Skip to main content

Je wilt weten wat de inhoud van jouw factuur precies betekent en of je de incassodatum kunt wijzigen. Top! In dit artikel leggen we uit hoe alles omtrent facturen werkt en waar je terecht kunt om jouw facturen te bekijken. 

  

Je kunt jouw rekeningen inzien via je Mijn Odido account. Zodra je ingelogd bent kan je jouw facturen downloaden als pdf bestand. 



Op zoek naar je Internet + Tv factuur van Odido? Deze vind je op Mijn Odido of de Mijn Odido App. 

Veelgestelde vragen


Hoe kan ik betalen?

Wij incasseren je rekening elke maand via een automatische incasso. Lukt de eerste incasso niet omdat je op dat moment te weinig saldo hebt? Geen probleem, kan gebeuren! Dan proberen we het na tien dagen nog een tweede keer. Is de incasso mislukt om een andere reden of is de tweede poging ook niet gelukt? Dan ontvang je de dag er na van ons een herinnering per e-mail met een iDEAL-link zodat je het bedrag zelf naar ons over kan maken. 
 
Ben je de iDEAL-link kwijt of heb je de e-mail niet ontvangen? Dan kan je het volledige openstaande bedrag overmaken naar NL95 COBA 0637 0559 34 ten name van Odido Netherlands bv. Doe dit altijd onder vermelding van je klantnummer of factuurnummer. Je klantnummer en factuurnummer staan rechtsboven op je rekening. Je kunt je rekening bekijken via Mijn Odido


Waaruit bestaat mijn rekening?

Je rekening bestaat uit je maandelijkse abonnementskosten, deze betaal je voor de lopende maand. Daarnaast worden de eventuele gebruikskosten van de vorige maand in rekening gebracht. Gebruikskosten zijn bijvoorbeeld kosten die je hebt gemaakt voor het bellen naar 0900-nummers of een film die je hebt gehuurd. Op onze website vind je een voorbeeld van hoe je factuur is opgebouwd. 


Waarom is mijn eerste rekening hoger?

Je eerste rekening is opgebouwd uit de maand waarin je abonnement in is gegaan én de huidige maand. Start je abonnement bijvoorbeeld 15 maart? Dan ontvang je jouw eerste rekening in april voor de periode 15 tot en met 30 maart en de maand april. Op onze website vind je uitleg over de eerste rekening en andere speciale rekeningen.  


Waarom is mijn maandbedrag opeens hoger?

Bij het afsluiten van je abonnement ontvang je mogelijk korting. Deze korting ontvang je voor een periode van bijvoorbeeld drie of zes maanden. Is de kortingsperiode voor jou afgelopen? Dan zal je maandbedrag hierna iets hoger uitvallen. Op Mijn Odido kan je zien of dit ook voor jou het geval is aan de hand van de startdatum van je abonnement en je vindt dit uiteraard ook terug op je facturen. 


Blokkade

Zijn je diensten eerder door ons geblokkeerd, maar heb je inmiddels betaald? Dan verwijderen we de blokkade binnen twee uur na ontvangst van je betaling. Let op: Bij een handmatige overboeking is dit binnen 48 uur, je kan dus het beste betalen via de iDEAL link die je van ons hebt ontvangen!


Kan ik mijn incassodatum wijzigen?

Wij incasseren je rekening elke maand tussen de 20ste en de 27ste. 
Het eerste incassomoment vindt plaats rond de 20ste, het tweede moment rond de 24ste en het laatste moment rond de 27ste. 
 
Wil je jouw incassomoment aanpassen? Voor Internet + TV  kan je dit eenvoudig regelen via jouw Mijn Odido. 


Wanneer wordt mijn vergoeding uitbetaald?

Heb je een bedrag van ons tegoed? Dan wordt dit eerst verrekend met je eerstvolgende factuur, het restbedrag wordt daarna automatisch uitbetaald. Ontvang je geen nieuwe factuur meer (na bijvoorbeeld een opzegging)? Dan wordt het bedrag na 32 dagen uitbetaald en heb je het de eerstvolgende maandag op je rekening.


Wanneer ontvang ik de eindfactuur?

