Skip to main content

T-Mobile breidt 1Gbit/s glasvezelaanbod uit naar 3.3 miljoen huishoudens

 

De toepassingen van internet en nieuwe technologieën zijn eindeloos. Maar als je ongelimiteerd wilt spelen met de mogelijkheden van vandaag en samen met je familie en vrienden nieuwe dingen wilt blijven ontdekken, vraagt dit om steeds beter en sneller internet. T-Mobile wil graag dat iedereen zorgeloos kan genieten van supersnel en betaalbaar internet.

 

Vanaf vandaag breidt T-Mobile in het 1Gbit/s aanbod uit voor iedereen met Glasvezel. Deze klanten kunnen vanaf 24 januari kiezen uit abonnementen van 100 Mbit/s, 400 Mbit/s en 1 Gbit/s. Voor DSL is er een internetbundel en leveren we altijd de maximaal haalbare snelheid op het adres tot 100 Mbit/s. Klanten die al een mobiel abonnement hebben bij T-Mobile of Tele2 en deze combineren met een abonnement voor thuis, ontvangen iedere maand extra voordelen op beide abonnementen.

 

Wat de exacte wijzigingen zijn, lees je in dit topic!

 


 

Let op! Het nieuwe aanbod geldt voor alle klanten die vanaf 24 januari 2022 een nieuwe aanvraag hebben gedaan. Voor huidige klanten blijft het bestaande portfolio en prijsplan van kracht. Na wijziging in snelheid, verhuizing of bij een verlenging gaan ook bestaande klanten over naar het nieuwe portfolio.

 

Snelheid

Nieuwe abonnementen

Glasvezel

Wij willen dat iedereen kan genieten van superhoge snelheden van Glasvezel. Het instappunt van 50 Mbit/s verdwijnt en het nieuwe instappunt wordt 100 Mbit/s. We introduceren een nieuwe snelheid van 400 Mbit/s én we maken de snelheid van 1Gbit/s mogelijk voor alle glasvezeltechnologieën. Dus ook voor alle huishoudens waar we Glasvezel aanbieden via een andere netwerkbeheerder. Zo krijgen ook deze klanten de mogelijkheid om 10x sneller internet bij ons af te nemen dan voorheen.

 

DSL

Voor de klanten die nog DSL hebben en nog niet aangesloten kunnen worden op Glasvezel, leveren we altijd de maximaal haalbare snelheid op het adres tot 100 Mbit/s. Er komt hiervoor één bundel van een maximale snelheid tot 100 Mbit/s. 

 

Prijzen Glasvezel

100 Mbit/s → vanaf € 35

400 Mbit/s → vanaf € 40

1 Gbit/s  → vanaf € 45

* Wanneer we Glasvezel aanbieden via een andere netwerkbeheerder, kunnen bovenstaande prijzen afwijken door de hoge inkooptarieven waarmee we te maken hebben.

 

Prijzen DSL

100 Mbit/s → € 35

* Er komt één bundel voor DSL, je ontvangt de maximale snelheid die op jouw adres mogelijk is tot 100 Mbit/s voor € 35.

 

Klantvoordeel 

Altijd € 5/mnd korting

Combineer je vanaf nu een mobiel abonnement van T-Mobile of Tele2 met Internet voor thuis? Dan ontvang je altijd € 5/mnd extra korting op je internetabonnement, ongeacht de hoogte van de bundel van je mobiele abonnement. De voordelen voor mobiele abonnementen blijven ongewijzigd.

Als bestaande klanten vanaf nu hun internetabonnement voor thuis aanmelden voor Klantvoordeel, wordt automatisch de korting verwerkt. 

Voor bestaande klanten die hun internetabonnement voor thuis al hadden aangemeld voor Klantvoordeel wijzigt er niets, zolang het internetabonnement niet wordt gewijzigd of de snelheid wordt aangepast.

 

In My T-Mobile Thuis zie je welke voordelen van Klantvoordeel je ontvangt.

 

Contractduur

Maandelijks opzegbaar na afloop termijn

Combineer je Internet met T-Mobile TV en/of Vast Bellen? Dan worden deze diensten aan de contractduur van het internetabonnement gekoppeld. Dit is alleen voor abonnementen die zijn afgesloten vanaf 24 januari. Zodra die termijn is afgelopen, zijn alle diensten maandelijks opzegbaar. Dit betekent dat TV en Vast Bellen niet meer maandelijks opzegbaar zijn in het eerste jaar. Na het eerste jaar zijn alle diensten wél weer maandelijks opzegbaar. 

