Beantwoord

zyxel DX5401-B1 energie meter homewizard niet aanmelden


Reputatie 2

Ik heb sinds kort mijn nieuwe router.

echter krijg ik met geen mogelijkheid de homewizard p1 aan het netwerk.

Ik heb:

5g uitgezet.

mesh uitgezet.

firewall uitgezet

gezet op wpa2psk zonder 3sk,(dit lost wel het probleem op met oudere apple devices)

iemand een idee hoe dit op te lossen?

nas,iot,en andere devices werken al prima.

 

telefoon app opnieuw er op gezet.

 

icon

Beste antwoord door demofilm 1 July 2023, 12:51

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 2

ik heb het! OPGELOST

in deze nieuwe router heb je een Verbinding status menu.

ga je daar in kijken dan heb je de mogelijkheid om je apparaten een naam te geven EN een schuif naar rechts te zetten met de term active. dan wordt hij groen.


als je dat doet dan actieveer je een internet BLOKKADE!
dus kan dat apparaat aleen intern worden gebruikt,
dit wist ik niet, geen gebruiksaanwijzing meegeleverd.
dus active is niet een snelle manier van ip fixen,maar juist blokkering activeren.

dus gebruikers fout hahah.

iedereen dank voor het mee denken.

https://www.handleidi.ng/zyxel/dx3301-t0/handleiding?p=133

 

Reputatie 2

@demofilm

Kan je misschien een andere WiFi bron testen?

Mobiele hotspot of een wifi versterker?

goed idee ga ik testen, het zou in theorie ook in de p1 zelf kunnen zitten , en dat het net met overstappen mis ging.

 

Update.

als ik een hotspot maak, kan ik hem wel koppelen met internet.

hiermee concludeer ik dus dat het echt in de router fout gaat, en het niet ligt aan de gebruiker, p1 , telefoon, of app

ik ga mac en ip adressen nalopen, er moet toch een instelling zijn dat dit werkt? wifi protocol en zo :P

moocht het mij niet lukken dan wacht ik even een van mijn vrienden af die er meer kaas van gegeten heeft :)

Reputatie 2

@demofilm

Kan je misschien een andere WiFi bron testen?

Mobiele hotspot of een wifi versterker?

goed idee ga ik testen, het zou in theorie ook in de p1 zelf kunnen zitten , en dat het net met overstappen mis ging.

 

Reputatie 7
Badge +14

Zo zie je maar, nieuwe is niet altijd beter…

Even out of the box... als je jouw Asus als AccessPoint (dus dhcp uitschakelen en de LAN pooort gebruiken) bekabeld verbind met een LAN poort van de Zyxel zal via die weg de home meter toch verbinding maken en kan de rest van jouw huis volgens de nieuwste beveiliging protocollen en met Wifi6 gebruik maken van internet.

dat betekend dat ik de wifi uit moet zetten op de zyxel en de asus ac3200 er nog naast moet leggen omdat een p1 meter niet wil verbinden.

het gehele wifi netwerk is op dit moment met de zelfde naam en password naar de zyxel.

het zou een ip issue of zo kunnen zijn? als ik kan zien welk ip adres en mac nummer de p1 dongle heb kan ik kijken of dat geen conflict geeft

 

 

Nee, wifi op beide routers aan laten, kies wel een ander kanaal.

Reputatie 7
Badge +15

@demofilm 

Kan je misschien een andere WiFi bron testen?

Mobiele hotspot of een wifi versterker?

Reputatie 2

Hallo @demofilm 

Voor het verbinden via de WiFi kan je ook nog kijken of WiFi 6 uitschakelen helpt.

In de router ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, andere, kies de juiste band, bij 802.11 modus kies je wifi b/g/n gemengd en dan toepassen.

ja heb ik gedaan.

hielp niet

 

Reputatie 2

Zo zie je maar, nieuwe is niet altijd beter…

Even out of the box... als je jouw Asus als AccessPoint (dus dhcp uitschakelen en de LAN pooort gebruiken) bekabeld verbind met een LAN poort van de Zyxel zal via die weg de home meter toch verbinding maken en kan de rest van jouw huis volgens de nieuwste beveiliging protocollen en met Wifi6 gebruik maken van internet.

dat betekend dat ik de wifi uit moet zetten op de zyxel en de asus ac3200 er nog naast moet leggen omdat een p1 meter niet wil verbinden.

het gehele wifi netwerk is op dit moment met de zelfde naam en password naar de zyxel.

het zou een ip issue of zo kunnen zijn? als ik kan zien welk ip adres en mac nummer de p1 dongle heb kan ik kijken of dat geen conflict geeft

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @demofilm 

Voor het verbinden via de WiFi kan je ook nog kijken of WiFi 6 uitschakelen helpt.

In de router ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, andere, kies de juiste band, bij 802.11 modus kies je wifi b/g/n gemengd en dan toepassen.

Reputatie 7
Badge +14

Zo zie je maar, nieuwe is niet altijd beter…

Even out of the box... als je jouw Asus als AccessPoint (dus dhcp uitschakelen en de LAN pooort gebruiken) bekabeld verbind met een LAN poort van de Zyxel zal via die weg de home meter toch verbinding maken en kan de rest van jouw huis volgens de nieuwste beveiliging protocollen en met Wifi6 gebruik maken van internet.

Reputatie 2

JA zeker Peter.

ik heb hem gereset tot hij wit blauw knippert.

daarna 2 sec ingedrukt naar donker blauw pairing modus.

toen met een verse account en een vers geinstaleerde app contact gemaakt. en dat gaat ook nog goed,

daarna moet je je wifi selecteren en wachtwoord geven .

en daarna geeftt hij de fout "’ verbinden met wifi mislukt"’

inmiddels 2 verschillende netwerk namen geprobeert en ook 2 verschillende type wachtwoorden.

 

op de router firewall uitgezet, zelfs netwerk openbaar gezet.

wpa2psk only gezet

mesh en 5ghz uitgezet.

 

 

het vreemde is met mijn asus router was het in een keer goed. en heeft ook prima gewerkt.

de nieuwe zyxel dis hierbij denk ik het knelpunt.

maar wat moet ik daar nog aan veranderen om het wel te kunnen.7

mijn oudere asus heeft geen wifi6 en ook geen meash optie, ik heb hem wel geprobeert te koppelen aan de aansluiting maar dat lukte mij niet. het leek mij dus een goed idee om over te gaan naar de router van t- mobile.

Hallo @demofilm 

Ik ben zelf niet bekend met de spullen van T-mobile gebruik eigen apparatuur.

Heb je de p1 meter geprobeerd opnieuw te koppelen.

https://helpdesk.homewizard.com/nl/articles/5936058-hoe-installeer-je-de-wi-fi-p1-meter

Reageer