Je ontvangt je laatste gewone factuur in de maand waarin je abonnement stopt. Eventuele gebruikskosten worden de maand daarna in rekening gebracht. Denk er ook aan om je TV Box en/of modem op tijd terug te sturen, anders brengen wij hiervoor extra kosten in rekening.


Ik heb mijn TV Box en/of modem teruggestuurd, waarom ontvang ik toch een boete?

Als wij de hardware te laat of niet terug ontvangen dan brengen wij hier een boete voor in rekening. Maar wees gerust, wanneer wij de spullen netjes ontvangen hebben dan is deze boete niet meer van toepassing en ontvang je het bedrag van ons terug. Is dit voor jou van toepassing? Neem dan contact met ons op door hier een bericht achter te laten of neem contact met ons op via Facebook of , dan zorgen we meteen voor de verrekening! Zorg er dan voor dat je het verzendbewijs meestuurt met je bericht, dan kunnen we je direct helpen. 

 

Toch nog vragen over je betaling of rekening? Laat dan een berichtje achter in dit topic of neem privé contact op via Facebook of Twitter.

Hoi @gerritschouten1983, je leest dan natuurlijk ook alleen de dingen die fout gaan op een Community, zeer zelden kom je te weten hoeveel er goed gaat, maar absoluut een terecht punt van kritiek! 👍

Wat betreft jouw idee: er wordt bij voorbaat, zodra het contract getekend is, al akkoord gegaan met de automatische incasso, maar ik snap je punt. Het is voor een provider echter niet mogelijk om elke klant een e-mail/brief te sturen met de vraag akkoord te gaan met wat er gefactureerd wordt. Daar zitten onnoembaar veel haken en ogen aan. Ik zal ze in het kort samenvatten:

  1. Niet iedereen leest tijdig de e-mail waardoor er problemen ontstaan.
  2. Dat wordt voor zowel provider als gebruiker een administratieve rompslomp.
  3. Als een inbox niet meer gebruikt wordt, ontvangt die persoon geen enkele e-mail (dat is nu dan natuurlijk ook al het geval, maar belangrijk om in ogenschouw te nemen).
  4. Niet iedereen gaat op dezelfde oprechte manier om met dit voorstel (alles afwijzen omdat men het er niet mee eens is).
  5. Dit lost in feite weinig op omdat er nog steeds fouten gemaakt kunnen worden en die nadien pas aangepast worden.
  6. Wanneer je dit uitvoert, leg je als provider de verantwoordelijkheid bij de klant om na te gaan of de kosten kloppen. 

Ik wil je bedanken voor je feedback en voorstel, het is evident dat er nog steeds fouten worden gemaakt die achteraf gezien op een meer logische en klantvriendelijke wijze aangepakt hadden moeten worden. Fouten maken is menselijk, maar wat je terecht opmerkt: het gaat wel om het geld van de gebruiker en daarmee moet simpelweg niet laconiek omgegaan worden.


Hallo,

Ik heb een 100/100 abbo plus tv vanaf 25 augustus jongstleden.
De eerste 3 maanden geen kosten voor de tv, dus er blijft dan 35 euro over van de 50.


De eerste rekening was hoger, dit was te verwachten in verband met de aansluitkosten, de tweede rekening klopt precies, 35 euro over de maand oktober.

Er zou dus nog 1 keer 35 euro in rekening mogen worden gebracht voor de maand november, echter staat er dat er 36,50 euro af zal worden geschreven.

Dit zou komen door 'minder korting en compensatie'(?)

Opmerkelijk is ook dat er wordt uitgegaan van een toekomstig maandbedrag van 55 euro, hetgeen 50 moet zijn.
Daarnaast moet de compensatie geen 18,50 euro zijn maar 15.

 

 


Hallo @Rul 

Je bent aangesloten op 25 augustus? Kan je ook eens controleren wanneer je contract is ingegaan?

Indien de eerste factuur periode niet gelijk liep met de startdatum van je contract dan compenseren ze dat meestal aan het einde van de kortingsperiode.

Je kan ook eens nagaan hoe die €55 euro is samengesteld want 100 Mbps + tv is €50, dan zou je nog voor iets anders €5 betalen.


