@drbud
- Eigen SSID instellen = JA
- DNS = Je kunt 2 eigen DNS adressen ingeven
- Vast IP = Dit kan via Statische DHCP configuratie
- Port forwarding = Dat kan via NAT - poortdoorschakeling
- IPTV - Elke LAN poort heeft nu Internet & IPTV

Toen ik ergens in Januari hoorde van het nieuwe modem konden ze het bij T-Mobile zelf nog niet geloven.
Nu mag het eindelijk naar buiten komen 🙂
Goed om mediaconverter te benoemen. Ook voor glas.
Mooi topic @Hidden.nld
@Sandermm Iedereen die vanaf vandaag besteld krijgt de Zyxel
Mooie ontwikkeling voor de nieuwe klanten.
Als bestaande klant met een daytrek zou ik hem ook graag willen. Is het in de toekomst mogelijk om hem om te ruilen? Of is hier nog helemaal niets over bekend?Hoi @KiwiMc,
Goede vraag! Het belangrijkste is dat onze klanten een goed functionerend modem hebben. En er is helemaal niets mis met het Draytek en Huawei modem. Sterker nog, dit zijn superstabiele modems! We gaan geen modems omruilen omdat er andere specs bij een ander modem gelden. Mocht je dus issues ervaren met je modem, dan horen we het graag, maar ruilen voor het ruilen gaan we niet doen.
Daar ben ik het helemaal niet mee eens. 5ghz internet is toch een belangrijke optie en wat je al lang kreeg bij andere providers, daar liepen jullie erg achter op. Als ik nog lang met die daytrek moet, ga ik toch wat anders zoeken.
Ook blijf ik het raar vinden dat nieuwe klanten het wel krijgen en toen ik het vroeg bij verlengen kreeg ik ook een dikke nee. Als ik weer een nieuwe klant werdt kreeg ik de nieuwste modem wel, maar dan wordt je lijn afgesloten enzo en daar had ik toen echt geen zin in.
@Pieter_B Je hebt dus al een Zyxel VMG8825-T50 ter beschikking. Kan je misschien de energieopname meten - het liefst onder verschillende bedrijfscondities?
@darkfiber
De resultaten van
mijn meting vandaag

Metingen van de Wifi zijn gedaan op een iPad (5th generation) met OS 12.2 Model: MP262NF/A.
De Wattmeting is gedaan met een X4-LIFE Inspector III

Ik heb de Zyxel VMG8825-T50 gekregen vandaag. Het lukt mij niet om via poortdoorschakeling onder de menuoptie NAT poort 8080 bereikbaar te maken. Ik heb mijn extrerne IP verkregen door watismijnip.nl
Iemand tips????
OPGELOST= beginnersfout vergeten het schuifje bovenaan op actief te zetten.
Blij met de Zyxel
@Nijkerker

