Skip to main content

 

TV kijken via internet was nog nooit zó makkelijk. Met Odido Online TV kun je online tv-kijken waar en wanneer je maar wil.

 

En dat geldt niet alleen voor Nederland, maar voor de hele EU! Kijk televisie waar en wanneer je maar wilt via je smartphone, computer of tablet.

 

Wat is er mogelijk met Odido Online TV?

  • Live tv-kijken op je smartphone, tablet, laptop of Apple TV 4
  • Cloud Opnemen - neem een onbeperkt aantal programma’s tegelijk op in de Cloud
  • Gemakkelijk streamen - met een Apple TV of Chromecast stream je gemakkelijk naar je tv
  • Je kunt op drie verschillende apparaten tegelijk tv-kijken
  • In de hele EU kun je Odido Online TV gebruiken
  • Uitgebreid zenderaanbod van 72 zenders tot wel 139 zenders
  • Zeven dagen Terug Kijken op 40 tot mogelijk 55 zenders (afhankelijk van extra zenderpakketten)
  • Radiozenders en lokale omroepen zijn onderdeel van het zenderaanbod
  • Persoonlijke Kijkprofielen - iedereen zijn eigen favoriete zenders en aanbevelingen
  • Gemakkelijk zoeken - zoek in Live TV, zeven dagen Terug Kijken, On Demand en opnames
  • Films en Series: In onze Videoshop vind je ruim duizend titels. Je huurt ze per stuk voor 48 uur. Ook heb je, afhankelijk van je zenderpakket (zoals Film1), keuze uit veel gratis series en afleveringen
  • Swipe to zap - gemakkelijk zappen met één touch.

 

Je vindt Odido Online TV in de Apple iOS en Google Play store of op www.tv.odido.nl.

 

Ben je benieuwd naar onze Odido TV Smart TV app? Draadloos thuis tv-kijken zonder TV Box? In dit topic vind je alles over de Odido TV app voor Smart TV! 

 

Heb je vragen over onderstaande onderwerpen, klik dan snel naar het juiste link!

 

 

FAQ

Kan ik Odido TV ook gebruiken op mijn smartphone, tablet, PC of Apple TV? ​

Zeker! Met Odido Online TV kijk je op je smartphone, tablet, Chromecast en laptop. Op je Apple TV kijk je thuis met Odido TV naar alle zenders (m.u.v. Adult zenders). Online kijk je via www.tv.odido.nl/.


Kan ik al mijn zenders ook kijken op Odido Online TV? ​

Vrijwel alle zenders, inclusief je Themapakketten en Premium zenders, zijn beschikbaar via Odido Online TV. In onze zenderlijst vind je het actuele zenderaanbod.


Met hoeveel apparaten kan ik tegelijk Odido Online TV kijken? ​

Met Odido Online TV kan je op drie apparaten tegelijk tv-kijken. ​


Kan ik met Odido Online TV ook Video On Demand kijken? ​

Nou en of! Het huren van films is alleen niet mogelijk op iPhone, iPad en Apple TV. Je kunt wel films huren via je TV Box of www.tv.odido.nl/ en ze daarna bekijken via je iPhone, iPad en Apple TV. De gratis films en series zijn op elk apparaat te bekijken.​ 

 

Kan ik bekeken programma’s ook verder kijken op mijn smartphone, tablet of Apple TV? ​

Ja, Verder Kijken en Video On Demand zijn ook gewoon beschikbaar via Odido Online TV.​


Kan ik op Odido Online TV ook de verschillende kijkprofielen gebruiken? ​

Ja, de Kijkprofielen die je hebt ingesteld op je TV Box zijn ook beschikbaar via Odido Online TV. ​


Kan ik opnames ook inplannen met Odido Online TV?​

 Ja, Cloud Opnemen is beschikbaar via Odido Online TV. Let op: Cloud Opnemen is alleen op Odido Online TV beschikbaar voor klanten die op de TV Box gebruik maken van Odido TV met de aanvullende dienst Cloud Opnemen.​ Maak je nog geen gebruik van het nieuwe Odido TV? Maak je dan geen zorgen, je ontvangt snel bericht over je omzetting naar Odido TV.

