En de soap gaat verder. Net een medewerker van T-Mobile gesproken die eindelijk toegeeft dat er ‘waarschijnlijk iets fout is gegaan’ aan de kant van T-Mobile. Daar kwamen we achter omdat de opzegdatum bij Ziggo vlak na de bevestiging van Guidion is ingeschoten. Dat hoorde ik weer van Ziggo.
Hoe dan ook. Er kan door niemand meer iets worden aangepast. Nu is de wensdatum verschoven naar 10 juli ipv 24 juli en moet ik over uur proberen of Guidion eerder zou kunnen. Ik baal hier gigantisch van en heb spijt van het gebruik van de overstapservice.
@rik030 bedankt voor je snelle reactie.
7 juli staat inderdaad als: Eerst mogelijke datum van installatie. Ik gok dat Ziggo dit verkeerd heeft begrepen en als daadwerkelijke installatie datum in hun eigen systeem gezet heeft. Wij kunnen dit jammer genoeg niet voor hun veranderen. Ik ben blij om te horen dat het gelukt is met Ziggo om de datum aan te passen.
Dat Fiber niet gebeld heeft vind ik inderdaad ook vreemd. Normaliter komen zij alle belafspraken wel na. Ik zie inderdaad in mijn systeem dat ze je gister nog zouden terugbellen. Ik ga ervan uit dat alles nu soepel en goed zal verlopen! Als je verder nog vragen hebt of iets gaat toch niet helemaal zoals het moet, trek dan gelijk aan de bel! Dan help ik je graag verder.
Als het goed is past Ziggo de wensdatum nu aan naar 24 juli. Ik moet hier nog bevestiging van krijgen per mail. Dit laat ik nog even weten, dus nog even afwachten of het nu is opgelost.
Ik ben trouwens niet gebeld door Fiber Desk zoals mij was toegezegd door T-Mobile.
PS. Moet eerlijk zeggen dat de eerste indruk tot nu niet veelbelovend is. Eerst twee weken geleden ineens een mail dat er een monteur zou komen om het startpakket aan te sluiten. Dit terwijl de glasvezel nog buiten uit de stoep stak. Later wel gebeld door T-Mobile dat een monteur per ongeluk al aansluitdata had ingeschoten in het systeem die niet klopten. Ben diezelfde dag nog wel gebeld door installatiebedrijf voor een afspraak om glasvezel binnen te krijgen, dat ging volgens afspraak. En nu dit gedoe over een overstapdatum die automagisch bij Ziggo is ingeschoten. Hopelijk waren dit alle hick-ups en verloopt het verder naar wens.
Hi @rik030, welkom op onze Community!
Ik ben direct voor je gaan kijken, normaliter hoort dit soepel te verlopen. Wij geven je huidige provider een seintje zodra je voor het eerst online bent. Zo voorkomen we een periode dat je geen internet hebt. Die datum vind ik wel apart. Jammer genoeg kan ik daar ook niet veel mee en zou je daarvoor toch echt bij je huidige provider moeten zijn. Bij mij in het systeem staat alles namelijk goed en de overstapservice is geaccepteerd. Je huidige provider is namelijk nog steeds verantwoordelijk voor jouw internet. Ik zou dit nog een keer bij hun aankaarten en hopelijk kunnen zij je meer duidelijkheid geven!
Hi @Tommie, bedankt voor je reactie. Mijn huidige provider (Ziggo) blijft zeggen dat zij dit niet kunnen aanpassen. De reden is volgens hun dat ik de overstapservice van T-Mobile gebruik en T-Mobile de enige is die dit aan kan passen bij ze. Een collega van je heeft het doorgezet naar Fiber desk en ik wacht nu op een reactie van hen.
Ben bang dat dit een klassiek kastje-muur verhaal gaat worden.
PS. In jullie systeem staat wel de datum 7 juli als eerste oplevermogelijkheid, dit is bevestigd door medewerker aan de telefoon. Het rare is dat die datum van 7 juli ook de datum is die Ziggo mij heeft doorgegeven. Lijkt me dus dat er toch iets is doorgegeven want lijkt me heel toevallig dat Ziggo nou net 7 juli uit de duim zuigt
Hi @rik030, welkom op onze Community!
Ik ben direct voor je gaan kijken, normaliter hoort dit soepel te verlopen. Wij geven je huidige provider een seintje zodra je voor het eerst online bent. Zo voorkomen we een periode dat je geen internet hebt. Die datum vind ik wel apart. Jammer genoeg kan ik daar ook niet veel mee en zou je daarvoor toch echt bij je huidige provider moeten zijn. Bij mij in het systeem staat alles namelijk goed en de overstapservice is geaccepteerd. Je huidige provider is namelijk nog steeds verantwoordelijk voor jouw internet. Ik zou dit nog een keer bij hun aankaarten en hopelijk kunnen zij je meer duidelijkheid geven!