Het is mogelijk om later alsnog voor TV en/of Vast Bellen te kiezen. Kies je na bijvoorbeeld 6 maanden voor TV, dan wordt deze gekoppeld aan de resterende 6 maanden van je internetabonnement. Daarna kun je TV, net als je internetabonnement, maandelijks opzeggen. Dit geldt ook voor Vast Bellen. 

 

 

Dit lijkt in tegenspraak? Is een verlenging wel/niet een wijziging?

Ik meen dat ik (eind vorig jaar) T-Mobile Thuis voor (maximaal) 1 jaar kon afsluiten. Ga ik eind dit jaar dus meer betalen?

(Ik heb T-Mobile Thuis en T-Mobile Go Unlimited met Klantvoordeel (dus €25 per dienst); het mobiele abonnement heeft een looptijd van 2 jaar, dus loopt nog 1 jaar langer door)

Lees het in de zin van;

Iedere verandering aan je internetsnelheid betekent nieuwe prijzen. Bij verlenging, nieuwe prijzen. In dit laatste geval is het logisch, bij verlenging ga je een nieuwe overeenkomst aan voor de duur die je overeengekomen bent. Verander je iets aan je internetverbinding of ga je een nieuwe overeenkomst aan, dan wijzigt ook klantvoordeel en krijg je dus minder korting.

Als je tussendoor en- / of na het uitzitten van je overeenkomst niets doet, blijven je huidige voorwaarden en tarieven van toepassing en geldt alleen de inflatiecorrectie die jaarlijks wordt toegepast.


@FttH We hebben momenteel geen samenwerking met e-fiber ook niet met dit nieuwe aanbod. Of het toch nog komt in de toekomst, durf ik voor nu niet te zeggen. Als het mogelijk is, dan laten we dit uiteraard ook weten!

 

@sublimerote 

  1. Klopt inderdaad. Zolang je niet verlengt, blijft het abonnement doorlopen met de huidige voorwaarden. Het nieuwe aanbod geldt alleen voor nieuwe aanvragen vanaf vandaag. Bestaande klanten worden niet zomaar omgezet. 
  2. Aanpassingen aan de mobiel kant staan los van het nieuwe portfolio van thuis. Je blijft het huidige klantvoordeel houden en met een Unlimited abonnement, betaal je dan ook nog steeds € 25 per maand (excl toestelkosten) ook na verlenging mobiel. 
  3. Yes, opzeggen is gewoon mogelijk zoals het nu ook is. Als huidige klant verandert er dus helemaal niks, tenzij je dus verhuist, verlengt of een nieuwe internetsnelheid neemt volgens het nieuwe prijsplan. 

@famfrissen Goeie vraag! Of het toeval is, weet ik niet. Maar mijn collega is het nu voor je aan het uitzoeken of er een verband is. Ze zijn ermee aan de slag!


Een verlenging is inderdaad een wijziging maar na een jaar ben je niet verplicht te verlengen.

@sublimerote Doe je niets blijf je dus hetzelfde betalen er komt wel elke jaar inflatiecorrectie bij. 
 


Hi @BeMu ,

Terechte vraag! We blijven natuurlijk doorgaan met de uitrol van onze Glasvezelnetwerken, omdat we het belangrijk vinden dat we iedereen een snelle, maar ook voordelige verbinding kunnen geven. We blijven dus gewoon doorgaan tot iedereen verbonden is! 😉


Komt hier dan ook meer duidelijkheid over? Bijvoorbeeld als een regio/wijk/stad  over is naar het voordeligere T-Mobile netwerk. Het scheelt toch best aardig wat tussen WBA en TM. Zou wel zo open en eerlijk naar de klanten toe dat ze kunnen besparen. 


Hi @MaiteNL ,

Wijzigingen binnen het Mobiele abonnement zullen geen invloed hebben op de kortingen die worden gerekend voor het T-Mobile voor thuis abonnement. Deze prijs zal daardoor niet opeens veranderen, want de propositie blijft daarvoor hetzelfde. Doe je een verandering aan het T-Mobile voor thuis abonnement, moet er wel rekening worden gehouden met een eventuele prijswijziging. 


