Mijn Asus laptop maakt geen verbinding met het wifi netwerk sinds we zijn overgegaan naar glasvezel.
Het is de Zyxel-T54 router
ik maak geen gebruik van een versterker
en ja, andere apparaten kunnen wel verbinding maken met dit netwerk.
Geen probleem, ik begrijp het.
Andere apparaten maken wel verbinding met het netwerk.
het wifi knopje achter op de router, die staat aan.
deze gegevens heb ik van apparaat beheer inderdaad.
Het WiFi netwerk verwijderen hiervoor ga ik even de stappen volgen bij het linkje how to do, dank hiervoor.
zelf drivers bijwerken dat heb ik niet gedaan.
ik ga een kijkje nemen op de website die je hebt toegestuurd.
Maken andere apparaten wel verbinding met je WiFi netwerk?
sorry voor de dom lijkende vraag maar we proberen op afstand inzicht te krijgen en e.e.a. uit te sluiten
zoals of de WiFi schakelaar achterop de modem aan staat.
+1 Voor je vraag!
Vaak zijn het ook de meest voor de hand liggende dingen wat het “probleem” veroorzaakt.
Zelf deed ik al de aanname dat alle andere apparaten wel werken op WiFi, maar het is ook maar enkel een aanname.
Maken andere apparaten wel verbinding met je WiFi netwerk?
sorry voor de dom lijkende vraag maar we proberen op afstand inzicht te krijgen en e.e.a. uit te sluiten
zoals of de WiFi schakelaar achterop de modem aan staat.
De laptop heeft windows 10.
Het nieuwe netwerk zoeken, dat lukt dus niet. De laptop vind allerlei netwerken behalve dit netwerk.
Wat ik kan vinden over de wifi adapter van de laptop is het type: Intel (R) Dual Band Wireless-AC 7260 , driver van 10-09-2016 versie 18.33.5.1 ik weet niet of dit jou iets zegt?
Bij apparaat beheer?
Laptop is ook helemaal up te date? (zelf wel eens drivers bijgewerkt?)
Inclusief de optionele omdat daar nog wel eens driver updates bij kan zitten?
WiFi netwerk ook als eens verwijderd uit windows en opnieuw ermee proberen te verbinden?
Hier een How To
Let op, het volgende is voor als je meer technisch onderlegd bent!
Wat voor merk en type Asus heb je?
https://www.asus.com/nl/support/Download-Center/
Daar kan je kijken als driver updates zijn (uiteraard wel je merk en type invoeren)
Op de site van intel van de 7260 staat een andere versie online?
Het gaat hier om een driver uit 2019 met versie 21.10.1?
Uitgaand van jouw tekst heb jij een driver uit 2016 (is al 6 jaar geleden en in die 6 jaar zijn behoorlijk wat WiFi technieken bijgekomen)
Het kan zo zijn, dat je nu een verouderde versie hebt en die mogelijk niet de nieuwste type netwerken herkend.
Driver updates zijn ideaal als ze automatisch gaan via Asus of windows. (dit verkleind het risico dat het mis gaat)
Ik raad je ook enkel aan om zelf met de driver updates aan te gaan te gaan, als je weet wat je doet!
zojuist bovenstaande uitgevoerd, dit levert niets op.
De laptop heeft windows 10.
Het nieuwe netwerk zoeken, dat lukt dus niet. De laptop vind allerlei netwerken behalve dit netwerk.
Wat ik kan vinden over de wifi adapter van de laptop is het type: Intel (R) Dual Band Wireless-AC 7260 , driver van 10-09-2016 versie 18.33.5.1 ik weet niet of dit jou iets zegt?
Is het netwerk wel door andere apparaten te vinden? Anders is het SSID misschien verborgen in de settings van het modem.
Heb je de Zyxel-T50 of Zyxel-T54? Gebruik je alleen de WiFi van de Zyxel dus niet van een 2de router of versterker en andere apparaten hebben geen problemen?
zojuist bovenstaande uitgevoerd, dit levert niets op.
De laptop heeft windows 10.
Het nieuwe netwerk zoeken, dat lukt dus niet. De laptop vind allerlei netwerken behalve dit netwerk.
Wat ik kan vinden over de wifi adapter van de laptop is het type: Intel (R) Dual Band Wireless-AC 7260 , driver van 10-09-2016 versie 18.33.5.1 ik weet niet of dit jou iets zegt?
In mijn reactie is ook een vraag gesteld.
Windows, MAC of Chromebook laptop of misschien Linux?
Je zal dit toch zelf moeten proberen omdat Tmobile geen monteur aanbied voor problemen in het interne netwerk. Die handige buurman of dat slimme neefje is waarschijnlijk op vakantie?
Helaas zie ik nergens een vermelding met welk besturings systeem van doen is.
Heb je al geprobeerd om de DHCP van de laptop te releasen? Zo niet, gaat dat als volgt, uitgaande van een windows versie:
Klik op het windows logo in de taakbalk
- Type “CMD” en open dan de opdrachtprompt app.
- Type “ ipconfig/release” en druk op Enter
- Type “ ipconfig/renew” en druk op Enter
Je laptop/netwerkkaart krijgt nu een nieuw ip adres. Mogelijk lost dit het probleem voor je op.
Laten we die slimme buurman maar op zijn vakantieadres en gaan verder als er wat meer gegevens bekend zijn.
- Zoals welke windows versie,
- heeft bovenstaande release resultaat gehad
- Het is toch bekend dat de wifi verbinding opnieuw gemaakt moet worden? (netwerk zoeken)
- Oudere laptop met drivers die geen WPA2/PSK (aes) ondersteunen?
ik heb dit geprobeerd maar helaas werkt dit ook niet, er veranderd niets.
Windows, MAC of Chromebook laptop of misschien Linux?
Je zal dit toch zelf moeten proberen omdat Tmobile geen monteur aanbied voor problemen in het interne netwerk. Die handige buurman of dat slimme neefje is waarschijnlijk op vakantie?
Deze laptop heeft geen ingang voor een internetkabel.
het resetten is ook gedaan, dit werkt ook niet.
Het zou fijn zijn als er een monteur zou kunnen komen.
Heb je al geprobeerd om de DHCP van de laptop te releasen? Zo niet, gaat dat als volgt, uitgaande van een windows versie:
- Klik op het windows logo in de taakbalk
- Type “CMD” en open dan de opdrachtprompt app.
- Type “ ipconfig/release” en druk op Enter
- Type “ ipconfig/renew” en druk op Enter
Je laptop/netwerkkaart krijgt nu een nieuw ip adres. Mogelijk lost dit het probleem voor je op.
Deze laptop heeft geen ingang voor een internetkabel.
het resetten is ook gedaan, dit werkt ook niet.
Het zou fijn zijn als er een monteur zou kunnen komen.
Is er een mogelijkheid om de netwerk/verbinding instellingen te resetten op de laptop? En kan je wel verbinding maken met het internet met een internetkabel?
Hallo,
van alles geprobeerd ook bovenstaande maar het lukt niet.
Hallo
Heb je de Zyxel-T54 router? Zie je het netwerk wel en heb je geprobeerd om 5 GHz even uit te schakelen en dan verbinden?
Wat ook kan helpen is :
Ga in je webbrowser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat, ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen en selecteer onderaan bij beveiligingsmodus WPA2-PSK, klik op toepassen en probeer nu eens te verbinden.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.