Op 28 september 2022 heb ik glasvezelinternet aangevraagd voor in ons nieuwe huis. De datakabel loopt al van buiten tot in de kruipruimte, maar is nog niet geïnstalleerd in onze meterkast. In mijn statusoverzicht van de T-Mobile bestelling zie ik dat er nog geen glasvezelaansluitpunt in mijn woning is en dat de netwerkbeheerder contact opneemt.
In ons geval zou dit KPN zijn die onderaannemer VolkerWessels inzet voor de installatie. Van beide partijen hebben wij nog niks gehoord over een aansluiting. Wij hebben met KPN gebeld, die hebben een terugbelnotitie voor VW gemaakt maar nog zonder resultaat.
Ik wil graag meer helderheid over het volgende:
- Wij zitten momenteel zonder internet thuis. Ik heb een T-Mobile mobiel abonnement, maar zonder unlimited data. Dit veroorzaakt momenteel grote problemen met thuiswerken. Bovendien zijn onze chromecasts onbruikbaar omdat er geen WiFi netwerk in de woning is.
Eerder heeft een telefonisch medewerker van de klantenservice gezegd dat ik niet bang hoef te zijn zonder internet te komen zitten, omdat ik dan ‘gewoon unlimited mobiele data zou krijgen’. Ik heb al eenmalig een code ontvangen voor 7 dagen, maar is dat een duurzame oplossing? Wat gebeurt er als die code verloopt?
Heeft T-Mobile hier een oplossing voor? - Doordat ik tijdelijk geen actief T-Mobile Thuis abonnement heb, is ook mijn klantvoordeel vervallen. Hierdoor betaal ik voor mijn mobiele abonnement €2,50 per maand extra en heb ik 2GB minder mobiele data, bovenop het feit dat ik thuis helemaal geen internet heb.
Op welke manier kan T-Mobile mij hierin tegemoet komen? - Wat is in Utrecht ongeveer de doorlooptijd om glasvezel te installeren en wat kunnen wij zelf doen om de installatie te versnellen?
Beste antwoord door Cal van Odido
Bekijk origineel