mijn NAS. een Western Digital , My book live van 2 terra byte. is niet meer te benaderen. Eerst zat ik bij KPN maar sinds een maand bij Odido en dus sinds de Odido modem is hij niet meer te bereiken. als ik verkenner open op de laptop , duurt dat (sinds Odido )ook vreselijk lang (hij zoekt volgens mij nog naar de oude ip adresse van de mapjes op mijn nas) wie kan mij helpen ?
Hi
kan firmware update ergens vandaan gehaald worden of moet deze aangevraagd worden en bij wie
hoor graag van jullie .
helaas het zelfde probleem mijn Nas en MYcloud zijn niet te benaderen en zichtbaar in het thuisnetwerk.
ook via Internet lukt het niet om er in te komen.
Hi
Even een tip waarmee het mogelijk sneller gaat als je bij de overstap een Zyxel T-56 hebt gekregen.
Kijk in het logboek van de T-56 (ergens onderaan in het drie-streepjes menu rechtsboven) of daar, als de NAS is aangesloten, regelmatig (elke paar minuten) de regel
dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses
terugkomt.
Als dat zo is, zet dan je klantnummer in je profiel hier, en vraag aan
Er zijn diverse apparaten die zonder die update geen verbinding willen maken, en die terugkerende regel in het logboek is een simpele test of dat het probleem is, maar op een of andere manier laat de helpdesk hier die test nooit uitvoeren.
Ergens hoop ik dat dit het probleem is, dan is het snel opgelost.
beste Henk,
bedankt voor je reactie. ik heb ingelogd in mijn modem maar weet niet waar ik de regel moet zien.
rechtsboven heb ik het Systeeminformatie menu. in total heb ik 6 vensters met info:
verbinding , Systeeminformatie ,wifi-instellingen, Gast wifi-instellingen ,LAN en Ouderlijk toezicht
Dat zijn de 6 vensters. Als ik me wel herinner (ik heb mijn T-56 vervangen door een Fritzbox, dus ik kan he nie makkelijuk nakijken) zat er helemaal in de rechterbovenhoek daarboven een ding dat ze “hamburger-menu” noemen: drie balkjes boven elkaar. Als je daarop klikt klapt he menu uit, en daarin zit ergens onderaan he logboek.
Beste Henk,
ik heb het logboek gevonden maar het zegt me allemaal niets. zal ik eerst Tommie vragen een firm update te doen?
Ja, ik zou sowieso om de firmware update vragen. Je hebt kans dat het dan opgelost is, en heeft verder ook de nodige voordelen. Beetje jammer dat iedereen daar individueel om moet vragen. Ik heb nog niemand gezien die na de upgrade problemen kreeg, en heel vaak waren de problemen opgelost.
In het logboek, zet “Categorie” op “DHCP-Server”. Kijk dan of je die regel ziet die Henk postte. Daarna (als je die regel ziet dus) kun je eventueel Tommie vragen om nieuwe firmware te pushen.
Maar heb je ook al geprobeerd de NAS opnieuw aan te melden, zoals soepkip schreef?
P.S. volgens mij zijn het altijd moderatoren die de status op “beantwoord” zetten.
Even een tip waarmee het mogelijk sneller gaat als je bij de overstap een Zyxel T-56 hebt gekregen.
Kijk in het logboek van de T-56 (ergens onderaan in het drie-streepjes menu rechtsboven) of daar, als de NAS is aangesloten, regelmatig (elke paar minuten) de regel
dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses
terugkomt.
Als dat zo is, zet dan je klantnummer in je profiel hier, en vraag aan
Er zijn diverse apparaten die zonder die update geen verbinding willen maken, en die terugkerende regel in het logboek is een simpele test of dat het probleem is, maar op een of andere manier laat de helpdesk hier die test nooit uitvoeren.
Ergens hoop ik dat dit het probleem is, dan is het snel opgelost.
beste Henk,
bedankt voor je reactie. ik heb ingelogd in mijn modem maar weet niet waar ik de regel moet zien.
rechtsboven heb ik het Systeeminformatie menu. in total heb ik 6 vensters met info:
verbinding , Systeeminformatie ,wifi-instellingen, Gast wifi-instellingen ,LAN en Ouderlijk toezicht
Dat zijn de 6 vensters. Als ik me wel herinner (ik heb mijn T-56 vervangen door een Fritzbox, dus ik kan he nie makkelijuk nakijken) zat er helemaal in de rechterbovenhoek daarboven een ding dat ze “hamburger-menu” noemen: drie balkjes boven elkaar. Als je daarop klikt klapt he menu uit, en daarin zit ergens onderaan he logboek.
Beste Henk,
ik heb het logboek gevonden maar het zegt me allemaal niets. zal ik eerst Tommie vragen een firm update te doen?
het is inderdaad niet opgelost. ik heb niets bewust aangevinkt. moet ongemerkt gebeurt zijn.