Als het modem aangesloten is en alles werkt dan is de oplevering van het abonnement van T-Mobile pas gereed. Niet eerder zullen hun Ziggo informeren
En dat is dus het gekke. Ziggo geeft aan dat T-Mobile heeft doorgegeven dat het abonnement gereed is en werkt. Hopelijk heeft Fiber desk het verlossende woord.
Letterlijk uit de mail van Ziggo:
Het is tijd uw abonnement bij Ziggo nu echt te beëindigen. We hebben gewacht op het bericht van uw nieuwe provider dat het abonnement bij hen werkt. Zo zit u nooit zonder.
| Extra Smartcard | 7 juli 2023 |
| Extra Smartcard | 7 juli 2023 |
| Extra Smartcard | 7 juli 2023 |
| Ziggo Go | 7 juli 2023 |
| Internet Giga en TV Max Next | 7 juli 2023 |
| Telefoonnummer: 030 - XX XX XXXX | 7 juli 2023 |
| Volop Bellen: 030 - XX XX XXXX | 7 juli 2023 |
@rik030 Als je gebruik maakt van de overstap service zul je niet zonder internet komen.
We zijn zelf in april overgestapt van Ziggo naar T-Mobile. Zodra de installatie van het modem en internet compleet is zal T-Mobile dit doorgeven bij Ziggo en zullen hun het abonnement gaan beëindigen.
Bij ons was T-Mobile 1 week te vroeg met het aansluiten van de ADSL
@Albert55 Dat zou inderdaad de procedure moeten zijn. Alleen nu is het zo dat Ziggo zegt dat T-Mobile inmiddels aan hen heeft doorgegeven dat mijn glasvezel is opgeleverd. Dat is dus niet zo maar gebeurt pas op 24 juli. T-Mobile weet van niets, Ziggo weet van niets. Ik wacht maar even af wat ik van fiber (of cyber?) desk te horen krijg. Fijn dat het bij jou wel goed is gegaan in ieder geval
Het gaat niet om de verbinding maar om de registratie van het modem en kreeg ik niet veel later mailtje van Guidion om afspraak in te plannen voor laatste deel van de installatie. Hier kon ik inderdaad als eerste optie 24 juli kiezen, en dat heb ik gedaan.
Als het modem aangesloten is en alles werkt dan is de oplevering van het abonnement van T-Mobile pas gereed. Niet eerder zullen hun Ziggo informeren
@rik030 Als je gebruik maakt van de overstap service zul je niet zonder internet komen.
We zijn zelf in april overgestapt van Ziggo naar T-Mobile. Zodra de installatie van het modem en internet compleet is zal T-Mobile dit doorgeven bij Ziggo en zullen hun het abonnement gaan beëindigen.
Bij ons was T-Mobile 1 week te vroeg met het aansluiten van de ADSL
@Albert55 Dat zou inderdaad de procedure moeten zijn. Alleen nu is het zo dat Ziggo zegt dat T-Mobile inmiddels aan hen heeft doorgegeven dat mijn glasvezel is opgeleverd. Dat is dus niet zo maar gebeurt pas op 24 juli. T-Mobile weet van niets, Ziggo weet van niets. Ik wacht maar even af wat ik van fiber (of cyber?) desk te horen krijg. Fijn dat het bij jou wel goed is gegaan in ieder geval
@rik030 Als je gebruik maakt van de overstap service zul je niet zonder internet komen.
We zijn zelf in april overgestapt van Ziggo naar T-Mobile. Zodra de installatie van het modem en internet compleet is zal T-Mobile dit doorgeven bij Ziggo en zullen hun het abonnement gaan beëindigen.
Bij ons was T-Mobile 1 week te vroeg met het aansluiten van de ADSL
Update: klantenservice T-Mobile gebeld en die kan niets vinden over een datum die is gecommuniceerd, Ziggo is er echter van overtuigd dat 7 juli is doorgegeven. Dit was wel een datum die intern in het T-Mobile systeem stond als eerst mogelijke aansluitdatum maar die is volgens hen niet doorgegeven.
Er wordt nu intern naar gekeken en ik wordt vandaag voor half zes teruggebeld. Will be continued.
Update: inmiddels een reactie van Ziggo gekregen dat zij de datum niet aan kunnen passen. T-Mobile moet de juiste datum aan Ziggo doorgeven omdat ik gebruik maak van de overstapservice. Graag dit dus doen zodat ik vrijdag niet wordt afgesloten. Bedankt alvast!