Beste kun je even wachten tot een moderator je antwoord, zij kunnen beter aangeven wat je kortingen zijn en voor hoe lang.


Hier zijn alle eerder aangekondigde glasvezelplannen van o.a. T-Mobile zichtbaar 👍

https://tweakers.net/reviews/9662/glasvezel-in-heel-nederland-de-plannen-van-kpn-t-mobile-en-delta.html


De 25+25 gold enkel voor de vast internet propositie die de afgelopen 2 jaar aanwezig was. Bij die propositie was geen klantvoordeel TV pakket aanwezig, die zou dan vervallen zijn. De 25 euro voor internet kun je dus vanuit je huidige abonnement niet meer kiezen. 

Dat is dus ook de reden dat ik al 2 jaar niet heb verlengd. Was gewoon het voordeligst, nog altijd :grinning:

Vorig jaar voor een paar maanden naar unlimited gegaan en netjes €25 + €25 betaald. 

Wat mij betreft moet dit voor mij gewoon nog geldig zijn zolang ik niet verleng of iets aanpas aan mijn t-mobile thuis abonnement


@MaiteNL 

Als je gewoon je bundel wijzigt via bundel wijzigen dan ga je niet naar het nieuwe klantvoordeel waarbij je 5 euro korting op thuis ontvangt, je blijft op het oude klantvoordeel omdat je enkel je bundel wijzigt volgens mij.


@MaiteNL

Als je gewoon je bundel wijzigt via bundel wijzigen dan ga je niet naar het nieuwe klantvoordeel waarbij je 5 euro korting op thuis ontvangt, je blijft op het oude klantvoordeel omdat je enkel je bundel wijzigt volgens mij.

Je bedoelt hier de mobiele bundel dan neem ik aan.


Wel heel leuk allemaal, ja oke veel mensen komen naar het forum en andere review sites, en alhoewel dan lees ik dat er nog steeds mega veel klachten zijn dat soms de download of vaker de upload snelheid nog steeds niet fatsoenlijk in orde zijn van het 1000/1000 pakket, dus dan heb in zoeits van ik ga liever naar de concurrentie die het wel fatsoenlijk voor elkaar hebben


@MaiteNL

Als je gewoon je bundel wijzigt via bundel wijzigen dan ga je niet naar het nieuwe klantvoordeel waarbij je 5 euro korting op thuis ontvangt, je blijft op het oude klantvoordeel omdat je enkel je bundel wijzigt volgens mij.

Je bedoelt hier de mobiele bundel dan neem ik aan.

@MaiteNL mobiele bundel wijzigen heeft geen invloed op klantvoordeel 😀.

Maar kijk ook goed of je niet akkoord moet gaan met nieuwe voorwaarden.


Geldt deze procedure nog of is men hiervan afgestapt.

Vragenbundeling is iets dat Reggefiber deed, KPN deed dit sowieso eigenlijk al niet. Delta Fiber doet dit evenmin en Open Dutch Fiber ( T-Mobile ) doen dit evenmin. Toen eenmaal sprake was dat KPN, Reggefiber wilde overnemen is dat hele stukje vragenbundeling ingestort.

Alleen bij lokale initiatieven is nog echt sprake van vragenbundeling.

Dat stukje vragenbundeling dat KPN deed was eerder een haalbaarheidsonderzoek - zoals ze dit nu tegenwoordig mooi noemen bij KPN NetwerkNL.


@Demi

Ik herinneren me iets over een belofte over maandelijks opzegbare abonnementen voor zowel vast als mobiel. Nu lijken jullie het juist moeilijker te maken en is er nog minder vrijheid. Dat was dus een loze belofte, kom er dan wel eerlijk voor uit, biedt je excuses aan en schrap de belofte van de website! 
 

Ondertussen biedt KPN al wel maandelijks opzegbare abonnementen aan en T-Mobile niet. 
 

Kijk T-Mobile, zo moet het dus niet!


En KPN heeft er profijt bij om glasvezel aan te leggen, waar glasvezel aanwezig is gaat hun kopernetwerk uit de lucht, en koper is een stuk duurder om te onderhouden dan glasvezel.


