Skip to main content

TV kijken via internet was nog nooit zó makkelijk. Met Odido Online TV kun je online tv-kijken waar en wanneer je maar wil.

En dat geldt niet alleen voor Nederland, maar voor de hele EU! Kijk televisie waar en wanneer je maar wilt via je smartphone, computer of tablet.

Wat is er mogelijk met Odido Online TV?

• Live tv-kijken op je smartphone, tablet, laptop of Apple TV 4
  • Cloud Opnemen - neem een onbeperkt aantal programma’s tegelijk op in de Cloud
  • Gemakkelijk streamen - met een Apple TV of Chromecast stream je gemakkelijk naar je tv
  • Je kunt op drie verschillende apparaten tegelijk tv-kijken
  • In de hele EU kun je Odido Online TV gebruiken
  • Uitgebreid zenderaanbod van 72 zenders tot wel 139 zenders
  • Zeven dagen Terug Kijken op 40 tot mogelijk 55 zenders (afhankelijk van extra zenderpakketten)
  • Radiozenders en lokale omroepen zijn onderdeel van het zenderaanbod
  • Persoonlijke Kijkprofielen - iedereen zijn eigen favoriete zenders en aanbevelingen
  • Gemakkelijk zoeken - zoek in Live TV, zeven dagen Terug Kijken, On Demand en opnames
  • Films en Series: In onze Videoshop vind je ruim duizend titels. Je huurt ze per stuk voor 48 uur. Ook heb je, afhankelijk van je zenderpakket (zoals Film1), keuze uit veel gratis series en afleveringen
  • Swipe to zap - gemakkelijk zappen met één touch.

Je vindt Odido Online TV in de Apple iOS en Google Play store of op www.tv.odido.nl.

Ben je benieuwd naar onze Odido TV Smart TV app? Draadloos thuis tv-kijken zonder TV Box? In dit topic vind je alles over de Odido TV app voor Smart TV! 

Heb je vragen over onderstaande onderwerpen, klik dan snel naar het juiste link!

FAQ

Kan ik Odido TV ook gebruiken op mijn smartphone, tablet, PC of Apple TV? ​

Zeker! Met Odido Online TV kijk je op je smartphone, tablet, Chromecast en laptop. Op je Apple TV kijk je thuis met Odido TV naar alle zenders (m.u.v. Adult zenders). Online kijk je via www.tv.odido.nl/.

Kan ik al mijn zenders ook kijken op Odido Online TV? ​

Vrijwel alle zenders, inclusief je Themapakketten en Premium zenders, zijn beschikbaar via Odido Online TV. In onze zenderlijst vind je het actuele zenderaanbod.

Met hoeveel apparaten kan ik tegelijk Odido Online TV kijken? ​

Met Odido Online TV kan je op drie apparaten tegelijk tv-kijken. ​

Kan ik met Odido Online TV ook Video On Demand kijken? ​

Nou en of! Het huren van films is alleen niet mogelijk op iPhone, iPad en Apple TV. Je kunt wel films huren via je TV Box of www.tv.odido.nl/ en ze daarna bekijken via je iPhone, iPad en Apple TV. De gratis films en series zijn op elk apparaat te bekijken.​ 

Kan ik bekeken programma’s ook verder kijken op mijn smartphone, tablet of Apple TV? ​

Ja, Verder Kijken en Video On Demand zijn ook gewoon beschikbaar via Odido Online TV.​

Kan ik op Odido Online TV ook de verschillende kijkprofielen gebruiken? ​

Ja, de Kijkprofielen die je hebt ingesteld op je TV Box zijn ook beschikbaar via Odido Online TV. ​

Kan ik opnames ook inplannen met Odido Online TV?​

Ja, Cloud Opnemen is beschikbaar via Odido Online TV. Let op: Cloud Opnemen is alleen op Odido Online TV beschikbaar voor klanten die op de TV Box gebruik maken van Odido TV met de aanvullende dienst Cloud Opnemen.​ Maak je nog geen gebruik van het nieuwe Odido TV? Maak je dan geen zorgen, je ontvangt snel bericht over je omzetting naar Odido TV.

