Beantwoord

eSIM aanvragen werkt niet


Hallo, 

Ik heb recent een nieuwe telefoon gekocht die niet beschikt over een simkaart-tray. Ik wil daarom mijn simkaart om zetten naar eSIM. Mijn oude telefoon heb ik ingeruild. 

 

Het volgende gaat al dagen fout: bij het navigeren naar de pagina waar de eSIM aangevraagd kan worden staat er bij het selecteren van de optie “Bestel een eSIM” het volgende: “Er zijn geen producten beschikbaar”. 
 

Ik las eerder op dit forum dat er een storing/ werkzaamheden zijn aan dit systeem. Ook zag ik dat mensen via een medewerker bij Odido een eSIM konden aanvragen. Kan dit voor mij ook worden aangevraagd, en zo niet wanneer is dit probleem opgelost?

 

Alvast bedankt voor de hulp!

icon

Beste antwoord door Scholleke 8 May 2024, 13:11

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Badge +6

@Scholleke Superfijn dat het allemaal is gelukt en dat het goed werkt, daar ben ik erg blij mee! Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Anders wens ik je voor nu nog een hele mooie dag toe! 😊

@Scholleke dank voor toelichting en de dubbelcheck! Ik heb zojuist een eSIM voor je klaargezet in je account: https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim. Daar kun je de QR-code scannen en de activatie heel gemakkelijk zelf voltooien!

Laat je me even weten of het allemaal is gelukt? Ik hoor het graag van je! 

 

Beste Pharwin,

 

Prima gegaan zo. Het werkt prima 

 

Bedankt 

Reputatie 6
Badge +6

@Scholleke dank voor toelichting en de dubbelcheck! Ik heb zojuist een eSIM voor je klaargezet in je account: https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim. Daar kun je de QR-code scannen en de activatie heel gemakkelijk zelf voltooien!

Laat je me even weten of het allemaal is gelukt? Ik hoor het graag van je! 

Ben ingelogd Pharwin.

Ingelogd hoor.

 

Ik zal nu even inloggen. Maak altijd gebruik van de app.

Reputatie 6
Badge +6

@Scholleke dank voor de toelichting! Echter, wou ik het voor je klaarzetten, maar ik zie dat je wel voor het laatst bent ingelogd in je account op 15-12-2023. Heb je nog wel toegang tot je account? Ik zie dit e-mailadres gekoppeld: ****te45@gmail.com. Klopt deze nog wel? Mocht je je inloggegevens niet meer weten, kun je deze opvragen via onze website: https://www.odido.nl/my/inloggegevens-opvragen. Laten we er eerst samen voor zorgen dat je nog gebruikmaakt van het juiste account en je abonnement gekoppeld staat. Daarna kan ik de eSIM voor je bestellen, zodat de juiste koppeling kan worden gemaakt! 

Ik verneem het graag van je! 

Hallo Pharwin,

 

Tel klopt.

Zet maar klaar wanneer je tijd hebt.

Bedankt 

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Scholleke, ik help je graag! Uit veiligheidsoverwegingen hebben we tijdelijk de optie om zelf een eSIM te bestellen uitgeschakeld. Onze IT afdeling is op zoek naar een veilige oplossing zodat eSIMs weer zelf besteld kunnen worden. Voor nu kan ik een eSIM voor je bestellen. Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***455, kan dat kloppen? Daarbij zie ik dat er gebruik wordt gemaakt van een fysieke simkaart. Ik kan een eSIM voor je klaarzetten in je Mijn Odido account, waar je de QR-code kunt scannen met je toestel. Daarna dien je de eSIM alleen nog even te activeren en kan ook heel gemakkelijk via je account. Heb je toegang tot je Mijn Odido account?

Laat het maar even weten, dan bestel ik het daarna voor je! 😄

Hallo, 

 

Het is nu 1 maand verder en nog steeds via de applicatie van Odido is er geen eSIM te bestellen.

Ik wil deze graag ook bestellen. Ook de chatbot is niet op de hoogte. Misschien goed om dat in te voeren in jullie systeem.

 

MVG

Reputatie 7
Badge +9

Goedemiddag Jair, van harte welkom op de Community! De onderhoudswerkzaamheden zijn inderdaad nog niet afgerond, waardoor het niet mogelijk is om zelf een nieuwe eSIM te bestellen. Stuur je mij een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kijk ik meteen met je mee voor een nieuwe eSIM! 😄

Reageer