28 augustus is het contract ingegaan.

Die laatste 4 dagen van augustus zijn apart betaald a € 7,11.

Ik heb geen extra pakket, dus alleen internet en tv.

Misschien dat ze de tv box er bij hebben geteld die ze er later weer van aftrekken?

 

 


@Rul

En op je eerste factuur loopt de factuur periode ook vanaf 28 augustus?

Kortingen zijn niet zichtbaar bij de maandelijkse kosten maar onder kortingen & compensaties.

Dus je hebt een extra gratis tv box? Je betaalt eigenlijk dus 55 euro maar die 5 euro korting daarvan zit in de €18,50 bij kortingen en compensaties.


De eerste factuur is opgesplitst, kijk zo…

 

Ik heb geen extra gratis tv-box, maar gewoon 1, die kost normaal € 5, maar vanwege de actie krijg ik deze gratis, anders was het wel €55 geweest.

Ik krijg nu zo'n vermoeden dat ze die 4 dagen van augustus ook meerekenen voor de eerste 3 kortingsmaanden.

Die 5 euro korting zit in die €18,50, maar de vorige maand zat die €5 in €20 die er af ging.


Helemaal helder, denk ik.
Maarre, waarom krijg ik de laatste 3 dagen van november de korting niet meer als het tot en met 26 november door loopt?

Dat zijn toch 4 dagen? :thinking:


Bijzonder dat er ineens inflatiecorrectie gerekend wordt. Dat heb ik nog nooit gezien bij een bedrijf. Als ik mijn abonnement (die ik toch al sinds 2020 heb) opnieuw afsluit betaal ik nog gewoon het oude bedrag. Heel raar.

Graag mijn abonnement dan met een jaar verlengen voor 35 euro per maand en die 70 cent van deze maand wil ik dan ook terug uit principe.


Hallo @TomThuis 

Elke provider heeft het recht om elk jaar inflatiecorrectie toe te passen, dit staat ook in de voorwaarden.

Inflatiecorrectie 2022

Bij een verlenging is deze inflatiecorrectie weer weg, voor thuis kan je via de klantenservice verlengen op telefoonnummer 0800 0092.


Hallo T-Mobile,

Ik zou graag mijn incassodatums van onze beide mobiele abonnementen willen omzetten naar de eerste van elke maand. Kan dat? 

Groetjes, 
Céline


Hallo, ik heb alle blokkades verwijderd, maar ik kan mijn telefoon niet verbinden met de Google Play Store en ik kan de extra kosten niet gebruiken, Alle rekeningen zijn betaald


Hallo @Jevgenijs Tabolkins 

Heb je het over mobiel?

Als je in de app bij meer > blokkades alles op toestaan hebt staan dan zou het moeten lukken om in de Play Store via je factuur te betalen mits je ook geen openstaande facturen hebt.

Er geldt bovendien een maximum van 50 euro per aankoop en 300 euro per kalendermaand.


Hallo @Jevgenijs Tabolkins 

Heb je het over mobiel?

Als je in de app bij meer > blokkades alles op toestaan hebt staan dan zou het moeten lukken om in de Play Store via je factuur te betalen mits je ook geen openstaande facturen hebt.

Er geldt bovendien een maximum van 50 euro per aankoop en 300 euro per kalendermaand.

Ik kan mijn abonnement niet eens koppelen aan Google Pay, er wordt een fout weergegeven, maar ik begrijp niet waarom alle rekeningen zijn betaald en de blokkades zijn verwijderd


@Jevgenijs Tabolkins 

Wat is de foutcode en heb je al eens gezocht op Google wat er aan de hand is wanneer je die foutcode krijgt?


@Jevgenijs Tabolkins

Wat is de foutcode en heb je al eens gezocht op Google wat er aan de hand is wanneer je die foutcode krijgt?