 


Ik heb al TV van Odido. Kan ik nu gebruik maken van het vernieuwde Odido Online TV of van de Odido TV op een Apple TV?​

De komende weken wordt Odido Online TV beschikbaar voor alle TV-klanten. Omdat we iedereen zo soepel mogelijk, zonder storingen, willen omzetten naar Odido TV, gebeurt dit stap voor stap.


Hoe krijg ik het vernieuwde Odido Online TV?​

Voor iOS (vanaf versie 10) en Android (vanaf versie 5) smartphones en tablets zal er een update beschikbaar komen in de appstores. Deze kun je installeren op je toestel. Op je laptop of PC kun je voortaan gebruik maken van www.tv.odido.nl/. ​​​​​Op Apple TV zal de app ook via een update beschikbaar komen. Op alle apparaten zal je opnieuw moeten inloggen met je TV-klantnummer en TV-pincode.​


Wat kan ik doen met Apple TV?

De Odido TV app voor Apple TV is voortaan te gebruiken als volledig alternatief voor de TV Box. Hierdoor kan je alle content bekijken (m.u.v. Adult zenders en Erotiek content in de Videoshop) op je eigen Apple TV! De app is beschikbaar voor Apple TV 4 en nieuwer.​ Om alle content te mogen bekijken, is het vereist dat de Odido TV app werkt via het netwerk van Odido.

 

Hoe werkt het met Ziggo Sport?

Ziggo Sport kijk je op kanaal 160 tot en met 165. Het enige dat je hier voor hoeft te doen is het Ziggo Sport Totaal pakket activeren via Mijn Odido.

:heavy_check_mark: Je hoeft met het nieuwe Odido Online TV geen aparte app meer te gebruiken - je kunt de Ziggo Sport kanalen nu ook terugvinden in onze eigen app!

 

Hoe werkt het met ESPN?

Met Odido TV kijk je gratis naar ESPN op kanaal 150, met de beste ESPN programma’s en live wedstrijden uit de Eredivisie, Keuken Kampioen Divisie, KNVB Beker en UEFA Europa League.

Met het ESPN pakket kijk je echt álle wedstrijden uit de Eredivisie en o.a. de Bundesliga, tennis en de Amerikaanse MLB, NFL en NHL. En wist je dat je met de Odido Online TV app waar en wanneer je maar wilt kunt geniet van je favoriete sportkanalen? Kies dus voor ESPN en haal alle actie in huis! 

:heavy_check_mark: Je hoeft met het nieuwe Odido Online TV geen aparte app meer te gebruiken - je kunt de ESPN kanalen nu ook terugvinden in onze eigen app!

 

Welke browserversie heb ik nodig?

Om tv te kijken via https://www.tv.odido.nl/ heb je één van de volgende internetbrowsers nodig: Google Chrome (versie 59+), Firefox (versie 47+), Microsoft Edge (versie 14+), Safari. Voor gebruik van Microsoft Edge is minimaal Window 8.1 vereist.

 

We horen graag jouw mening! Heb je feedback over het gebruik van Odido Online TV? Laat dan een bericht achter in dit topic!

Wanneer is het uitrollen van het T-Mobile TV nou eindelijk eens klaar. Want ik wil nu eindelijk wel weer eens op kunnen nemen. Het duurt echt veel te lang!!!


Misschien een rare vraag maar hoe moet ik in de nieuwe app een stukje terug of vooruit spoelen? Normaal was dat gewoon op de knop drukken, maar als ik dat nu doe, krijg ik een keuze menu met opnemen, kijken en opnieuw starten. 
 

ik gebruik trouwens  TV om tv te kijken.


Op mijn smartphone (samsung M31/Android 10) is de app nog niet te downloaden via de Play Store. Daar staat nog de versie van 21 november 2018?

Hier hetzelfde. App verwijderd, kom je ook bij de oude versie van 21 november 2018. Alleen een Chromebook ipv telefoon. 


Ik gebruik de app eigenlijk maar alleen op mijn twee Apple TV’s. Volgens de FAQ mogen maximaal 3 streams tegelijk lopen (geen probleem dus), maar toch krijg ik regelmatig een foutmelding dat het maximum aantal streams is bereikt. Hoe kan dat?

Hi @Robert79,

 

Heb je misschien in het verleden ook eens ingelogd met een mobiel of iPad? Of is er nog iemand in jouw huishouden die op de hoogte is van jouw TV-klantnummer en TV-pincode?

