-
-
is een nieuwe Poster
-
9 reacties
Beste,
In oktober 2023 heb ik de sleutel van mijn nieuwe woning mogen ontvangen, ik had begrepen dat de vorige huurder al begin 2023 een aanvraag voor glasvezel had gedaan bij het toenmalige T-Mobile/Tele2. Open Dutch Fiber is toen ingehuurd om glasvezel aan te komen leggen in de straat. Echter ligt die glasvezel kabel hier al 1+ jaar voor de deur. Ik heb meerdere malen gebeld met de klantenservice van zowel Odido als ODF en het is telkens hetzelfde verhaal "oeps, er gaat iets mis in ons systeem" alleen komt er nooit wat van. Ik vraag mij dan oprecht af, gaat er dan nog ooit wat van komen? Of is dit gewoon een vaste belofte geweest en snijden zowel Odido als ODF in hun budget?
Hoi @Hmz ,
Odido is afhankelijk van netbeheerders om de kabels aan te leggen in wijken en woningen. Zolang deze niet op de juiste manier is aangesloten kan Odido geen internet dienst erover leveren.
Je geeft aan dat de vorige bewoner een bestelling had gedaan. Dat is de trigger voor Odido om een lijn bij de betreffende netbeheerder te gaan huren naar jouw woning. De netbeheerder zal dan een planning gaan maken om de woningen waar een lijn voor is besteld zullen dan door een aannemer worden aangesloten.
Ik begrijp dat dit nog niet in jouw woning is gebeurt.
- Er kunnen nog algemene zaken zijn, bijvoorbeeld de Lokale wijkcentrale die niet gereed is
- De oude bewoner heeft de bestelling bij Odido geannuleerd. Daarmee wordt ook de bestelling van de lijnhuur naar de netbeheerder opgezegt. Heb je wel een abonnement op jouw naam gezet / besteld?
Bekijk origineel