Info

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Toon eerste reactie

684 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Ik lees in de openingsapp: 

  • Apparaat moet altijd verbonden zijn met het vaste internet van T-Mobile

 

Bedoelen ze hiermee dat als iemand met een T-Mobile vast internet aansluiting en een TV abonnement op adres A op visite gaat bij iemand die alleen T-Mobile vast internet op adres B ook daar op een smartTV kan inloggen met de zijn eigen TV klantnummer en TV pinnummer?

@eric Ja, in het geval van de app werkt dat zo. Je TV-klantnummer is niet gekoppeld aan je IP-adres. Het platform als geheel heeft een whitelist die bestaat uit alle IP-ranges die T-Mobile Thuis uitgeeft. Je zou dus een VPN-server kunnen laten draaien bij een Thuis-klant en een router met VPN-client functie bij een klant van de concurrentie neer kunnen zetten en daarmee een Smart TV/Apple TV verbinden. Maar dat heb je niet van mij :zipper_mouth:

Reputatie 2

Gisterenavond nog even met de App op de Mii box S bezig geweest.
De ondertitels werken hierin ook. Goed nieuws voor de doven en slechthorende onder ons.
De eerste indruk is goed, het is  even wennen met de bediening, maar dat is niet meer dan normaal.
Maar zoals ik eerder aangaf, het verlaten van de app is niet te vinden.
Dat vind ik toch wel een groot min punt. Hoop dat dit in een update wel komt.

Je kunt de app ‘sluiten’ via de home button. Maar kennelijk is dat niet de knop waarop jij dit verwacht?

 


Hoi Hans.  
Ik was daar inmiddels ook achter gekomen dat met die knop ik terug kan naar “Home.”
En het klopt ook dat ik dat niet helemaal bedoel.
De rede is eigenlijk dat mijn ervaring is dat  als ik met de “home knop” terug ga, sommige applicaties op de achtergrond blijven draaien. Al is dit (vaak/meestal) maar minimaal, toch merk ik dat dan een andere app daar toch soms moeite mee heeft.  
 

Reputatie 7
Badge +14

Ik lees in de openingsapp: 

  • Apparaat moet altijd verbonden zijn met het vaste internet van T-Mobile

 

Bedoelen ze hiermee dat als iemand met een T-Mobile vast internet aansluiting en een TV abonnement op adres A op visite gaat bij iemand die alleen T-Mobile vast internet op adres B ook daar op een smartTV kan inloggen met de zijn eigen TV klantnummer en TV pinnummer?

Reputatie 7
Badge

Ik heb een android mediaplayer (Beelink GT-King Pro ) met versie 9. In playstore zie ik alleen t-mobile anywhere staan en geen t-mobile TV.

Wanneer ik t-mobile anywhere open dan doet alleen NPO 1,2,3 het. De rest van de zenders geeft “failed to play the content. Please try again. … met errorcode 414590”

Vermoedelijk ondersteund de Beelink GT-King Pro geen Android TV, maar draait op deze box ‘gewoon’ Android 9.0. Als ik op dit type box even Google, lijkt dat ook inderdaad het geval te zijn.

Android TV (8.0 en hoger mét Leanback als system feature) is echter een vereiste om de nieuwe Android TV app te kunnen gebruiken.

Voor wat betreft TV Anywhere: deze app is qua gebruikersinterface gebouwd voor de smartphone en tablets. Blijkbaar staat Google dit apparaat toch toe (ik kan dit model type niet vinden in Google Play) en gaat er op deze box iets niet goed met Widevine DRM, want je kunt encrypted zenders niet bekijken. Met de app ‘DRM info’ kan je waarschijnlijk achterhalen wat er misgaat. Ondersteuning voor dit model wordt lastig, omdat het geen smartphone of tablet betreft.

Reputatie 7
Badge

Gisterenavond nog even met de App op de Mii box S bezig geweest.
De ondertitels werken hierin ook. Goed nieuws voor de doven en slechthorende onder ons.
De eerste indruk is goed, het is  even wennen met de bediening, maar dat is niet meer dan normaal.
Maar zoals ik eerder aangaf, het verlaten van de app is niet te vinden.
Dat vind ik toch wel een groot min punt. Hoop dat dit in een update wel komt.

Je kunt de app ‘sluiten’ via de home button. Maar kennelijk is dat niet de knop waarop jij dit verwacht?

 

Beste Tmobile,

Ik heb een android mediaplayer (Beelink GT-King Pro ) met versie 9. In playstore zie ik alleen t-mobile anywhere staan en geen t-mobile TV.

Wanneer ik t-mobile anywhere open dan doet alleen NPO 1,2,3 het. De rest van de zenders geeft “failed to play the content. Please try again. … met errorcode 414590”

 

Hoe is dit op te lossen?

