten en 2 weken terug kreeg ik een mail dat het rond de 24e afgeschreven zou worden , maar ik heb nog niks ontvangen.

Reputatie 7
Badge +15

@Kimberlyg92 

Klopt het rekeningnummer in je T-Mobile thuis account? Indien er een openstaande bedrag in je account staat betaal deze dan zodat er geen verdere maatregelen worden genomen.

Rekeningnummer zie je onder het kopje mijn gegevens > betaalgegevens & factuurinstellingen.

Controleer ook meteen of de factuur automatisch geïncasseerd wordt.

@Waqqas  mijn rekeningnummer staat goed, maar er staat nog steeds geen rekening online en ik vraag me af wanneer deze online komt, zodat ik iets kan betalen

Reputatie 7
Badge +15

@Kimberlyg92 

Staat in het overzicht wel alles geactiveerd en kan je bijvoorbeeld de instellingen voor wifi wijzigen?

Ik heb thuis een internetabonnement gekocht, maar ik krijg de draden niet op het toestel aangesloten

@Waqqas ja alles is geactiveerd. Instellingen enz. Kan ik ook instellen. Misschien dat het op de 30e staat?

Reputatie 1

@Tdevo

Heb je misschien opgezegd terwijl je in je contractperiode zat dus een afkoopsom? In de factuur specificatie zou moeten staan hoeveel je voor wat betaald. Heb je verder een mail gehad om het T-Mobile apparatuur terug te sturen?

Hallo @TheMemeMaster 

Heb je misschien iets veranderd aan je abonnement binnen de eerste 6 maanden waardoor je geen welkomstkorting meer hebt?

Ja ik heb wat gewijzigd en dat is dat ik heb gevraagd om op 1 november over te gaan naar Ziggo. Er waren wat problemen en Ziggo heeft dit opgelost per 11 november. Mijn laatste 2 facturen zijn mijn klantvoordeel eraf gehaald. Van de laatste factuur begrijp ik dat maar waarom van de maand oktober. Plus er word een volledige maand gerekend. Ik heb bevestiging gekregen dat T-mobile de randapparaturen heeft ontvangen. Dit bedraagt 2x tv box en 1 x modem. Verklaart nog steeds niet waarom mijn rekening zo hoog is van 137 euro. Kan iemand mij hierover bellen en toelichten? Ik heb al geprobeerd om t-mobile te bereiken. 

Dit is de enige verandering wat ik heb toegepast.

Met vriendelijke groet,

Ton

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @JePe55, normaal gesproken wordt dit binnen 7 dagen opgepakt. Door de drukte wegens de crisis en een overvloed aan tickets kan het echter tot 2 weken duren voordat er een reactie komt. Ik heb zojuist een notificatie gekregen dat de facturen eindelijk klaar staan en dan op 1 factuur die de 21e wordt gefactureerd. Sorry voor alle ongemak! Als ik nog iets anders voor je kan doen, geef me een seintje. Voor nu: blijf veilig binnen en veel sterkte in de crisis! :muscle_tone2:

Hallo @tareek 

Kan je eens een foto maken van de draden? Normaal sluit je rood en blauw aan in het vierkante doosje dat bij het installatiepalket zit en dan kan je de DSL kabel in dat doosje pluggen.

Een alternatief is ook oranje en wit aansluiten in het vierkante doosje.

Hallo @tareek 

Kan je eens een foto maken van de draden? Normaal sluit je rood en blauw aan in het vierkante doosje dat bij het installatiepalket zit en dan kan je de DSL kabel in dat doosje pluggen.

Een alternatief is ook oranje en wit aansluiten in het vierkante doosje.

Hallo, er zijn vier draden

 

@Lisa@Cheyenne 

Goedendag,

Ik heb reeds nog niks vernomen van T-Mobile betreft de korting. Is het mogelijk dat de contactformulier niet goed is aangekomen?

Mvg,

The MemeMaster

Reageer