Ik heb al TV van Odido. Kan ik nu gebruik maken van het vernieuwde Odido Online TV of van de Odido TV op een Apple TV?​

De komende weken wordt Odido Online TV beschikbaar voor alle TV-klanten. Omdat we iedereen zo soepel mogelijk, zonder storingen, willen omzetten naar Odido TV, gebeurt dit stap voor stap.

Hoe krijg ik het vernieuwde Odido Online TV?​

Voor iOS (vanaf versie 10) en Android (vanaf versie 5) smartphones en tablets zal er een update beschikbaar komen in de appstores. Deze kun je installeren op je toestel. Op je laptop of PC kun je voortaan gebruik maken van www.tv.odido.nl/. ​​​​​Op Apple TV zal de app ook via een update beschikbaar komen. Op alle apparaten zal je opnieuw moeten inloggen met je TV-klantnummer en TV-pincode.​

Wat kan ik doen met Apple TV?

De Odido TV app voor Apple TV is voortaan te gebruiken als volledig alternatief voor de TV Box. Hierdoor kan je alle content bekijken (m.u.v. Adult zenders en Erotiek content in de Videoshop) op je eigen Apple TV! De app is beschikbaar voor Apple TV 4 en nieuwer.​ Om alle content te mogen bekijken, is het vereist dat de Odido TV app werkt via het netwerk van Odido.

Hoe werkt het met Ziggo Sport?

Ziggo Sport kijk je op kanaal 160 tot en met 165. Het enige dat je hier voor hoeft te doen is het Ziggo Sport Totaal pakket activeren via Mijn Odido.

:heavy_check_mark: Je hoeft met het nieuwe Odido Online TV geen aparte app meer te gebruiken - je kunt de Ziggo Sport kanalen nu ook terugvinden in onze eigen app!

Hoe werkt het met ESPN?

Met Odido TV kijk je gratis naar ESPN op kanaal 150, met de beste ESPN programma’s en live wedstrijden uit de Eredivisie, Keuken Kampioen Divisie, KNVB Beker en UEFA Europa League.

Met het ESPN pakket kijk je echt álle wedstrijden uit de Eredivisie en o.a. de Bundesliga, tennis en de Amerikaanse MLB, NFL en NHL. En wist je dat je met de Odido Online TV app waar en wanneer je maar wilt kunt geniet van je favoriete sportkanalen? Kies dus voor ESPN en haal alle actie in huis! 

:heavy_check_mark: Je hoeft met het nieuwe Odido Online TV geen aparte app meer te gebruiken - je kunt de ESPN kanalen nu ook terugvinden in onze eigen app!

Welke browserversie heb ik nodig?

Om tv te kijken via https://www.tv.odido.nl/ heb je één van de volgende internetbrowsers nodig: Google Chrome (versie 59+), Firefox (versie 47+), Microsoft Edge (versie 14+), Safari. Voor gebruik van Microsoft Edge is minimaal Window 8.1 vereist.

We horen graag jouw mening! Heb je feedback over het gebruik van Odido Online TV? Laat dan een bericht achter in dit topic!

Een nieuwe TV Anywhere app voor Apple TV: jippie! …. NOT

Als je de nieuwe app opstart, zie je het ‘Thuis’ scherm. Links snelkoppelingen, o.a. naar Favoriete zenders. Deze knop brengt je naar een gefilterde TV-Gids. Deze is leeg, als je geen favorieten hebt. 

In het midden van het scherm vier “Voor jouw” uitzendingen. De eerste tegel is bij mij het journaal van vanochtend, maar wel met het label “NU OP TV”. Rechtsonder De Algemene beschouwingen, een uitzending van twee dagen geleden, met het label “STRAKS OP TV”. Erg verwarrend allemaal.

Ik swipe naar rechts en kom op het tabblad “OP TV”. Dat swipen gaat mij iets te precies en snel. Onder het kopje “Populair - NU OP TV” staan vier tegels van uitzendingen van gisteravond. Ik begin me nu wel af te vragen waar ik live tv-kanalen kan terugvinden. 

In de linker kolom op het tabblad “OP TV” staat een snelkoppeling naar Tv gids. Daar kan ik gelukkig een live tv-uitzending kiezen. Maar ook uitzendingen terugkijken.

