Hoe betaal ik voor aankopen uit de App Store met mijn Odido factuur? Je kan dit als betaalmethode instellen in het menu van je toestel.
Als je een abonnement bij ons hebt, kan je via je Odido factuur betalen voor aankopen die je doet in Apple App Store of in Google Play Store. Zoals voor in-app aankopen, games, films, muziek, boeken en apps. Je kan dit als betaalmethode instellen in het menu van je toestel. Aankopen die je op deze manier doet, zie je op je factuurspecificatie terug onder 'Overige aankopen bij 3e partijen'.
Wil je niet (meer) betalen aankopen uit de App Store via je factuur? Dan blokkeer je deze dienst makkelijk in Mijn Odido. Ook kan je de betaalmethode verwijderen in het menu van je toestel.
Meer weten? Op deze pagina hebben we alle informatie bij elkaar gezet. Handig!
Mijn account is niet meer beschikbaar. Wat nu?
Heb je een betalingsachterstand? Dan wordt deze optie tijdelijk geblokkeerd. Na betaling van het openstaande bedrag, wordt de blokkade verwijderd. Kijk op Mijn Odido of je een blokkade voor Apps betalen via de factuur hebt. Je vindt dit bij Gegevens & Instellingen > Blokkades
Mijn account komt niet in aanmerking voor mobiele betalingen. Hoe kan dit?
- Je bent een Prepaid-klant. Je kan met prepaid geen Apps Betalen via de Odido Factuur
- Je bent geen klant van Odido; apps betalen via Odido Factuur is alleen beschikbaar voor Odido klanten.
- Bij zakelijke klanten is betalen via je factuur standaard geblokkeerd. De telecombeheerder heeft de mogelijkheid deze blokkade te verwijderen.
- Klanten met een Data Connect of Flex-abonnement kunnen niet voor Apps Betalen via Odido Factuur.
- Een blokkade op betaalde servicenummers zorgt ook voor een blokkade op Appstore Billing.
- Klanten die achteraf betalen (als je abonnement bij Tele2 is begonnen) kan je hier geen gebruik van maken.
Ik kon altijd betalen, maar nu niet meer?
Misschien heb je je limiet bereikt. Om onverwachte hoge kosten te voorkomen, heb je namelijk:
- een limiet van € 300,- per kalendermaand (dus niet per factuurperiode) en
- een limiet van € 50,- per app (Dit geldt ook voor aankopen binnen apps. Maar, je kan bijvoorbeeld per maand wel 30 keer een aankoop van € 10 in 1 app doen).
Betaalwijze Odido Factuur niet zichtbaar.
Alleen bij problemen met Android/Google Play (niet met Apple):
- Volg onderstaande stappen op je telefoon:
- Log in op https://payments.google.com
- Ga naar onderdeel 'Betaalmethoden'
- Verwijder de registratie bij 'Facturering via mobiele provider' en/of meteen 'Factureren via Odido / BEN'
Bij een volgende aankoop staat in het bevestigingsscherm een pijltje bij de prijs, door daarop te klikken kiest je opnieuw de betaalmethode.
Goed om te weten: als je via de computer inlogt op https://wallet.google.com kan hij alleen creditcard/bankpas selecteren.
Ik heb bovenstaande stappen gecontroleerd, maar het werkt nog steeds niet.
Het is altijd een goed advies om:
- Het toestel opnieuw op te starten door het toestel volledig uit en weer aan te zetten.
- Log uit en log daarna weer in op je account bij Apple/Google.
Blijft het probleem bestaan? Bekijk dan de hulppagina's van Google of Apple:
Heb je nog andere vragen over betalen via je factuur? Start een nieuw topic en vraag het de community.