Skip to main content

Vandaag een sms bericht,

Spongebob gamecraze abo afgenomen, kosten 5 euro per week.

 

Na contact met klantenservice t mobile is de dienst opgezegd en de 5 euro gaan retour middels een aanvraag onderzoek per email.

 

Ik had geen idee waar dit vandaan kwam, totdat ik de openstaande apps op mn telefoon afsloot.

Daar stond YouTube nog open (ivm afspelen muziek over de autoradio) en daar zag ik een achtergrond van het vieze smerige spel met hun klik link.

Dus er kan met 1 klik een abo worden afgesloten via je mobiele provider zonder ook maar akkoord te hoeven klikken, of gegevens in te vullen.

 

Zo smerig zie je ze zelden.

 

T Mobile, onderneem hier actie op.

Een externe dienst mag NOOIT zonder een akkoord middels extra bevestiging een dienst afsluiten.

 

Een klik is geen elektronische handtekening of bevestiging.

 

Ik snap dat jullie niet de oorzaak van het probleem zijn. Maar als provider van miljoenen mensen in Nederland heb je wel de plicht om hier actie op te ondernemen.

Dus in dit geval ging de 'oplichting' via YouTube.

A.u.b. geen reacties als 'moet je maar niet op die link klikken' of 'je bent zelf verantwoordelijk voor je acties'.

Daarmee schieten we niks op.

 

Daarnaast stond YouTube open, want anders speelt het niet af, en zal de klik per ongeluk bij het oppakken van de telefoon geschiedt zijn.

 

Abo's afsluiten zonder elektronische handtekening / bevestiging is niet rechtsgeldig.

 

Groet,

 

Dennis Donders

 

Beste allen,

Thnx voor de reacties.

Ik heb direct eergisteren een mail gestuurd naar help@contentformobile.ltd.cy en daar heb ik gisteren een heel nette reactie op gekregen. Ze hebben mijn abo en betalingen stopgezet en voorgesteld het bedrag terug te betalen. Dat vind ik een nette afhandeling. 

Dat zo'n geval van abonnee worden bestaat en op deze manier gebeurt vind ik heel raar en hoort niet zo te zijn.

Ook aan de providers zoals T-mobile kleeft hier een verantwoordelijkheid. Dat de optie voor via factuur betalen niet standaard uit staat om aan de behoeften te voorzien van bv stemmen via sms is natuurlijk een bizar slechte reden imo, want als je dat wilt, doe je er maar moeite voor. Nu kunnen de 'gewone' klanten per ongeluk slachtoffer worden door maar 1 (verkeerde) tik op je scherm.

Ik hoop dat dit soort zaken snel tot de verleden tijd behoren. Maar ik ben nu verder tevreden met de afhandeling.

Fijne dag. 

Mvg Snijdt


 


Hallo @dennis089 

Ik heb deze 3 blokkades aangezet in de app bij meer onder blokkades, hierdoor komen zulke dingen niet meer voor in de toekomst.

 


Ik heb hetzelfde meegemaakt, heb vanmiddag iemand van T-Mobile gesproken, alle manieren geblokkeerd om betalingen te doen via mijn T-Mobile factuur, maar dit zou toch echt niet mogen? Een nieuwe manier hebben ze gevonden en wie laat zijn kind nou nooit eens via zijn mobiel YouTube kijken? Denk dat een T-Mobile daar ook inderdaad wat aan mag doen, dat dit niet zo makkelijk kan. Gelukkig kwam ik er snel achter, heb (tot nu) “maar” 1 week hoeven betalen van 5 euro, maar dit hoort toch niet zo te gaan? Bovendien is het blokkeren van factureren via T-Mobile niet het opzeggen van het abonnement. Is het dan voldoende? 

 

Benieuwd.

 

Mvg Snijdt

 

Edit: Bij mij heet het trouwens een Subway Surfer Gamecraze abo, a 5 euro per week (!!!)


Melding maken bij de ACM, die zijn aangewezen om dit soort zaken aan te pakken als bedrijven buiten hun boekje gaan, T-Mobile kan dat niet, krijgt alleen door dat jij akkoord bent.


@Doornekamp33 T Mobile kiest zelf voor een optocht systeem. Het zou beter zijn om voor opt in te kiezen. Verkort een hoop gezeur achteraf


@Doornekamp33 T Mobile kiest zelf voor een optocht systeem. Het zou beter zijn om voor opt in te kiezen. Verkort een hoop gezeur achteraf

Dat is de vraag. Dan krijg je klanten die dit willen gebruiken bij de klantenservice “als ik button klik krijg ik foutmelding”.