 

Ik hoor graag van je,

 

KC

Reputatie 2

Gisterenavond nog even met de App op de Mii box S bezig geweest.
De ondertitels werken hierin ook. Goed nieuws voor de doven en slechthorende onder ons.
De eerste indruk is goed, het is  even wennen met de bediening, maar dat is niet meer dan normaal.
Maar zoals ik eerder aangaf, het verlaten van de app is niet te vinden.
Dat vind ik toch wel een groot min punt. Hoop dat dit in een update wel komt.

Reputatie 7
Badge +8

@Sebastiaan1982 De instelling 'Dolby' voor geluid wordt niet (goed) ondersteund in de app. Je kan dit echter in het menu aan/uitzetten onder instellingen.

Reputatie 2

Waar is de optie om surround geluid aan te zetten in de app? Hij lijkt nu alleen stereo door te geven.

Reputatie 7
Badge +8

@driels80 Begrijpelijk dat je niet kan wachten tot het voor LG ook mogelijk is! De focus lag nu voornamelijk op het besturingssysteem van Samsung/Android. Ik kan je voor nu nog niet zeggen wanneer dit ook mogelijk is voor LG, maar we gaan er zeker mee aan de slag! We willen uiteraard dat de LG gebruikers ook gebruik kunnen maken van onze T-Mobile TV App, maar dan op het WebOS platform!

Reputatie 1

Heb je de reviews wel eens gelezen? App en beeld zijn bagger. Ik zou hier geen reclame voor durven maken.

Reputatie 7
Badge

Goed om te lezen. Maar waarom wordt LG WebOS nog niet ondersteund?

Hier kunnen we nog niets over melden. Maar het lijkt mij duidelijk dat een app voor dit platform uiteindelijk niet kan ontbreken 😉

Reputatie 7
Badge

Is het nog wel mogelijk om Cloud opnames te doen? Wanneer ik T-Mobile TV zonder TV-Box selecteer zie ik nergens de optie om Cloud Opnames af te nemen? (Ik heb nu een Internet only abonnement)

 

indien ja, wat zijn de additionele kosten van een Cloud Opname abonnement? 

Cloud Opnemen kost 5 euro extra p/m. In principe kan je Cloud Opnemen direct bestellen nadat je het TV-abonnement (zonder TV box) hebt besteld. 

Reputatie 7
Badge

Ik kon op mijn Samsung Tv (2020) alleen de beta versie installeren. Ik neem aan dat deze vanzelf wordt geüpdate?

De updates in de Samsung AppStore laten altijd wat lang op zich wachten. De beta-versie wordt uiteindelijk vanzelf de publieke versie.

Reputatie 3

Ik kon op mijn Samsung Tv (2020) alleen de beta versie installeren. Ik neem aan dat deze vanzelf wordt geüpdate?

Reputatie 1

Is het nog wel mogelijk om Cloud opnames te doen? Wanneer ik T-Mobile TV zonder TV-Box selecteer zie ik nergens de optie om Cloud Opnames af te nemen? (Ik heb nu een Internet only abonnement)

 

indien ja, wat zijn de additionele kosten van een Cloud Opname abonnement? 

Reputatie 2

Vandaag de App geïnstalleerd op een Xiaomi Mii Box S. 
1ste indruk prima, kon niet te lang proberen wat kreeg visite.
Toen kwam ik dus gelijk achter het “grootste” probleem.
De app afsluiten.  Waar ik bij andere app's  (Netflix, Disney Plus etc) door paar keer return knop te drukken uiteindelijk daar kwam om de app af te sluiten, spring je hier terug naar de vorige zender.
Heel handig als je tussen 2 zenders wil switchen deze functie. Maar voelde voor mij niet handige dat deze op deze manier werkt op deze box. Toen opzoek gegaan naar hoe ik de app wel kon afsluiten…
Spijtig (nog) niet kunnen vinden :-(  … Dit uiteindelijk via een omweg wel gelukt.
Dit voelt voor mij (nog) niet handig en ik hoop dat dit toch ergens in de app komt.

PS : Nog niet kunnen controleren, ben heel nieuwsgierig naar ondertitels voor slechthorende.
Via de TV Anywhere App deze functie nog nooit gevonden. (laatste tijd ook niet naar gezocht).
Toch zou het mooi zijn dat op welke manier je ook TV kijkt de slechthorende ondertitels kan  gebruiken.

Reputatie 6
Badge

Goed om te lezen. Maar waarom wordt LG WebOS nog niet ondersteund?

Reputatie 7
Badge +1

Er missen nog wel meer merken zoals Panasonic of Hisense of anders de Google Chromecast met tv gebruiken lijkt mij beter werken?

Reputatie 3

@Demi 

Is er al bekend wanneer deze voor LG komt omdat dit ook een van de merken is die in veel huiskamers staat.

erg vreemd dat jullie dit merk momenteel uitsluiten , terwijl andere zoals KPN , NL Ziet , Canal Digitaal  LG wel gelijk meenemen met de apps.