@sublimerote Yes, dus eigenlijk als je een nieuw jaarcontract aan gaat, dan krijg je het nieuwe aanbod. Dit gebeurt dus ook bij verlengingen en verhuizingen, want dan krijg je ook een nieuw jaarcontract. Bij snelheidwijzigingen ga je van het verouderde prijsplan, naar het nieuwe prijsplan waardoor je ook onder het nieuwe aanbod valt. Dit staat ook uitgelicht in My T-Mobile Thuis als je dit wil wijzigen, zodat je hier op de hoogte van bent voor je een aanpassing doet: 

 

Voor huidige klanten blijft het huidige aanbod van kracht, tot je dus één van bovenstaande aanpassingen doet in het abonnement. Het mobiel klantvoordeel blijft ongewijzigd, ook na aanpassingen in het abonnement voor thuis. Het klantvoordeel voor thuis wordt wel aangepast wanneer je over gaat op het nieuwe aanbod.

Weet je zo voldoende?:blush:


@Jason 

bedankt. Het is mij nu helemaal duidelijk. 👌


@TAVL  Mooie aanvulling wellicht is ook de website van Open Dutch Fiber, onze partner op het gebied van Glasvezel. Hier vind je precies, waar op dit moment de plannen liggen en waar we hard bezig zijn om iedereen aan te sluiten. Via de nieuws-pagina vind je meer: Nieuws

Leuk natuurlijk @Boris maar…

Pik ik een willekeurig adres uit Woudenberg (WBA gebied) dan zijn de kosten € 60,00 per maand (excl.  klantvoordeel en kortingen) voor 1Gbit. Pak ik een willekeurige adres in Coevorden (WBA gebied) dan zijn de kosten voor 1Gbit € 45,00 per maand (excl. klantvoordeel en kortingen).

Beide zijn - zoals gezegd - WBA gebied, dat zelfde heb ik ook gecontroleerd met diverse andere plaatsen uit de lijst in dit topic en ook hier zie je een enorm verschil. Of te wel, In sommige WBA-gebieden ligt inmiddels GPON (?) waardoor geen sprake is van die € 15,00 toeslag.

Overigens, ik heb ook eens gekeken naar een paar willekeurige postcodes in DH Segbroek en een check gedaan bij zowel Open Dutch Fiber als de T-Mobile website en het opvallende hierbij is. Segbroek heeft 1Gbit maar is niet bekend bij Open Dutch Fiber. Was dit niet juist een gebied waar juist Open Dutch Fiber / T-Mobile, haar eigen infrastructuur in de grond gegooid heeft?

Ergens ben ik het dus ook wel met @TAVL  eens dat een mooie lijst met plaatsen/wijken waar 1Gbit wordt aangeboden via het eigen netwerk, helemaal niet zo verkeerd is.


@juliank - In mijn ogen vind ik het niet volledig behalen van de snelheid nog niet eens zo erg, tenminste als het 200Mbit is. Het volledig down zijn van een verbinding echter is iets dat anno 2022 gewoonweg onacceptabel is. En juist met GPON is dit iets wat veelvuldig heeft plaatsgevonden, en dan heb ik het niet over een enkele keer maar structureel de problematiek daarmee.

Klachten heb je overal en zullen er ook altijd blijven. Maar je keus puur op snelheid baseren is ook niet goed. Daarin zijn meerdere zaken relevant zoals uptime, kosten, features, bereikbaarheid klantenservice.

 

En eigenlijk @CrisTien klopt dat dus niet helemaal, als ik zonder internet zit, ben ik er vrij rap bij en wordt er direct melding door mij gemaakt. Ik blijf er ook langdurig bovenop zitten tot het weer werkt. Als mijn buurvrouw zonder internet zit, dan pakt ze een legpuzzel en gaat ze puzzelen terwijl een andere buurvrouw haar fiets pakt en een stuk gaat fietsen door de Dordtse Biesbosch. Beide buren zal je dus bij een storing of klacht niet of bijna niet horen.

Cijfers, percentages en berichten via sociale media, fora etc. zeggen dus bar weinig, Het is dus niet per definitie zo dat mensen die je niet hoort tevreden zijn, misschien geldt dat voor een groot deel maar er zijn er ook zat die best balen als het niet werkt maar gewoon geduld hebben.

 

Al met al ben ik blij dat we als bestaande klant niets te maken hebben met de prijsverhoging en alleen de inflatiecorrectie hebben gekregen. In mijn geval zou bij een prijsverhoging het prijsverschil met één van de concurrenten € 6,75 bedragen waarvoor ik dan wel allerlei features had gehad die nu ontbreken. En ik denk dat met deze stap door T-Mobile, de keus om alsnog voor de concurrent te kiezen, een stuk eenvoudiger is. Lees; modemswap binnen 24-48 uur, 24/7 klantenservice, betere routering, IPv6. Dus ergens hoop ik dat T-Mobile nu op wel hele snelle termijn met een paar van deze zaken gaat komen.