De tweede snelkoppeling in de linkerkolom op het tablad OP TV is gelabeld “Terug kijken” (wat volgens mij 1 woord is). Je kiest eerst een zender en krijgt dan tegels met programma’s te zien. Als je een programmategel selecteert verschijnt er wel een Filter-knop, maar die is disabled. Als ik Op1 van twee dagen geleden wil terugkijken, moet ik eindeloos scrollen. Onderwijl zie ik wel de eindeloze nacht-herhalingen van de laatste uitzending van Op1 voorbijkomen.

De derde snelkoppeling in OP TV is ??? “Radio”. Fijn dat er ook aan de radio gedacht is. Jammer dat het een statisch scherm toont, wat risico op inbranden geeft bij mijn OLED scherm. Als je van Radio naar TV Gids navigeert, start die in de Radio Gids. Dan is het een enorm eind omhoog scrollen om de tv-kanalen te zien. 

Swipe ik verder naar rechts dan zie ik eerst de betaalde content, en gratis series van o.a. Discovery en TLC. Dit lijkt voor mij wel erg veel op wat ik bij het derde tabblad verwacht “FILMS & SERIES”. 

Dan nog even de bediening met de Apple TV Afstandsbediening: deze verbergt enkele navigatie-truukjes. Tijdens het kijken van een uitzending klikken opent een OPTIES-menu, o.a. om zender toe te voegen of verwijderen uit de het lijstje favorieten. Ik vraag me erg af of dit de belangrijkste functies zijn voor de allergemakkelijkste gebruikersactie. Men had ook kunnen kiezen voor een Snel-zap-menu.

Tijden het kijken swipen is erg verwarrend: je bent al snel verdwaald waar je naar kijkt. Is het live-tv of terugkijken.  Het idee zou zijn: swipe omhoog = kanaal omhoog, swipe omlaag = kanaal omlaag. Maar dat werkt alleen bij live TV. Swipe je naar links of rechts dan doet de app iedere keer iets anders. Soms ga je Terugkijken, soms zap je. 

De functionele mogelijkheden zijn enorm verbeterd in deze nieuwe TV Anywhere. Het gebruiksgemak is er echter niet op vooruit gegaan. De keuze om live-tv en terugkijken zo vloeiend in elkaar te laten overlopen lijkt erg modern, maar zorgt bij mij voor veel gebruiksproblemen. De toegankelijkheid van live-tv is er sterk op achteruit gegaan. 

Ik heb de T-Mobile TV app ge-update op mijn Apple TV 4K. Dit is zacht uitgedrukt geen vooruitgang. Ik vraag me ook echt af of deze app überhaupt getest is voor deze geleased is naar klanten. Het kwaliteitsverschil tussen deze versie en die voor iPhone en iPad is enorm. een aantal bugs hieronder:

• De speel vanaf het begin knop verschijnt niet altijd. Workaround is om opnieuw het programma vanuit EPG te selecteren en en wederom de selectie knop te drukken.
  • Selectie in EPG werkt soms niet dan moet je eerst de EPG afsluiten en dan opnieuw openen.
  • Bij het selecteren in de EPG scrolt eerst de lijst en verschuift dan pas de selectie box. Dit is niet gebruiksvriendelijk.
  •  De knip tussen de programma’s klopt niet. Zondag stopte zondag met Lubach midden in de uitzending. Toen moet ik het programma dat volgde vanaf het begin spelen om verder te kijken.

Dit is slecht een greep uit de bugs en problemen met zender selectie en programma’s terug kijken. Ik hoop dat dit snel wordt opgelost of de ‘oude’ app wordt terug geplaatst. Anders is dit echt een dealbreaker.

Genieten? Dramatisch is het! Getest op iPad iOS 14 en iOS 13, maar loop tegen de volgende problemen aan:

• Ik mis op mobiel een duidelijke tv-gids (althans, ik heb hem nog niet gevonden. Zie alleen “nu op tv”. Op de iPad heeft het ook een paar dagen geduurd voor ik de tv gids vond).
  • Streamen vanaf iPad naar Apple TV (2e generatie) via AirPlay werkt dramatisch. 9 van de 10 keer hoor ik alleen geluid en zie ik in beeld een foutmelding. Als ik TV Anywhere op de iPad in de browser open en vanaf daar mirror naar Apple TV, gaat het prima. 
  • Hoe start je een uitzending vanaf het begin? De knop linksonder (play-knop met ronde pijl) lijkt hiervoor, maar als ik daarop druk, gebeurt er niks. 

