Internet zelf nog controleren voor de monteur komt

  • 14 October 2023
  • 7 reacties
  • 190 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 9 reacties

Hallo,

Wij zijn overgestapt van XS4ALL op 30 sept, een monteur van guidion is 3 okt langs geweest voor de installatie van odido. Omdat het internet niet werkte hebben we naar de klantenservice gebeld die een ticket bij de technische dienst hebben ingediend.
Op zijn beurt hebben zij de netwerkbeheerder KPN ingeschakeld, die aan ons vertellen dat het probleem niet bij hun ligt.
De klantenservice hebben dus nu een afspraak bij guidion gemaakt die komen 20 okt langs.

Mijn vraag is of ik zelf nog iets kan controleren wat misschien verkeerd staat ingesteld?

De lichtjes in de meterkast zien er zo uit, prima behalve natuurlijk het internet lampje.

Mediaconverer v.l.n.r. 10G Lan, LOS (uit), PON, Power

Modem v.l.n.r. Power 2.5 WAN, Internet (rood), Lan

 

De mediaconverter ziet er, denk ik, goed uit, ik dit niet echt beoordelen.

Onder ONT Authentication zijn zowel Password als LOID leeg.

 

Het modem geeft ook aan aangesloten te zijn met de mediaconverter.

 

Het lijkt dat het modem geen verbinding maken, de dhcp discover krijgt ie geen reactie op (let niet op de datum die klopt niet).

 

Tommie van Odido 9 maanden geleden

Hi @swei, het ONT moet nog geregistreerd worden. Dit zal de monteur Guidion voor je doen op 20-10! Daarna zul je als het goed is meteen online komen.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @swei, bedankt voor de update.

Ik zie dat het ticket gisteren door een collega is doorgezet naar onze Back Office om KPN NetwerkNL voor je aan te sturen. Hopelijk kunnen zij dit spoedig voor je oplossen! 

Dit is eerder een post ter info dan dat ik iets verwacht, want jullie collega heeft het al doorgezet.

Maar we zitten nog steeds zonder internet. De monteur gaf aan dat er amper licht door de glasvezel kwam.

Hij heeft toen met de technische dienst van odido gebeld en die zouden het oppakken.

Ik persoonlijk knap eigenlijk niet dat het bij xs4all altijd goed gegaan is, en zodra we overstappen dat de glasvezel opeens problemen geeft.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @swei, het ONT moet nog geregistreerd worden. Dit zal de monteur Guidion voor je doen op 20-10! Daarna zul je als het goed is meteen online komen.

Hoi @swei, bedankt voor de informatie! Ik had je graag een ander antwoord gegeven, maar voor nu is het echt dan de monteur afwachten. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Hallo @Ishana van Odido,

ik begrijp dat mijn instellingen goed staan? Als ik zelf zou kunnen oplossen door een instelling te wijzigen, heeft dat mijn voorkeur :). Groeten

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @swei, bedankt voor de informatie! Ik had je graag een ander antwoord gegeven, maar voor nu is het echt dan de monteur afwachten. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Hallo @swei 

Knippert het PON lampje op de mediaconverter of brand deze constant?

Heb je verder nog een eigen router met VLAN ondersteuning die je kan testen?

De mediaconverter en router herstarten helpt dat niet?

 

Hallo Waqqas,

Het PON lampje staat constant aan.

Ik heb een netwerk switch die VLANs ondersteund, maar geen router.

Nee, het herstarten helpt niet, ik heb modem en mediaconverter meerdere keren geprobeerd.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @swei 

Knippert het PON lampje op de mediaconverter of brand deze constant?

Heb je verder nog een eigen router met VLAN ondersteuning die je kan testen?

De mediaconverter en router herstarten helpt dat niet?

Reageer