 

Als dat allemaal uitgesloten is, dan kan het mogelijk nog aan de bandbreedte liggen. Heb je genoeg snelheid (op Wifi)? 

 

Tot slot is het wellicht een idee om de app even te verwijderen en opnieuw te downloaden. 


Hoi @Jasperrepsaj

Dat is raar, de Google Play Store zou toch voor alle gebruikers hetzelfde moeten zijn. Zo ziet het er bij mij uit: 

Ik moet hierbij wel zeggen dat het pas op donderdag 3 september beschikbaar was (niet de 1e). Kun je testen met een ander toestel? Wellicht even uit- en weer inloggen? Toestel even opnieuw opstarten?


Helaas, nog niet op mijn smartphone. Ik heb de cache van de play store geleegd maar geen verschil. Screenshot is van zojuist.


Hoi @apis4, @RichardHuisman, @Jasperrepsaj

Zie hier de link naar T-Mobile TV Anywhere voor de Play Store: https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.tmobiletv.vinson&hl=nl.

Volgens mij is deze pas net beschikbaar gekomen. Have fun! 


Ik gebruik de app eigenlijk maar alleen op mijn twee Apple TV’s. Volgens de FAQ mogen maximaal 3 streams tegelijk lopen (geen probleem dus), maar toch krijg ik regelmatig een foutmelding dat het maximum aantal streams is bereikt. Hoe kan dat?


Op mijn smartphone (samsung M31/Android 10) is de app nog niet te downloaden via de Play Store. Daar staat nog de versie van 21 november 2018?


Zojuist de nieuwe app geïnstalleerd op de Apple TV. Opvallend was dat de app zich niet vanzelf update maar dat je dat handmatig moet doen vanuit de App Store op de Apple TV.

Het beeld is zeer acceptabel als je handmatig “full HD (1080p)” selecteert. Dat is inderdaad een verbetering in vergelijking met de 1080i van de TV-box. Van zappen is echter geen sprake, het wisselen van kanalen duurt echt te lang. Geen probleem voor mij, ik kom niet verder dan NPO 1 en 2.

Minder te spreken ben ik over het geluid. Bij instellingen zie ik geen relevante opties. De TV-box stuurt Dolby Digital uit waardoor ik surround geluid heb (mooi te horen bij de gong in het NOS-journaal). De app komt niet verder dan stereo in PCM formaat. Ik ga de het volle geluid van de gong nog missen!

 


Hoi, heb gisteren de nieuwe App voor de Apple TV4 gedownload, nadat ik mijn klantnummer en pin heb ingevoerd en op inloggen klik, sluit de App en zodra ik weer opnieuw opstart sluit de App direct. Ik heb wel een vermoeden waardoor het komt, ik gebruik tvOS 14.0 (18J5331g)

Kan ik de oude versie van de TV Anywhere App nog installeren? of is er binnenkort een aanpassing zodat deze wel werkt met tvOS 14.0? Wel balen lijkt met echt een toffe App nu.

 

Grtz. TVboerke, maar nu even niet :-(

 

 

 


Als ik tmobiletv.nl gebruik op een scherm met een 16:10 verhouding ziet het er bij mij zo uit

 

Op een scherm met 16:9 verhouding ziet alles er wel goed uit.

Zenders als Ziggo Sport en Fox Sports werken ook nog niet. Via de app werkt het wel


De zoekfunctie voor terugkijken kan inderdaad beter en je krijgt allemaal films te zien die je niet kunt zien en ook niet kunt aanschaffen. Zijn dat de beloofde honderden gratis films en series ? :joy::joy::joy: maar als gezegd het ziet er wel veel mooier uit en je kunt meer terugkijken dat is mooi, 


Is ergens ook een handleiding te vinden over hoe je moet navigeren in de Apple TV app? In zie in de tv gids een knop ‘opties’ staan maar geen idee hoe ik daar bij kom. 

 

Volgens mij heb ik die knop per ongeluk kunnen raken, maar heb geen idee hoe ik daar ben gekomen. En hoe werkt bijvoorbeeld het zappen?

Ik heb zowel in de woonkamer als in de slaapkamer een Apple TV staan. Kan ik het kastje ook naar jullie terugsturen als ik daar toch geen gebruik van maak maar wel een abonnement op TV wil houden?