Reputatie 1

Wellicht een stomme vraag, maar als ik wel eens via de TV Anywhere-app keek, liep dat ongeveer een halve minuut achter op de “echte” tv via de TV-box. Is dat ook zo met de nieuwe TV-app of loopt die gewoon live? Via TV Anywhere heb ik al wel eens gehad dat ik voetbal zat te kijken en nog voordat de bal in de goal lag ik al appjes met gejuich van familie binnen kreeg, toch een beetje jammer zo’n spoiler:laughing:

Laat ik het je zelfs zo zeggen, zelfs Interactieve TV en T-Mobile TV lopen soms nog wel eens achter. Dit merk je bijvoorbeeld (even een voor sommige gek voorbeeld) bij de persconferenties, het Journaal en Politiek24 (maar ook bijvoorbeeld sportevenementen die live op TV zijn). In die gevallen lopen bijvoorbeeld Youtube en Facebook geregeld voor op wat op TV te zien is.

Niet zo heel vreemd, dezelfde content wordt in zo'n geval tenslotte eerst naar T-Mobile gestuurd en van daar uit naar het platform dat gebruikt wordt. Daarin kan nog wel eens een flinke delay zitten.

In het verleden zag je het verschil overigens heel goed als je met oud & nieuw naar TV keek, via analoog was het 0:00 uur, terwijl je - als je digitaal keek - nog op 23:58 zat :wink:

Dat is zeker waar inderdaad, maar mijn TV Anywhere app loopt dus altijd ook nog eens ongeveer een halve minuut achter op mijn TV-box zelf. Maar de TV-box liep niet achter op tv van vrienden en familie, waardoor ik als ik via de TV-box kijk dus nooit via WhatsApp gespoiled wordt over doelpunten, coronaversoepelingen of de nieuwe scharrel van buurman Jan in GTST:yum: 
Via TV Anywhere gebeurde dat dus wel. Zolang dat via de Smart TV-app zelf ook niet gebeurt vind ik het allemaal helemaal prima, dus ik ga het zeker eens testen vanavond. Zou gelijk heel wat kabelmeuk opruimen!

Reputatie 7
Badge

@Hans-Juriën Zo, dat was snel. Bedankt! De bug in de zenderlijst (die ik hier gemeld heb) is er nog niet uit, maar ik las in een ander topic dat daar aan gewerkt wordt. Keep up the good work!

Ik hoop dat we snel een oplossing hebben voor dat specifieke probleem en dat we deze dan snel in Testflight kunnen publiceren.

Reputatie 7
Badge +6

Is er inderdaad nog een bèta voor Apple TV? Ik gebruik daar nu de gewone App Store-versie (1.4.5). In Testflight staat niks meer. Op mijn iPhone heb ik wel de bèta (2.4.0).

Versie 1.4.7 is zojuist live gezet in Testflight. Omdat er best veel tijd zat tussen deze versie en de vorige versie, was er inderdaad geen versie actief in Testflight. Nu wel weer dus.

@Hans-Juriën Zo, dat was snel. Bedankt! De bug in de zenderlijst (die ik hier gemeld heb) is er nog niet uit, maar ik las in een ander topic dat daar aan gewerkt wordt. Keep up the good work!

Reputatie 7
Badge

@Hans-Juriën Is er inderdaad nog een bèta voor Apple TV? Ik gebruik daar nu de gewone App Store-versie (1.4.5). In Testflight staat niks meer. Op mijn iPhone heb ik wel de bèta (2.4.0).

Versie 1.4.7 is zojuist live gezet in Testflight. Omdat er best veel tijd zat tussen deze versie en de vorige versie, was er inderdaad geen versie actief in Testflight. Nu wel weer dus.

Wellicht een stomme vraag, maar als ik wel eens via de TV Anywhere-app keek, liep dat ongeveer een halve minuut achter op de “echte” tv via de TV-box. Is dat ook zo met de nieuwe TV-app of loopt die gewoon live? Via TV Anywhere heb ik al wel eens gehad dat ik voetbal zat te kijken en nog voordat de bal in de goal lag ik al appjes met gejuich van familie binnen kreeg, toch een beetje jammer zo’n spoiler:laughing:

Laat ik het je zelfs zo zeggen, zelfs Interactieve TV en T-Mobile TV lopen soms nog wel eens achter. Dit merk je bijvoorbeeld (even een voor sommige gek voorbeeld) bij de persconferenties, het Journaal en Politiek24 (maar ook bijvoorbeeld sportevenementen die live op TV zijn). In die gevallen lopen bijvoorbeeld Youtube en Facebook geregeld voor op wat op TV te zien is.

Niet zo heel vreemd, dezelfde content wordt in zo'n geval tenslotte eerst naar T-Mobile gestuurd en van daar uit naar het platform dat gebruikt wordt. Daarin kan nog wel eens een flinke delay zitten.

In het verleden zag je het verschil overigens heel goed als je met oud & nieuw naar TV keek, via analoog was het 0:00 uur, terwijl je - als je digitaal keek - nog op 23:58 zat :wink:

Reageer