Bij een poging om t mobile toe te voegen aan Google Pay, wordt een fout gegenereerd - verificatiecode kan niet worden verzonden, probeer het opnieuw


Hi @Jevgenijs Tabolkins 

Als ik het goed begrijp gaat dit om een mobiele vraag. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van de IBAN? Dan kan ik controleren of er toch nog een blokkade actief is. Als je geen blokkades hebt, zou je dan het volgende kunnen proberen:

  1. Log in op https://wallet.google.com
  2. Ga naar onderdeel Betaalmethoden
  3. Verwijder de registratie bij 'Facturering via mobiele provider' en 'T-Mobile NL31612345678'


Bij een volgende aankoop staat in het bevestigingsscherm een pijltje bij de prijs, door daarop te klikken kun je opnieuw de betaalmethode kiezen.

Hiermee reset je het. Ik hoor graag of het lukt. 


Hoi,

Jullie zijn telefonisch niet bereikbaar en Lotte de chat bot helpt ook niet echt mee. Ik heb een overstap gemaakt naar Ziggo en voor 2 maanden is mijn factuur bedrag hoger. Wij zitten nog in de maand november en heb wel mooi een factuur tot en met 30 november. Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed?

Waarom is mijn factuur hoger? Dit zijn ontrechte kosten

Met vriendelijke groet,

Ton


Hallo @Tdevo 

Hoeveel euro is de factuur hoger en is er misschien iets veranderd in het klantvoordeel?

Wanneer je de factuur specificatie bekijkt kan je daar misschien in zien waar de extra kosten vandaan komen?


Hallo @Tdevo 

Hoeveel euro is de factuur hoger en is er misschien iets veranderd in het klantvoordeel?

Wanneer je de factuur specificatie bekijkt kan je daar misschien in zien waar de extra kosten vandaan komen?

per 1 november ben ik over op Ziggo. Bij Ziggo heb ik ingevuld dat zij dit allemaal regelen met T-mobile. Ik krijg een factuur van 1 november tot en met 30 november terwijl ik niet meer van jullie dienst gebruik. Factuur bedrag is 137,14

Groet,

Ton


Hallo @Tdevo 

Hoeveel euro is de factuur hoger en is er misschien iets veranderd in het klantvoordeel?

Wanneer je de factuur specificatie bekijkt kan je daar misschien in zien waar de extra kosten vandaan komen?

per 1 november ben ik over op Ziggo. Bij Ziggo heb ik ingevuld dat zij dit allemaal regelen met T-mobile. Ik krijg een factuur van 1 november tot en met 30 november terwijl ik niet meer van jullie dienst gebruik. Factuur bedrag is 137,14

Groet,

Ton

vergeten aan te vullen zelf vorige maand oktober hebben jullie de klantkorting eraf gehaald en waren op de hoogte dat ik naar Ziggo ga. 


Beste Community,

 

Ik ben een aantal weken overgestapt naar een 1 Gb verbinding. Ik had ook afgesproken dat ik 6 maanden 32.50 zou betalen, en daarna 42.50. Ik had al eerder aan de bel getrokken, maar er was me verteld dat er storing was, want de kortingen konden niet goed worden weergeven. Meneer vertelde mij dat het goed zou komen op het factuur. Echter staat er dus nu 42,99. Kunnen jullie mij helpen?

Mvg,
The MemeMaster


@Tdevo

Heb je misschien opgezegd terwijl je in je contractperiode zat dus een afkoopsom? In de factuur specificatie zou moeten staan hoeveel je voor wat betaald. Heb je verder een mail gehad om het T-Mobile apparatuur terug te sturen?

Hallo @TheMemeMaster 

Heb je misschien iets veranderd aan je abonnement binnen de eerste 6 maanden waardoor je geen welkomstkorting meer hebt?


@Waqqas 

Goedendag. Heb niks veranderd. Ik denk dat er iets mis is gegaan door de medewerker, die het voor mij heeft omgezet toen we gebeld hebben. Wellicht vergeten de korting in te voeren. Kan jij er naar kijken?

Mvg,
The MemeMaster


@TheMemeMaster 

Ik ben geen nedewerker, ben ook een klant net als jij. Hiervoor moet je dan even de reactie van een moderator afwachten.


@TheMemeMaster

Ik ben geen nedewerker, ben ook een klant net als jij. Hiervoor moet je dan even de reactie van een moderator afwachten.

Dan wachten we even! Toch bedankt!


Reageer