Ben ik de enige die deze dingen opmerkt? Groet!

@Brian 

Ik ben helaas ook teleurgesteld met de nieuwe site en vernieuwde TV-Anywhere app. Het is natuurlijk fantastisch dat er meer zenders beschikbaar zijn en dat ook terugspoelen en opnemen mogelijk zijn geworden, maar in het proces is er toch het een en ander fout gegaan.

1. De favoriete zenders die ik vorige week had ingesteld zijn ineens verdwenen.
  2. TV is enkel fullscreen te bekijken op PC terwijl dit vorige week (waarschijnlijk op de oude app) gewoon nog in een Window kon zodat je bijvoorbeel een live tweetalong van je favoriete programma kon doen of de TV als achtergrondgeluid kon gebruiken.
  3. Het is niet meer mogelijk de TV gids in te kijken terwijl je naar (fullscreen) TV kijkt, terwijl dit vorige week (waarschijnlijk op de oude app) nog gewoon mogelijk was. Toen verscheen de gids samen met de tegels met wat er op dat moment op andere zenders uitgezonden werd in een overlay over je programma.

Ik heb kort gekeken, en het lijkt alsof al deze problemen voor zowel de website als de Android app gelden. Heeft iemand de oplossing zodat ik zaterdag weer een optimale Wie is de Mol ervaring heb?

Hi all, dank voor alle feedback! ik ga graag wat dieper in op een aantal punten:

@renevanziel Support voor meer devices wordt aan gewerkt maar ik verwacht dit niet op relatief korte termijn.

@mosredna @oinkoink12 @alex_ioo  Ik ga de wens doorspelen, of en wanneer dit mogelijk is weet ik op dit moment niet. Edit: dit lijk ook een (onbedoelde) aanpassing te zijn, we hebben inmiddels meer feedback ontvangen en doorgespeeld aan onze developer.

@mjagers TV Anywhere ondersteunt wel AC3 dus deze zou beschikbaar moeten zijn, zou het kunnen dat dit vanuit Apple TV niet ondersteunt wordt? Edit: De koppeling tussen TVA en Apple TV blijkt niet goed te gaan, hier wordt as-we-speak aan gewerkt!

@Donder03 Je kan niet meer terug naar de oude versie maar we blijven het gebruiksgemak continue verbeteren!

@Stijn Hommes De favorieten hebben inderdaad verbetering nodig en we zijn hier al mee bezig. In dit topic lees je hier meer over.

@Eskeaubar We zijn op dit moment voorbeelden aan het verzamelen wat betreft het opnieuw in moeten loggen, we merken dit over meerdere devices en hier gaan we mee aan de slag.

@hartmanjan Als je een nieuw zenderpakket voor het eerste activeert dan wordt er inderdaad gevraagd om de pincode. Daarna zou dit niet meer voor moeten komen tenzij je specifieke settings aan hebt staan zoals bijvoorbeeld het kinderslot.

@Brian Misschien een idee om een sticky topic te maken met alle bekende problemen met T-Mobile Tv (App, Web en STB). Dan kan iedereen daar nakijken of hun probleem al bekend is en wat de status is. Voorkomt een hoop dubbele topics met het zelfde probleem bij houden voor jullie, Just a thought :smiley:

Hi T-Mobile, Ik gebruik al een lange tijd jullie T-Mobile Anywhere op me laptop. Ik zie dat jullie een nieuw layout hebben ingevoerd, al gauw vond ik het niet zo handig meer. Wat mij dwars maakte, was zodra ik op een kanaal klikte, dat het direct op fullscreen sprong. Echter wil ik die niet zo hebben ,maar verkleind in het hoekje ofwel PIP (picture-in-picture mode) willen hebben. Dan kan ik tijdens mijn huiswerk maken ook nieuws volgen. Nu is dat niet meer mogelijk. Kunt u mij hierbij helpen. Dank u wel!