Hallo
Omdat je van KPN afkomt, zul je de NAS weer opnieuw aan moeten melden.
Heb hier een handleiding als pdf toegevoegd. Vanaf bladzijde 26 staat hoe je de schijf kan benaderen.
beste soepkip ,
ik heb mijn klantnummer en leeftijd toegevoegd aan mijn profiel. ik ga de handleiding wel doorlezen , weet echter niet of me het gaat lukken. bedankt hiervoor alvast.
Waarschuwing aan jou en anderen die dit lezen: vink NOOIT een antwoord als ‘juiste antwoord’ aan voor je probleem volledig is opgelost. Zodra ‘juiste antwoord’ is aangevinkt zal geen medewerker van Odido je topic nog bekijken. Je hebt namelijk al aangegeven dat je vraag beantwoord is, dus denken ze da het probleem weg is. ook al is je probleem nog niet opgelost.
Even een tip waarmee het mogelijk sneller gaat als je bij de overstap een Zyxel T-56 hebt gekregen.
Kijk in het logboek van de T-56 (ergens onderaan in het drie-streepjes menu rechtsboven) of daar, als de NAS is aangesloten, regelmatig (elke paar minuten) de regel
dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses
terugkomt.
Als dat zo is, zet dan je klantnummer in je profiel hier, en vraag aan
Er zijn diverse apparaten die zonder die update geen verbinding willen maken, en die terugkerende regel in het logboek is een simpele test of dat het probleem is, maar op een of andere manier laat de helpdesk hier die test nooit uitvoeren.
Ergens hoop ik dat dit het probleem is, dan is het snel opgelost.
beste Henk,
bedankt voor je reactie. ik heb ingelogd in mijn modem maar weet niet waar ik de regel moet zien.
rechtsboven heb ik het Systeeminformatie menu. in total heb ik 6 vensters met info:
verbinding , Systeeminformatie ,wifi-instellingen, Gast wifi-instellingen ,LAN en Ouderlijk toezicht
Dat zijn de 6 vensters. Als ik me wel herinner (ik heb mijn T-56 vervangen door een Fritzbox, dus ik kan he nie makkelijuk nakijken) zat er helemaal in de rechterbovenhoek daarboven een ding dat ze “hamburger-menu” noemen: drie balkjes boven elkaar. Als je daarop klikt klapt he menu uit, en daarin zit ergens onderaan he logboek.
Even een tip waarmee het mogelijk sneller gaat als je bij de overstap een Zyxel T-56 hebt gekregen.
Kijk in het logboek van de T-56 (ergens onderaan in het drie-streepjes menu rechtsboven) of daar, als de NAS is aangesloten, regelmatig (elke paar minuten) de regel
dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses
terugkomt.
Als dat zo is, zet dan je klantnummer in je profiel hier, en vraag aan
Er zijn diverse apparaten die zonder die update geen verbinding willen maken, en die terugkerende regel in het logboek is een simpele test of dat het probleem is, maar op een of andere manier laat de helpdesk hier die test nooit uitvoeren.
Ergens hoop ik dat dit het probleem is, dan is het snel opgelost.
beste Henk,
bedankt voor je reactie. ik heb ingelogd in mijn modem maar weet niet waar ik de regel moet zien.
rechtsboven heb ik het Systeeminformatie menu. in total heb ik 6 vensters met info:
verbinding , Systeeminformatie ,wifi-instellingen, Gast wifi-instellingen ,LAN en Ouderlijk toezicht
Hallo
Omdat je van KPN afkomt, zul je de NAS weer opnieuw aan moeten melden.
Heb hier een handleiding als pdf toegevoegd. Vanaf bladzijde 26 staat hoe je de schijf kan benaderen.
beste soepkip ,
ik heb mijn klantnummer en leeftijd toegevoegd aan mijn profiel. ik ga de handleiding wel doorlezen , weet echter niet of me het gaat lukken. bedankt hiervoor alvast.
Hallo
Omdat je van KPN afkomt, zul je de NAS weer opnieuw aan moeten melden.
Heb hier een handleiding als pdf toegevoegd. Vanaf bladzijde 26 staat hoe je de schijf kan benaderen.
Even een tip waarmee het mogelijk sneller gaat als je bij de overstap een Zyxel T-56 hebt gekregen.
Kijk in het logboek van de T-56 (ergens onderaan in het drie-streepjes menu rechtsboven) of daar, als de NAS is aangesloten, regelmatig (elke paar minuten) de regel
dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses
terugkomt.
Als dat zo is, zet dan je klantnummer in je profiel hier, en vraag aan
Er zijn diverse apparaten die zonder die update geen verbinding willen maken, en die terugkerende regel in het logboek is een simpele test of dat het probleem is, maar op een of andere manier laat de helpdesk hier die test nooit uitvoeren.
Ergens hoop ik dat dit het probleem is, dan is het snel opgelost.
Hoi
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.