Skip to main content

Goededag,

Afgelopen week als het niet twee weken zijn onderrand heb ik rond 19:00/20:00 een ping tegen de 140-200. Voor mij is dit ongebruikelijk gezien ik 4g+ heb en maar 1 gebruiker ben. Als ik mijn router  een aantal keer reset is het weer terug naar het gebruikelijke 8-40 ping. Echter heb ik geen zin om iedere avond mijn router te resetten, het lijkt mij bovendien ook niet goed voor mijn router. 

Op het internet zijn er ook gelijke situaties waarbij de internet provider het oplost, hopelijk gaat dat ook zijn voor mij. (hier is de bron: https://forum.kpn.com/internet-9/internet-in-de-avond-extreem-traag-hoge-ping-580637)

Extra informatie Edit: Voorheen had ik een probleem dat het internet altijd voor 1 minuut eruit ging om 01:00 rond de zomertijd was dit veranderd naar 23:00. Nu is dat opgelost (uit het niets) al heb ik nu dit probleem. Wellicht is dit geraleteerd/relevant. 

Alvast bedankt

Over je tweede vraag: dat is normaal. Alle 4GvT verbindingen worden 1x per dag kort onderbroken. Als je zelf de verbinding even verbreekt op bijvoorbeeld 01:00 uur dan zal het langere tijd in de nacht gebeuren. Er is enig verloop dus na verloop van tijd moet je dit dan weer even herhalen. Op dit forum is er al vele malen over geschreven, soms gebruiken mensen een tijdschakelaar die in de nacht even 1 min. de spanning onderbreekt.

Dan je eerste vraag. 4GvT verloopt dus via het mobiele net via een zendmast waarop mogelijkerwijs in de avond veel verkeer is. Dat verkeer loopt over meerdere frequenties, o.a. 1800 en 2100 MHz., het net en je modem kiezen de band en de frequenties. Met wisselende snelheden en latency als gevolg. 
Ik heb gemiddeld een latency van rond de 20 ms. maar zie ook uitschieters richting de 100 ms. of meer.

Voor een aantal routers, zoals de gebruikte b618s zijn tools om de band zelf te kiezen. Dat kan helpen om de snelheid te verhogen en misschien latency te verbeteren. Bij mij is kiezen voor 1800 MHz. vaak het beste voor de download snelheid.

Kortom, veel kun je hier niet aan doen. Is het echt slecht kun je via de dekkingskaart een dekkingsklacht indienen, maar verwacht geen wonderen.

Ik vermoed dat omdat en reset bij je lijkt te helpen, na de reset op een andere band en frequentie verbinding krijgt maar na verloop van tijd weer automatisch switched naar de band/frequentie die hogere latency kent. Maar het is moeilijk om te achterhalen wat er aan de hand is. Heb je toevallig ook een tmobile smartphone abonnement of ken je iemand met een tmobile abonnement? Dan kun je vergelijken.

Enorm bedankt voor de reactie! Ik heb niemand helaas om het te vergelijken. Ik ben pas op mijn zelf gaan wonen. Ik heb ook inderdaad gelezen dat ik waarschijnlijk op een andere mast of dergelijks wordt geconnect automatisch. Ik heb een tijdje geleden gekeken op de login van de Huwa device B2368-66 kon persoonlijk niets vinden.

Ik heb geen t-mobile smartphone abbonoment!


Over je tweede vraag: dat is normaal. Alle 4GvT verbindingen worden 1x per dag kort onderbroken. Als je zelf de verbinding even verbreekt op bijvoorbeeld 01:00 uur dan zal het langere tijd in de nacht gebeuren. Er is enig verloop dus na verloop van tijd moet je dit dan weer even herhalen. Op dit forum is er al vele malen over geschreven, soms gebruiken mensen een tijdschakelaar die in de nacht even 1 min. de spanning onderbreekt.

Dan je eerste vraag. 4GvT verloopt dus via het mobiele net via een zendmast waarop mogelijkerwijs in de avond veel verkeer is. Dat verkeer loopt over meerdere frequenties, o.a. 1800 en 2100 MHz., het net en je modem kiezen de band en de frequenties. Met wisselende snelheden en latency als gevolg. 
Ik heb gemiddeld een latency van rond de 20 ms. maar zie ook uitschieters richting de 100 ms. of meer.

Voor een aantal routers, zoals de gebruikte b618s zijn tools om de band zelf te kiezen. Dat kan helpen om de snelheid te verhogen en misschien latency te verbeteren. Bij mij is kiezen voor 1800 MHz. vaak het beste voor de download snelheid.

Kortom, veel kun je hier niet aan doen. Is het echt slecht kun je via de dekkingskaart een dekkingsklacht indienen, maar verwacht geen wonderen.

Ik vermoed dat omdat en reset bij je lijkt te helpen, na de reset op een andere band en frequentie verbinding krijgt maar na verloop van tijd weer automatisch switched naar de band/frequentie die hogere latency kent. Maar het is moeilijk om te achterhalen wat er aan de hand is. Heb je toevallig ook een tmobile smartphone abonnement of ken je iemand met een tmobile abonnement? Dan kun je vergelijken.

Enorm bedankt voor de reactie! Ik heb niemand helaas om het te vergelijken. Ik ben pas op mijn zelf gaan wonen. Ik heb ook inderdaad gelezen dat ik waarschijnlijk op een andere mast of dergelijks wordt geconnect automatisch. Ik heb een tijdje geleden gekeken op de login van de Huwa device B2368-66 kon persoonlijk niets vinden.


Over je tweede vraag: dat is normaal. Alle 4GvT verbindingen worden 1x per dag kort onderbroken. Als je zelf de verbinding even verbreekt op bijvoorbeeld 01:00 uur dan zal het langere tijd in de nacht gebeuren. Er is enig verloop dus na verloop van tijd moet je dit dan weer even herhalen. Op dit forum is er al vele malen over geschreven, soms gebruiken mensen een tijdschakelaar die in de nacht even 1 min. de spanning onderbreekt.

Dan je eerste vraag. 4GvT verloopt dus via het mobiele net via een zendmast waarop mogelijkerwijs in de avond veel verkeer is. Dat verkeer loopt over meerdere frequenties, o.a. 1800 en 2100 MHz., het net en je modem kiezen de band en de frequenties. Met wisselende snelheden en latency als gevolg. 
Ik heb gemiddeld een latency van rond de 20 ms. maar zie ook uitschieters richting de 100 ms. of meer.

Voor een aantal routers, zoals de gebruikte b618s zijn tools om de band zelf te kiezen. Dat kan helpen om de snelheid te verhogen en misschien latency te verbeteren. Bij mij is kiezen voor 1800 MHz. vaak het beste voor de download snelheid.

Kortom, veel kun je hier niet aan doen. Is het echt slecht kun je via de dekkingskaart een dekkingsklacht indienen, maar verwacht geen wonderen.

Ik vermoed dat omdat en reset bij je lijkt te helpen, na de reset op een andere band en frequentie verbinding krijgt maar na verloop van tijd weer automatisch switched naar de band/frequentie die hogere latency kent. Maar het is moeilijk om te achterhalen wat er aan de hand is. Heb je toevallig ook een tmobile smartphone abonnement of ken je iemand met een tmobile abonnement? Dan kun je vergelijken.


Reageer