Navigeren met AppleTV is inderdaad een ander frustratie dat ik ook ervaar

Ik heb in elk geval een handleiding gevonden:

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/app/apple-tv-gebruiken


Is ergens ook een handleiding te vinden over hoe je moet navigeren in de Apple TV app? In zie in de tv gids een knop ‘opties’ staan maar geen idee hoe ik daar bij kom. 

 

Volgens mij heb ik die knop per ongeluk kunnen raken, maar heb geen idee hoe ik daar ben gekomen. En hoe werkt bijvoorbeeld het zappen?

Ik heb zowel in de woonkamer als in de slaapkamer een Apple TV staan. Kan ik het kastje ook naar jullie terugsturen als ik daar toch geen gebruik van maak maar wel een abonnement op TV wil houden?

Navigeren met AppleTV is inderdaad een ander frustratie dat ik ook ervaar


Goedemiddag @Robert79,

Dat kastje is onderdeel van het abonnement en kun je dus niet terugsturen. Het decoderloos kijken is mogelijk via de app, maar een decoder maakt nog wel onderdeel uit van het abonnement. Het is gekoppeld. Gewoon lekker in de doos bewaren en ooit eens terugsturen als je besluit geen TV meer af te nemen.


Is ergens ook een handleiding te vinden over hoe je moet navigeren in de Apple TV app? In zie in de tv gids een knop ‘opties’ staan maar geen idee hoe ik daar bij kom. 

 

Volgens mij heb ik die knop per ongeluk kunnen raken, maar heb geen idee hoe ik daar ben gekomen. En hoe werkt bijvoorbeeld het zappen?

Ik heb zowel in de woonkamer als in de slaapkamer een Apple TV staan. Kan ik het kastje ook naar jullie terugsturen als ik daar toch geen gebruik van maak maar wel een abonnement op TV wil houden?


Gisteren weer…

 

https://tweakers.net/nieuws/171644/opnieuw-vinden-grootschalige-ddos-aanvallen-op-nederlandse-providers-plaats.html


Ik meen zoiets gelezen te hebben op Tweakers. Verschillende providers.

Dat was afgelopen vrijdag - niet gisteren voor zover ik heb kunnen lezen.


Ik meen zoiets gelezen te hebben op Tweakers. Verschillende providers.


Kan gisteravond niet te maken hebben dat er weer DDOS aanvallen waren op providers?

Geen idee - was er een attack?


Kan gisteravond niet te maken hebben dat er weer DDOS aanvallen waren op providers?


Gaan jullie heel binnenkort ook Android TV ondersteunen? En is de beeldkwaliteit via de nieuwe tv anywhere app dan gelijk aan die van de nieuwe tv propositie?


Beter is het om te zeggen dat de beeldkwaliteit van de nieuwe tv propositie gelijk is aan die van de app (ipv andersom) :smirk:

 

Zie overigens helemaal nog geen update in de Play store (voor Android, niet voor Android TV. Last update 21 Nov 2018, via de browserlink boven zie je wel 1 Sep 2020 staan maar nog steeds wordt bij mij de oude geïnstalleerd. Zal morgen zeker wel beschikbaar komen dan ...).

Wel ingelogd via de browser nu, Bumblebee is nog bezig en loopt 45 seconden achter op het beeld op tv.


Nou, is nog steeds oude app, geen update

De nieuwe is niet veel beter ;o) - snap niet waar je je druk over maakt

 


Gaan jullie heel binnenkort ook Android TV ondersteunen? En is de beeldkwaliteit via de nieuwe tv anywhere app dan gelijk aan die van de nieuwe tv propositie?


Beter is het om te zeggen dat de beeldkwaliteit van de nieuwe tv propositie gelijk is aan die van de app (ipv andersom) :smirk:

 

Zie overigens helemaal nog geen update in de Play store (voor Android, niet voor Android TV. Last update 21 Nov 2018, via de browserlink boven zie je wel 1 Sep 2020 staan maar nog steeds wordt bij mij de oude geïnstalleerd. Zal morgen zeker wel beschikbaar komen dan ...).

Wel ingelogd via de browser nu, Bumblebee is nog bezig en loopt 45 seconden achter op het beeld op tv.


Nou, is nog steeds oude app, geen update


Mooi dat je daar ook bericht van krijgt….NOT


Reageer