Beantwoord

Zyxel t-54 Bridge Mode zetten?



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

40 reacties

Reputatie 1

Morgen komt de monteur… ben benieuwd of hij of zij de configuratie zoals hier geschetst is ook wil doorvoeren. Wellicht zal de standaard Zyxel aangesloten worden en primair gekeken worden of internet, bellen en tv werken. Echter wil ik gebruik maken van m’n eigen Netgear Orbi router en satellieten en de Siemens Gigaset voip telefoon. Ben benieuwd!

 

Vlan 300 kan ik instellen in de router, maar dient ook voip een ander Vlan te krijgen?

Bedankt voor je hulp.

Het is me nu helemaal duidelijk 👍 

Als het zo ver is laat ik het je weten.

Reputatie 7
Badge +15

@G.J.M 

Zyxel ongeveer een half uurtje aangesloten laten, dan de Asus ipv de Zyxel, laptop bedraad aansluiten en de VLAN instellen, na een herstart zou internet en WiFi moeten werken.

@G.J.M

Nee hoor, zou geen probleem moeten zijn en als die er wel is dan horen we dat wel 🙂

Duidelijk als ik het goed begrijpt moet ik die zyxel aansluiten & als ik verbinding hebt dan de zyxel verwijderen asus verbinden en  de instelling zoals op de foto en ik heb internet zoals bedraad en wifi.? of moet ik dan de asus van de stroom halen en opnieuw aandoen als ik de instellingen hebt gedaan.?

Reputatie 7
Badge +15

@G.J.M 

Nee hoor, zou geen probleem moeten zijn en als die er wel is dan horen we dat wel 🙂

@G.J.M

Dat klopt, eerst even Zyxel-T54 aansluiten voor de aanmelding van je provider en dan de Zyxel weg en je Asus RT AC68U aansluiten met VLAN id 300 zoals in de foto.

En het is mediaconverter 😅

Bedankt is het geen probleem met Glasvezel 1gbps verbinding.?

Voorderest lijkt het me simpel Router werkt nu met Ziggo resetten hoeft dan niet.?

Reputatie 7
Badge +15

@G.J.M 

Dat klopt, eerst even Zyxel-T54 aansluiten voor de aanmelding van je provider en dan de Zyxel weg en je Asus RT AC68U aansluiten met VLAN id 300 zoals in de foto.

En het is mediaconverter 😅

Iemand die nog een betaalbare VLAN Routers als suggesties hebben die goed zijn.?

Na een korte zoektocht op de community een paar merken/types;

Asus RT-AX55

Asus RT-AX86U

Asus GT-AC2900

TP Link AX11000

TP-Link Archer AX73

 

Niet allemaal even betaalbaar, maar sowieso is dat “goede” en “betaalbare” een best moeilijke combinatie. Een andere oplossing is om tussen je eigen router en de mediaconverter een managed switch te plaatsen en daar het juiste VLAN (300) voor internet op in te stellen. Dan handelt je router alsnog alles af.

 

Bedankt zal het bewaren mocht het toch problemen geven met me router die ik nu hebt.

Bedankt voor je reactie.👍

Dus als ik het goed begrijpt is dit de enige wat ik moet doen? Zonder de zyxel aan te sluiten.?

Dan kan de router zo op de aangesloten worden op de mediaconcerter.?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @G.J.M 

De Asus RT AC68U heeft ook VLAN ondersteuning en kan dus op de mediaconverter worden aangesloten 🙂

Stap 6 kan je overslaan.

Dat wordt dan een VLAN Router ben ik bang Heb nu een RT-AC68U Router en die heeft het niet.

Iemand die nog een betaalbare VLAN Routers als suggesties hebben die goed zijn.?

Ik gebruik zelf de Asus RT-AX58U, direct aangesloten op de mediaconverter. Deze heeft ondersteuning voor VLAN’s op de binnenkomende verbinding/WAN (geen ondersteuning voor VLAN’s op het LAN). Werkt prima.

Iemand die nog een betaalbare VLAN Routers als suggesties hebben die goed zijn.?

Na een korte zoektocht op de community een paar merken/types;

Asus RT-AX55

Asus RT-AX86U

Asus GT-AC2900

TP Link AX11000

TP-Link Archer AX73

 

Niet allemaal even betaalbaar, maar sowieso is dat “goede” en “betaalbare” een best moeilijke combinatie. Een andere oplossing is om tussen je eigen router en de mediaconverter een managed switch te plaatsen en daar het juiste VLAN (300) voor internet op in te stellen. Dan handelt je router alsnog alles af.

 

Bedankt voor jullie reacties DMZ gaat hem niet worden wil echt alles op eigen beheer.

Dat wordt dan een VLAN Router ben ik bang Heb nu een RT-AC68U Router en die heeft het niet.

Iemand die nog een betaalbare VLAN Routers als suggesties hebben die goed zijn.?

En anders DMZ op de Zyxel gebruiken om alles naar je huidige router te sturen?

 

Welkom @G.J.M 

De Zyxel modems kunnen niet in bridge modus worden gezet.

Als je router VLAN ondersteuning heeft dan kan je deze mogelijk direct aansluiten op de mediaconverter en kan je de Zyxel er zelfs tussenuit laten. Heb je al gekeken op de volgende pagina?

Eigen modem: wat zijn de vereisten? | Odido community