Skip to main content

Hallo allemaal,

Na teruggekomen te zijn van vakantie werkt mijn internet ineens niet meer. Ik zie het wifisignaal wel verschijnen op mijn telefoon maar heb geen internet. Ik heb al geprobeerd of mijn laptop wel werkt dmv een kabel direct vanaf de modem maar helaas niet.

De groene lampjes op de router voor power en WAN branden continue en de lampjes internet en WiFi knipperen constant. 
 

Hoop dat iemand me kan helpen aangezien ik maandag weer moet werken vanuit huis en ik niemand van klantenservice kan bereiken dit weekend.

alvast hartelijk bedankt 🙏 

Goedemorgen Marcel,

Het resetten werkt! Ik heb weer internet.

Hartelijk dank!

Mvg,

Faouzi


Dag Boris,

Ik laat je zo snel mogelijkweten. 

Bedankt.

 

Mvg,

Faouzi 


@Boris ik heb zojuist mijn klantnummer toegevoegd aan mijn profiel. Fijn dat je even mee wilt kijken!


Hallo FreskuFaouzi,

Ik neem aan dat je het modem al een keer uit en aan hebt gezet om deze opnieuw op te starten?

Heb je glasvezel of een dsl verbinding?

Bij glasvezel herstart dan eerst de mediaconverter en daarna het modem.

Mocht dit niet helpen kan je het modem ook nog een fabrieksreset geven door het knopje in de reset opening minimaal 20 sec in te drukken met een paperclip oid.

Heb je verder nog apparatuur aangesloten? Zet eventuele wifi versterkers ook even uit voor de herstart van het modem e.d.

Mvg. Marcel


Hi @FreskuFaouzi ,

Ik zie dat de problemen die je ondervindt reeds bij ons in onderzoek waren. Zojuist is daar een fix voor klaargezet en kunnen de problemen met een reprovisie van het modem worden verholpen. Met een reprovisie wordt het abonnement opnieuw naar het modem gestuurd, in dit geval mét fix. Ik kan deze op afstand voor je in gang zetten, maar heb daarvoor wel jouw toestemming nodig. Kan ik deze voor je uitvoeren? Ik hoor het graag van je!


Goedemorgen, 

Dit probleem is helaas nog niet opgelost. Ik heb gisterennacht de modem uitgezet en heb vandaag weer geen internet. Als ik de modem weer een fabrieksreset geef doet het internet het weer wel. Ik wil mijn modem ‘s nachts wel uit kunnen zetten zonder iedere ochtend een fabrieksreset te geven aan mijn modem. 
menig idee iemand?

mvg,

Faouzi


Goedemorgen,

Je kan het modem beter gewoon aan laten staan. Als het om de wifi gaat, je kunt met het wifi-knopje de wifi aan en uit schakelen. Afhankelijk van het type modem zit het knopje achterop het modem of aan de zijkant.


Hi @Leon1987 ,

Ook even via deze weg; ik begrijp dat we nu een gesprek hebben via twee topics. Om het allemaal zo duidelijk mogelijk in beeld te brengen, wil ik ervoor kiezen om het contact via dit draadje op te pakken: 

Ik spreek je daar graag verder! 


Hoi @FreskuFaouzi ,

Ik heb ondertussen de reprovisie uitgevoerd en de fix daarmee doorgevoerd. Ik vermoed dat dit het probleem zal oplossen. Wil je ons laten weten of je hierdoor verbetering ervaart? We horen het graag! 🙌


Goedemorgen,

Je kan het modem beter gewoon aan laten staan. Als het om de wifi gaat, je kunt met het wifi-knopje de wifi aan en uit schakelen. Afhankelijk van het type modem zit het knopje achterop het modem of aan de zijkant.

Dank je wel voor de reactie, maar als ik het niet vergeet probeer ik alle electra voor het slapen gaan altijd liever helemaal uit te zetten om een klein steentje aan het milieu bij te dragen.


@Boris Ik heb precies hetzelfde probleem als Faouzi, en het probleem vond plaats rond dezelfde tijd. Er is hier al een monteur geweest en die heeft alles nagekeken. Hij had het probleem doorgezet naar de KPN, dat er mogelijk een fout zat ik de wijk kast. Daaruit bleek dat er niks fout was.