Je gaat naar je Wireless Sheduler
- Add new rule
- Vul alle gegeven in zoals welke SSID & Dag & Tijd en zet Active aan (blauw) en klik OK
- Zet de Wireless Acces schuif om (enabled blauw)
- Klik op apply
Hopelijk krijg je het met deze info wel aan de praat, mijn testregel voor Zaterdag werkt.
@swinferno
Zou kunnen zijn dat het wel default aan staat, want ik hou niet zo van automatische dingen in een modem of router .. behalve dan DHCP.
Maar goed, je kunt het daar instellen.
@tata39 if you have changed the names in the modem interface than there shouldn't be a problem, when changing the names via the website the part after a space will not be displayed.
Hey @matthijs_v_r, goed dat je ons scherp houdt! Ik durf je niet te vertellen of er al een update is. Ik heb wél gelijk mijn lieftallige collega @Jason aan z'n mouw getrokken. Hij laat het jullie zo snel mogelijk weten!
Hallo @TMTV en @Waqqas ,
Is gisteren aangekondigd zie topic: Firmware upgrade Zyxel
Hallo @Miriam-gr
Gebruik het wachtwoord dat achter Login Password staat en let op de kleine letters en hoofdletters.
Mocht het alsnog niet werken geef het modem dan eens een fabrieksreset door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld en probeer het dan weer.
@Sander Ja dat kan ik begrijpen. De daytrek functioneert goed maar ik wil ook graag mee gaan met de tijd natuurlijk. Gebruik kunnen maken van het 5 Ghz 802.11ac en daarbij MU-MIMO, zou wel lekker zijn zeg.
Dan hoop ik stiekem maar dat de daytrek het binnenkort begeeft haha.
Maar even zonder dollen. Mijn T-mobile thuis abonnement is verlopen afgelopen maand. Kunnen we hierin niet iets regelen waardoor ik verleng bij jullie en dat ik dat dan die nieuwe modem krijg? #durftevragen
Nou, ik heb de eerste crash voorelkaar gekregen van de Zyxel, ben nu aan het kijken of ik het hard kan reproduceren.
Was het gast wifi netwerk wat de router voor wifi en toegang (login) onmogelijk maakte.
TBC
Kan het niet meer reproduceren in welke stappen ik ook onderneem, dus voor nu dus gewoon aangemerkt als een hikup.
Over een aantal dagen UP maar weer eens proberen, kijken of de UPTIME invloed hierop heeft.
Jammer dat deze nog wifi5 is geen wifi6 aan de andere kant zo heel veel client toestellen voor 802.11 ax zijn er nog niet. Niet meer vast zitten aan een specifieke poort klinkt goed. Ik zie een tabblad easy mesh dat intrigeert me. Dat gui ziet er overzichtelijk uit.
In augustus hield de Draytek me tegen de Huawei met die verplichte poorten klonk ook niet aanlokkelijk. Dit ziet er goed uit. Mischien toch de knoop doorhakken binnenkort.
Hallo @Hans_68
in de openings post staat het vermeld;
Nieuwe klanten die NA 8-5 12:00 besteld hebben krijgen de Zyxel, heb je voor 8-5 besteld krijg je het Huawei modem.
@Justintime2
Bridgemode is inderdaad nog steeds uitgeschakeld, dit kun je dus niet activeren op dit nieuwe modem.
DMZ is daarintegen wel beschikbaar, waarbij je min of meer 'buiten' direct door kunt zetten op 'binnen'.
Zelf heb ik ook vaste telefoon, maar heb dat buiten TM om geregeld via CheapConnect (veel goedkoper).
De VoIP gegevewns, want daar doel je waarschijnlijk op, zijn ook binnen dit nieuwe nodem nog afgeschermd (voor nu)
@darkfiber
Hier staat inderdaad de nieuwe Zyxel al in een testopstelling te draaien.
Zal de komende dagen eens kijken of ik wat details kan verzamelen over het verbruik in mijn opstelling.
Hallo allemaal,
Sinds vandaag ben ik de (trotse?) eigenaar van de zyxel en 750mbit glasvezel internet. Helaas ben ik tegen een probleem aangelopen en de mevrouw bij de servicedesk kon mij ook zo een twee drie niet helpen. Wellicht zitten er experts hier die mij verder kunnen helpen.
Het probleem:
De lan poorten van de zyxel zijn gecapped op 100mbit én een switch plaatsen werkt niet. Om te beginnen met het eerste probleem (switch buiten beschouwing/de situatie gelaten). Ik heb een cat5e én een cat6 kabel geprobeerd op een computer én een laptop (beide gigabit ethernet controllers, Realtek en Intel). Uiteraard heb ik ook verschillende lanpoorten geprobeerd. Bij alle speedtesten (desktop of website) is de 100mbit cap duidelijk te zien. Ook in de admin omgeving in de modem staat er onder het kopje interfaces duidelijk 'lan 1 aangesloten, 100mbit'. Om een of andere reden weigeren de poorten gigabit door te sturen, terwijl dit bij de WAN wel binnen komt (zie ik in de admin interface). Tevens wordt er een te verwachten snelheid gehaald over wifi, ruim boven de 100mbit. Dit lijkt te betekenen dat het geen administratief foutje is en ik daadwerkelijk 750mbit binnen krijg. Omgekeerde wereld is het wel, wifi beter dan bekabeld. Ik kan nergens in de modem vinden hoe ik de poorten geforceerd op gigabit kan zetten. Mevrouw aan de telefoon kon mijn modem uitlezen en zag het zelfde gebeuren (100mbit cap) maar kon zo snel ook geen oplossing bieden. Misschien heeft iemand hier een briljante ingeving wat ik nog kan proberen?
Daarnaast werkt een switch achter de modem zetten uberhaupt niet. Internet signaal wordt niet doorgegeven... Het is een normale Netgear gigabit switch. Dit is de derde modem waarbij ik hem wil gebruiken, maar de eerste waarbij het niet in een keer werkt. Is er iets bijzonders aan de zyxel waardoor dit niet gewoon moet kunnen?
Edit: ik heb een netgear GS108. Zou het gebrek aan IGMP snooping het probleem kunnen zijn?
Groetjes,
Willem
@WillemEHV
Heb hier net even zelf gekeken in het modem, maar hier is wel degelijk de WAN & LAN poort 1Gb.

Zou voorstellen om terug te gaan naar de factory reset, om te kijken of dat iets oplost.
Hallo @87rob87,
Dat klopt je kan elke poort gebruiken voor tv en internet.
Hallo @Jordi14
Dit komt binnenkort ook op de Huawei modem.
lost dat je probleem op ?
Nee Dit is niet mogelijk Modems worden door de provider op afstand ingesteld. als er dus een vreemd modem aan hangt kunnen ze deze niet instellen.
Het KPN NT word vervangen door de monteur zo gaat de glasvezel aansluiting niet stuk.
De kans bestaat dat het NT van KPN werkt maar ik zou er niet van uit gaan. hou er dus rekening mee dat op de dag van de migratie je zonder internet zit vanaf 08:00 tot dat de monteur langs komt, dan kan het alleen maar mee vallen. Het modem en TV kastje mag je natuurlijk alvast plaatsen. zolang je maar niet aan de glasvezel zelf komt.
@Ikzelf67
Kijk eens bij het volgende;(
REF )

En ik heb
hier iets met een proxy server probleem
Dit kan alleen via de frontpage onder Wifi instellingen, dus niet onder het "hamburger menu" item Netwerk instellingen - Draadloos.