Hoi @Chilay, we hebben dit euvel aangekaart en ter sprake gebracht bij ons TV team. Men is ermee bezig en we zijn in onderzoek naar mogelijke oplossingen. Een exacte plandatum hiervoor is nog niet gegeven.

In de tussentijd kun je gelukkig uit de voeten met de tool die @Jules S doorgeeft. Werkt als een trein in Chrome, goed nieuws dus! 

Voorbeeld van hoe het eruit komt te zien:

Je kunt het window formaat zelf naargelang je wensen aanpassen, echt heel fijn!

Gebruik nu goed een maand de nieuwe app op AppleTV. Ik zou graag iets positiefs willen zeggen … ja, het T-Mobile kastje is overbodig geworden, maar dat was hij bij ons al heel lang.

Ik kan me voorstellen dat de ontwikkelaars alles uit de kast wilden halen om er iets moois van te maken. Ziet er goed uit, is waarschijnlijk technisch perfect, alleen helaas vergeten dat iedereen het moet kunnen bedienen. Ik kan de weg naar een TV programma niet vinden, zo’n app moet zo simpel zijn dat de gebruiker direct snapt hoe het werkt. Zelfs met de gevoeligheid van de afstandsbediening op minimaal schiet het ding alle kanten op. Zelfs de NPO app is gebruikersvriendelijker. Mijn huisgenoten beginnen aan te dringen op een overstap naar een andere provider ..

Wanneer kunnen we een simpele bruikbare TV Anywhere app voor AppleTV verwachten die net zo simpel werkt als Netflix of Amazon Prime, of ZiggoGo?

Ik kan het hier alleen maar roerend mee een zijn. Ik ben ontzettend blij eindelijk de STB kwijt te zijn, kom van KPN. Maarde gebruiksvriendelijkheid van de AppleTV laat ontzettend te wensen over. Het meest irritante is inderdaad nog wel het spoelgedrag, je kunt niet 30sec voor of terug, tv gids is onduidelijk, opnemen en terug afspelen niet intuïtief, en zappen werkt niet meer als je even gepauzeerd hebt en dus niet meer volledig live kijkt…

Hoe is dit in hemelsnaam de beta test door gekomen...

Ik overweeg over te stappen naar T-Mobile Thuis en nu heb ik een vraag over de streams in de App. Bij KPN zijn ze sinds kort in 50Hz en dat is zowel op de telefoon als via de Chromecast enorm fijn! Bieden jullie ook 50Hz streams aan via de app?

En wat houdt dat in ‘50Hz’? Ik zie wel dat ze voor bepaalde zenders 50fps zijn, NPO bijv. (KPN ESPN stream is gewoon nog 25fps bijv.) en zowel die van T-Mobile als KPN zijn 6 Mbps op z'n max (T-Mobile voor Apple TV is geloof ik 8 Mbps).

>25 fps op tv is ook een “50Hz” signaal; maar dan 50 halve frames ipv hele zoals op de stream met 50fps]

Hi @Meedenkertje26, ik wil je graag laten weten dat dit issue morgen tijdens een tv meeting wordt besproken! Zelf ben ik een paar dagen vrij, dus op 29 december kan ik je hier hopelijk meer over vertellen. Maak er mooie feestdagen van! 🎄

Thanks, we wachten het af.

Hi @Jeaustie, super dat jij deze gegevens hier deelt! Ik heb gelijk een verzoek ingeschoten voor onze technische dienst om hier dieper in te duiken. De komende dagen houd ik dit dan ook goed in de gaten, zodat ik jou hier op de hoogte kan houden. Zodra er een update uitrolt, dan ben jij de eerste die het hoort. Ik hoop je dan ook snel te kunnen verblijden met goed nieuws! 😊

Hi @Valentijn77, kun je aangeven sinds wanneer je hebt opgemerkt dat je geen reminders meer krijgt? Ter dubbelcheck: heb je het knopje van de reminders wellicht per ongeluk gedeactiveerd? Ik hoor het graag, zodat ik je hierbij kan helpen. 