Ik ben inmiddels al 2 weken met de klantenservice aan het bellen en ze hebben van alles geprobeerd. Zodra ze wat veranderd hebben werkt de wifi en na een paar minuten valt de wifi weer weg. Het wifi netwerk blijft wel zichtbaar maar kan er geen verbinding mee maken. En kreeg net van de klantenservice te horen dat ze niks meer kunnen doen en adviseerde om op deze community te kijken of soort gelijken problemen zijn.

Ik hoop dat jij mij kan helpen @Boris!

Mvg Leon


Hoi @Leon1987 ,

Ook met jou kijk ik graag mee naar de situatie. Nu wil ik kijken wat er allemaal aan de achterkant in gang is gezet, maar kan via jouw e-mailadres niet jouw account bereiken. Zou jij je klantnummer willen achterlaten in je profiel? Op die manier kan ik zien wat er al gedaan is en je in ieder geval al meer duidelijkheid geven. Geef je mij een seintje in dit topic wanneer dat is? Dan kijk ik zo snel mogelijk met je mee.


Hi @FreskuFaouzi, heel tof om te lezen dat jij op die manier een steentje aan de natuur wilt bijdragen! Het zou niet moeten dat jouw internet er steeds uitvliegt wanneer jij het modem aan doet. Heb jij dan zowel geen wifi als bekabelde verbinding? En speelt dit probleem zich dan af op één apparaat of op alle apparaten? 

Ik heb gelijk jouw verbinding onder de loep gelegd en ik zie hier (gelukkig) niks geks in terug. Kan jij aan mij laten weten of dit de enige keer was dat dit gebeurde of ervaar jij telkens dit probleem als jij het modem op wilt starten? Ik hoor het heel graag van je! 😊


Dag Lisa, ik heb het net op verschillende bekabelde en niet-bekabelde apparaten getest en ik heb op alle apparaten geen internet. Ik zie het WiFi icoontje op mijn mobiele telefoon wel maar heb geen internet. Dit probleem hebik iedere keer als ik de modem aanzet. Pas wanneer ik de modem een fabrieksreset geef doet alles het weer.


@FreskuFaouzi 

Normaal zou je gewoon weer internet moeten hebben na het stroomloos halen van de modem, indien je glasvezel hebt dan kan je een andere VLAN capable router eens testen met VLAN 300 ingesteld of misschien kan T-Mobile het modem eens omruilen.


Goedemiddag Boris,

Je hebt hierbij mijn toestemming.

Alvast hartelijk dank.

Mvg,

Faouzi


Hi @Leon1987 ,

Dank je wel voor de toevoeging! Ik ben direct met je mee gaan kijken en zie dat het probleem bij jou anders ligt dan dat van de bovenbuurman in dit draadje. Omdat het probleem wat grootser is, het gaat hier namelijk om het wegvallen van de gehele verbinding, is dit niet op te lossen met een reprovisie. Dat neemt natuurlijk niet weg dat er niks aan te doen valt - sterker nog, ik ga graag met je kijken naar een oplossing.

Omdat uit eerder onderzoek is gebleken dat het echt om een wegvallende verbinding gaat, wil ik dit ook echt zo insteken voor een vervolg onderzoek. Belangrijk om te bepalen is dan ook of je de problemen ervaart als je apparaten bekabeld hebt aangesloten. Ben je in de mogelijkheid dit te testen? Dit geeft namelijk de zaak net wat meer houvast, waardoor we het door kunnen spelen naar de specialisten.

Mocht je het wegvallen ervaren wanneer je bekabeld bent aangesloten, wil je dan de tijd en datum noteren? Zet er ook achter hoe je het wegvallen ervaart. Als je dit wilt monitoren over de aankomende drie dagen, dan graag! Ik hoor graag het graag van je!


Hi @Boris,

Met de bekabelde internet heb ik geen problemen. Ik heb de tv bekabeld en werk thuis met een bekabelde computer en daar merk ik nooit dat er geen verbinding is. Ik verbind dan met de server van mijn werk en die verbinding blijft altijd in stand. 

Mvg Leon


Reageer