 


@Hidden.nld , Dat opt-in zou voor velen beter zijn, dan moet je het eerst bewust aanzetten.

@eric Al is opt-out ook niet verkeerd, maar het zou de providers sieren, ja niet alleen T-Mobile is bij bijna alle providers hetzelfde, dat ze dit ook eens duidelijker communiceren, staat nu ergens in de kleine lettertjes die bijna niemand leest.


@Doornekamp33 T Mobile kiest zelf voor een opt-out systeem. Het zou beter zijn om voor opt-in te kiezen. Verkort een hoop gezeur achteraf

Dat is de vraag. Dan krijg je klanten die dit willen gebruiken bij de klantenservice “als ik button klik krijg ik foutmelding”.

@eric 

Op een linkje klikken en dan direct vast zitten inclusief betalingen via je telefoon abonnement is gewoon een verkapte vorm van diefstal. (punt)

Het is een slechte zaak dat Tmobile dergelijke instellingen in het systeem AAN heeft staan (OPT-OUT) en een klant zich 3 slagen in de rondte moet zoeken om van dergelijk slechte praktijken verschoond te blijven.

Dergelijke opties zouden OPT-IN moeten zijn. En de enkele klant die “als ik button …. foutmelding” kan dan hier op het forum terecht waar jij als specialist bereidwillig aan hem kan uitleggen dat de dienst geen gratis verhaal maar een abonnement is van x euro per maand en er wat meer aan actie nodig is  om het te starten.

@Doornekamp33 Mijn bericht naar de ACM is verstuurd.


@yalerta , Nu hopen dat meer dan genoeg dit doen en dat ze het gaan ondeezoeken.

Inderdaad is het een soort diefstal om met 1 klik aan iets vast te zitten zonder bevestiging van jezelf, alleen kan T-Mobile er weinig aan doen dan alles standaard uit te zetten en dat je bewust het moet aanzetten om het via hun te betalen, nog beter, niet eens aanbieden, ze zijn nu een soort bank.


Hallo @Snijdt 

Hier vind je alle stappen die je kunt ondernemen tegen dit soort diefstal https://community.t-mobile.nl/facturen-564/info-mobiele-internetdiensten-ftmsc-betalen-via-je-factuur-307787


Een bedankje voor de hulp en dat zijn probleem opgelost was.

Oke, jij ook bedankt voor de terugkoppeling.

Dat zo'n geval van abonnee worden bestaat en op deze manier gebeurt vind ik heel raar en hoort niet zo te zijn.

Denk je er aan om ook een berichtje over dit soort misstanden bij de ACM te deponeren?

https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-meldingen/uw-tip-of-melding-doorgeven-aan-acm

 


Een bedankje voor de hulp en dat zijn probleem opgelost was.

Oke, jij ook bedankt voor de terugkoppeling.

Dat zo'n geval van abonnee worden bestaat en op deze manier gebeurt vind ik heel raar en hoort niet zo te zijn.

Denk je er aan om ook een berichtje over dit soort misstanden bij de ACM te deponeren?

https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-meldingen/uw-tip-of-melding-doorgeven-aan-acm

 

Hallo! Ik heb dit topic gevonden na erover te Googlen, want mij is hetzelfde overkomen. Durf alleen niet te zeggen hoe precies, ik heb nooit op Youtube zoiets gezien of aangeklikt. Op 29/8 is er, en sindsdien elke zondag, € 5,- in rekening gebracht (totaal nu € 15,-). Via Payinfo.nl kwam ik erachter wat de oorzaak is. Blijkbaar is er wel een SMS over gestuurd, maar mijn telefoon heeft deze (terecht) als spam aangemerkt dus ik heb hier nooit een melding van ontvangen.

 

Inmiddels een mail gestuurd naar de aanbieder C.F.M. Content For Mobile Ltd, het verzoek tot onderzoek bij T-Mobile neergelegd en het formulier van de ACM ingevuld (waarvoor dank!).


Bizar inderdaad dat dit zomaar kan: je zou dan ook verwachten dat T-mobile dit soort instellingen by default aan staat, zonder enige verificatie met PIN of biometrics (dat is bij GooglePay wel zo en volgens mij bij elke betaalclub) T-mobile kan dus wel zeggen dat ze hier geen blaam treft, en juridisch gezien hebben we misschien nog wel gelijk ook, maar vanuit een gebruikers perspectief is dit niet klantvriendelijk. Ik zou T-Mobile dan ook willen aansporen om een extre beveiligings laag in te bouwen.


Reageer