Ik heb de "allow background battery usage" ofzoiets aangezet in de settings van OnePlus en nu werkt het weer.

Gebruik inderdaad een Fritz!Box, maar ik kan niet zo snel ergens in de instellingen vinden dat die VLAN 640 is ingesteld, en heb de mediabox ook op een LAN-poort aangesloten. Wel gebruikt de Fritz!Box een profiel om internet via WAN in te stellen, die op T-Mobile staat, wellicht dat het hierin geregeld dan wel afgeschermd zit? 

Ja, dat poort 3 en 4 VLAN 640 krijgen, zit in het T-Mobile-profiel. Als de Fritzbox up-to-date is, zou het al helpen om het profiel opnieuw in te stellen. Anders kun je ook voor ‘Andere internetaanbieder’ kiezen en handmatig VLAN 300 invullen. Dan zou alles weer moeten werken.

Jij held, thanks! Inderdaad na omzetten en reboot van de mediabox is deze gaan updaten, en nu doet ‘ie het weer, inclusief programma's terugkijken wat het hiervoor ook niet meer deed! 👍

Even getest op de iPhone 8 werkt goed, en ook het casten ging perfect ziet er goed uit, alleen de web versie heb ik nog niet gezien, dan krijg ik nog de oude versie.

Gaaf! En als ik TV Anywhere wil gaan gebruiken (nu nog geen T-Mobile TV), hoe kan ik daar dan voor kiezen zónder Interactieve TV Box te nemen? Ik heb nu in mijn Abonnementen overzicht namelijk alleen maar opties staan mét Box.

tv anywhere app is gekoppeld aan uw tv abonnement m.a.w. als u geen tv afneemt van T-Mobile thuis kunt u de app niet gebruiken.

Even getest op de iPhone 8 werkt goed, en ook het casten ging perfect ziet er goed uit, alleen de web versie heb ik nog niet gezien, dan krijg ik nog de oude versie.

De nieuwe versie kun je vinden op t-mobiletv.nl. Als je naar tv-anywhere.nl gaat, kom je nog bij de oude uit.

tv anywhere app is gekoppeld aan uw tv abonnement m.a.w. als u geen tv afneemt van T-Mobile thuis kunt u de app niet gebruiken.

Tot zover had ik het begrepen. Ik wil ook wel betalen, maar ik wil geen Media Box 😉 

Gaan jullie heel binnenkort ook Android TV ondersteunen? En is de beeldkwaliteit via de nieuwe tv anywhere app dan gelijk aan die van de nieuwe tv propositie?

Gaan jullie heel binnenkort ook Android TV ondersteunen? En is de beeldkwaliteit via de nieuwe tv anywhere app dan gelijk aan die van de nieuwe tv propositie?

Beter is het om te zeggen dat de beeldkwaliteit van de nieuwe tv propositie gelijk is aan die van de app (ipv andersom) :smirk:

Zie overigens helemaal nog geen update in de Play store (voor Android, niet voor Android TV. Last update 21 Nov 2018, via de browserlink boven zie je wel 1 Sep 2020 staan maar nog steeds wordt bij mij de oude geïnstalleerd. Zal morgen zeker wel beschikbaar komen dan ...).

Wel ingelogd via de browser nu, Bumblebee is nog bezig en loopt 45 seconden achter op het beeld op tv.

Mooi dat je daar ook bericht van krijgt….NOT

Beter is het om te zeggen dat de beeldkwaliteit van de nieuwe tv propositie gelijk is aan die van de app (ipv andersom) :smirk:

Zie overigens helemaal nog geen update in de Play store (voor Android, niet voor Android TV. Last update 21 Nov 2018, via de browserlink boven zie je wel 1 Sep 2020 staan maar nog steeds wordt bij mij de oude geïnstalleerd. Zal morgen zeker wel beschikbaar komen dan ...).

Wel ingelogd via de browser nu, Bumblebee is nog bezig en loopt 45 seconden achter op het beeld op tv.

Nou, is nog steeds oude app, geen update

Nou, is nog steeds oude app, geen update

De nieuwe is niet veel beter ;o) - snap niet waar je je druk over maakt

Reageer