Hoi @BeMu, T-Mobile Thuis heeft een basispakket met meer dan 60 landelijke TV-zenders, waar door de overheid een minimum van 30 is vastgesteld. Hierin moeten verplicht de must-carry zenders zitten, de rest van de inhoud wordt door de provider zelf bepaald. Welke extra, betaalde TV pakketten er zijn, wordt in samenwerking met de leverancier bepaald.

 

@WillekeurigGebruikersnaam, de aanleg van een compleet nieuw netwerk neemt veel tijd in beslag. Er wordt vooraf een grove planning gemaakt, maar omdat de aanleg van veel (externe) factoren afhankelijk is, zijn we altijd voorzichtig met het noemen van data. Naast het realiseren of ombouwen van een wijkcentrale, dienen alle kabels naar alle woningen in de wijk gelegd te worden. Vervolgens worden alle woningen aangesloten op het netwerk en wordt er een aansluitpunt gerealiseerd in de woningen. Op het moment dat jij je al hebt ingeschreven voor een abonnement, zul je voorrang krijgen op het realiseren van een aansluitpunt op bijvoorbeeld een buur die geen abonnement wil afnemen. Zo doen we er alles aan om je zo kort mogelijk te laten wachten.


Hi @Gerrit078 , @TAVL ,

Dank je wel voor je terugkoppeling. Ik begrijp dat de wens er is, maar weet dat er op dit moment nog geen plannen zijn om dit op deze manier ‘in kaart’ te brengen. Naast de lijst die up-to-date wordt gehouden, is door de prijsaanduiding tijdens de aanvraag ook een onderscheid te vinden. Nogmaals, ik begrijp de wens en voel daar ook affiniteit voor, maar zie dit niet snel voeten in de aarde krijgen.


Dit bericht stemt enigsinds goed bij een bestaande abonnement en vooral met recente plannen om huishoudens aan te sluiten op glasvezel in verschillende plaatsen. Vraag ik me af wat de voortgang is in aanleg op deze plaatsen?

Dit vraag komt vooral uit het feit dat het nogal stil blijf en ik op 20 december een aanvraag heb geplaatst voor glasvezel. Er is verder geen enkel verandering in de aanvraag sinds 3 january. Al zijn er wel recent graaf werkzaamheden plaats gevonden op 24 januari (helaas geen graaf brief voor ontvangen).

Hieronder is klein afzetting van de kosten over het jaar voor diegene die wil vergelijken.

KPN:

  • 50Mbit: 42,50 x 12 + 25 = €535
  • 100Mbit: 47,50 x 12 + 25 = €595
  • 200Mbit: 50 x 12 + 25 = €625
  • 1Gbit: 57.50 x 12 + 25 = €715

T-Mobile eigen (links) en op KPN netwerk (rechts):

  • 100Mbit: 35 x 12 = €420 (nice) | 45 x 12 = €540
  • 400Mbit: 40 x 12 = €480 | 55 x 12 = €660
  • 1Gbit: 45 x 12 = €540 | 60 x 12 = €720

Waar ik al een hele tijd benieuwd naar ben is wie beslist welke zenders de klant krijgt te zien, je heb een bepaald aantal zender die onder de “must carry” vallen en dan de thema of plus zenders en dan nog de abonnement zenders. 

Bepaald de provider(s) dat of de rechthebbende content leverancier?  Ik vraag dat omdat ik van 1991 tot 2014 vlakbij een wat ze bij toen UPC (nu Ziggo) een koppelstation noemden, dat is een complex met tientallen satelliet schotels en antennes met een verdeelstation, vanuit hier werd oost Nederland  bediend.

Men kreeg hier honderden tv kanalen binnen terwijl er maar een paar procent worden doorgegeven.


@TAVL  Mooie aanvulling wellicht is ook de website van Open Dutch Fiber, onze partner op het gebied van Glasvezel. Hier vind je precies, waar op dit moment de plannen liggen en waar we hard bezig zijn om iedereen aan te sluiten. Via de nieuws-pagina vind je meer: Nieuws


Reageer